تبلیغات

گروت زیر صفحه ستون چیست؟

گروت زیر صفحه ستون چیست؟ این سوال را اغلب صنعتگران ساختمانی در خصوص این تجهیزات مطرح می کنند. ساخت و آماده سازی انواع گروت، تحولی در عرصه های ساخت و ساز به وجود آورده است. در عرصه ساختمان سازی در همه بخش هایی که ستون های ساختمانی نصب می شوند، گروت نیز به کار می رود. گروتی که در این بخش ریخته می شود از ترکیب آب، سیمان، ماسه و… به دست می آید. در ساختار این مدل گروت برخی افزودنی ها نیز به کار می روند که در صنعت ساختمان سازی رواج دارند.

گروت زیر صفحه ستون چیست

کارایی گروت برای زیر صفحات ستون

ضخامت گروت زیر صفحه ستون و سایر مشخصه ها این ترکیب در حین اجرا در قسمت های مختلف ساختمان مورد توجه قرار می گیرد. اما پیش از بررسی این موارد باید به کارایی گروت در قسمت زیرین صفحات ستون بپردازیم. نیاز به گروت در بخش های مختلفی از محیط ساختمان وجود دارد. بر مبنای نوع نیازهای موجود، نحوه گروت ریزی در بخش های مختلف مشخص می شود. در این عرصه از مدل های خشک گروت نیز به میزان قابل توجهی استفاده می کنند.

این که کاربرد گروت زیر صفحه ستون چیست، یک مبحث اساسی است که صنعتگران در حین خرید انواع گروت مورد توجه قرار می دهند. در واقع این متریال ساختمانی برای استقرار هر یک از صفحات ستون ها در محل های تعیین شده به کار برده می شوند. به این ترتیب ویژگی های کمی و کیفی این ملات مورد توجه قرار می گیرد. این مواد کاربردی باید به گونه ای ساخته شوند که در برابر وزن و نیروی وارد شده مقاومت کرده و این نیرو را به بخش های زیرین کار انتقال دهد.

اجرای گروت زیر صفحات ستون

در قسمت قبل دیدیدم که کاربرد و موارد استفاده از گروت زیر صفحه ستون چیست؛ به دنبال آشنایی با نیازهای ساختمان برای استفاده از گروت، باید به اجرای صحیح و اصولی این مواد نیز توجه داشته باشید. برای اجرای اصولی گروت ریزی باید حتما ملات را در همه بخش ها پخش کنید. در صورتی که قسمت هایی از سطح کار خالی و جامانده باشند، باید در راستای ترمیم آن ها اقداماتی انجام شود تا کل سطح آغشته به گروت باشد. با استفاده از ملات گروتی مقاومت و دوام سازه ها در محل نصب مطمئن تر خواهد بود.

در واقع گروت ریزی زمانی انجام می شود که شابلون بیس پلیت، صفحه ستون را در محل مورد نظر قرار دهد. پس از اتمام کار شابلون های سطحی برداشته می شوند. در این مرحله باید فرایند ترمیم سطوح را آغاز کنید. ملات گروتی باید به همه بخش های کار منتقل شود. پس سطوح زیر شابلون به دقت بررسی می شوند.

کاربرد گروت زیر صفحه ستون

نکات گروت ریزی زیر صفحات ستون

تا به این جا متوجه شدیم که گروت زیر صفحه ستون چیست و چگونه در محل ساختمان به کار برده می شود. در این فرایند در نظر گرفتن برخی نکات کیفیت کار شما را افزایش می دهد. در وهله اول باید به انتخاب مدل ها و دسته بندی های این ملات توجه داشته باشید. در بازارهای فروش و فروشگاه های آنلاین مصالح ساختمانی مانند پرین بتن ، تنوع بالایی در میان مدل های این ملات وجود دارد. برخی از آن ها به صورت خشک تولید می شوند و برخی نیز به صورت روان و سیال؛ در استفاده از گروت برای بخش زیر صفحه ستون، از مدل های روان و سیال بیشتر استفاده می شود. جهت مشاهده انواع محصولات گروت می توانید به سایت پرین بتن به نشانی https://parinaac.com/ مراجعه نمایید.

این مدل گروت به سادگی در محل مورد نظر پخش می شود و به فرایند گروت ریزی سرعت می بخشد. در این زمینه نوع صفحه ستون های مورد استفاده در محل نیز بررسی می شود. در اغلب ساختمان های امروزی از صفحه ستون های ورق 12 میل استفاده می کنند. این صفحات اغلب وزن زیادی را تحمل می کنند. به همین خاطر اغلب صنعتگران ساختمانی از ملات گروتی برای این بخش استفاده می کنند تا مقاومت سازه را افزایش دهند. با این روش فشار وارده به بخش های زیرین انتقال داده می شود.

روش های نگهداری اصولی از گروت

برای این که از گروت مورد نظر در بخش صفحات ستون بهترین استفاده را داشته باشید، باید به نکات مربوط به نگهداری از این ملات نیز دقت داشته باشید. در این زمینه به هوای محیط نگهداری از این ملات توجه کنید. پس از گروت ریزی، سطوح مورد نظر باید از معرض نور شدید خورشید دور نگه داشته شود؛ در این صورت دیگر با مشکلاتی مانند افت رطوبت در محل گروت ریزی رو به رو نمی شویم. حفظ رطوبت بر روی سطوح گروت ریزی شده در طول 7 روز ادامه می یابد. در این مدت استحکام و مقاومت گروت تثبیت خواهد شد.

گروت زیر صفحه ستون

در نظر گرفتن دمای متعادل در زمان گروت ریزی برای حفظ کیفیت نهایی کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این مولفه پس از اجرای این فرایند نیز مورد توجه قرار می گیرد. در صورتی که گروت ریزی در هوا سرد انجام می شود، باید برای ایجاد فرایند هیدراسیون سطح، هوای مجاور را گرم نگه داریم. در صورت اجرای این فرایند در هوای گرم نیز باید از صفحات فولادی و فوندانسیون اجرا شده در محل در برابر از دست دادن رطوبت اضافه محافظت کنیم. به این ترتیب فرایند گروت ریزی با موفقیت به اتمام می رسد.

جمع بندی نهایی

در این مطلب در خصوص یک سوال پرتکرار از سوی مخاطبین اطلاعاتی را بررسی کردیم؛ گروت زیر صفحه ستون چیست و چه کاربردهایی در صنعت ساختمانی دارد؟ پس از نیازسنجی استفاده از این ملات به روش های اجرای آن در محل های نام برده شده پرداختیم. همچنین پس از پایان این فرایند باید از محل گروت ریزی شده به دقت مراقبت شود. تنظیمات دمایی و مراقبت های سطوح گروت ریزی شده در این زمینه بسیار مهم تلقی می شوند. همچنین در فرایند گروت ریزی در این بخش ها توجه به ضخامت گروت زیر صفحه ستون یکی از اصول کلیدی به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا