طراحی دکوراسیون داخلی

دیوار چوبی چیست؟ (40 مدل دیوار چوبی تاشو، تزئینی، جداکننده،پشت تلویزیون)

دیوار چوبی یکی از منحصر به فردترین انتخاب ها برای پوشش دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی و اداری می باش که جلوه ای بسیار زیبا و با اصالت را در محیط ایجاد می کند. چوب های به کار رفته در این دیوارها نه تنها تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی دارد، بلکه می تواند به عنوان عایق حرارتی و صدا نیز عمل کند. در ادامه به معرفی انواع دیوارهای چوبی جداکننده و مناسب برای اتاق خواب، اتاق کودک و پشت تلویزیون در ساختمان اشاره خواهیم نمود و ویژگی های آنها را بررسی می کنیم. علاوه بر ارائه ویژگی ها و مزایا و معایب، عکس و مدل های متنوع و جدید از دیوار چوبی تزئینی و سنتی رنگ روشن، روستیک و غیره را ارائه خواهیم داد. با مجله دکوراسیون دکونیوز همراه باشید.

دیوار چوبی در ساختمان

دیوار چوبی چیست؟

از گذشته تا امروز چوب در صنعت ساخت و ساز و طراحی داخلی و خارجی ساختمان کاربرد بسیار زیادی داشته و به خوبی اصالت و کلاسیک بودن را بازگو می کند. به همین دلیل به مرور رد پای چوب های مصنوعی نیز به این صنعت راه پیدا کرد و علاوه بر میز و مبلمان، می توان نقش آنها را بر روی دیوارها نیز مشاهده نمود. دیوار چوبی مصنوعی به نوعی پوشش نصب شده بر روی سطح اصلی دیوارهای داخلی ساختمان گفته میشود که از ورق های چوب مصنوعی یا طبیعی تشکیل شده و رنگ و طرح های اجرا شده بر روی آنها نیز تنوع بالایی دارد.

دیوار چوبی چیست

بر اساس نحوه اجرای طرح های چوبی بر روی سطح می توان آنها را در گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود. به عنوان مثال، برخی دیوار چوبی سنتی می باشند که بیشتر در باغ و دکوراسیون های سبک روستیک مورد استفاده قرار میگیرند. برای اجرای این دیوارهای شیوه های مختلفی از قبیل ورچین، وگالی و سکت و زکمه ای بال کبوتری مورد استفاده قرار میگیرد. در شیوه های مدرن این دیوارها تنها سطح خارجی ورق های چوب نصب شده و بیشتر جنبه تزئینی و دکوراتیو دارند.

از دیگر روش های اجرا این دیوارها می توان به استفاده از آنها به عنوان پارتیشن و جداکننده اشاره نمود. این دیوارها متحرک بوده و در بخش های مختلف دفتر کار و منزل بر حساب نیاز استفاده میشود.

  دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای + 33 مدل و عکس

دیوار چوبی در اتاق خواب

انواع دیوار چوبی

علاوه بر نحوه اجرا، این دیوارها را می توان بر اساس نوع چوب به کار رفته در آنها گروه بندی نمود که از نظر ویژگی ها و همچنین شکل ظاهری کاملا با هم متفاوت می باشند. از رایج ترین انواع چوب برای دیوار می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

دیوار با چوب ترموود

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی با مشکل بسیار بزرگ قیمت گران آنها مواجه می باشد. به همین دلیل در اغلب مواقع از چئب های مصنوعی در این صنعت استفاده میشود که از بهترین نمونه های آنها می توان به ترموود اشاره نمود. ترموود به گروهی از چوب ها گفته میشود که پس از حرارت دهی های ویژه در برابر نفوذ نم و رطوبت مقاوم میشوند. علاوه براین، این چوب ها به دلیل نحوه تولید کاملا ضد حشره و کرم چوب و موریانه بوده و به همین دلیل طول عمر بالایی دارند. از بهترین نمونه دیوارهای چوبی می توان به گزینه هایی اشاره نمود که از ورق های ترموود در آنها استفاده میشود. لازم به ذکر است، ترموود وارداتی بوده و به همین دلیل قیمت نسبتا گرانی دارند.

دیوار چوب ترموود

دیوار MDF

استفاده از ورق های ام دی اف در صنعت دکوراسیون منزل در سالهای اخیر بسیار رایج شده و در انواع میز و مبل و کابینت به کار می روند. از مهم ترین مزایای استفاده از ورق های MDF برای دیوارهای چوبی می توان به تنوع بالا در طرح و رنگ، عایق بودن در برابر نم و رطوبت، قیمت ارزان تر نسبت به چوب های طبیعی و همچنین وزن سبک آنها اشاره نمود.

دیوار چوبی ام دی اف

دیوار چوب پنبه ای

از دیگر نمونه های مدرن با جلوه بسیار زیبا می توان به دیوارهایی اشاره نمود که از چوب پنبه تولید میشوند. دیوارهای چوب پنبه ای از لایه های بیرونی درختان بلوط تولید شده و وزن سبکی داشته و به عنوان عایق بسیار خوبی در برابر حرارت و صدا عمل می کنند. از مهم ترین کابردهای دیوارهای تولید شده با چوب پنبه می توان به استفاده از آنها در اتاق کار اشاره نمود، چون نصب کاغذ و برگه های یادداشت بر روی آنها براحتی امکان پذیر می باشد.

دیوار چوب پنبه ای

دیوار با چوب پنبه

دیوار طرح چوب PVC

به دلیل قیمت گران چوب های طبیعی و مصنوعی و همچنین جلوه بسیار زیبای آنها بر روی دیوار و بخش های مختلف ساختمان، دیوارپوش های طرح چوب تولید و در بازار موجود می باشند. این دیوارها در واقع طرح چوب از جنس پی وی سی بوده و تنوع زیادی در طرح و رنگ های آنها وجود دارد. به طوریکه می توان متناسب با سبک های مختلف دکوراسیون نمونه های مناسب را انتخاب و اجرا نمود. علاوه براین، دیوارپوش های طرح چوب PVC قابل شستشو بوده و وزن سبکی دارند و عایق خوبی در برابر حرارت و دما می باشند.

  بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک از نگاه طراحان حرفه ای

دیوار طرح چوب پی وی سی

ویژگی های و مزایای دیوارهای چوبی در خانه

به دلیل استفاده از ورق های چوب طبیعی یا مصنوعی بر روی این دیوارها، چند ویژگی مهم در آنها وجود دارد که عبارتند از:

  • این نوع دیوار عایق بهتری در برابر صدا و حرارت و دما می باشد
  • این دیوارها می توانند چند منظوره باشند و همزمان به عنوان شلف برای چیدمان وسایل دکوراتیو نیز عمل کنند.
  • چوب با هر سبک دکوراسیون و طراحی داخلی سازگار بوده و در چیدمان های مدرن مورد استفاده قرار میگیرد.

دیوار با چوب

کاربرد دیوار چوبی در ساختمان

خوشبختانه تنوع در طرح و رنگ این دیوارها بسیار زیاد بوده و طیف گسترده ای از دیوارهای چوبی رنگ روشن و تیره ساده و طرح دار در بازار موجود می باشد. به همین دلیل این نوع دیوار و دیوارپوش کاربرد زیادی در ساختمان دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

دیوار چوبی اتاق خواب

در اغلب مواقع به دلیل حفظ زیبایی و جلوگیری از شلوغ و تیره شدن فضای داخلی، ورق های چوب تنها بر روی یکی از دیوارهای اتاق خواب اجرا میشود. دیوار پشت تخت خواب یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای دیوارپوش های چوبی می باشد که جلوه ای بسیار زیبا را در فضا ایجاد میکند. نمونه هایی از اجرای دیوار چوبی اتاق خواب را در طرح و رنگ های مختلف در ادامه مشاهده می کنید.

دیوار چوبی اتاق خواب

دیوار چوبی پشت تخت خواب

دیوار چوب برای اتاق خواب

دیوار چوب پنبه ای اتاق خواب

دیوار دکوراتیو چوبی آشپزخانه

از دیگر موارد کاربرد این دیوارها می توان به آشپزخانه اشاره نمود که قابل اجرا در فضای بین کابینت ها و سایر دیوارهای خالی می باشد. به دلیل نم و رطوبت موجود در فضای داخلی آشپزخانه ها، بهتر است از دیوارپوش های پی وی سی طرح چوب یا ام دی اف استفاده شود. عکس دیوار چوبی آشپزخانه جدید و متنوع را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

دیوار چوبی آشپزخانه

دیوار طرح چوب آشپزخانه

دیوار چوبی اتاق کودک

به دلیل نوع روحیات کودکان در گروه های سنی مختلف و علاقه زیاد آنها به محیط های روشن با رنگ های جذاب، دیوار چوبی اتاق کودک بیشتر در رنگ های روشن اجرا میشود. علاو براین، بر روی این دیوارها از شلف های متعدد استفاده می گردد تا نه تنها نظم را در محیط ایجاد کند، بلکه باعث زیباتر شدن دکوراسیون اتاق کودک شود. دیوارپوش های طرح چوب پی وی سی به دلیل قابلیت شستشو و نظافت و لکه بری آسان می تواند از گزینه های مناسب برای اتاق کودکان به شمار رود.

دیوار چوبی اتاق کودک

دیوار چوبی برای اتاق کودک

دیوار دکوراتیو چوبی بالکن و تراس

از دیگر موارد کاربرد این دیوارهای می توان به استفاده از آنها در بالکن و تراس اشاره نمود. یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی تراس و بالکن، توجه به دیوارها می باشد تا فضا جلوه بهتری پیدا کند. با توجه به اینکه در اغلب مواقع گل و گلدان زیادی در تراس خانه های آپارتمانی استفاده میشود، به همین دلیل می توان با اجرای دیوار چوبی ترکیبی بسیار زیبا و چشم نواز را ایجاد نمود. توجه داشته باشید که به دلیل نم و رطوبت زیاد و همچنین تابش مستقیم نور خورشید، بهتر است از چوب های مصنوعی برای تراس و بالکن استفاده شود.

  دکوراسیون سبک مینیمال چیست؟(مدل، نحوه اجرای دکوراسیون مینیمالیسم)

دیوار چوبی تراس و بالکن

دیوار چوبی تراس و بالکن

دیوار چوبی مصنوعی شومینه

دیوار چوبی در خانه کاربرد زیادی دارد و در بخش های مختلفی می توان از آنها استفاده نمود. به عنوان مثال، فضای پشت شومینه یکی از گزینه های مناسب برای اجرای این دیوارها می باشد. ترکیب شومینه و چوب جلوه بسیار زیبایی را به محیط میبخشد که نمونه هایی از آنها را می توانید در عکس های زیر مشاهده کنید.

دیوار چوبی شومینه

مدل دیوار چوبی شومینه

عکس دیوار چوب شومینه

دیوار چوبی پشت تلویزیون

برخلاف گذشته، در حال حاضر سالن پذیرایی و نشمین با هم تلفیق شده اند و به همین دلیل تلویزیون در آنها در مرکز توجه قرار دارد. یکی از بهترین مکان هایی که می توان این دیوارها را اجرا کرد، فضای پشت تلویزیون می باشد که باعث میشود تا دکوراسیون فوق العاده زیبایی داشته باشید. نمونه های کاملا مدرن از دیوار چوبی پشت تلویزیون را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید که برخی از آنها نقش ویترین داشته و محل مناسبی برای قرار دادن وسایل دکوراتیو به شمار می روند.

پیشنهاد می کنیم 70 مدل دیوار پشت تلویزیون با چوب را از دست ندهید.

دیوار چوبی پشت تلویزیون

مدل دیوار چوبی برای پشت تلویزیون

عکس دیوار چوبی جداکننده

یکی از اصلی ترین کاربردهای این دیوارها استفاده از آنها به عنوان پارتیشن و جداکننده می باشد. دیوار چوبی جداکننده برخلاف دیوارپوش های ثابت و نصب شده بر روی سطح دیوار از تنوع طرح های بالایی برخوردار می باشد. به عنوان مثال می توان دیوار چوبی مشبک را برای آنها اجرا نمود و در بخش های مختلف خانه از قبیل پشت تلویزیون یا بخش های مختلف سالن پذیرایی و اتاق خواب و غیره استفاده نمود. علاوه براین، پارتیشن های چوبی با سطح یکدست نیز می توانند گزینه ای مناسب برای جداسازی نمای سرویس بهداشتی از سالن پذیرایی باشند.

دیوار چوب جداکننده

عکس دیوار چوبی پارتیشن

مدل دیوار چوبی جداکننده

دیوار چوبی تاشو

دیوار چوبی تاشو

از دیگر انواع دیوارهای چوبی می توان به نوع تاشو اشاره کرد. همان طور که از نام این گروه مشخص است، از چند تایل تشکیل شده و با توجه به شرایط می توان بخش هایی از آن را باز و بسته کرد. این نوع دیوار چوبی را با نام های دیگری همچون پاراوان نیز می شناسند. دیوار چوبی تاشو گزینه ای ایده آل برای فضای کار و سالن های بزرگ می باشد.

مدل جدید دیوار چوبی در ساختمان

دیوار چوبی برای حمام

دیوار چوبی مدرن

عکس دیوار چوبی جدید

عکس دیوار چوبی جدید پشت تلویزیون

عکس دیوار با چوب جدید

عکس دیوار مدرن با چوب

عکس دیوار چوب اتاق نوزاد

دیوار چوبی سنتی

دیوار چوبی تزئینی

دیوار چوبی خانه

مدل دیوار چوب مشبک

دیوار چوب روستیک

مدل دیوار چوبی رنگ روشن

مدل دیوار چوبی خانه

نوشته های مشابه

‫17 نظرها

  1. به موارد قابل توجهی برای دکور دیوار اشاره کردید واقعا قشنگه هم توضیحاتتون هم استفاده از تصاویر

    1. بله. برای سرویس بهداشتی های بزرگ میتونین بخشی از دیوار رو با چوب ترموود اجرا کنین تا در برابر نم و رطوبت مقاومت خوبی داشته باشن

  2. سلام. با چوب طبیعی میشه دیوار خونه رو تزئین کرد؟ شبیه به سبک های روستیک که از الوار برای دیوارها استفاده میکنن

    1. سلام ویدای عزیز. بله با الوارهای چوبی برش خورده با ضخامت کم در سبک روستیک برای تزئین دیوار استفاده میشه

    1. با توجه به نوع چوب و ابعاد محیط مورد نظر نرخ ها تفاوت داره و میتونین متناسب با بودجه مدل انتخاب کنین

  3. بسیار عالی عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ واقعا در فضا انرژی خوبی دارن و گرما و مهر تزریق میکنن حیف نیست نادیده گرفته بشن و با دکوریای بی فایده به فکر زیبایی خونه باشی این همه زیبایی از طریق هیچ وسیله ای درست نمیشه

    1. چوب مصنوعی بیشتر برای دیوار کاربرد داره چون مقاومت بهتری در برابر نم و رطوبت و نوسانات دمایی و ضربه خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا