طراحی فضاهای بیرونی

30 مدل جدید نمای بالکن جلوی ساختمان و خانه ویلایی

نمای بالکن جلوی ساختمان تاثیر بسیار زیادی بر جلوه ظاهری بنا دارد و حتی می تواند قیمت ملک را نیز تحت تاثیر قرار دهد. علاوه براین، نوع نمایی که در بالکن ها استفاده میشود ارتباط مستقیم بر میزان امنیت آن دارد. در این بخش از مطالب طراحی فضاهای بیرونی دکونیوز انواع مدل نمای بالکن خانه ویلایی و آپارتمانی را معرفی و عکس برای ایده گرفتن ارائه خواهیم داد.

نمای تراس جلوی ساختمان

انواع نمای بالکن جلوی ساختمان

در انتخاب نوع نمای بالکن خانه ویلایی و آپارتمان ها به چند نکته باید توجه شود که عبارتند از:

  • تناسب نوع متریال به کار رفته در بالکن با نمای ساختمان
  • مقاومت نما در برابر باران های اسیدی و نوسانات دمایی
  • زیبایی و جلوه ظاهری نما
  • استحکام و امنیت سازه به کار رفته در نمای بالکن و تراس
  • تناسب نوع نما با کاربری بالکن
  • توجه به ویژگی های انواع بالکن ساختمان

با توجه به این موارد از بهترین انواع نما برای بالکن خانه ویلایی و آپارتمان ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

نمای شیشه ای بالکن

یکی از جدیدترین انواع نما برای بالکن و تراس می توان به شیشه اشاره کرد. با نصب نمای شیشه ای برای بالکن می توان از این بخش از ساختمان به صورت بهینه استفاده کرد. به عنوان مثال می توان با نصب شیشه جلوی بالکن آن را تبدیل به اتاق کوچک برای دورهمی تبدیل کرد. علاوه براین، برای اجرای آشپزخانه در بالکن و لاندری روم در بالکن این نوع نما انتخاب بسیار مناسبی است.

برخی از انواع نمای شیشه ای بالکن عبارتند:

شیشه تاشو بالکنی

این نوع نما از اسلایدهای مجزا تشکیل شده است که به صورت تاشو می توان آنها را باز و بسته کرد. در واقع این نوع نما شبیه به کرکره های شیشه ای هستند که جلوه ای مدرن را به ساختمان می دهند.

نمای شیشه تاشو بالکن جلوی ساختمان

نمای شیشه ای ثابت

در این نوع نما جلوی بالکن ورق های شیشه ای به صورت ثابت نصب می شوند. بر روی این ورق ها امکان اجرای پنجره نیز وجود دارد تا در صورت لزوم باز و بسته شده و هوا وارد منزل شود. این نوع شیشه برای تبدیل بالکن به اتاق کودک کاربرد زیادی دارد.

نمای شیشه ای بالکن

بالکن شیشه ای

نمای شیشه ای کشویی

همان طور که از نام این نوع نما مشخص است، اسلایدهای شیشه ای به صورت ریلی در جهت چپ و راست باز و بسته می شوند. این نوع نما برای بالکن های کوچک کاربرد زیادی دارد و برای جریان انداختن هوا در منزل نیز مناسب است. به عنوان مثال، در روزهای سرد زمستان می توان جلوی بالکن را کاملا بست و در روزهای گرم تابستان آن را باز کرد. این نوع پوشش انتخاب بسیار مناسبی برای تبدیل بالکن به اتاق کار است.

نمای شیشه ای کشویی
علاوه بر تفاوت هایی که از نظر نحوه باز و بسته شدن نمای بالکن ساختمان وجود دارد، نوع شیشه های به کار رفته در آنها نیز با هم متفاوت است. شیشه های سکوریت ساده، شیشه سندبلاست یا شیشه های طرح دار تک جداره و دوجداره از نمونه های پرکاربرد به شمار می روند. مدل های طرح دار از دیده شدن داخل بالکن از بیرون جلوگیری می کنند و تنوع طرح بالایی دارند. لذا می توان متناسب با نمای ساختمان طرح مناسب را برای نمای بالکن نیز انتخاب کرد.
همچنین می توانید متناسب با سبک معماری ساختمان از نماهای شیشه ای فریم لس و قاب دار استفاده کنید. مدل های بدون قاب جلوه مدرن تری دارند اما نوع قاب دار استحکامشان بیشتر است.

نمای بالکن شیشه ای برای جلوی ساختمان

نرده شیشه ای بالکن

علاوه بر استفاده از شیشه برای پوشاندن جلوی بالکن می توان از آن به عنوان نرده نیز استفاده کرد. این نوع نرده امنیت بالایی داشته و به زمان کمی برای نصب نیاز دارند. این نوع نما برای ساختمان های مدرن ویلایی و آپارتمان ها مناسب هستند.

نرده شیشه ای بالکن ساختمان

نمای نرده سنگی

یکی از رایج ترین انواع نمای بالکن در ساختمان های مدرن و کلاسیک، نرده های سنگی است. این نوع نرده تنوع زیادی از نظر رنگ و شکل دارند که متناسب با معماری کلی ساختمان می توان آنها را انتخاب کرد.

نمای نرده سنگی بالکن جلوی آپارتمان

نرده فلزی بالکن

نرده فلزی از دیگر انواع نمای بالکن است که در طرح و رنگ های بسیار متنوعی ارائه می شوند. نوع متریال به کار رفته در این نوع نرده اهمیت بالایی دارد و باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. نرده های فرفورژه و نرده های میله ای استیل صاف و بدون طرح همگی گزینه های مناسبی هستند.

نرده فلزی بالکن خانه

نرده فلزی بالکن

نمای چوبی بالکن خانه ویلایی

چوب در نماهای مدرن و کلاسیک کاربرد زیادی دارد و در کنار سایر متریال ها از قبیل سنگ جلوه منحصر به فردی ایجاد می کند. برای نمای بالکن جلوی ساختمان از ترمووود استفاده می شود که در برابر نم و رطوبت، باران های اسیدی، نوسانات دمایی و تابش مستقیم نور خورشید استحکام دارد. از چوب می توان برای پوشاندن روی نرده های فلزی و دیوارپوش بالکن استفاده کرد که همگی حس امنیت خوبی را به همراه دارند.

نمای چوبی بالکن خانه

نمای چوبی بالکن خانه ویلایی

نما با گل و گیاه برای بالکن جلوی ساختمان

یکی از بهترین انتخاب ها برای نمای بالکن خانه ویلایی و آپارتمان ها، استفاده از گل و گیاه است. با آویز کردن گلدان و باغچه های کوچک و سبک از نرده جلوی بالکن می توان نمای بی نظیری در ساختمان ایجاد کرد. البته دقت داشته باشید که گلدان ها باید کاملا روی نرده ها ثابت باشد و احتمال سقوط آنها صفر باشد. از گل و گیاه در طراحی بالکن و تراس می توان استفاده های زیادی کرد مانند نصب گلدان روی دیوارها و چیدن آنها روی زمین و میز و غیره.

نما با گل برای بالکن جلوی ساختمان

نما بالکن جلوی ساختمان با گل

نما با گل و گیاه برای بالکن جلوی ساختمان

نمای آجری بالکن و تراس

آجر از متریال های پرکاربرد در نمای ساختمان است که در اغلب مواقع به صورت ترکیبی با سنگ استفاده می شود. متناسب با معماری ساختمان می توان بخش هایی از نمای بالکن را با آجر پوشاند. نمونه های استفاده از آجر در نمای بالکن جلوی خانه را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

نمای آجری بالکن

نمای آجری بالکن و تراس

مدل نمای بالکن خانه ویلایی

مدل نمای بالکن خانه ویلایی

نمای بالکن خانه ویلایی

مدل نمای بالکن و تراس خانه

مدل نمای بالکن خانه ویلایی با چوب

مدل نمای بالکن جلوی آپارتمان

نمای آجری تراس و بالکن

نمای تراس جلوی ساختمان

ایده نمای بالکن

نمای نرده فلزی بالکن جلو

نمای بالکن ساده با نرده فلزی

نمای بالکن جلوی ساختمان کلاسیک

نمای چوبی بالکن

نمای لوکس بالکن

عکس نمای بالکن جلوی آپارتمان

مدل نمای بالکن جلوی آپارتمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا