مبلمان و سرویس چوب

راهنمای خرید پارچه رومبلی و انتخاب پارچه مبل

راهنمای خرید پارچه رومبلی از ضروری ترین مواردی می باشد که برای خرید بهترین و البته با کیفیت ترین مبلمان می تواند کلید خوبی باشد. انتخاب پارچه رومبلی از چند نظر دارای اهمیت است و بدون اطلاع از آنها نمی توان نتیجه خوبی از خرید را داشت. ما در مجله دکونیوز در ادامه مهم ترین نکات در انتخاب پارچه مبل و هر آنچه که باید درباره آن بدانید را معرفی خواهیم کرد.

انتخاب پارچه رومبلی

دلایل اهمیت راهنمای خرید پارچه رومبلی

با وجود تنوع بسیار زیاد در انواع پارچه های رومبلی که هر یک دارای ویژگی های خاصی می باشند، شاید برایتان سوال باشد که مهم نوع مبلمان است و انتخاب پارچه رومبلی کار سخت و مهمی نخواهد بود. واقعیت این است که در طراحی دکوراسیون داخلی کوچکترین گزینه ها و فاکتورها باید مد نظر قرار گرفته شوند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. قاب و طرح کلی مبلمان زمانی چهره ی زیبایی دارد که روکش و ظاهر شیک و مناسبی داشته باشد.

راهنمای خرید پارچه مبلی از این نظر دارای اهمیت است که در آن تنها زیبایی یا قیمت و جنس و کیفیت را مد نظر قرار نمی دهد، بلکه تمام این المان ها را در کنار هم بررسی نموده و در نهایت انتخاب پارچه مبل را آسان می کند. عدم دقت در انتخاب پارچه رومبلی باعث میشود تا بعد از گذشت زمان کوتاه از خرید، مبلمان تان ظاهر خوبی نداشته باشد و در نتیجه هزینه زیادی را برای تعویض روکش مبل متحمل خواهید شد.

انتخاب پارچه مبل

فاکتورهای مهم در راهنمای خرید پارچه رومبلی

راهنمای خرید پارچه مبل را می توان مجموعه ای از چند فاکتور مهم دانست که در هر یک ویژگی های خاصی مد نظر قرار میگیرند که عبارتند از:

  موثرترین روش تمیز کردن مبل رنگ کرم چرمی و پارچه ای با محلول خانگی

انتخاب پارچه رومبلی بر اساس دکوراسیون داخلی

سبک به کار رفته در طراحی دکوراسیون منزل تاثیر بسیار زیادی بر نوع و رنگ و طرح کلی پارچه رومبلی دارد. در نتیجه در مرحله اول باید ببینید برای کجا و با چه سبک دکوراسیون داخلی قصد دارید مبلمان خریداری کنید. به عنوان مثال در سبک دکوراسیون مینیمال بهتر است از رنگ های روشن و مات برای مبلمان استفاده شود و در مقابل در سبک های کلاسیک بیشتر رنگ های قهوه ای و تیره مناسب خواهند بود.

کامل ترین راهنمای خرید مبلمان منزل را بخوانید

پارچه مبل کلاسیک

محیط استفاده از مبلمان

با توجه به اینکه مبلمان را در چه محیطی می خواهید استفاده کنید می توانید گزینه های مناسبی را برای انتخاب پارچه مبل خریداری کنید. به عنوان مثال در فضاهای کوچک بهتر است پارچه هایی را انتخاب کنید که ساده و بدون طرح هستند. در مقابل در فضاهای بزرگ می توان از مبلمان با طرح های شلوغ استفاده نمود.

دقت داشته باشید که میزان استفاده از مبلمان در طول روز و میزان تابش نور آفتاب بر آن از دیگر فاکتورهایی هستند که در راهنمای خرید پارچه رومبلی از جایگاه مهمی برخوردار می باشند. به عنوان مثال در خرید پارچه رومبلی برای خانه هایی که کودکان در آنها زندگی می کنند، بهتر است رنگ های تیره و طرح دار را انتخاب کنید تا کثیفی های روکش مبل زیاد جلب توجه نکند.

پارچه مبل چرم

کیفیت پارچه رومبلی

مبلمان از آن دسته وسایل و تجهیزات منزل می باشد که به مقدار زیاد و در مدت طولانی استفاده میشود. در نتیجه باید کیفیت پارچه رومبلی را در زمان خرید مد نظر قرار دهید. تنوع پارچه های رومبلی بسیار زیاد می باشد و هر یک برای محیط های مختلف ممکن است استقامت مناسبی داشته باشد. اما در حالت کلی بهتر است پارچه های محکم، بدون حاصیت کشسانی و مقاوم در برابر نور خورشید را برای مبل انتخاب کنید.

  معرفی 24 نوع پارچه رومبلی طبیعی و مصنوعی (ویژگی ها، مزایا و معایب رومبلی چرم، مازراتی و ..)

شستشو و لکه گیری پارچه رو مبلی

به دلایل مختلف مانند وجود کودکان در منزل و یا ریختن غذا و نوشیدنی بر روی مبلمان، به مرور رنگ و چهره زیبا و تمیز اولیه آنها با تغییر زیادی مواجه میشود. شستشو، تمیز کردن و رفع لکه های روی مبلمان از جمله موارد بسیار مهم در راهنمای خرید پارچه رومبلی می باشد که تاثیر زیادی بر حفظ زیبایی و دوام مبل دارد. به عنوان مثال با انتخاب پارچه رومبلی چرم می توان براحتی آنها را با پارچه نمناک و مواد شونده مخصوص تمیز کرد.

پارچه رومبلی سلطنتی

انواع پارچه های رومبلی

با ورود به فروشگاه های مختلف برای انتخاب پارچه مبل کاملا پی به تنوع بسیار زیاد آنها خواهید برد. پارچه رومبلی مازراتی، پارچه رومبلی چرم، مخمل، جیر، کتان، پارچه رومبلی سوزن دوزی و میکروفایبر از جمله پارچه های پرطرفدار در صنعت تولید مبلمان می باشند. هر یک از این نوع پارچه ها مناسب برای محیط های مختلف می باشند و در ادامه به برخی از آنها شاره خواهیم کرد.

پارچه رومبلی چرم

مبلمان چرم یکی از بهترین گزینه ها برای محیط های اداری و خانه هایی می باشد که کودکان در آنها حضور دارند. این نوع روکش مبل بیشتر برای مبلمان ال مورد استفاده قرار میگیرد و براحتی قابل شستشو هستند. البته دقت داشته باشید که جنس چرم به کار رفته در مبل اهمیت زیادی دارد چون برخی از آنها خیلی زود دچار ترک و پارگی می گردند.

به عنوان راهنمای خرید پارچه رومبلی چرم لازم است اشاره کنیم که حتما به قسمت دوخت روکش مبل توجه کنید که محل دوخت کشیده نشده باشد و سوراخ های محل برخورد سوزن چرخ باز نشده باشند.

پارچه رومبلی چرم

پارچه رومبلی مازراتی

در انتخاب پارچه رومبل مازراتی لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را خریداری نمایید. پارچه رومبلی مازراتی از متنوع ترین رنگ بندی در بین پارچه های رومبلی برخورد است و از این نظر می توان براحتی برای محیط های مختلف آن را انتخاب نمود. نقطعه ضعف این پارچه های رومبلی، از بین رفتن طرح های برجسته آنها به مرور زمان و همچنین عرق کردن بدن بخاطر نشستن طولانی مدت بر روی مبل با روکش مازراتی می باشد.

  کوسن برای مبل چرمی با چه رنگی ست میشه؟ (50 مدل جدید)

پارچه رومبلی مازراتی

پارچه مبل کتان

همان طور که قبلا به عنوان راهنمای خرید پارچه رومبلی اشاره کردیم، نوع مبلمان تاثیر زیادی بر انتخاب پارچه و روکش آن دارد. در نتیجه به عنوان مثال برای پارچه مبل راحتی و ال یکی از بهترین انتخاب ها پارچه کتان می باشد. کتان علاوه بر تنوع مناسب از رنگ، کیفیت و دوام قابل قبولی دارد.

پارچه رومبلی کتان

پارچه مبل مخمل

پارچه مبل مخمل یکی از شیک ترین و پرطرفدارترین پارچه های رومبلی می باشد که تنوع رنگ بسیار خوبی دارد. مساله مهم در انتخاب پارچه رومبل مخمل تراکم بافت و همچنین بلندی و مقاومت پرزهای آن می باشد. برای اینکه بتوانید مخمل های با کیفیت را برای روکش مبلمان انتخاب کنید، بهتر است دقت داشته باشید که پرز آن بر اثر فشار وارد شدن تغییر جهت ندهد. علاوه براین، به اندازه کافی محکم و البته لطیف باشد.

پارچه رومبلی مخمل

پارچه رومبلی نخی، میکروفایبر، پارچه های سنتی و ساتن از دیگر نمونه های پرکاربرد و مناسب در صنعت تولید مبلمان هستند که هر یک ویژگی های خاص خودشان را دارند.

راهنمای خرید پارچه رومبلی که در این مطلب به آن اشاره شد، مهم ترین فاکتورها در انتخاب و خرید پارچه های مناسب برای روکش مبلمان هستند که می تواند به شما در انتخابی آگاهانه کمک کنند. استانداردهای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، طراحی دکوراسیون اتاق کودک و هر آنچه که باید درباره زیباسازی محیط اطرافتان بدانید را در سایر مطالب ما در مجله طراحی دکوراسیون دکونیوز بخوانید و ایده بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا