طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

40 ایده جذاب چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه (چیدن گل روی اپن، دیوار، بین کابینت)

چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه یکی از راه های بسیار عالی برای زیباتر شدن فضا، تصفیه هوا و از بین بردن بوی غذا است. در شرایطی می توان به این هدف در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دست پیدا کرد که اصول و استانداردها را در چیدن گل و تزئین جزیره، سقف و اپن با گیاهان رعایت کرد. در ادامه جذاب ترین ایده و مدل چیدمان گل طبیعی روی اپن، کانتر، کابینت، دیوار و غیره در آشپزخانه های بزرگ و کوچک در سبک های مختلف را ارائه خواهیم داد. با مجله دکوراسیون دکونیوز همراه باشید.

استفاده از استند برای چیدن گل در آشپزخانه

اصول چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه

در تزئین دیوار، کانتر، جزیره و سایر بخش های آشپزخانه با گل و گیاهان، ابتدا باید به سبک دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید. سپس بر همین اساس نوع گل و گیاه، تعداد و نحوه چیدن بهتر انتخاب می شود. این مساله در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار بالایی دارد، چون باعث انسجام و همخوانی در تمام بخش های آشپزخانه خواهد شد.

دیزاین آشپزخانه با گل طبیعی
علاوه بر سبک، به میزان نور موجود در محیط، متراژ آشپزخانه، نوع کابینت ها و وسایل، تعداد پنجره ها و سیستم تهویه نیز باید توجه شود. چون قرار دادن تعداد زیاد گل و گیاه در آشپزخانه کوچک با تهویه نامناسب باعث گلخانه ای شدن محیط شده و تنفس در آن کمی سخت خواهد بود. علاوه براین، گل و گیاهان طبیعی را باید در فضایی قرار داد که نور کافی برای رشد آنها فراهم شود.

عکس آشپزخانه مدرن با گل

آشپزخانه با گل طبیعی

چیدمان گل طبیعی روی دیوار آشپزخانه

یکی از بهترین انتخاب ها برای چیدن گل در آشپزخانه، دیوار است. بخش های خالی دیوار آشپزخانه را می توانید شلف بندی کنید و سپس گلدان های کوچک با گیاهان رونده، آویز و حتی کاکتوس را در آن قرار داد. این نحوه چیدمان گل ها در آشپزخانه سبک بوهو کاربرد بسیار زیادی دارد. اگر فضا کوچک است، تعداد گلدان ها را کم و سایز آنها را تا حد امکان کوچک انتخاب کنید.

دکور آشپزخانه با گل طبیعی

چیدن گل روی دیوار آشپزخانه

چیدمان گل طبیعی روی دیوار آشپزخانه
از دیگر فضاهای مناسب روی دیوار، بین کابینت ها است. با نصب یک میله فلزی یا شلف در فضای خالی بین کابینت ها می توانید گلدان ها را آویز کنید. گل پتوس برای این نحوه چیدمان گل در آشپزخانه مدرن انتخاب مناسبی است.

چیدن گل روی دیوار آشپزخانه

جیدن گل بین کابینت

مدل های جذاب چیدمان گل کنار تلویزیون

چیدمان گل طبیعی روی اپن

از دیگر فضاهای مناسب برای قرار دادن گل، اپن، جزیره و کانتر آشپزخانه است. برای چیدمان گل روی اپن به نظم دقت زیادی داشته باشید. چون در بسیاری از مواقع صفحه رویی اپن ابعاد کمی دارد و قرار گرفتن چند گلدان روی آن باعث شلوغی و بهم ریختگی میشود. استفاده از یک یا دو گلدان برای اپن آشپزخانه مناسب است.

تزئین اپن با گل طبیعی

چیدمان گل روی اپن

60 ایده چیدمان گل در پذیرایی

علاوه بر روی اپن، فضای پایین آن برای اجرای یک باغچه کوچک و جذاب مناسب است. البته اجرای این کار در زمان ساخت جزیره و اپن باید انجام شود. همچنین می توانید از فلاورباکس که در جنس و ابعاد متنوعی تولید میشود برای کنار اپن و جزیره استفاده کنید. در تصویر زیر نحوه استفاده از گل کنار اپن و اجرای باغچه کوچک و جذاب را می توانید ببینید.

چیدن گل روی کانتر آشپزخانه

چیدمان مدرن گل روی اپن

دیزاین سقف آشپزخانه با گل

گل های رونده انتخاب بسیار مناسبی برای تزئین سقف آشپزخانه با گل است. با نصب چند آویز روی سقف و قرار دادن گلدان در آنها می توانید فضای فوق العاده زیبایی در آشپزخانه داشته باشید. از فضای بالای کابینت نیز می توانید برای آویز کردن گل از سقف استفاده کنید.

دیزاین سقف آشپزخانه با گل

آویز کردن گل از سقف آشپزخانه
برای تزئین جزیره آشپزخانه با گل پیشنهاد می کنیم بالای آن چند گلدان قرار دهید. چند عکس چیدن گل بالای اپن و جزیره اشپزخانه در ادامه نمایش داده شده است. ببینید و متناسب با شرایط آشپزخانه خود از آن ایده بگیرید.

چیدن گل بالای جزیره آشپزخانه

چیدن گل روی صفحه کابینت

از فضای خالی صفحه آشپزخانه نیز می توانید برای تزئین آن با گل و گیاهان طبیعی استفاده کنید. یک یا چند گلدان کوچک را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی انتخاب و روی صفحه کابینت بگذارید. حتما دقت داشته باشید که گلدان ها باعث شلوغی نشود و بیش از اندازه به اجاق گاز و فر نزدیک نباشند.

تزئین صفحه کابینت با گل طبیعی

چیدمان گل روی صفحه کابینت

چیدن گل روی صفحه کابینت

ایجاد دیوار سبز در آشپزخانه

گیاهان برای تصفیه هوا بسیار مناسب هستند و برای محیط هایی همچون آشپزخانه وجودشان یک نعمت بزرگ است. اگر نور کافی در آشپزخانه وجود دارد، پیشنهاد می کنیم دیوار سبز یا گرین وال در آن ایجاد کنید. با نصب چند باکس روی دیوار می توانید یک بخش از آشپزخانه را شبیه به باغچه های معلق کنید. مدل دیوار سبز در آشپزخانه را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

تزئین آشپزخانه با دیوار سبز طبیعی

ایجاد دیوار سبز در آشپزخانه

چیدن گل طبیعی کنار سینک ظرفشویی

اگر سینک ظرفشویی کنار پنجره قرار دارد، با چیدن چند گلدان می توانید اطراف آن را بسیار زیبا کنید. نور طبیعی تابیده شده از پنجره ها شرایط را برای رشد گیاهان فراهم می کند و فضای اطراف سینک نیز جلوه بهتری پیدا خواهد کرد.

چیدمان گل طبیعی کنار سینک ظرفشویی

چیدن گل طبیعی کنار سینک ظرفشویی

تزئین سینک ظرفشویی با گل طبیعی

چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه کوچک

مشکل اغلب منازل، کوچک بودن آشپزخانه است؛ اما با چند راهکار می توان این فضای کم را با گل طبیعی زیباتر کرد. برای آشپزخانه های کوچک تا حد امکان گلدان و گل های سایز پایین رو انتخاب کنید. علاوه براین، سعی کنید گل و گیاهان رونده نباشند. فضای روی دیوار و سقف از بهترین قسمت ها برای قرار دادن چند گلدان زیبا هستند.

چیدن گل در آشپزخانه کوچک

چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه کوچک

مدل چیدمان گلدان در آشپزخانه

چیدن گل روی کابینت

ایده چیدن گل

مدل چیدن گل در آشپزخانه

چیدن گلدان روی صفحه کابینت

گلدان طبیعی در آشپزخانه

 

دکور اطراف سینک ظرفشویی با گل

عکس نحوه چیدن گل در آشپزخانه

ایده چیدن گل در آشپزخانه

چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه کوچک

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا