تبلیغات

پرده‌های ورتیلاین را کجا نصب می‌کنند؟ + مزایا و معایب

اگر از پرده‌های پارچه‌ای کلاسیک خسته شده‌اید و ترجیح می‌دهید یک پرده مدرن اما با ظاهر آشناتری داشته باشید، پرده ورتیلاین بهترین گزینه ممکن است. این پرده ویژگی‌های خاص و بسیار عالی دارد که در کمتر پرده‌ای نظیر آن را دیده‌اید. پرده ورتیلاین در عین حال که جلوه اتاق شما را کاملا تغییر داده و بهبود می‌دهد، ظاهری آشنا دارد، طوری که چندان با آن احساس غریبگی نمی‌کنید. شما می‌توانید انواع پرده ورتیلاین و دیگر پرده‌های مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا و پرده سان اسکرین را از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید. تنوع محصولات موجود در این فروشگاه بسیار بالا است و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

نصب پرده ورتیلاین

اگر تصمیم به خرید پرده ورتیلاین دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که پرده ورتیلاین را کجا می‌توانید نصب کنید و مناسب چه محیط‌هایی است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم و هر اطلاعاتی را که در مورد این پرده جالب و متفاوت نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

طراحی پرده ورتیلاین به چه صورت است؟

پرده ورتیلاین ساختار منحصربه‌فرد و بسیار کاربردی دارد. این پرده از اسلایدهای عمودی و جدا از هم تشکیل شده است. هر اسلاید 40 سانتی‌متر عرض دارد و شامل تور و پارچه است. به این صورت که تور در وسط و پارچه در کناره‌ها کار شده است. هر اسلاید حالت دو لایه دارد و از وسط تا شده است. این طراحی باعث می‌شود پرده ورتیلاین توانایی بسیار زیادی در کنترل نور واردشده به محیط داشته باشد. اگر قسمت‌های تور را مقابل پرده قرار دهید، نور طبیعی وارد محیط شده و روشنایی متعادل و یکنواختی خواهید داشت. با چرخش اسلایدها و قراردادن قسمت‌های پارچه‌ای در مقابل پنجره ورود نور به اتاق متوقف و تاریکی مورد نیاز فراهم می‌شود.

طراحی پرده ورتیلاین

اسلایدهای پرده ورتیلاین به‌صورت جدا از هم طراحی شده است. اسلایدها تنها از قسمت بالا در جایی که به ریل مشترک متصل می‌شوند، با یکدیگر ارتباط دارند و در تمام طول خود از هم مجزا هستند. این طراحی باعث می‌شود شما بتوانید رنگ هر اسلاید را مستقل از دیگری انتخاب کنید و تغییر دهید، به این ترتیب می‌توانید دیزاین‌های جذاب و مختص خود ایجاد کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید طرح رنگین‌کمانی ایجاد کنید یا دیزاینی شبیه به پرده‌های دکوری کناری به وجود آورید، به این صورت که رنگ اسلایدهای کناری را از یکی از رنگ‌های موجود در دکور خود مانند قهوه‌ای انتخاب کنید و اسلایدهای وسطی را به رنگی مانند کرم، شیری، سفید و غیره کار کنید. از طرف دیگر، جدابودن اسلایدها باعث می‌شود در صورت خراب‌شدن هر اسلاید نیازی به تعویض کل پرده نداشته باشید و بتوانید هر اسلاید را جداگانه درآورید و عوض کنید.

خصوصیت جالب و متمایز پرده ورتیلاین این است که شما می‌توانید از بین پرده رد شوید، بدون این‌که نیاز باشد پرده را کنار بزنید. طراحی پرده ورتیلاین که به‌صورت اسلایدهای جداگانه است، این قابلیت را به پرده می‌دهد. پرده ورتیلاین به دلیل همین خصوصیت بهترین نوع پرده برای درب‌های ورودی تراس است. از طرف دیگر، می‌توانید پنجره را باز کنید و لازم نباشد پرده را کنار بزنید و دیزاین اتاق را به هم بریزید.

چه ویژگی‌های پرده ورتیلاین را مناسب هر محیطی می‌کند؟

پرده ورتیلاین جزو پرده‌های مدرن محسوب می‌شود، اما برخلاف اکثر پرده‌های مدرن که ظاهری مینیمال و شبیه به یک صفحه صاف دارند، ظاهرش به پرده‌های پارچه‌ای سنتی و کلاسیک شباهت بیشتری دارد. از این نظر برای کسانی که به دیزاین‌های مدرن و مینیمال علاقه چندانی ندارند یا فکر می‌کنند با دکوراسیون اتاقشان هم‌خوانی ندارد و در عین حال عملکرد فوق‌العاده پرده‌های مدرن را می‌پسندند، بسیار مناسب است.

پرده ورتیلاین

پرده ورتیلاین از اسلایدهای عمودی تشکیل شده است. این ویژگی باعث می‌شود پرده، پنجره را بزرگ‌تر و بلندتر نشان دهد و به نوبه خود باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن اتاق شود. به همین دلیل پرده ورتیلاین هم برای محیط‌های رسمی‌ و مجلل مانند اتاق پذیرایی منزل، اتاق کنفرانس ادارات و غیره مناسب است و هم برای محیط‌های خصوصی، دوستانه و خانوادگی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کار و غیره کاربرد دارد. برخی ویژگی‌های دیگری که پرده ورتیلاین را مناسب هر محیطی می‌کند، شامل موارد زیر است:

  • کنترل بالای نور واردشده به محیط و تغییر جهت نور- شما می‌توانید اسلایدها را در زاویه 180درجه بچرخانید و نور را به هر جایی که می‌خواهید، بتابانید. همچنین با قراردادن قسمت‌های تور و پارچه جلوی پنجره می‌توانید امکان ورود نور یا عدم ورود آن را به اتاق بدهید.
  • کنترل بالای حریم خصوصی- پرده ورتیلاین برای حفظ حریم خصوصی هم در طول روز و هم در شب مناسب است. شما می‌توانید از حریم خصوصی خود در طول روز محافظت کنید و در عین حال از نور طبیعی هم برخوردار باشید، به این ترتیب نیازی به روشن‌کردن چراغ در روز نیست.
  • امکان بازکردن در و پنجره بدون کنارزدن پرده- پرده ورتیلاین به دلیل جدابودن اسلایدهای آن به شما امکان می‌دهد بدون اینکه پرده را کنار بزنید، از بین آن رد شوید.
  • اقتصادی‌بودن- پرده ورتیلاین اقتصادی‌ترین پرده موجود در بازار است. این ویژگی به چند دلیل حاصل شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دلایل اقتصادی‌بودن پرده ورتیلاین و این‌که یک پرده کاملا مقرون‌به‌صرفه است، شامل موارد زیر است:

  • اول اینکه پرده ورتیلاین اگرچه ظاهری شبیه به پرده‌های پارچه‌ای معمولی دارد، اما به هیچ‌عنوان لازم نیست برای چین‌دادن پرده پارچه اضافی تهیه کنید. اگر بخواهید یک پنجره با عرض 2 متر را با یک پرده پارچه‌ای کلاسیک بپوشانید، حداقل به 12 متر پارچه نیاز دارید، اما پرده ورتیلاین همان ظاهر را با حداقل میزان پارچه به شما ارائه می‌دهد.
  • هر پرده‌ای اگر خراب یا فرسوده شود، نیاز به تعویض کل پرده یا درآوردن کل آن به منظور تعمیر دارد، اما شما می‌توانید هر اسلاید پرده ورتیلاین را به‌صورت جداگانه درآورید و تعویض کنید. این ویژگی باعث می‌شود پرده در درازمدت صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های شما کند.
  • پرده ورتیلاین ساختاری دارد که شما را از خرید زیرپرده و پرده‌های دکوری کناری بی‌نیاز می‌کند و از این نظر هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌نماید.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا