اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

آموزش تعمیر خراشیدگی پارکت

آموزش تعمیر خراشیدگی پارکت که در این مطلب به آن می پردازیم، شامل نکات بسیار مهم برای رفع مشکلات روی کفپوش بوده و تاثیر زیادی بر زیبایی آن دارد. پارکت یکی از رایج ترین انواع کفپوش است که اگر آسیب دیده و خراش خورده شود، ظاهر بدی برای کف خانه ایجاد می کنند. اما نمی توان برای هر خراش سطحی و عمیق یک تعمیرکار به خانه ببریم. راه حل های زیادی برای رفع این خراش ها وجود دارد که در خانه و به وسیله برخی وسایل و مواد قابل تهیه قابل انجام است. فراموش نکنید که استفاده درست از پارکت و رفع مشکلات سطحی اش می تواند طول عمر آن را بالاتر ببرد و قطعا در زیباتر شدن دکوراسیون منزل تاثیر زیادی خواهد داشت. دکونیوز قصد دارد تا در این مطلب راه های مختلف تعمیر خراشیدگی پارکت را به شما معرفی کند.

علت خراشیدگی پارکت چیست؟

احتمالا تاکنون سطح خراش خورده پارکت ها را دیده اید! سوراخ یا خراش هایی که در جهت های مختلف بر روی پارکت ها ایجاد شده اند چهره ای زشت و مستهک شده به آنها می بخشد. اما علت این خراش ها چیست؟ در دکوراسیون داخلی کفپوش نقش مهمی دارد و حتما شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است؛ پس قبل از رفع خراشیدگی پارکت ها بهتر است علت آن را بدانید. پارکت ها از جنس چوب هستند بنابراین با هر وسیله ی سخت تر از چوب خراش می خورند. از جمله دلایل این خراشیدگی ها موارد زیر را می توان نام برد:

  • کشیدن اجسام سنگین بر روی پارکت
  • پایه های سنگین که فشار را به یک نقطه از پارکت وارد می کنند.
  • اجسام نوک تیز فلزی مثل ابزارآلات
  • کشیده شدن اجسامی که حرارت بالایی دارند.

تعمیر پارکت لمینت خراشیده

آموزش تعمیر پارکت سوخته را از دست ندهید

تعمیر خراشیدگی پارکت از نوع خط افتادگی

گاهی بعضی از خراش ها به ظاهر نگران کننده هستند اما در اصل بسیار جزئی هستند و به نظر می رسد بر روی پارکت خط افتاده است. برای برطرف کردن این نوع خراش ها باید ابتدا به خوبی سطح پارکت را تمیز کنید. پس از یک دستمال مرطوب استفاده نمایید و بر روی محل مورد نظر بکشید. هرگز از شوینده های قوی و اسیدی استفاده نکنید. شوینده های اسیدی ممکن است سطح پارکت را خورده و صدمات جبران ناپذیری بر آن وارد کند. پس از شستشوی محل خراش صبر کنید تا کاملا خشک شود. حالا به میزان برابر روغن زیتون و سرکه سیب را مخلوط کنید و برای تعمیر خراش پارکت بر روی آن بکشید. چند ساعت صبر کنید و سپس اقدام به تمیز کردن محلول از روی پارکت کنید.

تعمیر خراشیدگی پارکت از نوع جزئی

این نوع از آسیب دیدگی کمی عمیق تر است. معمولا در خانه هایی که حیوانات نگهداری می شوند و به شکل آزاد بر روی پارکت راه می روند، این خراش ها بیشتر اتفاق می افتند. اگر این خراشیدگی را نادیده بگیرید با گذشت زمان آسیب های بیشتری به پارکت شما وارد می شود. بنابراین مجبورید هزینه های زیادی برای رفع خراش پارکت انجام دهید. همانند انچه قبلا گفته شد سطح پارکت را تمیز کرده و اگر داخل محل درز خاک گرفتگی دارد، گرد و خاک آن را بگیرید. با یک سمباده بر روی محل خراشیدگی بکشید و براده ها را جمع کنید.
نیاز به کمی موم دارید تا محل آسیب دیدگی را ترمیم کنید. می توانید علاوه بر موم از مداد شمعی نیز استفاده نمایید. اگر می خواهید از مداد شمعی استفاده کنید سعی کنید از مداد هم رنگ با پارکت استفاده نمایید. مداد شمعی یا موم را به خوبی بر روی محل فرو رفتگی خراش کشیده تا تعمیر خراشیدگی پارکت لمینت به خوبی انجام شود. پس از آن دوباره محل را تمیز کرده و با محلول گفته شده تمیز کنید. به همین راحتی پارکت شما اصلاح شد. اگر بر روی خراش ها حساس هستید هر چند وقت یکبار این کار را مجددا انجام دهید.

تعمیر خراشیدگی پارکت از نوع جزئی

آموزش کامل تمیز کردن کفپوش پلاستیکی

تعمیر خراشیدگی پارکت از نوع عمیق

برخی از خراش ها عمیق هستند. این نوع خراش به لایه اول و دوم پارکت نیز نفوذ می کند و می تواند بسیار عمیق تر نیز بشود. کشیدن اجسام فلزی سنگین و تیز یا پنجه کشیدن سگ ها باعث این مدل خراشیدگی می شود. اگر خراش ها زیاد است برای پاک کردن آنها از روی پارکت لمینت باید کل پارکت ها را سمباده بزنید. ولی برای خراش های موضعی باید با استفاد از موادی محل درز را پر کرده و سپس روی آن را با مناسب رنگ کنید. برای تعمیر این خراشیدگی مراحل زیر را طی کنید:

  1. سطح پارکت و محل خراش را به خوبی شستشو داده و آن را خشک کنید.
  2. با استفاده از بتونه یا موم آنرا پر کنید.
  3. اگر ترک خیلی عمیق است از بتونه مخصوص چوب استفاده کنید
  4. سطح بتونه کاری شد را صاف کنید و دو ساعت برای خشک شدن آن زمان بدهید.
  5. پس از خشک شدن بتونه ها محل ترک را سمباده بزنید.
  6. رنگ رزین مناسب را کف را پیدا کرده و روی محل ترک بکشید.

تعمیر خراشیدگی پارکت از نوع عمیق

ساب و لاک پارکت چیست؟

نکاتی در مورد آموزش تعمیر خراشیدگی پارکت

راه های مختلفی برای تعمیر خراشیدگی پارکت لمینت و سایر انواع پارکت وجود دارد. اگر حوصله انجام این کار را ندارید می توانید از افرادی استفاده کنید که در این زمینه تخصص دارند. اما طبیعتا هزینه رفع خراش برای شما گران تر در خواهد آمد. تهیه ابزار و مواد رفع خراش کف پوش های چوبی باعث می شود تا بتوانید بارها این عملیات را انجام دهید. آنچه در مورد آموزش تعمیر رفع خراش پارکت ها بود گفته شد اما توجه به یک سری نکات باعث بهتر شدن نتیجه کار شما می شود از جمله:

  • می توانید از کیت های مخصوص رفع خراشی که به فروش می رسد استفاد نمایید.
  • اگر کاردک ندارید از یک کارت بانکی بلا استفاده برای پخش مواد در داخل درز استفاده کنید.
  • پس از خشک شدن بتون یا موم حتما محل را سمباده بزنید. در صورت عدم انجام این کار سطح پارکت دچار برآمدگی و ناهمترازی می شود.
  • درانتخاب رنگ دقت کنید تا بهرین نتیجه به دست آید. بعضی مواقع لازم است از ترکیب چند رنگ مختلف استفاده نمایید.
  • اگر نمی توانید دقیق ترین رنگ موم را انتخاب کنید سعی کنید نزدیک ترین رنگ را خریداری کنید.
  • همیشه در اولین مرحله محل ترک خورده را به خوبی تمیز کنید. اگر با گرد و خاک اقدام به تعمیر کنید با مشکلاتی ر حین و بعد از اتمام کار مواجه خواهید شد.
  • از سمباده های مخصوص چوب برای سمباده زدن کف پوش چوبی استفاده کنید.
  • قبل از هر گونه اقدامی، شدت خراش را بررسی کرده تا بهترین روش مناسب رفع آن را انتخاب کنید.
  • اگر قصد خرید چسب ماژیکی رنگی دارید، چسب مبتنی بر رزین را خریداری کنید.
  • در نهایت برای از بین بردن مات بودن رنگ یا موم، از اسپری های جلا دهنده و براق کننده نیز بر روی محل مورد نظربپاشید و سپس سطح را تمیز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا