تبلیغات

آشنایی با انواع یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت

اگر به اطراف خود با دقت نگاهی بیاندازیم با طیف گسترده ای از انواع یراق آلات مواجه خواهیم شد. قطعاتی کوچک و ساده که بدون آن ها زندگی بر ما سخت خواهد گذشت.یراق آلات به مجموعه از قطعات گفته می شود که در ساخت محصولاتی مانند کابینت ، درب ، کمد و … به کمک ما می آیند و بدون آن ها محصولات ما ناقص و بدون استفاده خواهند ماند.

از جمله یراق آلات می توان به این موارد اشاره کرد: دستگیره ، جک ، لولا ، پایه و …..

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع یراق آلات کابینت و کاربرد هر یک آشنا کنیم.

خرید یراق کابینت

یراق آلات کابینت

کابینت یکی از مهم ترین عنصر های یک آشپزخانه به شمار می رود که هم بسیار کاربردی است و هم زیبایی بخش آشپزخانه هاست. یراق آلات کابینت لوازم ضروری برای نصب و استفاده از کابینت به شمار می رود.این یراق ها علاوه بر کاربردی کردن کابینت باعث ایجاد زیبایی در آن ها نیز می شوند.زمانی که شما یک کشو از کابینت را نصب می کنید تمام وزن آن روی ریل قرار می گیرد و یا بعد از نصب درب کابینت این لولا ها یا جک ها هستند که درب کابینت شما را نگه می دارند و تمام وزن درب کابینت بر روی آن ها است.

 علاوه بر کاربرد مصرفی یراق ها شما به کمک آن ها می توانید به ساده ترین نوع کابینت، زیبایی ببخشید . استفاده از یک دستگیره و پایه کابینت شیک همان چیزی است که این زیبایی را برای شما خلق می کند.

انواع یراق کار شده در کابینت

یراق آلات کار شده در کابینت در مدل های مختلف طراحی شده است تا بتوانند به طور کامل نیاز های شما را برطرف کنند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی یراق آلات کابینت نیز رو به هوشمند شدن رفته و از لحاظ عملکرد بسیار قدرتمند تر و راحت تر از قبل هستند.شما باید در خرید یراق کابینت نهایت دقت را داشته باشید زیرا این ابزار در طول روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و با خرید یک کالای باکیفیت می توانید سال ها بدون دردسر از آن استفاده نمایید.

از انواع یراق کابینت میتوان به جک، دستگیره کابینت، ریل، پایه و لولا اشاره کرد.

جک کابینت

جک کابینت برای درب کابینت های عمودی باز شو مورد استفاده قرار می گیرد.امروزه برای زیباتر جلوه دادن فضا، استفاده از این نوع کابینت بسیار مرسوم شده است . بطور مثال امروزه برای قسمت آب چکان نیز درب قرار می دهند که عمدتا از نوع عمودی باز شو است و با کمک جک کابینت این نوع درب ها نصب و مورد استفاده قرار می گیرند.انواع مختلفی جک کابینت تولید و بسته به نیاز مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین جنس برای جک کابینت فولاد ضد زنگ می باشد.از انواع جک کابینت می توان به مدل ها: جک کابینت اتوبوسی ، پمپی یا گازی و جک بازویی اشاره کرد.

پایه کابینت

پایه کابینت

از دیگر یراق آلات مهم و کاربردی کابینت می توان به پایه کابینت اشاره کرد.معمولا پایه کابینت برای بالا بردن ارتفاع کابینت آشپزخانه نسبت به سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرد.به دلیل شستشوی سطح زمین آشپزخانه اگر ارتفاع کابینت را افزایش ندهید ممکن است آب به کابینت نفوذ کرده و باعث پوسیدگی آن شود. مهم ترین ویژگی پایه کابینت قابلیت رگلاژ آن است. شاید باورتان نشود اما اگر همین قابلیت رگلاژ پایه کابینت نبود، امکان هماهنگ کردن درز بین درب کابینت ها وجود نداشت.

از متریال مختلفی مانند:آلومینیوم،پلاستیک و فلز ساخته و بسته به نوع کابینت و دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

ریل کابینت

برای حرکت کشو کابینت ها از ریل استفاده می شود. این ریل ها بسیار روان بوده و به کمک آن ها کشو کابینت به راحتی باز و بسته می شود. انواع مختلفی از ریل کابینت در بازار موجود است که بسته به ابعاد و وزن کشو باید یکی از آن ها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

حتما به خاطر دارید که در گذشته برای حرکت کشو کابینت شیارهایی در بدنه کشو ایجاد می کردند و بعد از گذشت مدت زمانی باز و بسته کردن کشو بسیار مشکل بود و شما کمتر ترجیح می دادید که از آن کشوها استفاده کنید. اما امرزوه با کمک ریل ها می توانید در طولانی مدت بدون کوچکترین زحمتی از کشو کابینت خود استفاده کنید. انواع ریل کابینت عبارتند از:ریل مخفی ، ریل ساچمه ای ، ریل بدنه دار و ریل ساده.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت

معمولا بعد از انتخاب نوع و مدل کابینت مهم ترین سوالی که پیش می آید این است که چه نوع دستگیره ای نصب کنیم؟ کابینت شما با توجه به نوع چینش آشپزخانه و سبک و طراحی کابینت به دستگیره متناسب با آن نیاز دارد.انواع مختلفی از دستگیره طراحی و ساخته شده است که شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب و بر روی کابینت نصب نمایید.تنوع بیش از حد در دستگیره می تواند کار انتخاب را برای شما بسیار سخت کند.شما باید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه  و نوع کابینت کار شده اقدام به تهیه دستگیره نمایید. به طور مثال اگر کابینت شما از جنس ام دی اف و یا های گلاس است بهتر است دستگیره از نوع مدرن را انتخاب کنید و یا برای کابینت های چوبی و ممبران به سراغ دستگیره های کلاسیک بروید.

تعویض یراق آلات کابینت هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت اما می تواند یک ظاهر زیبا به منزل شما بدهد. برای خرید و تعویض یراق کابینت باید به این نکته دقت نمایید که یراق مورد نظر باید با مدل کابینت شما همخوانی داشته باشد و امکان نصب آن بر روی کابینت نیز وجود داشته باشد.

برای خرید یراق کابینت  با شماره تلفن 09126007011 آقای رحمت زاده تماس بگیرید

فروشگاه ابزار یراق

 

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا