تبلیغات

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک به کابینتی گفته می شود که از نظر ویژگی های ظاهری و نوع متریال با کابینت های معمول که اغلب از ام دی اف ساخته می شوند تفاوت های زیادی دارد. بطور کلی کابینت کلاسیک از چوب طبیعی ، روکش چوب و ام دی اف ساخته و پرداخته می شود. مانند فرش دست بافت و ماشینی کابینت آشپزخانه کلاسیک هم می تواند با استفاده از ماشین آلات CNC تولید شود و هم توسط دست و هنر نجاران خوش ذوق.

بهترین کابینت کلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک با سبک مدرن

کابینت کلاسیک معمولا از چوب طبیعی و یا ام دی اف خام و روکش چوب طبیعی ساخته می شود درحالیکه کابینت های مدرن معمولا از ورق های ام دی اف رنگی و هایگلاس تولید می شوند. معمولا در طراحی کابینت کلاسیک از درب های برجسته که روی آن حکاکی شده، استفاده می شود. همچنین در طراحی بخش های تاج و سرستون کابینت کلاسیک از هنر منبت کاری استفاده می شود که بخاطر خاصیت ابزار خوری بالای چوب می باشد . تفاوت دیگری که بین سبک مدرن و کلاسیک کاملا مشهود است این است که تنوع در طراحی کابینت کلاسیک رومی نسبت به کابینت مدرن بیشتر است (می توان تغییرات در نوع چوب مصرفی و رنگ استفاده شده و حتی فرم ظاهری در کابینت آشپزخانه اعمال کرد.

بهترین نوع کابینت کلاسیک

بهترین نوع کابینت مدرن

بهترین و پرفروش ترین نوع کابینت آشپزخانه مدرن که از ویژگی های سبک کلاسیک هم پیروی می کند کابینت انزو است که اغلب با استفاده از رنگ سفید براق طراحی و اجرا می شود. انواع کابینت آشپزخانه انزو بر اساس نوع رنگ عبارتست از :

  • کابینت انزو با رنگ پلی استر براق
  • کابینت مدل انزو با رنگ پلی یورتان
  • کابینت سبک انزو با رنگ پولیشی
  ساندویچ پانل دیواری (Wall Sandwichpanel) دو رو چیست؟

همانطور که می دانید کابینت آشپزخانه تمام چوب بهترین و زیباترین نوع کابینت آشپزخانه کلاسیک است. قیمت کابینت چوبی بدلیل اختلاف قیمت چوب های موجود در بازار متغیر است. برای مثال قیمت چوب روسی در بازار متر مکعبی 4 میلیون تومان و گردو درجه 1 نزدیک به 40 میلیون تومان است. و این اختلاف قیمت چندین برابری باعث گسترده شدن رنج قیمت کابینت های چوبی می شود.

توصیه مهم

برای خرید کابینت کلاسیک حتما توجه داشته باشید که از شرکت های معتبر و صاحب سبک استعلام قیمت بگیرید. متاسفانه بدلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه بعضی از تولید کنندگان به استفاده از متریال درجه دو و سه روی می آورند و تشخیص این موضوع گاهی اوقات برای افراد حرفه ای که در این زمینه کار می کنند هم مشکل است.

ساخت کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک با روکش چوب طبیعی

کابینت روکش چوب درواقع همام کابینت تمام چوب است اما با درصد چوب بکار رفته کمتر و ام دی اف بیشتر. در ساخت کابینت روکش چوب می توان هم از روکش چوب طبیعی استفاده کرد و هم از روکش های فرآوری شده. مهمترین تفاوت این دو نوع روکش این است که روکش چوب طبیعی گران قیمت تر است و رگه های چوب بصورت نامنظم بوده و در کل بافت نامنظم تری دارد به همین دلیل پروسه رنگ کاری کابینت روکش چوب طبیعی نیاز به مهارت و زمان بیشتر برای زیرسازی حرفه ای و پاشیدن رنگ دارد اما روکش های فرآوری شده کاملا شبیه به روکش چوب طبیعی هستند و فقط بافت یکنواخت تری دارند و بعد از رنگ کاری جلوه بهتری پیدا خواهند کرد.

  داستان مورچه های زیر پارکت لمینت!!!

بهترین مدل کابینت کلاسیک کدام است؟

اگر بخواهیم بصورت کلی در مورد ویژگی های یک کابینت کلاسیک استاندارد و اصیل صحبت کنیم. بهترین مدل کابینت کلاسیک ، کابینتی است که ابعادش طوری طراحی شده باشد که کمترین پرتی فضا را داشته باشد. همچنین منبت ها و ابزار هایی که برای زیباتر شدن نمای کار استفاده می شوند به قدری زیاد نباشند که کار شلوغ تر از حد معمول شود و فضای آشپزخانه را کوچک جلوه دهد. از دیگر ویژگی های یک کار اصیل و بی عیب و نقص رنگ آمیزی مناسب و یکنواخت است و این موضوع وقتی اتفاق می افتد که زیرسازی مناسبی انجام شده باشد. انتخاب نوع رنگ و البته طیف رنگی مناسب و مطابق با سایر المان های محیط نیز می تواند در انتخاب بهترین مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک به شما کمک کند.

گردآورنده : شرکت معماری و طراحی دکوراسیون اُرسی

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا