اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش شیشه ای چیست؟ مزایا، معایب و کاربرد

دیوارپوش شیشه ای به شما کمک می کند که نور و زیبایی را به محیط منزل یا محل کار تزریق کنید. از آنجا که دیوارها در زیباسازی و تغییرات دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار هستند، برای اینکه محیطی سرشار از نشاط داشته باشید، می توانید از دیوارپوش های شیشه ای رنگی استفاده کنید. این دیوارپوش به راحتی تمیز شده و قابل شستشو هستند. ما در دکونیوز در ادامه به معرفی بیشتر انواع دیوارپوش شیشه ای بین کابینتی و کریستال و رنگی، مزایا و معایب و کاربرد آنها اشاره خواهیم داشت.

دیوارپوش شیشه ای چیست؟

یکی از جدیدترین انواع دیوارپوش ها، دیوارپوش شیشه ای بوده که دارای انواع مات، شفاف، ساده، طرح دار و رنگی هستند. این دیوارپوش توسط چسب های مخصوص سیلیکون یا پلی اوراتان بر روی دیوارنصب شده و اجرای آن نیاز به مهارت و تخصص دارد. این دیوارپوش ها به دلیل استحکام بسیار بالا، تنوع در طرح و رنگ در بخش های مختلف داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد.

دیوارپوش شیشه ای چیست؟

دیوارپوش آلومینیومی چیست؟

انواع دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش های شیشه ی را می توان بر اساس شکل ظاهری، کیفیت و نحوه تولید به گروه های متعددی دسته بندی کرد که پرکاربردترین آنها عبارتند از:

دیوارپوش شیشه ای کریستال

دیوارپوش شیشه ای کریستال یکی از باکیفیت ترین شیشه های شفاف بوده و تنوع رنگ در آنها بالاست. این شیشه ها از نظر ضخامت در اندازه های مختلفی تولید شده و همگی از استقامت بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است، دیوارپوش های کریستالی در لیست گزینه های گران قیمت قرار گرفته و خانه را لوکس و تجملاتی جلوه می دهند.

دیوارپوش شیشه ای سوپرکلیر

از دیگر زیرمجموعه های شیشه های شفاف می توان به سوپر کلیر اشاره کرد که از نظر رنگی نیز تنوع دارند. دیوارپوش شیشه ای سوپر کلیر از نظر کیفیت از نوع کریستالی بالاتر بوده و قیمت آن از شیشه های فلوت ارزان تر است.

دیوارپوش شیشه ای فلوت

دیوارپوش فلوت از نمونه های بسیار کم کاربرد در دکوراسیون می باشند که شفاف و بی کیفیت هستند. از جمله دلایلی که باعث شده اند کاربرد این شیشه ها کم باشد، تیز و برنده بودن آنها در صورت شکستن است. علاوه براین، نوع رنگی این دیوارپوش ها شفافیت و جلوه ندارد و دلیل آن است که شیشه فلوت پس زمینه سبز دارد.

دیوارپوش شیشه ای لمینت

از بهترین و مقاوم ترین انواع دیوارپوش شیشه ای می توان به نوع لمینت اشاره کرد. این پنل ها از چند لایه تشکیل شده که بین آنها طلق به کار رفته و به همین دلیل در برابر شکستن و خط و خش مقاومت دارند. دیوارپوش شیشه ای لمینت در برابر ضربه، انفجار و گلوله مقاوم بوده و چنانچه به هر دلیلی دچار شکستگی شوند لایه طلق مانع از پراکندگی قطعات و جدا شدن آنها از هم خواهد شد. به همین دلیل نگین های تیز و برنده به اطراف پرتاب نشده و ایمنی به خوبی رعایت میشود.

دیوارپوش شیشه ای لمینت

برای آشنایی با دیوارپوش پی وی سی کلیک کنید

دیوارپوش شیشه ای رنگی

این دیوارپوش که به نام های دیوارپوش شیشه ای تزئینی، لاکوبل و بین کابینتی نیز شناخته می شود از شیشه سکوریت با مقاومت و طول عمر بالا تولید می شود. پشت این شیشه ها را با رنگ های با کیفیت پوشانده و سپس یک لایه پی وی سی به عنوان محافظ روی آن کشیده تا رنگ دچار خش و ریختگی نشود. این شیشه از ایمنی بالایی نیز برخوردار می باشد و در صورت شکستن، به نگین هایی با لبه های گرد تبدیل شده و بعث بریدگی نمیشوند.

دیوارپوش شیشه ای رنگی

دیوارپوش شیشه ای مات

دیوارپوش شیشه ای مات یا ساتینا با بخار اسید هیدروفلوئوریک شفافیت خود را از دست داده و شرایط را برای حفظ حریم شخصی افراد فراهم می کند. علاوه براین، این پنل های شیشه ای دیواری مانع از عبور اشعه ماورابنفش میشود. از مهم ترین موارد کاربرد دیوارپوش شیشه ای مات که امکان حکاکی آروم و لوگو روی آنها وجود دارد، می توان به استفاده در محیط های کاری و ادارات و منازل اشاره نمود.

دیوارپوش شیشه ای چاپی

همان طور که از نام این گروه مشخص است، امکان چاپ طرح های دلخواه را دارا بوده و به همین دلیل جلوه منحصر به فردی دارند. شیشه های مورد استفاده در این نوع بیشتر کریستال و رنگی هستند و در بربر ضربه و شرایط محیطی مقاومت بالایی دارند. از دیوارپوش های چاپی شیشه ای می توان برای فضای بین کابینت، سرویس بهداشتی و راهرو منازل استفاده کرد.

دیوارپوش شیشه ای طرح دار

شیشه های طرح دار یا سندبلاست از دیگر گزینه های بسیار کاربردی در صنعت تولید دیوارپوش به شمار می روند. بدنه این دیوارپوش شیشه های سکوریت یا لمینت بسیار مقاوم بوده و با برخورد دانه های شن و ماسه با شدت بسیار بالا دچار خراشیدگی شده و طرح های دلخواه روی سطح آن مات می شود.

دیوارپوش چرمی چیست؟

دیوارپوش شیشه ای بین کابینت چیست؟

دیوارپوش شیشه ای بین کابینتی نوعی از دیوارپوش های شیشه ای می باشد که مات بوده و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت است. این دیوارپوش در پشت اجاق گاز، پشت سینک و یا هر قسمتی از دیوارها که خالی مانده نصب می شود. زیبایی، نصب راحت، مقاومت بالا در برابر حرارت و از همه مهمتر شستشوی آسان آنها را به محبوب ترین دیوارپوش بین کابینتی تبدیل کرده است. شیشه های سکوریت و رنگی امکان استفاده به عنوان دیوارپوش شیشه بین کابینتی را دارا هستند.

دیوارپوش شیشه ای چیست؟ مزایا، معایب و کاربرد

مزایا و معایب دیوارپوش شیشه ای

برای اینکه بدانیم در هر قسمت از ساختمان چه نوع از دیوارپوش شیشه ای را می توان به کار برد ابتدا به خصوصیات و مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم که عبارتند از:

مزایای دیوارپوش شیشه ای چیست؟

  • در مجاورت با هوا با اکسیژن ترکیب نشده و دچار زنگ خوردگی نمی شود.
  • کاملا ضد آب بوده و به راحتی می توان آن را مورد شستشو قرار داد تا مثل روز اول تمیز و براق شود. همچنین می توان برای شستشو از مواد شوینده استفاده کرد.
  • به خاطر اینکه نور را منعکس می کند، فضا را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد. این خاصیت دیوارپوش شیشه ای باعث می شود که نیاز به نورپردازی بیشتر در محیط نداشته باشید.
  • به علت وجود لایه ی پروپیلن خاصیت ضد رطوبت داشته و هرگز با رطوبت هوا ترکیب نشده و دچار رنگ پریدگی یا فرسایش نمی شود. همچنین اگر در محیط مرطوب قرار بگیرد، رطوبت را به دیواری که بر روی آن نصب شده انتقال نمی دهد.
  • ظاهری زیبا و جذاب داشته و هیجان خاصی را به محیط تزریق می کند.
  • دارای تنوع از نظر طرح و رنگ است.
  • دچار فرسودگی نمی شود، بنابرای نیاز به تعمیرات و کارهای مربوط به نگهداری ندارد.
  • تتراگلس قابلیت طرح دارشدن داشته و می توان طرح دلخواه را روی آن اجرا کرد. اگر قصد نصب این دیوارپوش را در محیط کاری دارید، می توانید لوگو و آرم های مربوطه را روی آن اجرا کنید. این طرح ها با دستگاه های مخصوص و قبل از نصب اجرا می شود.
  • در برابر حرارت مقاوم بوده و نوع کریستال این دیوارپوش تا دمای 700 درجه را به راحتی تحمل می کند.
  • به علت داشتن لایه ی لمینت دارای خاصیت ضد خش می باشد و در تماس با اشیا دچار خط و خراشیدگی نمی شود. دیوارپوش های رنگی دارای یک لایه ی لمینت به عنوان محافظ می باشند، تا رنگی که در پشت آنها قرار دارد دچار ریختگی و خش نشود.
  • این دیوارپوش با چسب به دیوارها متصل شده و براحتی از روی سطح جدا و مجدد در فضای جدید نصب میشوند.
  • شیشه عایق صوت می باشد.

مزایای دیوارپوش شیشه ای چیست

دیوارپوش سه بعدی چیست؟

معایب دیوارپوش شیشه ای چیست؟

از مهم ترین معایب این دیوارپوش ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • این دیوارپوش قیمت بالاتری نسبت به کاشی و سرامیک دارد. اگر تصمیم دارید از آن برای محیط آشپزخانه یا سروی بهداشتی استفاده کنید باید این تفاوت هزینه را در نظر بگیرید.
  • نوع نامرغوب دیوارپوش شیشه ای به علت داشتن رنگ سبز مناسب رنگی کردن نبوده و هنگام شکستن به قطعات بزرگ و برنده تبدیل می شود.

معایب دیوارپوش شیشه ای چیست

کاربرد دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای به خاطر تنوع بالا در طرح و رنگ و مدل قابل استفاده در قسمت های مختلف ادارات و منازل می باشند. از جمله موارد کاربرد آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دیوارپوش شیشه ای برای آشپزخانه

برای پشت سینک، پشت اجاق گاز و بین کابینت ها می توان از دیوارپوش شیشه ای استفاده کرد. برای پشت اجاق گاز از نوع رنگی سکوریت یا لمینت شده استفاده می شود، زیرا این نوع از دیوارپوش شیشه ای، مقاوم در برابر حرارت است. برای نصب این شیشه ها باید زیرساز صاف باشد و هیچ گونه چربی وجود نداشته باشد، تا چسب به راحتی بین کاشی و شیشه بچسبد.
دیوارپوش شیشه ای بین کابینت باید بسیار دقیق اندازه گیری شده تا زمان سوراخ کردن برای مواردی مانند کلید و پریز با مشکل مواجه نشوید. نوع مناسب برای پشت اجاق گاز به خاطر نزدیکی و در تماس مستقیم بودن با شعله های گاز سکوریت مقاوم تا 700 درجه می باشد. برای بین کابینت ها و اجاق گاز شیشه های مشکی بیشترین طرفدار را دارد.

دیوارپوش شیشه ای برای سرویس بهداشتی

در سرویش بهداشتی برای حفظ حریم شخصی از دیوار پوش های شیشه های رنگی و مات استفاده می شود. این شیشه های از نوع سکوریت بوده و مقاومت بالایی در برابر نوسانات دمایی دارند. این شیشه ها به خاطر زیبایی، نصب آسان ، ایمنی و نوری که در سرویس بهداشتی منعکس می کنند، بسیار محبوب هستند.

دیوارپوش شیشه ای برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش شیشه ای برای لابی

لابی به عنوان مهم ترین قسمت در هر ساختمان تجاری یا اداری و هتل می باشد. یکی از روش های زیبا سازی این قسمت استفاده از دیوارپوش های شیشه ای است. این دیوارپوش ورودی را بزرگتر و درخشان تر نشان داده و برای محیط های کوچک بسیار مناسب است. دیوارپوش مناسب برای این قسمت به علت تردد بالا باید لمینت یا سکوریت نشکن باشد.

دیوارپوش شیشه ای برای لابی

برای آشنایی با بهترین انواع دیوارپوش راهرو کلیک کنید

دیوارپوش شیشه ای فروشگاهی

نصب راحت، زیبایی، نظافت آسان و تنوع در طرح و رنگ از دلایلی هستند که این دیوارپوش را مناسب فروشگاهها کرده و به وفور شاهد استفاده ی آن هستیم. اغلب از دیوارپوش های رنگی برای فروشگاهها استفاده می شود. اختلاف قیمتی که در دیوارپوش رنگی وجود دارد به علت استفاده از رنگ های فلزی مانند نقره، مس یا طلا است.

نکات مهم در نصب دیوارپوش های شیشه ای رنگی

  • کار نصب را به افراد متخصص بسپارید
  • در نصب باید از تراز لیزری استفاده شود
  • زیرساز نصب دیوارپوش شیشه ای باید کاملا اصولی و صاف باشد.
  • زیرساز نصب باید عاری از چربی باشد.
  • تا حد امکان از دیوارپوش های شیشه ای سبک استفاده کنید.
  • برای نصب شیشه های رنگی از چسب های مورد اطمینان و استاندارد استفاده کنید.
  • شیشه های رنگی حتما باید برچسب تایید ایمنی داشته باشند.
  • برای سوراخکاری و برش از دستگاه های مخصوص و مورد تایید استفاده شود.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

    1. بله با توجه به سبک دکوراسیون و معماری داخلی می تونین رنگ مناسبی برای دیوارپوش شیشه ای انتخاب کنین تا با راهروها تناسب داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا