اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیوارپوش آلومینیومی یکی از انواع دیوارپوش می باشد که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. این تایل های دیواری زیبا و مدرن چهره ای جذاب به فضا بخشیده و به دلیل سطح صیقلی محیط را بزرگتر نشان می دهند. به همین دلیل در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی پیدا کرده و به یکی از بهترین پوشش ها برای پنهان ساختن نواقص روی دیوار اصلی در اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو و حتی نمای ساختمان تبدیل شده است. برای آشنایی بیشتر با دیوارپوش آلومینیومی، مزایا و معایب و کاربرد آنها در ادامه با دکونیوز همراه باشید.

دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش آلومینیومی چیست؟

دیوارپوش آلومینیومی تایل هایی ساخته شده از ورقه های آلومینیوم کامپوزیت در طرح و رنگ و ابعاد مختلف می باشد که می توان برای زیباسازی محیط داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار داد. این دیوارپوش که از دوام بالایی برخوردار می باشد، مناسب مکان های ادارای، مسکونی، راهروها و داخل آسانسور است. به منظور جلوه بهتر، این پانل ها بیشتر به رنگ های نقره ای، طلایی و بژ ارائه شده و برای نصب نیاز به زیرسازی کاملا صاف دارد. اگر زیرساز صاف نباشد ابتدا چوب یا پروفیل های آلومینیومی را بر روی دیوار نصب کرده و سپس تایل های آلومینیومی را بر روی آن می چسبانند.

مزایای دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش آلومینیومی مانند سایر پوشش های دیوار موجود در بازار دارای خصوصیات متعددی بوده که در ابتدا به مزایای آن می پردازیم:

نصب آسان

دیوارپوش آلومینیومی پشت چسب دار است، یعنی در قسمت پشت دارای چسب های دوطرفه و بسیار قوی می باشد. این چسب ها کمک می کند که پانل ها بعد از نصب اتصالی بسیار قوی با دیوار داشته باشند.

مقاومت بالا

دیوارپوش آلومینیومی دارای مقاومت بالایی بوده از این رو مناسب مکان های پر رفت و آمد می باشد. تماس با اشیای نوک تیز به سختی منجر به خراشیدگی و سوراخ شدن این پوشش شده و به همین دلیل در فضاهای پر رفت و آمد آسیب نمیبیند.

مزایای دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش چرمی چیست؟

طول عمر بالای دیوارپوش آلومینیومی

این دیوارپوش دارای مقاومت زیادی در برابر ضربه و ترکیب شدن با اکسیژن هوا بوده و به همین دلیل طول عمر و ماندگاری بالایی دارد. این ویژگی باعث شده در نماهای خارجی ساختمانها به وفور مورد استفاده قرار گیرد.

دیوارپوش آلومینیومی؛ عایق برودتی و حرارتی

دیوارپوش آلومینیومی در برابر دمای محیط عایق بوده و مانع از تبادل انرژی از طریق دیوارها می شود. در نتیجه با این انتخاب می توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد و دمای محیط را متعادل ساخت.

عایق صوت

اگر منزل یا محیط کار شما در محیطی پر سر و صدا واقع شده، می توانید با استفاده از پوشش آلومینیومی برای نمای داخلی و خارجی منزل از ورود آلودگی های صوتی جلوگیری کنید.

تنوع بالا در طرح و رنگ پانل های آلومینیومی

دیوارپوش آلومینیومی دارای تنوع در طرح و رنگ می باشد. البته این تنوع در حد دیوارپوش هایی همچون پی وی سی و فومی نبوده نیست. به همین دلیل می توان متناسب با سبک دکوراسیون رنگ مورد نظر را برای پوشش دیوار انتخاب کرد.

تنوع بالا در طرح و رنگ پانل های آلومینیومی

وزن سبک

یکی از مهم ترین ویژگی ها در انتخاب متریال برای پوشش دیوار، وزن آنها می باشد. چون وزن آنها نباید بار مرده زیادی را به دیوار تحمیل کند و مانع از مقاومت شود. خوشبختانه تایل های آلومینیومی وزن سبکی دارند و با خیال آسوده می توانید از آنها در ساختمان های جدید و قدیمی استفاده کنید.

پنل آلومینیومی ضد حریق است

دیوارپوش آلومینیومی دارای خاصیت ضد حریق بوده و در معرض شعله دچار اشتعال نمی شود. این ویژگی باعث میشود در محیط های تجاری، آشپزخانه ها و رستوران ها کاربرد زیادی داشته باشند.

سازگار با محیط زیست

این متریال مدرن طول عمر بالایی داشته ولی چنانچه به هر دلیلی دچار فرسودگی شود، قابل بازیافت بوده و به این دلیل از دیوارپوش های دوست دار محیط زیست محسوب می شود.

قابلیت شستشو

دیوارپوش آلومینیومی قابل شستشو بوده و در صورت نیاز محدودیتی نسبت به استفاده از مواد شوینده نخواهید داشت. متریال به کار رفته در این نوع پوشش باعث میشود تا در برابر تماس با نم و رطوبت دچار زنگ زدگی نشود و مواد شوینده نیز روی آنها اثر منفی ایجاد نکنند.

دیوارپوش آلومینیومی قابل شستشو

کلیک کنید و با کاربرد و ویژگی های دیوارپوش چوبی آشنا شوید

قیمت مناسب

دیوارپوش آلومینیومی دارای قیمت متوسط می باشد. به طوریکه می توان آنها را بین دیوارپوش های ارزان مثل فوم و پی وی سی و دیوارپوش های گران قیمتی همچون چوب و چرم قرار داد.

کاربرد دیوارپوش آلومینیومی

مکان هایی که می توان این دیوارپوش را در آن نصب کرد متنوع بوده و در ادامه با ذکر دلیل به آنها اشاره می کنیم:

دیوارپوش های آلومینیومی مخصوص آشپزخانه

دیوارپوش آلومینیومی قابلیت شستشو آسان داشته و زنگ نمی زند، به همین دلیل برای آشپزخانه مناسب است. تایل های آلومینیومی که در قسمت پشت دارای چسب هستند به راحتی بر روی دیوار و کاشی های قدیمی آشپزخانه قابلیت نصب دارند. از این تایل ها با عنوان کاشی آلومینیومی نیز یاد می کنند.

دیوارپوش های آلومینیومی مخصوص آشپزخانه

دیوارپوش آلومینیومی برای ورودی ساختمان

برای داشتن یک ورودی جذاب و زیبا و البته پرنور می توانید دیوارپوش های آلومینیومی را انتخاب کنید. این دیوارپوش می تواند زرق و برق زیبایی را به ورودی منزل یا محل کار شما تزریق کند.

دیوارپوش آلومینیومی برای ورودی ساختمان

دیوارپوش آلومینیومی برای نمای داخلی آسانسور

آسانسورها از مکان ها پر استفاده می باشند و نیاز است که در زیباسازی آنها مقاومت متریال را نیز در نظر بگیرید. دیوارپوش های آلومینیومی برای داخل آسانسور بسیار مناسب بوده و زیبایی و مقاومتشان در برابر ضربه باعث می شود که خیلی دیر فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند.

دیوارپوش آلومینیومی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیوارپوش سه بعدی چیست؟

دیوارپوش آلومینیومی برای نمای بیرونی ساختمان

این دیوارپوش به دلیل اینکه عایق مواردی از جمله صدا، برودت و حرارت بوده و همچنین در برابر نور خورشید، باد و باران دچار فرسودگی نشده و با اکسیژن هوا نیز ترکیب نمی شود، برای نمای خارجی ساختمان مناسب می باشد.

دیوارپوش آلومینیومی برای لابی هتل

دیوارپوش آلومینیومی دارای انواع پر زرق و برق بوده و نور را به محیط القا کرده و مدرنیته را به فضا تزریق می کند. از این رو می توان از آن برای لابی هتل ها استفاده کرد.

دیوارپوش آلومینیومی لابی هتل

منبع

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا