طراحی دکوراسیون داخلی

فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی

فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی از مهم ترین فاکتورها در فراهم کردن شرایط ایده آل برای جریان داشتن انرژی مثبت در زندگی می باشد. فنگ شویی که علم باد و آب می باشد، بر این باور است که هر چیزی در محیط اطراف می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر “چی” یا همان انرژی بگذارد. به همین خاطر است که فنگ شویی در دکوراسیون داخلی باید با دقت در نظر گرفته شده و نوع چیدمان منزل را بر اساس قوانین آن انجام داد. برای آشنایی بیشتر با فنگ شویی در طراحی دکوراسیون منزل و هر آنچه که باید درباره آن بدانید در ادامه با مجله دکونیوز همراه باشید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

چند اصل مهم فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی

فنگ شویی یک سیستم و باور قدیمی 5000 ساله می باشد که در آن پنج عنصر اصلی آب، آتش، خاک، چوب و فلز و نحوه قرار گرفتن آنها در محیط اطراف بر قوانین طبیعت اثر می گذارند. در این علم و باور این عناصر باید به گونه ای در کنار هم قرار گیرند که در نهایت باعث شوند تا انرژی یا همان چی به انرژی مثبت و حیاتی یا ” شنگ چی” شوند. قرار گرفتن اشتباه این عناصر در نهایت منجر به تبدیل شدن انرژی به “شا چی” یا انرژی مخرب و منفی می گردد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

با در نظر گرفتن این عناصر و تاثیر هر یک بر انرژی می توان فنگ شویی در دکوراسیون داخلی را پیاده سازی و اعمال کرد. چند اصل مهم و کلی در این نحوه چیدمان منزل و محیط اطراف وجود دارد که رعایت آن در هر نوع طراحی داخلی الزامی می باشد که عبارتند از:

نظم اساس داشتن محیطی سرشار از انرژی مثبت می باشد. سعی کنید تعادل و نظم را در تمام بخش های خانه برقرار کنید.

وسایل خراب و بلااستفاده را از محیط اطراف دور کنید. دقت داشته باشید که فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی به شدت با وجود وسایل بلااستفاده و خراب مخالف می باشد. اگر می توانید وسایل خراب را تعمیر کنید و در غیر این صورت آنها را دور بیندازید.

بعد از تمیز کردن و نظافت های روزانه منزل، سعی کنید صدای موسیقی آرامش بخش را در تمام فضا پراکنده کنید. دقت داشته باشید که بر اساس قوانین فنگ شویی قرار گرفتن انرژی غیرفعال یا همان یین در محیط باعث میشود تا در آن احساس راحتی و خواشیندی نداشته باشید.

  50 مدل نمای پشت تلویزیون مدرن، جدید و ساده

فنگ شویی در دکوراسیون منزل

فنگ شویی در دکوراسیون منزل

برای آشنایی بیشتر با اصول فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی، قوانین را از ابتدایی ترین نقطه وورد به منزل شروع می کنیم و به ترتیب به تمام بخش ها اشاره خواهیم داشت:

فنگ شویی درب ورودی منزل

برخلاف تصور اغلب افراد که به ورودی منزل توجه زیادی نمی کنند، لازم است بدانید که این نقطه از خانه و یا حتی محیط کار محل ورود انرژی می باشد. در نتیجه باید کاملا تمیز، روشن و منظم باشد. سعی کنید همیشه درب های ورودی را تمیز و گردگیری کنید و رنگ مناسب برای آن انتخاب نمایید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی می گوید که درب های ورودی را به رنگ های سبز، قهوه ای، آبی و قرمز انتخاب کنید. انتخاب هر یک از این رنگ ها دعوت کننده نوع خاصی از انرژی می باشد به طوریکه درب های قهوه ای پایداری و استحکام، آبی آسایش، قرمز ثروت و مال فراوان و رنگ سبز رشد را به محیط خانه تان دعوت می کنند. علاوه بر این، رنگ های به کار رفته برای درب ورودی بر ایجاد احساس خوب تاثیر زیادی دارد.

از گذشته تا امروز درب ورودی و راهروی آن در فرهنگ ایرانی ها اهمیت زیادی داشته و محل مناسبی برای استقبال از مهمان محسوب میشده است. به همین خاطر به زیبایی آن اهمیت زیادی داده میشود. برای رعایت قوانین فنگ شویی در دکوراسیون منزل بهتر است در این قسمت از وسایل تزئینی و فرش های زیبا استفاده شود و البته نظم و تعادل را در آن برقرار سازید.

فنگ شویی ورودی خانه

فنگ شویی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن محلی برای نشستن تمام افراد خاواده و صحبت کردن و آرامش می باشد. به همین خاطر باید بتوانید چیدمان وسایل را در آن به گونه ای انجام دهید تا شنگ چی به خوبی در آن جریان داشته باشد. از جمله قوانین فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل نحوه چیدمان مبلمان می باشد. سعی کنید مبلمان و صندلی را به گونه ای بچینید که پشت آنها به دیوار باشد.

نشستن افراد پشت به درب ورودی همیشه نوعی نا امنی را برای آنها به همراه دارد، به همین خاطر بهتر است از قرار دادن پشت مبلمان و صندلی به درب ورودی خودداری کنید. حفظ فاصله درست بین مبلمان و تلویزیون و همچنین استفاده از گل و آکواریوم در کنار تلویزیون باعث میشود تا انرژی منفی وسایل الکتریکی با این روش از بین برود.

  دکوراسیون سبک مینیمال چیست؟(مدل، نحوه اجرای دکوراسیون مینیمالیسم)

فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سعی کنید در اتاق نشمین حتما نورپردازی غیر مستقیم استفاده کنید، چون این نوع نورپردازی باعث میشود آرامش بیشتری در محیط فراهم گردد. استفاده از پرده هایی روشن و زیبا با رنگ های جذاب و همچنین عکس و قاب های تزئینی کاملا متناسب با رنگ بندی دکوراسیون داخلی منزل از دیگر مواردی می باشد که احساس خوشایندی را در اتاق نشیمن فراهم می سازد.

در حالت کلی و برای استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن باید تمام وسایل را به گونه ای بچینید که انرژی براحتی در میان آنها در جریان باشد. سعی کنید مبلمان، صندلی و یا قفسه و گنجه ها را در مقابل پنجره و درب های ورودی قرار ندهید چون مانع از ورود انرژی به داخلی محیط می گردند.

فنگ شویی اتاق نشیمن

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب از دیگر موارد بسیار مهمی می باشد که به شدت بر آرامش و حال خوش افراد اثر می گذارد. بر اساس قوانین فنگ شویی، انسان نباید به گونه ای بخوابد که پاهایش رو به درب ورودی باشد. در نتیجه بهتر است تخت خواب را به گونه ای قرار دهید که تکیه گاه آن به دیوار باشد و قسمت انتهایی در مقابل در نباشد.

از آنجا که تابش نور مستقیم خورشید بر صورت احساس ناخوشایندی را در انسان بوجود می آورد، در نتیجه بهتر است تخت خواب را رو به پنجره قرار ندهید.

فنگ شویی اتاق خواب

از اصول بسیار مهم فنگ شویی اتاق خواب می توان به فراهم کردن شرایط ایده آل در آن برای افرادی اشاره کرده که اتاق کار و خوابشان مشترک می باشد. سعی کنید میز کار را از تخت خواب فاصله دهید و نظم را در محیط به گونه ای فراهم کنید که شنگ چی در آن افزایش پیدا کند. با این کار انرژی و انگیزه بیشتری برای کار و فعالیت خواهید داشت. از دیگر موارد مهم در فنگ شویی اتاق خواب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتخاب رنگ روشن برای سقف اتاق خواب
  • جلوگیری از قرار دادن تخت خواب در زیر شیب سقف
  • عدم باز شدن درب اتاق خواب رو به در ورودی، آشپزخانه و اتاق نشمین
  • نصب آیینه برای دیدن ورودی اتاق به منظور بالا بردن احساس امنیت
  85 مدل روتختی پسرانه جدید و اسپرت (کودکانه، نوجوان و روتختی نوزاد)

فنگ شویی دکوراسیون اتاق خواب

فنگ شویی آشپزخانه

آشپزخانه با غذا و نعمت های الهی ارتباط مستقیم دارد به همین خاطر باید چیدمان وسایل و طراحی داخلی آن به گونه ای باشد که باعث افزایش ثروت گردد. اجاق که منبع گرما می باشد از نظر فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نباید در مقابل آب قرار گیرد. با این قانون باید حتی الامکان بین اجاق گاز و سینگ ظرفشویی موانعی مانند قفسه و گنجه قرار دهید.

فنگ شویی آشپزخانه

علاوه براین، بهتر است برای آشپزخانه از کفپوش استفاده نشود. شاید از شنیدن چنین قانونی تعجب کنید، اما لازم است بدانید که از نظر فنگ شویی باید در تمام بخش ها و میان عناصر آب، آتش، خاک و چوب و فلز تعادل برقرار کرد. زمین بدون فرش عنصر خاک است و می تواند میان آتش، فلز، آب و چوب (غذا) تعادل ایجاد کند.

آب نماد ثروت است و نباید از بین رفتن آن را تماشا کنید. به همین خاطر فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی می گوید که محل کف شور و لوله های فاضلاب در آشپزخانه باید پوشیده شوند.

فنگ شویی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

حمام محلی برای از بین رفتن کثیفی و آلودگی ها می باشد و در نتیجه منعی سرشار از انرژی منفی است. برای از بین بردن اثر انرژی منفی در حمام باید از نور زیاد و کاشی های روشن در آن استفاده نمود. برقراری نظم و دور ریختن وسایل اضافه و همچنین توجه به سالم بودن شیرهای آب و چکه نکردن آنها از دیگر مواردی می باشند که باعث میشوند تا انرژی مثبت در حمام ایجاد شود.

فنگ شویی حمام

سرویس بهداشتی و توالت از دیگر بخش هایی می باشند که در فنگ شویی دکوراسیون منزل به شدت به آن توجه میشود. ساخت سرویس بهداشتی در مکان هایی که رو به درب ورودی، آشپزخانه و اتاق نشیمن نمی باشند از مهم ترین اصول در این زمینه است. علاوه براین، استفاده از سیستم تهویه مطبوع و بستن درب توالت در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید و همچنین توجه به میزان نور و روشنایی و نظم موجود در آن از دیگر کارهاییست که نباید از آن غافل شد.

فنگ شویی سرویس بهداشتی

اصول مهم در فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی و هرآنچه که باعث میشود تا انرژی مثبت در محیط اطرافتان بیشتر شود در این مطلب اشاره شد. برای مطالعه و آشنایی با سایر اصول مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار، طراحی فضای سبز و غیره با مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا