تبلیغات

آنچه که باید درباره امنیت درب ضد سرقت ساختمان بدانیم!

یکی از انواع درب های مدرن و فوق العاده کاربردی، درب ضد سرقت می باشد که بالا بودن ایمنی آن نسبت به انواع دیگر درب های ساختمانی، در بین مشتریان عموما به این نام شناخته می شود. میزان اتکا و اعتماد به خاصیت ضد سرقت بودن این نوع درب ها به طور کلی به عوامل و فاکتورهای متعددی از قبیل نوع درب ضد سرقت، کلاف درب، آلیاژ مصرفی در یراق آلات درب، کیفیت ساخت، نوع چهارچوب و قفل درب بستگی دارد. هدف اصلی شرکت دژ درب ارائه درب های ضد سرقت با بهترین قیمت و كيفيت به مشتریان محترم می باشد.

درب ضد سرقت چیست؟

به زبان ساده درب‌ ضد سرقت دربی است که نسبت به درب ‌های معمولی امنیت و مقاومت بیشتری را داشته و تا به میزان قابل توجهی در مقابل نفوذ سارقین دستکاری و تخریب مقاوم است، در کنار این مشخصه‌ ها، نمای جذاب و بسیار زیبایی داشته که سبب شده درب های ضد سرقت از هر جنبه ای ایده آل باشند. این نوع درب‌ ها تا حد زیادی در ساختار کلی و اجرای خود با درب‌ های معمولی متفاوت هستند. درب های ضد سرقت ضمن افزایش امنیت خانه افراد می توانند بنا به خواست مشتریان دارای خصوصیاتی مانند عایق حرارت، صدا، رطوبت، ضد حریق و ضد اسید بودن ‌باشند.

درب های ضد سرقت از استانداردهای لازم در زمان وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی مانند ریزش ساختمان، زلزله و آتش سوزی نیز به طور کامل برخوردار بوده و از نظر ساختار داخلی، قفل و یراق آلات و دیگر مشخصه ها با سایر درب ها بسیار متفاوت اند؛ همین دلایل باعث برتری درب های ضد سرقت شده است.

در طول تاریخ انسان همیشه به دنبال راه هایی برای ایجاد امنیت و آرامش بوده و هست. و سعی کرده است تا با اقداماتی از حریم خانه و منزل خود حفاظت کند، کما اینکه امروزه بیش از 70 درصد سرقت ها از طریق درب های خانه صورت می گیرد که می تواند شامل درب اصلی، در پاسیو یا حتی درب گاراژ باشد؛ به همین علت تولید درب های ضد سرقت یکی از اقدامات مهم و اساسی در این زمینه به شمار می آید.

انواع درب ضد سرقت

امروزه طراحی و ساخت درب های ضد سرقت، کسب و کاری پر رونق بوده و برند ها و شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند. شما می توانید با توجه به نیاز خود از با کیفیت ترین و مناسب ترین مدل های درب امنیتی بهره مند گشته و دیگر نگران امنیت خانه تان نباشید. پیش از خرید و تهیه این محصول بهتر است با شرکت های فعال در این زمینه آشنا شوید تا دربی با کیفیت و کاملا مطابق با معیار های استاندارد تان دریافت کنید. از جمله کشور های معروف فعال در ساخت و فروش درب ضد سرقت می توان به ترکیه، چین و ایران اشاره نمود.

درب های ضد سرقت ترک در کیفیت و مقاومت سرآمد دیگر کشور ها بوده و طراحی و ساخت آن منطبق با استانداردهای بین المللی است. همچنین در نظر داشته باشید که این مدل از درب ها قیمت های بالاتری را نیز نسبت به سایر درب های ضد سرقت دارند.

البته درب ضد سرقت ایرانی نیز از نظر ظاهر و کیفیت تفاوت چندانی با نمونه ترکیه ای آن ندارد ولی از لحاظ هزینه ،با قیمتی کمتر از مدل ترک عرضه می شود و نوع چینی درب ضد سرقت ارزان ترین آنها است. البته این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. در رابطه با درب های ضد سرقت ایرانی، جالب است بدانید که این درب ها می توانند دقیقا مطابق خواسته شما ساخته شوند؛ به این معنی که امکان سفارش این درب ها مطابق با نیاز شما وجود دارد.

طراحی و ساخت درب ضد سرقت
طراحی و ساخت درب ضد سرقت

چگونگی نصب درب ضد سرقت

برای نصب  این نوع درب می توان مانند درب های معمولی اقدام نمود. استفاده از بتن هنگام نصب چارچوب از انواع دیگر بهتر و کارایی بیشتری دارد. اما در نظر داشته باشید که نصب درب ضد سرقت برجسته نیز باید حتما توسط افراد متخصص و ماهر در این حوزه انجام شود، ضمن اینکه وزن سنگین این درب ها نیز باعث می شود تا در صورت عدم جاگذاری درست درب و رگلاژ مناسب، درب در جای خود قرار نگیرد و هنگام باز و بسته شدن درب صدای ناهماهنگی از خود ایجاد می کند.

عوامل تاثیرگذار در افزایش امنیت درب های ضد سرقت

اگر بخواهیم از جهت میزان امنیت، مقایسه ای در بین انواع درب های ضد سرقت انجام دهیم، با توجه به اینکه امنیت مبحثی کاملا نسبی است، لذا باید فاکتورهای افزایش امنیتی مختلفی را در نظر بگیریم.

  1. چارچوب درب اولین فاکتور تاثیرگذار در امنیت دربهای ضد سرقت است، ضخامت چهارچوب استفاده شده متفاوت بوده و بین 1 تا 2 میل را شامل می شود؛ در نتیجه هر چه ضخامت بیشتر باشد، این درب امنیتی استقامت بالاتری دارد، ضمن اینکه با جلوگیری از تاب برداشتن بخصوص در اواسط چارچوب ، امنیت بیشتری را فراهم می کند.
  2. کلاف درب ضد سرقت: یکی دیگر از فاکتور های مهم در امنیت درب، کلاف است. از آنجایی که یکی از شیوه های رایج سرقت منازل، دیلم کردن است، لذا استفاده از کلاف مستحکم و دارای ضخامت کافی بسیار مهم محسوب می شود. در این بخش هم ضخامت های گوناگونی استفاده میشود (۱.۲۵ – ۱.۵ میل )که همانند چهارچوب درب، هرچه ضخامت بیشتر باشد، به طبع آن امنیت بیشتر است . البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که، با توجه به وزن زیاد دربها تناسب، رعایت تناسب بین ضخامت کلاف درب و تعداد لولا ضروری است.
  3. قفل ها: یکی دیگر از فاکتورهای قابل توجه در مورد امنیت درب امنیتی می باشد. برند های معروف در این زمینه کاله ترکیه ،داف ترکیه و قفل های ایرانی است که البته تشخیص کاله اصل به دلیل حجم بسیار زیاد نمونه تقلبی بسیار سخت می باشد.
  4. پین های ثابت: به دلیل اینکه محل جایگیری این پین ها سمت لولای درب است، لذا مانع از باز شدن درب از داخل منزل شده و در امنیت درب بسیار موثر می باشد.
  5. قفل هوشمند: منکر این نباید شد که قفل هوشمند از جمله آپشن های فوق العاده کاربردی برای امنیت است که می توان اضافه کرد. آلارم این قفل با کوچکترین ضربه از سوی سارقین فعال شده و با فعال شدن آژیر مانع تخریب درب می گردد.
استراکچر درب ضد سرقت
استراکچر درب ضد سرقت

خرید انواع درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت دژ در سه رده کیفی اکونومی،درجه یک و لوکس تولید می شوند که هر کدام دارای رنج قیمتی متفاوتی هستند. این رده بندی شما را در جهت انتخاب بهتر در خرید اینترنتی درب ضد سرقت یاری می کند. شما می توانید جهت خرید انواع درب های ضد سرقت لوکس، لابی، فلزی یا چوبی، تک لنگه یا دولنگه، درجه یک و اکونومی، به وب سایت فروشگاهی درب دژ مراجعه نموده و پس از آشنایی با این مدل ها و آپشن های افزودنی، سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا