تبلیغات

چه مقدار سیمان برای ساخت یک متر مربع دیوار نیاز است؟

برای برآورد هزینه‌ های خرید سیمان لازم است که بدانیم چه مقدار سیمان برای ساخت یک متر مربع دیوار نیاز است، در این مقاله مطالبی بیان می‌ شود که پاسخ این سؤال با مطالعه این مطالب، ارائه خواهد شد.

چه مقدار سیمان برای ساخت یک متر مربع دیوار نیاز است؟

سیمان تهران تیپ دو از ملزومات مفید و پر کاربرد مصالح ساختمانی به شمار می‌ رود. کسب اطلاع از میزان مصرف این محصول براساس هر متر مربع می‌ تواند کمک کند تا بنا و کارفرما بتواند حجم مورد نیاز سیمان خود را محاسبه کرده و آن را تهیه کنند. قیمت سیمان تهران‌ تیپ 2 بر اساس حجم مورد نیاز باعث می‌شود که از خرید اضافی سیمان پرهیز شود. اگر سیمان برای مدت طولانی بدون استفاده بماند خشک‌ شده و اگر خشک شود امکان استفاده مجدد آن وجود ندارد. البته باید این مورد را نیز در نظر گرفت که اگر بنا و معمار در وسط فعالیت خود برای تولید ملات با کمبود سیمان مواجه گردند نیز این هم یک مشکل اساسی خواهد بود. به‌ همین منظور، دانستن این‌ که چه مقدار سیمان برای ساخت یک متر مربع دیوار نیاز است، می‌ تواند باعث جلوگیری از این مشکلات گردد. ملات‌ های ساختمانی گسترده هستند که این گستردگی را در قالب دو نوع ملات بنایی و ملاتی به نام اندودکاری قرار داده‌ اند. آن ملاتی که به ملات بنایی معروف بوده عموماً برای چینش آجرها به‌ کار برده می‌ شود. از ملات بنایی برای انتشار نیروی موجود در ساختمان استفاده می‌ شود. از طرف دیگر ملات هایی که به اندودکاری معروف هستند از آن‌ ها برای پوشش و صیقلی کردن سطح ها استفاده خواهد شد.

چه عواملی بر تهیه مقدار سیمان در هر متر مربع تاثیر گذار است؟

چه عواملی بر تهیه مقدار سیمان در هر متر مربع تاثیر گذار است

همان‌ طور که بیان شد مصرف سیمان در مصالح ساختمانی به‌ وفور صورت می‌ گیرد. به‌ همین منظور، کسب اطلاع از این‌ که چه مقدار سیمان برای ساخت یک متر مربع دیوار نیاز است، از فعالیت‌ های با اهمیتی بوده که در محاسبات هزینه‌ های کلی ساختمان می‌ تواند تأثیر زیادی بگذارد. به‌ همین منظور مواردی وجود دارد که این موارد بر میزان مصرف سیمان تهران تیپ دو در هر متر مؤثر هستند، یکی از این موارد شیوه ساخت و تولید انواع مختلف ملات می باشد. ملات‌ های ساختمانی را می‌توان از دو طریق تولید کرد. طریقه اول که از گذشته مرسوم بوده و اکنون هم در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌ گیرد طریقه دستی بوده و طریقه دوم، طریقی هست که از همزن های مکانیکی برای تولید ملات استفاده می‌ کنند. ملات همان موادی هست که از سیمان به وجود می‌ آید. شیوه دستی به زمان بیشتری نیاز دارد ولی از نظر هزینه تقریباً نسبت‌ به همزن های مکانیکی هزینه‌ های کمتری دارند. همزن های مکانیکی دستگاه‌های بزرگی هستند که کار تهیه ملات و ترکیب سیمان را در زمان کمی انجام می‌ دهند ولی به‌ دلیل این‌ که استهلاک‌پذیر هستند و بعد از چندی فعالیت دچار خرابی و آسیب می‌ شوند هزینه تعمیر دارند. به‌ علاوه هزینه تهیه قطعه نیز ممکن است برای همزن ها لحاظ شده و تنامی این موارد باعث می‌شود که موقع استفاده هزینه بیشتری تحمیل شود. ولی زمانی‌ که قرار است ساختمان بزرگ کار شود و حجم زیادی از ترکیب سیمان تهران تیپ دو نیاز هست، استفاده از این شیوه از نظر اقتصادی مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر خواهد بود. مورد دیگر که می‌ تواند بر یک متر مربع سیمان تأثیر بگذارد مکانی هست که ملات در آن تهیه می‌ شود. با توجه به ویژگی‌ ها، خصوصیات مختلف و و کاربردهایی که وجود دارد محل ترکیب سیمان می‌‌تواند درون ساختمان یا بیرون از ساختمان باشد. موقع کار سیمان کاری بر روی دیوار یا سطوح مختلف نیاز هست که پرتی سیمان نیز در نظر گرفته شود. در واقع زمانی‌ که سیمان کاری بر روی دیوار انجام می‌ گیرد مقداری از سیمان نیز به پایین ریخته می‌ شود و در قالب سیمان‌های دور ریز مطرح هستند. این عوامل می‌ تواند به علت های مختلف روی دهد که سوراخ شدن کیسه سیمان ، وزش باد شدید و خارج شدن سیمان‌ ها از درون کیسه سیمان از جمله این موارد می باشد. یا این‌ که مقداری سیمان ترکیب شده براثر اهمال‌کاری بر روی زمین ریخته شود و مواردی از این قبیل که می‌ توان به‌عنوان پرتی سیمان در نظریه در نظر گرفت.

مقدار سیمان در هر متر مربع

کلام آخر

دانستن اطلاعاتی نظیر این‌ که چه مقدار سیمان برای ساخت یک متر مربع دیوار نیاز است، می‌ تواند باعث یک ساخت اصولی شود. ساختی که با کسب اطلاع از تمامی جزئیات و براساس یک برنامه‌ ریزی درست صورت خواهد گرفت. در واقع پیش‌بینی و برآورد مقدار مصالح مورد نیاز ساختمان ازجمله سیمان تهران تیپ دو در هر مترمربع می‌ تواند در هزینه‌ ها و محاسبات ممکن موقع ایجاد ساختمان باعث تحول اساسی گردد. زمانی‌ که شما مقدار مورد نیاز مصالح را به‌ طور دقیق بدانید هزینه اضافی برای خرید مصالح اضافی صورت نخواهید داد؛ زیرا برخی از مصالح من‌جمله سیمان باید با توجه به مقدار نیاز خریداری شود. هرچه که از این مصالح بیشتر خریداری گردد، خرید های بیشتر باعث می‌شود که حجم زیادی از سیمان اضافه شود و سیمان‌های اضافه شده در معرض خطر خراب شدن قرار گیرند. در واقع سیمان محصولی هست که برخورد مقدار کوچک آب و رطوبت با آن می‌ تواند باعث ناکار آمد شدن سیمان و از بین رفتن آن شود. به‌ همین منظور، ضرورت دارد که افراد براساس نیازی که از این ماده دارند آن را به شرکت‌های ارائه دهنده سیمان سفارش دهند. این‌ که چه مقدار سیمان برای ساخت یک متر مربع دیوار نیاز است، براساس نوع کار بنا و تصمیم بنا بر روی استحکام دیوار و همچنین نوع سیمان تهران تیپ دو تغییر خواهد کرد.

منبع : مصالح سازه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا