مبلمان و سرویس چوب

بهترین ترفندها برای نگهداری از مبل راحتی

نگهداری از مبل راحتی بخاطر استفاده زیاد از آن بسیار مهم می باشد و تاثیر مستقیم بر افزایش طول عمر مبلمان دارد. مساله مهمی که در این زمینه وجود دارد، متفاوت بودن روش های مراقبت از مبل راحتی با توجه به جنس آنها می باشد. به عبارت دیگر، آنچه برای نگهداری از مبل راحتی چرم مناسب است ممکن است برای نگهداری از مبل راحتی پارچه ای مناسب نباشد. در ادامه با ما در مجله دکونیوز همراه باشید تا مهم ترین نکات در نگهداری از مبل راحتی را ارائه دهیم.

نگهداری از مبل راحتی پارچه ای

نگهداری از مبل راحتی چرم

مبل راحتی چرم یکی از گران ترین انواع مبل راحتی در بازار می باشد که زیبایی خاصی را به محیط می بخشد. عدم توجه به مراقبت های لازم در زمان استفاده از این نوع مبل در نهایت باعث میشود تا طول عمر مبلمان کاهش پیدا کند. علاوه براین، منجر به تغییر ظاهر مبل و از بین رفتن زیبایی اولیه آن می گردد. از مهم ترین نکات در نگهداری از مبل راحتی چرم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

واکس زدن مبل چرم

تفاوتی ندارد که لباس چرم استفاده می کنید یا برای مبلمان راحتی منزل این جنس را انتخاب کرده اید، در هر صورت واکس زدن مرتب را باید در برنامه خود قرار دهید. یکی از مهم ترین اصول نگهداری از مبل چرم، واکس زدن آن با واکس های مخصوص می باشد.

بعد از شستشو و گردگیری مبل چرم، بهترین کار استفاده از واکس های مخصوص و همچنین اسپری های براق کننده می باشد. واکس زدن به مبل چرمی باعث میشود تا از خشک شدن و ترک برداشتن مبل جلوگیری شود و در نتیجه طول عمر آنها بیشتر میشود.

  بهترین رنگ برای مبل اتاق نشیمن (14 ترکیب رنگ مبل نشیمن)

نگهداری از مبل راحتی چرم

گردگیری مرتب مبل راحتی چرم

از دیگر مواردی که در لیست فاکتورهای مهم در نگهداری از مبل راحتی چرم قرار میگیرد، گردگیری مرتب آن می باشد. با توجه به اینکه روکش های چرمی در برابر نفوذ آب تا حد مطلوبی مقاوم هستند، در نتیجه بهتر است با پارچه نمدار تمام بخش های آن را گردگیری کنید. پیشنهاد می کنیم از تمیز کردن گوشه های مبل غافل نشوید چون خیلی زود به محلی برای تجمع گرد و غبار تبدیل میشوند.

مراقبت از مبل راحتی چرم

لکه گیری مبل چرم سفید

مبل راحتی چرم در رنگ های متنوعی تولید میشود و چرم سفید طرفداران خاص خود را دارد. نگهداری از مبل چرم سفید کمی سخت است و باید مراقب لکه های ایجاد شده روی آن باشید. بعد از ایجاد لک روی این نوع مبل، بهترین کار تمیز کردن آن با محلول آب و شوینده های لباس می باشد.

از دیگر نکات مهم در نگهداری از مبل راحتی چرم، قرار دادن آنها در فاصله زیاد از شعله بخاری و شومینه می باشد. مبلمان های چرمی با قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور و حرارت تغییر شکل می دهند. خشک شدن روکش چرم و ایجاد ترک و پارگی از جمله اثرات قرار گرفتن مبل راحتی چرم در برابر حرارت می باشد.

نگهداری از مبل راحتی چرم سفید

نگهداری از مبل راحتی پارچه ای

همان طور که در مطلب راهنمای خرید پارچه رومبلی اشاره کردیم، پارچه های به کار رفته در صنعت تولید مبلمان بسیار متنوع می باشند. هر یک از این پارچه ها دارای سطح مقاومت خاصی هستند و از نظر لکه گیری و سایر موارد با هم متفاوت می باشند. در حالت کلی برای نگهداری از مبل راحتی پارچه ای لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

استفاده از مواد شوینده مناسب

جنس پارچه های به کار رفته در مبلمان با هم متفاوت است و هر پارچه برای شستشو نیاز به شونده خاصی دارد. سعی کنید در زمان خرید مبلمان راحتی پارچه ای از فروشنده درباره جنس روکش آنها سوال بپرسید. دقت داشته باشید که نگهداری از مبل راحتی مخمل ممکن است به شوینده هایی نیاز داشته باشد که برای برای پارچه های مازراتی مناسب نباشند. عدم توجه به نوع شوینده باعث میشود رنگ پارچه از بین برود یا لکه های روی آنها پر رنگ تر شوند.

  50 مدل میز پاتختی مدرن و شیک و ساده سرویس خواب

مساله بسیار مهمی که در نگهداری از مبل راحتی پارچه ای و چرم با آن روبرو میشویم، از بین بردن لکه های آدامس از آنها می باشد. از بین بردن لکه آدامس از مبل کار سختی نیست و کافیست یک قطعه یخ را روی آن قرار دهید و سپس با چاقوی نه چندان تیز آنها را بتراشید. در نهایت با پارچه مناسب محل قبلی لکه را خشک کنید تا رطوبت به داخل مبل نفوذ نکند.

لکه گیری مبل راحتی پارچه ای

شستشوی مبل راحتی پارچه ای

در بسیاری از مواقع و به دلایل مختلف ممکن است بخواهید مبل راحتی پارچه ای را بشویید. در این شرایط می توانید کار را به متخصصین شستشوی مبلمان بسپارید یا خودتان این کار را انجام دهید. با استفاده از بخار شور می توانید روکش مبلمان را تمیز کنید. یکی از اصول بسیار مهم در نگهداری از مبل راحتی پارچه ای عدم استفاده از بخار شور با بخار زیاد می باشد، چون ممکن است رطوبت آن باعث شود تا مبل تغییر ظاهر دهد.

علاوه بر بخار شور، می توان با یک تکه اسفنج و شامپو فرش سطح رویی مبل را تمیز کنید. البته حواستان باشد که اسفنج نباید زیاد خیس باشد و از نفوذ کف و رطوبت به داخل مبل خودداری کنید.

شستشوی مبل راحتی

گردگیری مبل راحتی پارچه ای

گرد و غبار یکی از اجزای جدایی ناپذیر در زندگی می باشد و تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر وسایل منزل دارد. سعی کنید به صورت مرتب روی مبل راحتی را با جاروبرقی تمیز کنید. استفاده از برس های کوچک جاروبرقی باعث میشود تا گرد و غبار با مکش زیاد جذب جارو گردد.

  مبل شزلون Chaise longue چیست؟ (انواع آن، کاربرد، تاریخچه، 60 مدل جدید)

گردگیری مبل راحتی

استفاده صحیح از مبل راحتی

نگهداری از مبل راحتی تنها به معنای شستشو و تمیز کردن مرتب آن نیست، بلکه نحوه استفاده از مبل نیز تاثیر بسیار زیادی بر حفظ ظاهر و کیفیت اولیه آن دارد. از آنجا که مبل راحتی بیشتر از سایر انواع مبل در طول روز مورد استفاده قرار میگیرد، در نتیجه نیاز به مراقبت بیشتری دارد. از نشستن روی تکیه گاه مبل و همچنین دسته های آن خودداری کنید. بالا و پایین پریدن از مبل و خوابیدن روی آنها یکی از بازی های مورد علاقه کودکان می باشد که باعث میشود خیلی زود ظاهر مبل تخریب گردد.

نگهداری از مبلمان راحتی

جا به جایی صحیح مبل

از آنجا که مبلمان ها وزن زیادی دارند، در نتیجه بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند آنها را بر روی زمین بکشند تا جا به جایی های لازم را انجام دهند. این کار باعث میشود تا پایه های مبل آسیب ببینند و همچنین فشار زیادی به دسته های آنها وارد میشود. از دیگر نکات مهم در مراقبت از مبل راحتی، خودداری کردن از کشیدن و هل دادن آنها بر روی زمین می باشد. بهتر است مبل را برای جا به جایی از روی زمین بردارید تا فشار به آن وارد نشود.

نگهداری از مبل راحتی ایتالیایی

در این مطلب با اصول نگهداری از مبل راحتی چرم و سایر انواع مبل آشنا شدید. اطلاع از این ترفندها می تواند در بسیاری از مواقع باعث شوند تا در مدت زمان کوتاه لکه ها و کثیفی های روی مبل را از بین ببرید و مبلمانی با ظاهر زیبا داشته باشید. برای آشنایی با اصول طراحی دکوراسیون منزل، طراحی دکوراسیون اتاق کودک و هر آنچه که به زیباتر شدن محیط اطرافتان کمک می کند با مجله طراحی دکوراسیون دکو نیوز همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا