طراحی دکوراسیون دفتر کارطراحی دکوراسیون محیط کار

بهترین رنگ برای اتاق مشاوره؛ القای حس اعتماد و آرامش با رنگ

رنگ برای اتاق مشاوره از مهم ترین المان ها به شمار می رود و به شدت بر دیدگاه مراجعه کنندگان تاثیرگذار است. اغلب افراد در اتاق مشاوره به دنبال آرامش هستند و به همین دلیل محیط از نظر نحوه چیدمان و رنگ بندی این حس را در آنها القا کند. علاوه براین، رنگ هایی در این محیط باید استفاده شود که حس اعتماد را در ایجاد کنند، در غیر این صورت مراجعه کننده به شما اعتماد نخواهد داشت. در حالت کلی رنگ از مهم ترین عناصر در دکوراسیون محیط کار است. در ادامه بهترین انواع رنگ اتاق مشاوره روانشناسی و تحصیلی را معرفی خواهیم کرد.

رنگ مناسب اتاق مشاوره

ویژگی های رنگ مناسب اتاق مشاوره

رنگ ها از نظر روانشناسی دارای انرژی های متفاوتی هستند و احساسات افراد را تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل در انتخاب رنگ در دکوراسیون این محیط باید اصول و قوانین متعددی را مد نظر قرار داد. به عنوان مثال در انتخاب بهترین رنگ برای اتاق مشاوره باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • فردی که به مشاوره احتیاج پیدا کرده باید در محیطی قرار گیرد که حس آرامش و راحتی داشته باشد. رنگ هایی باید در محیط اطراف مراجعه کنندگان به کار رود که آرامش بخش باشند.
  • مراجعه کننده باید نسبت به مشاور اعتماد پیدا کند. بدون شک فردی که اعتماد کافی ندارد نمی تواند ارتباط خوبی را با مشاور برقرارکرده و احساساتش را تمام و کمال در میان نگذاشته و در انتها نیز نتیجه ی مشاوره قابل قبول دریافت نخواهد کرد. رنگ هایی را استفاده کنید که نماد و القا کننده حس اعتماد باشند.
  • رنگ اتاق مشاوره باید فرد را به سمت صلح درونی پیش ببرد؛ با ایجاد این حس مراجعه کننده نسبت به صحبت های مشاور واکنش های مثبت نشان داده و تصمیم به درمان می گیرد.
  • اگر اتاق مشاوره برای کودکان است، استفاده از رنگ های شاد و ترکیبی در کنار یکدیگر را توصیه می کنیم. کودکان در فضای تک رنگ حس خوبی نخواهند داشت و رابطه دوستانه ای با مشاور برقرار نخواهند کرد.
  • رنگ های تیره مانند سیاه برای مراجعان حس و حال غم را به دنبال خواهد داشت از این رو بهتر است از این رنگ استفاده نکنید.
  • از آنجا که رنگ زرد بر روی افراد تاثیرات متفاوتی را می گذارد بهتر است در اتاق و کلینیک های مشاوره و روانشناسی مورد استفاده قرار نگیرد. البته اگر از زرد در کنار سایر رنگ های خنثی مانند خاکستری استفاده شود می توان نتیجه خوبی از آن دریافت کرد. قرمز و نارنجی نیز نباید در این محیط مورد استفاده قرار گیرد. درب و دیوارهایی که رنگ گرم دارند باعث ایجاد هیجانات در مراجعه کننده ها شده و از نظر روحی و روانی تنش زا خواهد بود.

رنگ اتاق مشاوره

بهترین رنگ برای اتاق مشاوره کدام است؟

با توجه به انتظاراتی که از تاثیرات رنگ محیط بر روی فرد مراجعه کننده داریم اکنون می توانیم خیلی راحت تر رنگ مناسب را انتخاب کنیم. از بهترین رنگ ها برای دیوار و دکوراسیون کلینیک روانشناسی و مشاوره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبی؛ بهترین رنگ برای اتاق مشاوره

با توجه به اینکه رنگ آبی آرامش بسیار زیاد و خوبی را به محیط و افرادی که در آن قرار می گیرند القا می کند اولین گزینه برای اتاق مشاوره است. این رنگ فضایی آرامش بخش را به وجود آورده و استرس را از بین می برد. با توجه به نور طبیعی موجود در محیط و متراژ اتاق می توان رنگ های آبی روشن و تیره را برای دیوار و سایر وسایل استفاده کرد.
یکی از مزایای رنگ آبی برای اتاق مشاوره، ایجاد احساس اعتماد است. در این اتاق مراجعه کننده آرامش زیادی دارد و به شما اعتماد خواهد داشت. این رنگ در دکوراسیون دفتر کار کاربرد زیادی دارد.

آبی؛ بهترین رنگ برای اتاق مشاوره

بهترین رنگ برای اتاق ماساژ

آرامش در اتاق مشاوره با رنگ سبز

فضایی که رنگ سبز دارد سرشار از آرامش و حس خوب معنویت است. بنابراین بر روی فرد مراجعه کننده و مشاور تاثیرات خوبی داشته و حس اعتماد و آرامش را به وجود می آورد.

آرامش در اتاق مشاوره با رنگ سبز

رنگ بنفش برای اتاق مشاوره

برای استفاده از رنگ بنفش در اتاق مشاوره باید طیف های روشن بنفش را انتخاب کنید. یاسی یکی از گزینه های مناسب در این شرایط است که ترکیب آن با سفید روی دیوار و مبلمان و سایر وسایل نتیجه خوبی دارد. بنفش تیره فضا را غم آلود می کند و به همین دلیل در اتاق مشاوره بندرت استفاده می شود.

ترکیب رنگ سفید و سبز

اتاقی را تصور کنید که تمام دیوارهای آن سفید می باشد، بدون شک کلافگی در این اتاق تشدید خواهد شد. از آنجا که این رنگ آرامش راه به همراه دارد، در نتیجه بهتر با رنگ های دیگر مانند کرم، سبز یا آبی استفاده شود.

رنگ کلینیک مشاوره روانشناسی

آرامش در اتاق مشاوره با رنگ صورتی

برای بالا بردن روحیه مراجعه کنندگان؛ مخصوصا افرادی که شدت افسردگی بالایی دارند، رنگ صورتی به عنوان یک نجات دهنده خواهد بود. با استفاده از این رنگ می توانید روحیه افرادی که دچار افسردگی و غم شده اند را بالا ببرید و به آنها انگیزه شاد بودن و زندگی بدهید.

بهترین رنگ برای اتاق کار در منزل

رنگ قهوه ای روشن برای دیوار اتاق مشاوره

اگر تمایل به استفاده از رنگ قهوه ای برای اتاق مشاوره دارید بهترین کار این است که از تن های چوبی استفاده کنید. رنگ چوب به دلیل نزدیک بودن به طبیعت آرامش را در محیط تزریق کرده و حس خوبی را برای مراجعین به همراه خواهد داشت.

رنگ قهوه ای روشن برای دیوار اتاق مشاوره

کلام آخر

به افرادی که تصمیم دارند چند رنگ برای دیوارهای اتاق مشاوره استفاده کنند، توصیه می کنیم بیش از دو رنگ برای دیوارها ایجاد بی نظمی و آشفتگی را در پی خواهد داشت. افرادی با روحیات متفاوت و گاها افسرده، دو قطبی یا عصبی در چین فضایی دچار تنش شده و آرامش خود را از دست خواهند داد. برای ایجاد تنوع در رنگ ها می توانید گیاهان سبز و یا کفپوش های چوبی را استفاده کنید تا آرامش در اتاق ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا