دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب از مهم ترین مراحل در چیدمان و دیزاین خانه است که عدم توجه به آن می تواند تاثیر منفی بر روحیات افراد داشته باشد. انسان بعد از چند ساعت کار و فعالیت نیاز دارد تا از نظر روحی و جسمی در مکانی آرام و آرامش بخش استراحت کند. به همین خاطر باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب حساسیت های ویژه ای را اعمال کرد. در ادامه مهم ترین نکاتی که باید برای چیدمان و طراحی داخلی اتاق خواب رعایت شوند را به همراه ایده و مدل و عکس های جدید و جذاب ارائه خواهیم داد.

چیدمان اتاق خواب شیک

اهمیت طراحی دکوراسیون اتاق خواب از نظر روانشناسی

دیزاین اتاق خواب برای گروه های سنی مختلف متفاوت است و دلیل آن تفاوت های موجود در روحیات و شرایط فکری و روحی افراد می باشد. به عنوان مثال، طراحی دکوراسیون داخلی بخش های مختلف محیط خانه و کار و غیره، رنگ ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر فراهم شدن فضای زیبا، احساس آرامش و تمکرز و رهایی از تنش را ایجاد کند. در مقابل، نوع طراحی دکوراسیون اتاق خواب زوج های جوان بیشتر باید فضایی رمانتیک داشته باشد.

مدل دیزاین اتاق خواب

از نظر روانشناسی اتاق خواب در واقع فضایی امن و پناهگاهی آرام برای به آرامش رسیدن می باشد. در نتیجه اگر فضای داخلی آن نتواند شرایط ایده آلی را برای استراحت و آرامش افراد فراهم کند، خستگی و استرس های روزانه از افراد رها نخواهد شد. به مرور این شرایط می تواند بر بازدهی افراد در کار و تحصیل و زندگی تاثیر منفی ایجاد کند.

دیزاین اتاق خواب

اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب

در طراحی اتاق خواب فاکتورهای زیادی وجود دارند که هر یک با توجه به گروه سنی و جنسیت افراد باید با دقت بررسی و انتخاب گردند. از مهم ترین اصول دیزاین اتاق خواب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  راهنمای انتخاب کاغذ دیواری سرویس بهداشتی+40 مدل و طرح

نقش رنگ در اصول دکوراسیون اتاق خواب

رنگ از مهم ترین فاکتورهای موثر بر روحیات افراد می باشد و از نظر روانشناسی اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین خاطر اولین گام برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، پسرانه و سایر افراد با گروه سنی های مختلف انتخاب رنگ مناسب می باشد. در حالت کلی بهترین رنگ برای اتاق خواب های زوجین، رنگ های روشن و مایل به سفید می باشد. رنگ های سفید و خنثی باید به شیوه ای کاملا هنرمندانه در دیوار، سرویس خواب و سایر تزئینات موجود در اتاق به کار روند. البته رنگ مناسب برای اتاق خواب کودکان و نوجوانان بهتر است متناسب با روحیات و جنسیت آنها انتخاب شود.

طراحی اتاق خواب

حذف جزئیات در طراحی داخلی اتاق خواب

در حالت کلی باید چیدمان و طراحی داخلی اتاق خواب به گونه ای انجام شود که خلوت بودن و سادگی در آن براحتی احساس شود. از نظر علم روانشناسی قرار گرفتن انسان در فضاهای شلوغ و نامنظم به شدت بر بالا رفتن استرس آنها تاثیرگذار است. در نتیجه سعی کنید جزئیات اضافه را از کف اتاق، روی دیوار و سایر بخش ها حذف کنید. اگر با کمبود فضا در اتاق خواب مواجه هستید، بهتر است از فضای زیر تخت برای قرار دادن قفسه و جعبه استفاده کنید و وسایل اضافه را در آنها قرار دهید.

طراحی اتاق خواب ایرانی

کاغذ دیواری استفاده کنید

یکی از بهترین گزینه ها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، کاغذ دیواری می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارد. در چند سال اخیر با تنوع بسیار بالا در انواع کاغذ دیواری مواجه هستیم و در نتیجه حق انتخاب بالایی در این زمینه خواهید داشت. کاغذ دیواری برای اتاق خواب را باید با توجه به هارمونی و رنگبندی کلی اتاق و فضا و سبک دکوراسیون انتخاب کنید. اگر سقف اتاق کوتاه است، کاغذ دیواری بهتر است رنگ های روشن با طرح ها راه راه عمودی باشد تا ارتفاع بزرگتر بنظر برشد.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

تاثیر نور پردازی در نمای داخلی اتاق خواب

نورپردازی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب اهمیت زیادی دارد و اگر به شیوه ای کاملا حرفه ای انجام شود، به شدت بر بزرگ نمایی محیط و آرامش و زیبایی آن تاثیر دارد. این مساله در دکوراسیون اتاق خواب نیز دارای اهمیت می باشد و در صورت نیاز لازم است از چراغ خواب و نورپردازی مصنوعی در آن استفاده شود. برخلاف تصور بسیاری از افراد، بهتر است اتاق هایی که دارای پنجره می باشند برای اتاق خواب انتخاب شوند و نور طبیعی را به اتاق دعوت کرد.

  60 مدل طراحی دیوار شیک و جذاب (مدل تزئین دیوار)

دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دیوار اتاق خواب

از موارد بسیار مهمی که در طراحی نمای داخلی اتاق خواب باید به آن توجه ویژه داشت، توجه به دیوار پشت تخت خواب است. این دیوار جلوه زیادی دارد و بهتر است ب دیوار چوبی یا کاغذ دیواری و انتخاب رنگ مناسب و متفاوت با سایر دیوارها آن را تزئین کرد.

طراحی دیوار اتاق خواب

دیزاین دیوار اتاق خواب

سرویس خواب استاندارد و مناسب انتخاب کنید

سرویس خواب مجموعه ای تخت خواب، پتو و رو تختی و بالشت و سایر لوازم می باشد که در انتخاب هر یک باید نکاتی را در نظر داشت. به عنوان مثال باید قبل از خرید تخت خواب حتما فضا و میزان بزرگ و کوچک بودن اتاق را مد نظر داشته باشید. علاوه براین، طرح کلی تخت خواب نیز باید با توجه به ابعاد اتاق انتخاب شود و مثلا تخت هایی با تاج و تکیه گاه های بزرگ برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی نخواهند بود. رنگ سرویس خواب، استاندارد بودن تشک و خوشخواب، بالشت ها و همچنین طرح هر یک از جمله موارد مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به شمار می روند.

طراحی اتاق خواب عروس

چیدمان اتاق خواب با روتختی مناسب

ایده پردازی در دیزاین اتاق خواب

داشتن خلاقیت در چیدمان و دیزاین اتاق خواب و استفاده از رنگبندی های خلاقانه اگر با در نظر گرفتن اصول و استانداردها انجام شود می تواند تاثیر بسیار خوبی بر زیبایی محیط داشته باشد. قبل از انتخاب سبک طراحی اتاق خواب پیشنهاد می کنیم زمانی را برای مرور نمونه های مختلف اختصاص دهید و در نهایت از قوه تخیل و ایده پردازی خود استفاده و طراحی منحصر به فردی را انجام دهید.

طراحی اتاق خواب زوج

سبک های اتاق خواب را بدرستی انتخاب کنید

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب سبک های مختلفی وجود دارند، به عنوان مثال دکوراسیون اتاق خواب مدرن، سبک دکوراسیون اتاق خواب روستیک، طراحی دکوراسیون اتاق خواب هنری، سبک اتاق خواب بوهو ساده و مینیمال و غیره. هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های خاصی از نظر نوع رنگ بندی، وسایل و المان های موجود در آنها و نحوه چیدمان اتاق خواب می باشند. در نتیجه ممکن است با روحیات همه سازگار نباشند و باید قبل از انتخاب هر یک ابتدا روحیات، جنسیت و گروه سنی افراد و فرهنگ افراد را در نظر گرفت.

  ایده طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه سه نفره (40 مدل تخت 3 قلو)

سبک طراحی دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از فرش در اتاق خواب

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی دکور اتاق خواب، استفاده از فرش و کفپوش مناسب است. اگر از پارکت یا سرامیک برای اتاق استفاده می کنید، بهتر است برای احساس آرامش بیشتر از قالیچه های کوچک یا فرش های فانتزی خز و موارد مشابه کنار تخت پهن کنید. البته دقت داشته باشید که رنگ و طرح فرش با سبک چیدمان اتاق خواب سازگار باشد.

استفاده از فرش در چیدمان اتاق خواب

میز پاتختی در دیزاین اتاق خواب

در اغلب مواقع در زمان خرید تخت خواب، دو میز ست به عنوان پاتختی نیز ارائه میشود. این میزها کاربرد زیادی در اتاق دارند و می توان برای نظم دادن به محیط از آنها استفاده نمود. علاوه براین، محل مناسبی برای قرار گرفتن آباژور و حتی قاب عکس تزئینی و موارد مشابه هستند.

تزئین اتاق خواب با میز پاتختی

مبلمان راحتی در چیدمان اتاق خواب

استفاده از یک صندلی یا مبلمان راحتی و حتی پاف در یه گوشه از اتاق خواب می تواند آن را به فضایی دنج برای مطالعه و خلوت کردن و تفکر تبدیل کند. البته پیشنهاد می کنیم حتما صندلی یا پاف را روی قالیچه یا فرش قرار دهید تا پاهایتان احساس خوشایندی داشته باشند.

بهترین دیزاین اتاق خواب

به توجه به اصولی که به آن اشاره شد، بهترین دیزاین اتاق خواب باید شامل چند ویژگی مهم باشد که عبارتند از:

  • تناسب رنگ بندی با نمای داخلی اتاق خواب و سبک چیدمان و نوع وسایل استفاده شده در آن
  • سازگاری نوع نورپردازی با میزان روشنایی موجود در محیط
  • تناسب کاغذ دیواری با سبک دکور و ارتفاع سقف و دیوار
  • استفاده از روتختی های ساده برای اتاق های کوچک
  • ایده پردازی و خلاقیت فراموش نشود.
  • نمای داخلی اتاق خواب بهتر است بر اساس سبک مناسب انتخاب و با متریال های سازگار با آن تزئین شود.
  • دیوار پشت تخت خواب بهتر است متفاوت با سایر دیوارها تزئین گردد.
  • فرش و کفپوش مناسب و سازگار با اتاق انتخاب کنید.
  • مبلمان و صندلی راحتی و پاف برای ایجاد فضای دنج در اتاق خواب فراموش نشود.

مدل و عکس طراحی دکوراسیون اتاق خواب

مدل اتاق خواب

مدل طراحی نمای داخلی اتاق خواب

مدل دیزاین اتاق خواب ساده

اصول دکوراسیون اتاق خواب

اصول طراحی داخلی اتاق خواب

اصول طراحی اتاق خواب

عکس اتاق خواب شیک

عکس دکوراسیون اتاق خواب

عکس نمای داخلی اتاق خواب

مدل دکور اتاق خواب

طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب شیک

اصول طراحی اتاق خواب

مدل طراحی اتاق خواب

عکس طراحی اتاق خواب

دکوراسیون لوکس اتاق خواب

بهترین دیزاین اتاق خواب

تصاویر دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب تصاویر

طراحی اتاق خواب عکس

مدل دیزاین اتاق خواب

عکس تزئین اتاق خواب

طراحی مدرن اتاق خواب

اصول چیدمان اتاق خواب

اصول دکور داخلی اتاق خواب

بهترین چیدمان اتاق خواب

بترین دکور داخلی اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب عکس

دکوراسیون اتاق خواب زیبا

دیزاین شیک اتاق خواب

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا