مبلمان و سرویس چوب

معرفی 24 نوع پارچه رومبلی طبیعی و مصنوعی (ویژگی ها، مزایا و معایب رومبلی چرم، مازراتی و ..)

انواع پارچه رومبلی برای مبل استیل و راحتی از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و از نظر رنگ بندی و بافت و میزان مقاومت با هم تفاوت زیادی دارند. به طوریکه می توان پارچه های مبلی را بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل طبیعی یا مصنوعی بودن الیاف آنها تقسیم بندی نمود. با توجه به تفاوت هایی که در این پارچه ها وجود دارد و اهمیت اطلاع از آنها در فرآیند انتخاب پارچه رومبلی، مجله دکوراسیون داخلی و مبلمان دکونیوز در ادامه به معرفی انواع مختلفی از پارچه های رومبلی مازراتی، بوگاتی، نخی و کتان، گلیم و جاجیم و سوزن دوزی شده، مخمل، ساتن، جیر، ریون و غیره خواهد پرداخت.

پارچه رومبلی

انواع پارچه رومبلی طبیعی

فاکتورهای مختلفی در گروه بندی پارچه های مناسب برای روکش مبل نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به جنس الیاف به کار رفته در آنها اشاره نمود. در یک دسته بندی کلی می توان این پارچه ها را به دو گروه رومبلی با الیاف طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی نمود که البته برخی از پارچه ها ترکیبی از این دو به شمار می روند. رومبلی های طبیعی که تنوع کمتری از نظر طرح و رنگ و نوع بافت در آنها به چشم میخورد از چند زیرمجموعه تشکیل شده اند که عبارتند از:

پارچه رومبلی نخی

از رایج ترین انواع پارچه با الیاف طبیعی که برای رومبلی مورد استفاده قرار میگیرد می توان به پارچه های نخی اشاره نمود. این پارچه ها چند ویژگی مثبت و منفی را در کنار هم دارند و بر همین اساس باید کاربرد مناسب را برای آنها انتخاب کرد. از مهم ترین ویژگی های مثبت رومبلی نخی می توان به مقاومت و دوام بالا و همچنین نرمی و لطافت آنها اشاره نمود. به همین دلیل بیشتر برای مبل راحتی از این نوع روکش استفاده میشود و برای مبل های استیل گزینه مناسبی به شمار نمی روند. البته لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از الیاف طبیعی نخ در این پارچه ها به راحتی چروک میشوند و چهره مناسبی را برای مبل به همراه نخواهند داشت.

از دیگر نقاط ضعف پارچه رومبلی نخی می توان به مقاومت بسیار پایین آنها در برابر تابش نورخورشید اشاره نمود. به همین دلیل انتخاب پارچه های رنگی نخی برای مبلمان هایی که در معرض نور خورشید قرار دارند گزینه مناسبی نخواهد بود.

پارچه رومبلی نخی

پارچه رومبلی ابریشم

اگر به دنبال رومبلی شیک و لاکچری هستید، پارچه های ابریشمی می توانند گزینه مناسبی باشند. استفاده از پارچه های بافته شده با ابریشم طبیعی از گذشته تا امروز در لباس های فاخر جایگاه ویژه ای داشته و نمونه هایی از آنها را در صنعت تولید مبلمان نیز می توان مشاهده کرد. با توجه به جلوه و برق بسیار زیبایی که این پارچه ها دارند، یکی از گزینه های مناسب برای مبل استیل به شمار می رود. رومبلی های ابریشمی تنوع رنگ بالایی دارند و مقاومت آنها در برابر ساییدگی نیز در سطح مطلوبی می باشد. البته لازم به ذکر است که این پارچه ها از نظر قیمت گران می باشند و به همین دلیل تنها برای مبل های لوکس و استیل مورد استفاده قرار میگیرند و گزینه خوبی برای مبل راحتی به شمار نمی روند.

مانند رومبلی های نخی، پارچه های ابریشمی در برابر نور خورشید مقاومت بالایی نداشته و به مرور رنگ و جلوه خود را از دست خواهند داد؛ به همین دلیل مراقبت از آنها کمی سخت می باشد.

پیشنهاد میکنیم روش های مختلف برای نگهداری از مبل راحتی با روکش های مختلف را بخوانید.

پارچه رومبلی ابریشمی

پارچه رومبلی پشمی

استفاده از پشم در صنعت نساجی اهمیت زیادی دارد و نه تنها برای تولید پارچه های لباسی از این الیاف استفاده میشود، بلکه در بافت روکش مبل نیز کاربرد زیادی دارد. این پارچه ها نرمی و لطافت خوبی دارند، اما نسبتا گران هستند. از ویژگی های مثبت این پارچه ها می توان به تنوع رنگ بالا، مقاومت مطلوب در برابر ساییدگی و خراش و همچنین عدم ایجاد چین و چروک در آنها اشاره نمود.

پارچه رومبلی پشمی

پارچه رومبلی کتان

گروه دیگری از انواع پارچه های رومبلی با الیاف طبیعی شامل پارچه های کتان می باشد. این پارچه ها قیمت مناسب و ارزانی داشته و از نظر تنوع رنگ نیز در سطح بالایی قرار دارد و بیشتر برای مبل راحتی مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به اینکه در بافت این پارچه ها از الیاف طبیعی استفاده شده است، به همین دلیل چین و چروک زیادی در آنها به چشم میخورد و مراقبت سختی دارند. قرار گرفتن مبلمان هایی که دارای روکش کتان هستند در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد و در شرایطی که حیوانات خانگی و کودکان حضور دارند، باعث میشود تا خیلی زود دچار ساییدگی یا پارگی شوند.

  بهترین ترفندها برای نگهداری از مبل راحتی

پارچه رومبلی کتان

انواع پارچه رومبلی با الیاف مصنوعی

علیرغم نرمی و لطافت رومبلی با الیاف طبیعی و همچنین عدم ایجاد حساسیت های پوستی، مقاومت پایین آنها در برابر ساییدگی و همچنین تابش نور خورشید باعث میشود تا کاربرد زیادی نداشته باشند. در دنیای امروز اغلب مبلمان ها دارای روکش با الیاف مصنوعی هستند و تنوع بسیار بالایی در آنها وجود دارد. از جمله زیرمجموعه های این رومبلی ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

پارچه رومبلی پلی استر

برای انتخاب روکش مبل با مقاومت بسیار بالا در برابر خراش و ساییدگی و همچنین عدم تغییر رنگ در برابر تابش نور، رومبلی های پلی استر از گزینه های مناسب می باشند. این پارچه ها از الیاف مصنوعی و پلاستیکی تشکیل شده و در برابر نم و رطوبت کاملا عایق می باشند. علاوه بر این، رنگ پذیری بالایی داشته و به همین دلیل متناسب با هر سبک دکوراسیون داخلی می توان از این رومبلی ها استفاده نمود. به طور خلاصه مهم ترین ویژگی های مثبت رومبلی پلی استر را میتوان به صورت زیر بیان کرد:

  • دوام و مقاومت و استحکام بسیار بالا
  • رنگ پذیری بالا و قابلیت اجرا طرح با رنگ بندی های مختلف
  • عدم تغییر شکل و انبساط و انقباض در شرایط آب و هوایی مختلف
  • شستشو و نگهداری و اتوکشی آسان
  • عدم ایجاد چروک
  • عایق در برابر نم و رطوبت

علیرغم مزایای فوق، در این نوع پارچه چند نقطه منفی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • ایجاد الکتریسیته ساکن
  • عدم تبادل هوا در این مبلمان با روکش پلی استر
  • قابلیت اشتعال پذیری

پارچه رومبلی پلی استر

پارچه رومبلی چرم

از گذشته تا امروز استفاده از پارچه های چرم در صنعت تولید مبلمان کاربرد بسیار زیادی داشته است. دوام و ماندگاری بالا، جلوه کاملا لوکس و ظاهر مرتب از جمله دلایلی هستند که باعث شده اند تا رومبلی های چرم به شدت مورد توجه قرار گیرند. علاوه براین، این نوع روکش مبل شستشو و نظافت آسانی داشته و با دستمال مرطوب و آغشته به مواد شوینده مناسب چرم می توان هرگونه لک و کثیفی را از بین برد. با توجه به جلوه مناسب این نوع پارچه، از این روکش ها برای انواع مبل راحتی و چستر و حتی مبلمان های استیل و لاکچری استفاده میشود و گزینه ای مناسب برای مبلمان اداری نیز به شمار می رود.

نکته بسیار مهم در انتخاب پارچه های رومبلی چرم، عدم استحکام کافی در بربر اشیای نوک تیز و ناخن و دندان تیز حیوانات خانگی می باشد. به همین دلیل بهتر است در محیط هایی از این نوع روکش استفاده شود که حیوانات خانگی از قبیل سگ و گربه در آن حضور نداشته باشند.

پارچه رومبلی چرم

پارچه رومبلی مخمل

پارچه مخمل در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد و دلیل اصلی آن، نرمی و لطافت و همچنین براق بودن بافت و ایجاد جلوه ای منحصر به فرد و شاهانه در محیط می باشد. این پارچه ها مقاومت قابل قبولی داشته و البته نگهداری از آنها کمی سخت می باشد و در تماس با اشیای نوک تیز دچار پارگی میشوند. تنوع بسیار بالا در رنگ و جلوه زیبا و قابلیت اجرای این نوع روکش در انواع مبلمان های راحتی و استیل از نقاط مثبت رومبلی های مخمل به شمار می رود. در مقابل، قیمت بالا و همچنین لک و کثیف شدن سریع و همچنین گرم بودن آنها در فصل تابستان از نقاط منفی این پارچه ها محسوب میشوند. البته توجه داشته باشید که با توجه به برند تولید کننده و کیفیت پارچه های مخمل میزان مقاومت و ماندگاری آنها متفاوت خواهد بود.

پارچه رومبلی مخمل

پارچه رومبلی ساتن

پارچه های براق ساتن که بیشتر در صنعت پوشاک کاربرد دارند از دیگر مواردی هستند که می توان به عنوان روکش مبل از آنها استفاده کرد. این پارچه ها تنوع طرح و رنگ بالایی داشته و متناسب با سبک های مختلف به کار رفته در طراحی مبل می توان از آنها استفاده نمود. البته اشاره به این نکته ضروری است که اغلب افراد حرفه ای در صنعت تولید مبلمان، رومبلی های ساتن را فاقد کیفیت لازم برای این منظور می دانند. دلیل عدم استفاده زیاد از پارچه ساتن برای مبل، لغزنده بودن سطح آنها و همچنین ایجاد لک و کثیفی زیاد و شستشوی سخت آنها می باشد. علاوه براین، این نوع پارچه دوام و ماندگاری بالایی نداشته و در کمتر از یک یا دو سال استفاده از مبلمان چاره ای جز تعویض روکش را نخواهید داشت.

پارچه رومبلی ساتن

پارچه رومبلی پتینه

همان طور که از نام این نوع روکش مبلمان مشخص است، طرح به کار رفته در این پارچه ها شبیه به هنر پتینه کاری بوده و طرح های نامنظم در آن به چشم میخورد. در حالت کلی این پارچه ها کمی مخملی بوده و طرح های مختلفی در سطح آن وجود دارد که با رنگ های تیره و روشن در کنار هم به کار رفته اند. با توجه به نوع طرح و بافت موجود در رومبلی پتینه کاری، از این پارچه ها می توان برای مبلمان استیل و راحتی و طرح های کلاسیک استفاده نمود.

  کامل ترین راهنمای خرید مبلمان منزل

نکته بسیار مهم درباره پارچه رومبلی پتینه کاری این است که متناسب با رنگ این پارچه ها می توان از آنها در محیط های مختلفی استفاده نمود. با توجه به اینکه این نوع پارچه بیشتر حالت کهنه کاری دارد، لذا می توان از رنگ های گرم آن برای محیط هایی با دکوراسیون کلاسیک استفاده نمود. در مقابل، پارچه های پتینه کاری خاکستری و آبی از جمله گزینه های مناسب برای دکوراسیون مینیمال و مدرن به شمار می روند.

پارچه رومبلی پتینه

پارچه رومبلی جیر

رومبلی جیز پارچه های تولید شده از پوست گوساله و بز می باشند و می توان گفت بافت آنها شبیه به ترکیبی از چرم و مخمل به شمار می رود. البته پارچه های جیر مصنوعی بیشتر بر پایه پلی استر می باشند و مقاومل مطلوبی در برابر سایش و فشار و تابش نور خورشید دارند. این نوع روکش مبلمان کمتر دچار چین و چروک شده و تا حد زیادی در برابر نم و رطوبت عایق می باشد. رومبلی های جیر گزینه مناسب برای روکش مبلمان و صندلی های اداری و همچنین صندلی غذاخوری به شمار می روند و برای مبمان های راحتی نیز کاربرد زیادی دارند.

پارچه رومبلی جیر

پارچه رومبلی ریون

ریون از جمله پارچه های تولید شده از الیاف مصنوعی می باشد که در صنایع مختلفی از قبیل تولید پوشاک و همچنین تهیه وسیل دکوراتیو و کوسن و مبلمان کاربرد زیادی دارد. این پارچه تنوع رنگ بسیار بالایی داشته و برای مبل راحتی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. از مهم ترین ویژگی های این پارچه ها می توان به تنوع رنگ و طرح بالا، مقاومت مطلوب در برابر ساییدگی و خراش و همچنین قیمت ارزان اشاره نمود. توجه داشته باشید که رومبلی های ریون به راحتی نم و رطوبت را از خود عبور داده و استفاده مداوم باعث ایجاد چین و چروک روی سطح این پارچه خواهد شد.

پارچه رومبلی ریون

پارچه رومبلی نانو

از مقاوم ترین نوع پارچه های به کار رفته برای مبلمان می توان به رومبلی نانو اشاره نمود. این پارچه ها که با تکنولوژی نانو تولید شده اند، در برابر نم و رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته و آب به سختی به بافت آنها نفوذ خواهد کرد. علاوه براین، این پارچه ها ضد لک بوده و نگهداری آسانی دارند، به همین دلیل می توان از آنها برای مبلمان راحتی در منازلی که کودکان در آنها حضور دارند استفاده کرد. خاصیت آنتی باکتریال و همچنین ضد حریق و مقاومت بالا در برابر ساییدگی و همچنین داشتن تنوع رنگ بسیار بالا از جمله ویژگی های مثبت پارچه رومبلی نانو می باشند.

پارچه رومبلی نانو

پارچه رومبلی گلیم و جاجیم

گلیم و جاجیم در فرهنگ ایران جایگاه مهمی دارد و علیرغم روی کار آمدن پارچه های مختلف در طرح و رنگ های مختلف، ارزش این پارچه ها همیشه رو به افزایش است. سلیقه و خواسته افراد در انتخاب نوع مبلمان و طرح و رنگ روکش آنها با هم متفاوت است و افراد زیادی هستند که به دکوراسیون سنتی و اصیل ایرانی گرایش دارند. رومبلی گلیم و جاجیم یکی از گزینه های بسیار مناسب برای این منظور به شمار می رود که دوام و ماندگاری بالایی داشته و طرح و رنگ های به کار رفته در آنها نیز تنوع بالایی دارد. لازم به ذکر است که این نوع رومبلی با توجه به دستی یا ماشینی بودن پارچه و همچنین نوع بافت و طرح دارای قیمت های متفاوتی می باشد و رومبلی های دستباف نسبتا گران هستند.

پارچه رومبلی گلیم و جاجیم

پارچه رومبلی سوزن دوزی

در محیط هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک و سنتی می باشد، استفاده از رومبلی سوزن دوزی می تواند گزینه مناسبی به شمار رود. این نوع پارچه از هنر زنان و مردان هنرمند سیستان و بلوچستان ایران الهام گرفته شده و در سالهای اخیر به یکی از انتخاب های لوکس برای روکش مبل تبدیل شده است. پایه اصلی این نوع رومبلی پارچه های کتان می باشد که با نخ های ابریشم طبیعی و مصنوعی طرح های هنرمندانه روی آنها شکل گرفته است. با توجه نوع طرح به کار رفته بر روی این رومبلی و میزان شلوغ بودن کار می توان از آنها برای تک صندلی یا ست کامل مبلمان استفاده نمود.

پارچه رومبلی سوزن دوزی

پارچه رومبلی مازراتی

یکی از مدرن ترین و البته پرطرفدارترین نوع پارچه های رومبلی، مازراتی می باشند. این پارچه ها بافتی شبیه به مخمل و جیرز دارند اما پرزهای آنها کوتاه بوده و اندازه پرزهای این پارچه با هم متفاوت است. به عبارت دیگر، پارچه رومبلی مازراتی دارای سطح یکدست نداشته و پرزهای آنها کوتاه و بلند میشوند و دانه های بسیار ریزی در پارچه به چشم میخورد. تنوع رنگ بالا، مقاومت و ماندگاری مطلوب از جمله ویژگی های مثبت این نوع پارچه ها به شمار می رود و گزینه ای عالی برای مبلمان های راحتی و مدرن خواهند بود.

  مبل سبز یشمی با چه رنگی ست میشه؟ (ست مبل سبز با فرش، پرده، رنگ دیوار)

پارچه رومبلی مازراتی

پارچه رومبلی پورشه

پارچه رومبلی پورشه شباهت زیادی به مازراتی داشته و بافت مخملی و جیر مانند آن باعث شده است تا جلوه خوبی به خود بگیرد. این پارچه ها دارای پرزهای کوتاه تری نسبت به مخمل و جیر هستند و بافت آنها یکدست می باشد و با استفاده طولانی مدت پرزها خواب کمی دارند. توجه داشته باشید که پارچه رومبلی پورشه به صورت بافت ساده و طرح دار در بازار موجود بوده و از نظر قیمت نیز تنوع زیادی در آنها وجود دارد. مانند پارچه های مازراتی، رومبلی های پورشه بیشتر برای مبلمان های مدرن کاربرد داشته و گزینه مناسبی برای سبک کلاسیک نخواهد بود.

پارچه رومبلی پورشه

پارچه مبلی سافت

پارچه رومبلی سافت (SOFT) ترکیبی از چرم و پارچه می باشد که لطافت بسیار خوبی داشته و طرح و رنگ های به کار رفته در آن نیز تنوع بالایی دارند. با توجه به اینکه پارچه رومبلی سافت زیر مجموعه ای از رومبلی های نانو به شمار می رود، به همین دلیل ضد آب و لک و آنتی باکتریتال بوده و دوام آن نیز در سطح بسیار خوبی می باشد.

پارچه رومبلی سافت

پارچه رومبلی بوگاتی

اگر به دنبال روکش مناسب برای مبلمان راحتی مدرن هستید، پارچه رومبلی بوگاتی می تواند گزینه مناسبی به شمار رود. این پارچه ها شباهت زیادی به مازراتی و پورشه داشته و بافت مخملی با پرزهای نسبتا کوتاه آن جلوه ای منحصر به فرد را در محیط ایجاد می کند. رومبلی های بوگاتی اغلب طرح های ساده ای داشته و از رایج ترین رنگ های آنها می توان به بنفش و زرشکی و قهوه ای اشاره نمود.

پارچه رومبلی بوگاتی

پارچه رومبلی مکس

رومبلی مکس از دیگر گزینه هایی می باشند که برای مبلمان های راحتی و مدرن کاربرد زیادی داشته و شباهت بسیار زیادی با مازراتی دارند. این دو نوع پارچه دارای بافت مخملی و نرم و لطیفی بوده و لوزی های بسیار ریز در کنار هم تمام سطح پارچه را پوشانده اند. همچنین لازم به ذکر است که رومبلی های مکس دارای تنوع رنگی بالایی بوده و 46 رنگ مختلف برای این پارچه ها اجرا شده و متناسب با سبک دکوراسیون مورد نظر می توان انتخاب های مناسبی داشت.

پارچه رومبلی مکس

پارچه رومبلی تایتانیک

در میان انواع پارچه رومبلی مدرن با بافت مخملی می توان به پارچه رومبلی تایتانیک اشاره نمود. این پارچه ها وارداتی و ساخت چین بوده و از نظر بافت شباهت زیادی به پارچه های جیر داشته و تنوع رنگ و طرح در آنها بسیار زیاد است.

پارچه رومبلی تایتانیک

پارچه مبل مارماریت

افرادی که به دنبال پارچه های مخملی برای روکش مبل می باشند با حق انتخاب بسیار بالایی در بازار روبرو خواهند شد که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. یکی از نمونه های رایج و پرطرفدار و مدرن پارچه رومبلی مارماریت می باشد که دارای بافت مخملی با پرزهای کوتاه می باشد و برای مبل های راحتی و استیل مورد استفاده قرار میگیرد. از مهم ترین ویژگی های این پارچه ها می توان به رگه های تیره رنگ در میان بافت مخملی آنها اشاره نمود که باعث شده است تا جلوه خوبی را به خود اختصاص دهد.

پارچه رومبلی مارماریت

پارچه رومبلی هازان

رومبلی های هازان زیرمجموعه ای از پارچه های نانو به شمار می رود که تولید کشور ترکیه بوده و تنوع در طرح و رنگ آن بسیار زیاد است. این پارچه ها دارای بافت مخملی و کتان می باشند و ضد آب و لک بوده و مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و خراشیدگی دارند. از ویژگی های مثبت رومبلی هازان می توان به تنوع بالا در طرح های ارائه شده برای آنها اشاره نمود و متناسب با سبک دکوراسیون می توان از پارچه های ساده و طرح دار و گلدار استفاده نمود.

پارچه رومبلی هازان

پارچه رومبلی مایا

پارچه رومبلی مایا ترکیبی از پارچه و چرم بوده و به همین دلیل استحکام بسیار بالایی داشته و دوام و ماندگاری مناسبی برای محیط هایی دارد که کودک و حیوان خانگی در آنها حضور دارند. این پارچه ها از نظر طرح و رنگ نیز تنوع خوبی داشته و ضد آب و لک بوده و برای مبلمان های راحتی و استیل می توان از آنها استفاده نمود.

پارچه رومبلی مایا

پارچه مبلی مسکو

از دیگر چرم پارچه ای های مورد استفاده برای رومبلی می توان به پارچه های مسکو اشاره نمود که استقامت، تنوع بالا در طرح و رنگ را با هم دارد. این پارچه ها ضد تعریق بوده و با نشستن طولانی مدت بدن ایجاد تعریق نکرده و لک نیز روی آن ایجاد نخواهد شد. لازم به ذکر است که این نوع رومبلی وارداتی بوده و از نظر قیمت کمی گران می باشد و بیشتر برای مبلمان های استیل مورد استفاده قرار میگیرد.

پارچه رومبلی مسکو

نوشته های مشابه

‫15 نظرها

  1. مطالبتون کامل و عالی بود
    ولی الان سوال برام پیش اومد که برای مبل استیل کدوم پارچه مناسب تره هم از نظر کیفیت هم رنگ بندی و هزینه 🤔🤔🤔

    1. ممنون از لطف شما
      رومبلی مبلمان استیل تا حد زیادی به سبک دکوراسیون مورد نظرتون بستگی داره. اما در اغلب مواقع رومبلی های مخمل، مازراتی، جیر، ابریشمی برای مبلمان استیل استفاده میشن، اما رومبلی ریون، نخ، ساتن گزینه های مناسبی در این زمینه محسوب نمیشن

    1. سلام دوست عزیز
      بله. اغلب رومبلی ها برای مبل شزلون مناسب هستن و تعداد کمی از جمله رومبلی های ساتن بهتره برای شزلون استفاده نشه

  2. سلام دکونیوز
    میشه یه پارچه مناسب برای سالن زیبایی معرفی کنی که هم بااستفاده زیاد زود خراب نشه هم تمیز کردنش راحت باشه.مرسی

    1. سلام
      با توجه به اینکه اغلب مبلمان سالن زیبایی با فاصله از میزهای آرایش قرار میگیرن، مبل چرم میتونه انتخاب خوبی باشه. چون زود تمیز میشه و از نظر شکل ظاهری هم جلوه خوبی دارن

  3. من رومبلی ساتن خریدم، با اینکه کیفیت پارچه خیلی خوب بود و قیمت ارزونی هم نداشت، اما خیلی زود خراب شد.

    1. سلام
      در اغلب مواقع به عنوان کاور استفاده میشه اما مدل های ارزون مبلمان از پارچه ریون استفاده می کنن که مقاومت خوبی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا