تبلیغات

مزایای خانه های پیش ساخته + مراحل ساخت خانه پیش ساخته

مزایای مهم خانه های پیش ساخته نسبت به ویلاهای سنتی:

خانه و ویلاهای پیش ساخته نسبت به ویلاهای سنتی ساز، مزایای بسیاری دارند که در این مقاله به چندین مورد آنها اشاره می کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • سرعت بالا در ساخت و اجرا و نصب
  • مقرون بصرفه
  • امکان جابجایی و دمونتاژ کردن
  • افزایش متراژ مفید داخلی با کم کردن ضخامت دیوارها
  • عایق حرارتی و صوتی چندین برابر بهتر و مقاوم تر
  • استفاده بهینه تر از انرژی

مزایای مهم خانه های پیش ساخته نسبت به ویلاهای سنتی

طراحی ویلا در چه مدل هایی انجام می شود؟

ساخت ویلاهای پیش ساخته هیچ محدودتی ندارند و در همه ی سبک ها، ابعاد و اندازه ها می توانید ویلای خودتان را به سلیقه خودتان بسازید. سبک های طراحی داخلی و خارجی از تنوع بالایی برخوردار هستند که شما می توانید از آنها در طراحی منزلتان استفاده کنید. سبک هایی چون مدرن، کلاسیک، سنتی، روسی، رومی و … . ساخت سازه پیش ساخته برای شما محدودیتی را ایجاد نمی کند و می تواند کاملا سفارشی و منحصر بفرد خودتان باشد.

مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته:

در هنگام ساخت یک ویلا در ابتدا باید زمین به رویت مشاورین و متخصصین برسد. این کار برای تعیین محل قرار گیری سازه و نحوه ساخت سازه است. اگر امکان حمل وجود داشته باشد، سازه در کارگاه یا کارخانه ساخته می شود و در غیر این صورت در زمین محل احداث پروژه ساخته می شود. در واقع قطعات به صورت خورد شده به زمین منتقل شده و آنجا سرهم بندی می شوند.
در مرحله بعد و بعد از اتمام قرارداد، پلان های پیشنهادی و طرح های سه بعدی برای کارفرما ارسال شده و به تایید ایشان می رسد. تمام تغییرات و پیشنهادات در این مرحله قابل اجرا هستند.
بعد از این مرحله، با توجه به نحوه ساخت، نوبت به اجرای سازه می رسد و در ادامه آن، اجرای دیوار های داخلی و خارجی، سقف، عایق ها و … . بعد از اتمام آن، نوبت به اجرای نازک کاری هایی چون سرامیک و کاشی و کاغذ دیواری، اجرای کابینت ها و مواردی چون آن می رسد. کل این پروسه چه در کارگاه، چه در محل پروژه باشد، بین 45 تا 60 روز کاری طول می کشد.

مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته

تفاوت ویلا پیش ساخته با ویلا معمولی:

  • ضخامت کم دیواره ها از جمله تفاوت مهم این سازه با سازه های معمولی ساز است. اما ضخامت کم این سازه ها نه تنها باعث کم شدن مقاومت سازه نشده است، بلکه با قرار دادن چندین لایه عایق مقاوم در دیواره ها، این سازه ها از مقاومت حرارتی و صوتی بهتری نسبت به دیواره های بلوکی یا سفالی با ضخامت زیاد دارند.
  • ساخت این سازه ها بسیار سریع تر است و در مدت زمان کم می توانید صاحب یک خانه با تمام امکانات رفاهی شوید.
  • در برابر زلزله و بلایای طبیعی بسیار مقاوم هستند. این سازه ها از مبحث 19 مقررات ملی ساختمان که توجه به نکات ایمنی می باشد، کاملا پیروی می کند.
  • این سازه ها تماما با مصالح قابل بازیافت و برگشت پذیر به طبیعت ساخته می شوند. برخلاف سازه های معمولی که بعد از تخریب تمام سازه به یک کوه نخاله غیر قابل استفاده تبدیل می شود.
  • این سازه ها سبک هستند و در هر مکانی با توجه به هر اقلیمی امکان ساخت دارند؛ بر خلاف سازه های معمولی که قبل از ساخت آنها، باید با یک مهندس زمین شناس مشورت شود و خاک منطقه مورد بررسی قرارگیرد.
  • در کنار همه این موارد، در نظر داشته باشید که قیمت این سازه ها از سازه های سنتی ساز کمتر هم می باشد.

یعنی شما با وجود این همه حسن و کم تر بودن میزان هزینه ای که می کنید، باز به سراغ سازه های قدیمی ساز می روید؟

دلیل استفاده از ویلا های پیش ساخته در شمال چیست ؟

ویلاهای پیش ساخته در بدو ورودشان با سقف های شیروانی وارد بازار شدند و معروف ترین و محبوب ترین نوع آنها نیز سازه های ای فرم یا سوئیسی هستند. همچنین ساخت این سازه ها در آمریکا و با چوب آغاز شد که در شمال کشور نیز بسیار چوب وجود دارد.
همه این موضوعات دلایلی هستند که خانه های چوبی پیش ساخته در شمال رونق گرفته و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.
این نکته نیز حائز اهمیت است که زمین ها در بعضی مناطق شمال کشور، سست و نرم هستند و قرار گیری یک سازه سبک روی آنها بسیار راحتتر است تا بنا کردن یک سازه سنگین و زیر سازی های پر دردسر.

طول عمر مفید ویلای پیش ساخته چقدر است؟

طول عمر یک سازه معمولی در ایران حدود 30 سال است. بعد از این سن ساختمان نیاز به ترمیم و بازسازی دارد .
خبر خوش ما برای شما این است که عمر سازه های پیش ساخته در بدترین وضعیت آب و هوایی و جوی حداقل 60 سال است که این موضوع می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب شما داشته باشد.
این نکته نیز حائز اهمیت است که بعد از تمام شدن عمر سازه، تمامی مصالح قابل بازیافت هسند و شما با یک کوه نخاله که به محیط زیست آسیب های فراوانی می زند طرف نخواهید شد.

طول عمر مفید ویلای پیش ساخته

برای ساخت یک خانه پیش ساخته از چه مصالحی استفاده می شود؟

ساخت خانه های پیش ساخته با چند روش و متریال انجام میشود که معروف ترین آنها چوب، بتن و فولاد است.
از مصالحی که در ساخت آنها استفاده می شود چوب، تیر های چوبی، فلزی و فولادی، تیرچه های فولادی، سقف ها با پوشش ورق های گالوانیزه، چندین لایه عایق حرارتی و صوتی برای جلوگیری از هدر رفت ها، نماهای متفاوتی چون سیمان، بتن، فایبر سمنت، سنگ، آجر، چوب و دیگر مصالح متداول در بازار می باشد. نمای داخلی معمولا از تخته های گچی که قابلیت چسباندن کاغذ دیواری یا رنگ کردن آنها یا ایجاد دکورهای متنوع را دارا هستند می باشد. در روی سقف برای جلوگیری از ورود صدای آب و باران و صدای باد و محکم کردن ورق ها از تخته چند لایی و عایق و در آخر از کناف یا پی وی سی یا چوب استفاده می شود.
در واقع نازک کاری ها و نماهای داخلی و خارجی می تواند همانند سازه های سنتی باشد و محدودیتی در انتخاب متریال های تزئینی وجود ندارد.

منبع: https://zibasazan-kordan.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا