طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک از نگاه طراحان حرفه ای

انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک کار سختی است زیرا فضاهای کوچک توانایی پذیرش هر رنگی را نداشته و با یک انتخاب اشتباه کوچکتر از ابعاد واقعی به نظر خواهند رسید. ترکیب رنگ برای دیوار خانه های کوچک باید نور را به فضا تزریق کرده و به آن بُعد ببخشند. رنگ های تیره به هیچ عنوان برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک مناسب نمی باشند، مگر اینکه شما از کوچک تر دیده شدن فضای منزل و شلوغی آن ناراحتی نداشته باشید یا بخواهید با نورپردازی های زیاد تعادل را در محیط بوجود آورید. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک در اتاق نشیمن، راهرو و اتاق خواب و آشپزخانه و سایر بخش ها می پردازیم.

رنگ دیوار خانه های کوچک

اصول انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک

رنگ ها دارای انرژی های متفاوتی بوده و آن را به محیط اطراف القا می کنند. به همین دلیل لازم است به روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی در کنار زیبای و تاثیرشان بر بزرگ یا کوچک شدن فضا توجه شود. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم در انتخاب رنگ دیوار برای خانه های کوچک و آپارتمان های نقلی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • درست است که رنگ های مات در خانه های مینیمال و مدرن به شدت مورد توجه قرار گرفته اند، اما برای خانه های کوچک گزینه مناسبی نمی باشند. چون رنگ های مات نور را بازتاب نمی کنند و بهتر است با رنگ های براق جایگزین شوند.
  • برخلاف تصور اغلب افراد، برای دیوار خانه های کوچک که نور کمی دارند، رنگ سفید به تنهایی مناسب نیست.
  • رنگ را بر اساس نوع کاربری محیط و اتاق مورد نظر انتخاب کنید. چون رنگ مناسب دیوار اتاق نشیمن کوچک با رنگی که برای آشپزخانه های کوچک استفاده میشود متفاوت هستند.
  • برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک بهتر است یک دیوار را تیره در نظر بگیرید تا توجه را به خود جلب کند.

اصول انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک

با توجه به اینکه فضاهای باز و روشن تاثیر مستقیم بر روی روحیه افراد گذاشته و نشاط و آرامش را به همراه دارند، ساکنین منازل کوچک با استفاده از رنگ ها و چیدمان دکوراسیون سعی در بزرگ تر دیده شدن محیط منزل خود دارند. همان طور که گفته شد برخی از افراد نیز به این تاثیر رنگ ها بی تفاوت بوده و با توجه به سلیقه و علاقه خود رنگ های تیره را در کنار نورپردازی بیشتر انتخاب می کنند.  اکنون نوبت این رسیده که برخی از ترکیب رنگ های مناسب برای دیوار خانه های کوچک را به شما معرفی کنیم.

بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک

رنگ سفید در خانه های کوچک

در هنگام ورود به خانه ای کوچک که دیوارهایش با رنگ تیره پوشیده شده احساس دلگیری و کسالت به شما دست خواهد داد. پس بهتر است به جای آن رنگ تیره، رنگ سفید را جایگزین کنید. رنگ سفید باعث می شود روشنایی و نور منزلتان چند برابر شده و این نور ابعاد را بیشتر از واقعیت نشان خواهد داد. سفید یک رنگ خنثی است و به شما این اجازه را می دهد تا در بقیه قسمت های منزلتان آزادی عمل داشته و از رنگ های دلخواهتان نهایت استفاده را ببرید.
استفاده از رنگ سفید برای دیوار خانه های کوچک در کنار یک دیوار تیره انتخاب هوشمندانه تری در این شرایط خواهد بود.

رنگ سفید برای دیوار خانه کوچک

سفید مایل به زرد یا رنگ شنی

اگر به دنبال یک تنوع هستید که از کسالت رنگ های تیره دور باشد و از یکنواختی رنگ سفید نیز لذت نمی برید می توانید به عنوان گزینه ی بعدی سراغ رنگ سفید مایل به زرد یا همان رنگ شنی بروید. رنگ شنی فضا را بزرگ تر نشان داده و گرما و صمیمیت را به آن تزریق خواهد کرد. این رنگ یک پس زمینه ی عالی برای نورهای طبیعی بوده و در عین حال کاملا یکپارچه و درخشان است. رنگ بژ، کرم و عاجی نیز همین خاصیت را دارند.

سفید مایل به زرد یا رنگ شنی دیوار خانه های کوچک

رنگ آبی یخی

آبی یخی یا همان آبی مایل به سفید می تواند منزل کوچک شما را به پناهگاهی امن و باز تبدیل کند. این رنگ نیز ابعاد را در دید افراد بزرگتر از واقعیت نشان داده و علاوه بر آن آرامشی عجیب و باور نکردنی به همراه خود دارد. آبی یخی از رنگ های بسیار لوکس می باشد که در کنار اکسسوری های طلایی و چیدمان مینیمال فضایی منحصر به فرد را برایتان به وجود خواهد آورد.

رنگ آبی یخی برای خانه های کوچک

ترکیب خاکستری و سبز برای دیوار خانه های کوچک

همان طور که می دانیم خاکستری تنالیته های متنوعی داشته که هر کدام به سمت رنگی زیبا نزدیک می شوند. مثلا خاکستری روشنی که به سفید نزدیک است یا خاکستری روشنی که در ته زمینه خود رنگ آبی یا سبز را دارد. هر یک از این رنگ ها برای دیوار خانه های کوچک مناسب هستند. این رنگ ها باعث می شوند دیوارها نا دیده گرفته شده و فضای بین دیوارها که شامل وسایل منزل و نورپردازی ها است کاملا برجسته و در معرض دید باشند. فضایی که با این رنگ ها پوشیده شده باشد بزرگتر به نظر می رسد.

زرد روشن

یکی دیگر از رنگ هایی که با درخشش خود می تواند فضایی بزرگ تر از واقعیت را برای منزل شما به وجود بیاورد زرد بسیار روشن است. این رنگ آرام بخش در کنار جزئیات چوبی منزلتان فضایی بسیار زیبا و برجسته و با نشاط را خواهد ساخت. گرمای دلپذیر این رنگ از یاد هیچ کس نرفته و در تمام طول روز شما را هیجان زده و مشتاق برگشتن به خانه نگه خواهد داشت. نوری زرد روشن در زیر نور طبیعی خورشید مثل ماه خواهد درخشید و انتخابی فوق العاده به عنوان ترکیب رنگ برای دیوار خانه های کوچک به شمار می رود.

زرد بسیار روشن برای دیوار خانه های کوچک

رنگ مرجانی برای دیوار خانه های کوچک

اگر صاحب منزل کوچکی هستید، شاید گمان کنید که برای بزرگتر دیده شدن آن تنها گزینه انتخابی رنگ سفید یا بژ است. باید بگویم رنگ های رویایی زیادی هستند که می توانند نجات بخش شما باشند و یکی از آنها مرجانی است. در کنار این رنگ جزئیاتی با رنگ های کمی تیره یا روشن تر از آن را در دکوراسیون داخلی منزل به کار ببرید تا رضایت شما چندین برابر افزایش یابد. به طور مثال دو درجه روشن تر از رنگ دیوارها را برای کفپوش یا مبلمان انتخاب کنید تا زیبایی وصف نشدنی را در کنار فضای باز منزلتان تجربه نمایید.

مرجانی در کنار رنگ شامپاینی در دکوراسیون بسیار جذاب می شود و فضا را لوکس و لاکچری نشان می دهد.

رنگ مرجانی برای دیوار خانه های کوچک

رنگ سبز پاستلی

سبز روشن پاستلی رنگی بسیار ملیح است که نور زیادی را به منزلتان تزریق کرده و از این طریق ابعاد را بیشتر نشان می دهد. این رنگ در عین حال آرامش خوبی را به همراه داشته و باعث می شود استفاده از جزییات بیشتر در منزلتان منجر به شلوغی آزار دهنده نشود. استفاده کم از اکسسوری های فلزی با رنگ نقره ای در کنار سبز پاستلی فضا را لوکس و شیک نشان می دهد.

رنگ سبز پاستلی

رنگ سبز _آبی روشن

اگر منزل شما ابعاد کوچکی داشته و حس دلگیری به شما می دهد، سبز آبی بسیار روشن یکی از بهترین رنگ ها برای دیوار خانه های کوچک خواهد بود. این ترکیب فضایی باز و به زیبایی و آرامش یک ساحل زیبا را برایتان به وجود می آورد. این رنگ در کنار کمی نور طبیعی یا نورپردازی های اصولی، صحنه ی رمانتیک و روشن را به شما هدیه خواهد داد. برای سایر وسایل موجود در محیط اطراف بهتر است رنگ های کمی تیره تر یا روشن تر را انتخاب کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

رنگ سبز آبی روشن

آبی پاستلی برای دیوار خانه های کوچک

برای رنگ دیوار خانه های کوچک به دنبال رنگ های انعطاف پذیر باشید؛ رنگ هایی که با جزئیات بیشتری قابلیت ست شدن داشته باشند. با این انتخاب می توانید دیوارها را با دو رنگ رنگ آمیزی کنید؛ رنگ آبی پاستلی در سایه های روشن و تیره را انتخاب کرده و دیوارها را در تعداد دلخواه و یا با طرح های دلخواه رنگ آمیزی کنید. این رنگ فضا را بزرگتر نشان داده و با ایجاد خطوط افقی و یا مورب و تقسیم بندی هایی به این صورت بر روی دیوارها جلوه بهتری در خانه بوجود می آورد.

آبی پاستلی برای دیوار خانه های کوچک

رنگ دیوار اتاق نشیمن کوچک

در انتخاب بهترین رنگ دیوار برای اتاق نشیمن کوچک لازم است زیبایی در کنار بزرگ دیده شدن فضا مد نظر قرار گیرد. بر همین اساس یکی از بهترین انتخاب ها رنگ طوسی یا خاکستری روشن در کنار سفید و کرم می باشد. این انتخاب گزینه ای بسیار عالی برای رنگ دیوار اتاق نشیمن کوچک مدرن و مینیمال می باشد. پیشنهاد می کنیم طوسی یا خاکستری را براق انتخاب کنید تا با بازتاب نور فضا را بزرگتر از اندازه واقعی نشان دهند.
از دیگر گزینه هایی که می توان برای رنگ دیوار اتاق نشیمن کوچک انتخاب کرد، رنگ های ترکیبی سفید و کرم و سفید و طوسی می باشد. استفاده از یک تک رنگ ممکن است کمی خسته کننده باشد و بهتر است ترکیب آنها را به کار ببرید.

رنگ دیوار اتاق نشیمن کوچک

رنگ دیوار آشپزخانه کوچک

برای انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه کوچک باید به تاثیر رنگ بر میزان اشتهای افراد نیز توجه داشته باشید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین گزینه ها به عنوان رنگ دیوار خانه های کوچک در بخش آشپزخانه، سفید می باشد. سفید اگر به تنهایی در دیوار و کابینت و میز و صندلی به کار رود به مرور خسته کننده خواهد شد. به همین دلیل بهتر است برای فضای بین کابینت یا بخش هایی از دیوار نارنجی یا سبز روشن را نیز به کار ببرید.

رنگ دیوار آشپزخانه کوچک

رنگ دیوار اتاق خواب کوچک

در انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب کوچک باید به آرامش محیط دقت کنید و آن را یکی از ملاک های اصلی در نظر بگیرید. با توجه به تاثیر رنگ ها بر احساسات افراد، رنگ های آبی روشن، ترکیب کرم و آبی، سبز روشن، طوسی مایل به آبی از انتخاب های مناسب برای رنگ دیوار اتاق خواب کوچک خواهند بود.
رنگ های پاستلی نیز از دیگر انتخاب های بسیار مناسب برای دیوار اتاق خواب های کوچک هستند که آرامش و زیبایی را در کنار هم حفظ می کنند. در حالت کلی پیشنهاد می کنیم رنگ های بیش از اندازه تند و گرم را برای اتاق خواب های کوچک انتخاب نکنید چون تاثیر خوبی بر کیفیت خواب نخواهند داشت.

رنگ دیوار اتاق خواب کوچک

رنگ دیوار راهرو خانه های کوچک

در انتخاب رنگ دیوار راهروهای کوچک نیز بهتر است تا حد امکان به سمت رنگ های روشن گرایش پیدا کنید. چون راهروها اغلب باریک هستند و منبع نور کمی داشته و رنگ های تیره فضا را بسیار دلگیر می کنند. رنگ هایی از قبیل آبی، کرم، طوسی روشن همگی انتخاب مناسبی به شمار می ر وند.

رنگ دیوار راهرو خانه های کوچک

سخن آخر

در پایان باز هم تاکید می کنیم که در انتخاب رنگ دیوار برای خانه های کوچک، هیچ محدودیتی ندارید و در ابتدای انتخاب باید سلیقه و علاقه افراد و صاحبان خانه مد نظر قرار گیرد. یک رنگ دوست داشتنی و مورد علاقه فرد، آرامش، شادی، هیجان و حال خوب بیشتری را با خود به همراه خواهد داشت تا یک خانه که بزرگتر از واقعیت به چشم بیاید. با تزریق نور و چیدمان های خلوت و مینیمال می توانید فضای منزل کوچک با رنگ تیره را به فضایی بی نظیر تبدیل کنید.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا