طراحی دکوراسیون رستورانطراحی دکوراسیون محیط کار

بهترین رنگ برای رستوران از نظر علم روانشناسی

بهترین رنگ برای رستوران نباید تنها از نظر زیباشناختی انتخاب گردد، بلکه علم روانشناسی و تاثیر هر رنگ بر روحیات و احساسات افراد نیز باید مد نظر قرار گیرد. ما در مجله دکونیوز رنگ های مختلف و تاثیر هر یک بر اشتها و احساس رضایت افراد در زمان مراجعه به رستوران را در ادامه بررسی و در نهایت بهترین رنگ برای دکور رستوران را معرفی خواهیم کرد.

بهترین رنگ برای دکور رستوران

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین رنگ برای رستوران

تفاوتی ندارد که بخواهید طراحی دکوراسیون رستوران را انجام دهید یا فست فود و یا حتی هتل و غیره، در هر صورت نمی توان تنها یک فاکتور را ملاک انتخاب ها قرار داد. در واقع دکوراسیون عالی و تاثیرگذار تلفیقی از چند انتخاب عالی در کنار هم می باشد که در نهایت منجر به نتیجه و بازخورد مثبت شده است. در انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون رستوران چند فاکتور را باید مد نظر قرار داد که عبارتند از:

سبک دکوراسیون رستوران

در اولین گام برای انتخاب رنگ رستوران باید مشخص کنید که قصد دارید چه سبک رستورانی را راه اندازی کنید؛ مدرن یا سنتی؟ در حالت کلی در رستوران های مدرن فضا تاریکتر و نوع رنگ های به کار رفته در آن نیز شادتر می باشند. اما در رستوران های سنتی نور محیط در حد متوسط بوده و بیشتر از رنگ های کرم و قهوه ای در دکوراسیون استفاده میشود.

  20 ایده برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ ساده

بهترین رنگ برای دکوراسیون رستوران

منوی غذایی رستوران

در حالت کلی سالن های غذا خوری را می توان به دو نوع رستوران و فست فود تقسیم کرد. هر یک از این دو گزینه شرایط متفاوتی داشته و انتخاب رنگ برای آنها کاملا متفاوت می باشد. در رستوران ها هدف این است که مشتری مدت زمان بیشتری را در محل حضور داشته و با آرامش غذا بخورد. در مقابل، در فست فود همان طور که غذا زود آماده میشود، هدف این است که مشتری نیز مدت زمان زیادی را برای غذا خوردن اختصاص ندهند. به همین خاطر باید رنگ های متفاوتی را در این دو به کار برد تا به هدف اصلی دست پیدا نموده.

بهارین رنگ برای طراحی داخلی رستوران

بهترین رنگ برای دکوراسیون رستوران

رنگ قرمز در دکور رستوران

در علم روانشناسی برخی از رنگ ها به شدت بر تحریک اشتهای افراد اثر گذار می باشند. در نتیجه استفاده از آنها می تواند حس گرسنگی را در افراد بیشتر میکند و البته حس تحرک و انرژی زیاد که از این رنگ القا می گردد، منجر به خوردن سریع غذا و تحرک محل می گردد. به همین خاطر است که در رستوران ها از این رنگ کمتر استفاده میشود و در مقابل برای فست فود انتخابی عالی خواهد بود.

9 قانون انتخاب رنگ برای دکوراسیون را بخوانید

رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

رنگ نارنجی در طراحی دکوراسیون رستوران

از دیگر رنگ هایی که اشتها را تحریک می کنند می توان به رنگ نارنجی اشاره نمود. تاثیر این رنگ بر انسان تا حد زیادی مشابه با قرمز می باشد. یعنی اشتها آور است و حس تحرک را در افراد ایجاد می کند. دقیقا به همین خاطر است که اغلب فست فودها از ترکیب رنگ قرمز و نارنجی در طراحی دکوراسیون خود استفاده می کنند. ایجاد حس تحرک در نارنجی از جمله دلایلی می باشد که از آن نمی توان به عنوان بهترین رنگ برای دکور رستوران اشاره نمود.

  بهترین رنگ برای اتاق مشاوره؛ القای حس اعتماد و آرامش با رنگ

رنگ برای دکوراسیون رستوران مدرن

رنگ زرد در رستوران

زرد مانند قرمز و نارنجی تا حد زیادی اشتهای افراد را تحریک می کند، اما آرامشی که از آن احساس میشود باعث میشود تا افراد محیط را دیرتر ترک کنند. در نتیجه گزینه ای مناسب برای اغلب رستوران ها بوده و اشتها آوری و آرامش را در کنار هم به خوبی حفظ می کند.

رنگ زرد برای رستوران

رنگ قهوه ای برای رستوران

قهوه ای یکی از بهترین رنگ ها برای رستوران های سنتی می باشد چون علاوه بر تحریک اشتها، منجر به القای احساس صمیمیت و آرامش می گردد. البته قهوه ای به اندازه قرمز و نارنجی اشتها را تحریک نمی کند و به همین خاطر باید در استفاده از آن افراط نشود.

بهترین رنگ برای رستوران لاکچری

آبی در رستوران

به ندرت ممکن است به رستورانی وارد شوید که رنگ غالب در آن آبی باشد، چون این رنگ به شدت بر کاهش اشتها تاثیر می گذارد و کاملا برخلاف اهداف رستوران عمل خواهد کرد. در نتیجه بهتر است از این رنگ برای دکوراسیون داخلی رستوران و سایر بخش های آن استفاده نشود.

رنگ آبی برای رستوران

سفید و مشکی از دیگر رنگ های پرکاربرد در طراحی داخلی رستوران می باشند که هر یک با توجه سلیقه و خواسته افراد مختلف می تواند انتخاب شود. البته توجه داشته باشید که در استفاده از رنگ های تیره باید کمی دقت داشت، چون به کاربردن زیاد آنها در نهایت منجر به تاریکی بیش از انوازه محیط رستوران و دلگیر شدن آن می گردد.

بهترین ترکیب رنگ در طراحی دکور رستوران

یکی از اصول طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از ترکیب رنگ مناسب به جای به کار بردن یک رنگ در آن می باشد. در نتیجه اگر به دنبال بهترین رنگ برای رستوران هستید، بهتر این است که به دنبال بهترین ترکیب رنگ برای این محیط ها باشید. چون محیط های تک رنگ خیلی زود باعث خستگی افراد می گردد و در مقابل استفاده از هارمونی هوشمندانه منجر به بازخورد مثبت می گردد.

  • بژ، زرد کمرنگ، سفید، خاکستری روشن و استخوانی
  • قرمز تیره، بنفش، آبی پر رنگ، سبز تیره و قرمز مایل به قهوه ای (البته این رنگ بیشتر برای فضای کافی شاپ مناسب است)
  • زرد، قرمز، نارنجی، طلایی و قهوه ای روشن
  • قهوه ای، سبز زیتونی، نارنجی، زرشکی
  بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون، 12 ایده رنگ دیوار پشت تلویزیون

بهترین رنگ رستوران

بدترین رنگ برای رستوران

از آنجا که رنگ در رستوران به شدت بر میزان اشتها افراد و همچنین حس آرامش و یا تحرک افراد اثرگذار است، در نتیجه باید بدانید که کدام رنگ ها را در این محیط ها به کار نبرید. به عبارت دیگر باید بدانید که بدترین رنگ برای طراحی دکوراسیون رستوران چیست. دو رنگ آبی و بنفش از جمله رنگ های نامناسب برای محیط هایی شبیه به رستوران می باشند که بر کاهش اشتها اثر مستقیم دارند.

رنگ بنفش برای رستوران

انتخاب بهترین رنگ برای رستوران در شرایطی می تواند باعث نتیجه عالی و جذب مشتری بیشتر گردد که بتوان تمام اصول طراحی داخلی از قبیل انتخاب مبلمان و سرویس چوب و نورپردازی و انتخاب دکور و وسایل تزئیناتی و غیره به صورت کاملا استاندارد انجام شود. مجله طراحی دکوراسیون دکو نیوز آخرین ایده های طراحی دکوراسیون منزل، طراحی دکوراسیون دفتر کار و غیره را پوشش داده و می تواند منبعی مناسب برای آشنایی با آخرین ایده ها در زیبا سازی فضاهای کاری و مسکونی به شمار رود.

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. رستوران پرزرق و برق خیلی جو سنگینی داره به نظرم تو طراحی دگوراسیون رستوران باید از رنگ و اکسسوری هایی استفاده بشه که جو رو ساده و صمیمی نشون بده و حسش خوب باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا