اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

معرفی بهترین دیوارپوش راه پله

بهترین دیوارپوش راه پله ساختمان باید دارای مقاومت بالایی در برابر ضربات احتمالی بر اثر رفت و آمد و جابجایی ها باشد. راه پله ساختمان مکانی پر تردد می باشد که به سرعت دچار کثیفی و لک شده و بنابراین دومین ویژگی که هر یک از انواع دیوارپوش مورد استفاده در این محیط باید داشته باشد قابلیت شستشو و مقاوم بودن به رطوبت است. تنوع در رنگ و طرح برای ایجاد فضایی زیبا در ورودی ساختمان نیز از دیگر ویژگی های مهم برای دیوارپوش مناسب راه پله می باشد که باید به آن توجه داشت. بر همین اساس در ادامه بهترین انواع دیوارپوش برای راه پله را معرفی و مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم.

انواع دیوارپوش راه پله

انواع دیوارپوش راه پله

با توجه به ویژگی های گفته شده، در میان تنوع بسیار زیاد متریال های مورد استفاده برای دیوار پله ها، موارد زیر می توانند گزینه های ایده آلی به شمار روند:

دیوارپوش پی وی سی برای راه پله

دیوارپوش پی وی سی دارای ویژگی های بسیاری بوده و انتخابی عالی برای راه پله یا هر مکان پر رفت و آمدی است. این دیوارپوش علاوه بر قیمت مناسب و نصب آسان، بر روی انواع زیرسازها قابلیت نصب دارد. این پوشش دیوار راه پله ضد ضربه بوده و عایق خوبی برای صدا، رطوبت و دما می باشد. چنانچه دچار کثیفی شود به راحتی می توان آن را مورد شستشو قرار داده تا مثل روز اول تمیز و درخشان شود.
تنوع بالا از نظر طرح و رنگ، طول عمر بالا، قابلیت ترمیم پنل های دارای اشکال و خرابی و امکان جداسای و نصب مجدد آنها در مکان جدید، همگی از مزایای پوشش های جنس پی وی سی محسوب میشوند.

دیوارپوش پی وی سی برای راه پله

بهترین دیوارپوش پذیرایی چیست؟

دیوارپوش سه بعدی راه پله

از دیگر گزینه ها در میان انواع دیوارپوش راه پله می توان به دیوارپوش سه بعدی اشاره کرد. طرح های اجرا شده بر روی این دیوارپوش ها جذابیت فوق العاده ای را برای راه پله ها ایجاد می کند. بهترین گزینه در میان پشش های سه بعدی برای دیوار پله ها، جنس های پی وی سی می باشد که با شرایط محیط کاملا سازگار است.

دیوارپوش سه بعدی راه پله

دیوارپوش گچی

یکی دیگر از دیوارپوش هایی که برای راه پله مورد بررسی قرار می دهیم دیوارپوش های گچی می باشند. این دیوارپوش را می توان به راحتی به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد. نصب راحتی داشته و بر روی زیرسازهای صاف قابلیت نصب دارد. این دیوارپوش در برابر ضربه و خراشیدگی مقاومتی نداشته و جاذب رطوبت می باشد، از این رو با کوچکترین رطوبتی دچار فرسودگی و تغییر رنگ می شود. از دیوارپوش گچی برای راه پله های بدون رطوبت و کم رفت و آمد می توان استفاده کرد. ساختمان هایی که مجهز به آسانسور می باشند راه پله هایی کم تردد دارند.

دیوارپوش بتنی برای راه پله

دیوارپوش بتنی مناسب ترین گزینه برای راه پله می باشد. برای مکانی که قرار است بسیار مورد استفاده قرار گرفته و احتمال ضربات وسایل در هنگام جابجایی و رفت و آمدها زیاد می باشد، دیوارپوش بتنی تنها راه چاره است، تا زمان های طولانی بر روی دیوارها بدون فرسودگی خودنمایی کرده و همچنین زیبا و اصالت را به محیط تزریق کند. این دیوارپوش قابلیت جابجایی داشته و دچار حریق و تغییر رنگ در برابر نور خورشید نمی شود.

دیوارپوش حیاط چی بخریم؟

دیوارپوش ماربل شیت برای راه پله

دیوارپوش استونیت یا همان سنگ مصنوعی از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار بوده و در معرض رطوبت و شوینده ها دچار فرسودگی نمی شود. این دیوارپوش به زیبایی و جذابیت سنگ طبیعی بوده اما وزن و قیمت کمتری دارد.
دیوارپوش سنگ مصنوعی که به آن ماربل شیت نیز می گویند با توجه به ویژگی هایی که ذکر شده انتخابی درست برای راه پله می باشد. راه پله مکانی پر تردد بوده و احتمال برخورد اشیا و ضربه به دیوارپوش بسیار بالا می باشد و نیاز به دیوارپوشی دارد که مقاومت خوبی داشته و قابل شستشو نیز باشد.

دیوارپوش ماربل شیت برای راه پله

دیوارپوش لمینت مناسب راه پله

اگر دوست دارید از دیوارپوش های چوبی برای راه پله استفاده کرده، ولی با هزینه ی زیاد آن به هر دلیلی مشکل دارید، دیوارپوش لمینت بهترین راه حل می باشد. این دیوارپوش ظاهری شبیه چوب داشته اما قیمتی کمتر و مقاومت بیشتری نسبت به دیوارپوش چوبی دارد. دیوارپوش لمینت در برخورد با اجسام دچار شکستگی نشده و برای نظافت براحتی می توان آن را شستشو داد زیرا در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی دارند. دیوارپوش لمینت به محیط گرمی داده و برای فضاهای مدرن مناسب می باشد.

دیوارپوش سنگی

دیوارهای راه پله همواره در معرض برخورد با وسایل بوده، بنابراین باید از دیوارپوش هایی مقاوم به ضربه و با طول عمر بالا برای این قسمت از ساختمان استفاده کرد. دیوارپوش های سنگی علاوه بر اینکه مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند، زیبایی را تضمین کرده و محیطی لوکس به وجود می آورند. دیوارپوش های سنگی همچنین قابلیت شستشو داشته و چنانچه در معرض آلودگی قرار بگیرند می توان با شستن آنها را مثل روز اول تمیز کرد.

دیوارپوش سنگی

کلیک کنید و با بهترین انواع دیوارپوش اتاق خواب آشنا شوید!

دیوارپوش چوبی برای راه پله

دیوارپوش چوبی دارای طرفداران بسیاری بوده زیرا زیبایی فوق العاده ای را به محیط تزریق می کند. این دیوارپوش قیمت بالاتری نسبت به دیوارپوش های دیگر داشته، اما زیبایی وصف نشدنی آن توجیهی برای این اختلاف قیمت می باشد. دیوارپوش های چوبی گرمی و انرژی مثبت بالایی داشته، و به همین دلیل بر زیبایی ظاهری تاثیر خوبی روی افرادی که در این محیط قرار می گیرند می گذارد.
این دیوارپوش عایق دما و صوت بوده اما نوع طبیعی آن در برابر رطوبت مقاومت بالایی ندارد. دیوارپوش چوب مصنوعی به خاطر داشتن یک لایه پی وی سی در برابر رطوبت مقاومت بهتری دارد. این دیوارپوش در برابر ضربه نیز مقاومت بوده و دچار شکستگی یا خراش نمی شود.

دیوارپوش چوبی برای راه پله

دیوارپوش آلومینیومی راه پله

دیوارپوش آلومینیومی عایق صدا، رطوبت و ضربه بوده و طول عمر بالایی دارد. این دیوارپوش در برابر رطوبت و هوا نیز مقاومت داشته و دچار فرسودگی و خوردگی نمی شود. اگر به دنبال دیوارپوشی برای راه پله هستید دیوارپوش آلومینیومی گزینه ای عالی می باشد. زیرا در برابر ضربات احتمالی دچار آسیب نمی شود. این دیوارپوش نصب آسانی داشته و در هنگام نصب خرابی ندارد. قابلیت جابجایی دارد و ضایعات آن قابل بازیافت بوده بنابراین از متریال های دوست دار محیط زیست می باشد.

کاغذ دیواری برای راه پله

از سالها قبل کاغذدیواری دیوارپوشی محبوب برای منازل بوده، دلیل این محبوبیت تنوع بسیار و زیبایی طرح و رنگ هایی است که این دیوارپوش دارد. هیجانی که این دیوارپوش به محیط تزریق می کند بسیار عالی بوده زیرا دارای طرح های بیشماری از طبیعت و رنگ های زنده می باشد. برای دیوارپوش راه پله دوبلکس می توان از این گزینه بهره برد اما باید داشته باشید که کاغذ دیواری وینیلی انتخاب کنید، تا در صورت کثیف شدن با دستمال مرطوب آلودگی تمیز شود. کاغذ دیواری وینیلی در برابر ضربه خراب نشده اما در برابر خراشیدگی های شدید ممکن است دچار پارگی شود.

دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای دارای انواع مختلفی می باشد که از این میان نوع نشکن بهترین گزینه برای راه پله می باشد. دیوارپوش شیشه ای به صورت شفاف، مات، طرح دار، چاپی و رنگی در بازار موجود می باشد. تمام این دیوارپوش های شیشه ای در برابر شستشو مقاوم بوده و کافیست در صورت ایجاد لک با دستمالی مرطوب روی آن بکشید تا کاملا تمیز و براق شود.
دیوارپوش های شیشه ای مات که مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه دارند به عنوان دیوارپوش راه پله لوکس کاربرد دارند.

نکات مهم در انتخاب دیوارپوش برای راه پله

به عنوان یک نتیجه گیری کلی برای انتخاب بهترین دیوارپوش راه پله دوبلکس و غیره لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • پوششی انتخاب کنید که قابل شستشو باشد
  • دوام و ماندگاری پوشش روی دیوار باید در سطح بالایی باشد تا در برخورد با ضربه دچار پارگی و تخریب نشوند
  • طرح و رنگ پوشش دیوار باید با سبک معماری و شرایط محیط و میزان نور و روشنایی تناسب داشته باشد
  • امکان ترمیم آسان دیوارپوش های راه پله را فراموش نکنید!

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا