اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

معرفی بهترین انواع دیوارپوش آشپزخانه مدرن و جدید

بهترین انواع دیوارپوش آشپزخانه باید علاوه بر زیبایی، در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی داشته باشد. آشپزخانه محیطی است که در طول شبانه روز و تقریبا به طور مداوم شستشو یا پخت و پز در آن انجام می شود. به همین دلیل مقاومت در برابر نم و رطوبت و تماس با مواد شوینده در پوشش دیوار اشپزخانه اهمیت زیادی دارد. تنوع در انواع دیوارپوش آشپزخانه چسبی و غیره بسیار زیاد می باشد و بر اساس دکوراسیون داخلی و شرایط محیط می توان جدیدترین و زیباترین مدل و طرح ها را انتخاب کرد. در ادامه بهترین مدل دیوارپوش تزئینی فومی، سه بعدی، پی وی سی، آجری، سنگی برای آشپزخانه مدرن و کلاسیک برای اپن و سایر بخش ها ویژگی های هر یک از انواع دیوارپوش مورد استفاده در این محیط ها را معرفی می کنیم.

بهترین دیوارپوش برای آشپزخانه

انواع دیوارپوش آشپزخانه

دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه باید زیبایی را تضمین کرده و از طرح و متریالی باشد که با دکوراسیون منزل تناسب داشته باشد. نیاز نیست که دیوارپوش در تمام قسمت های آشپزخانه یکسان باشد و می توان برای برخی از بخش ها مثل پشت اجاق گاز و فر، سینک، بین کابینت و اپن مدل های متفاوت و مقاوم تر را انتخاب کرد. اما در حالت کلی بهترین دیوارپوش برای آشپزخانه چند ویژگی مهم باید داشته باشد از قبیل:

  • مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت
  • آنتی باکتریال برای جلوگیی از رشد قارچ و کپک
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • قابلیت شستشو و عدم تغییر رنگ در صورت تماس با مواد شوینده
  • تناسب از نظر طرح و رنگ با کابینت ها و شرایط موجود در آشپزخانه

جدیدترین مدل دیوارپوش آشپزخانه

با توجه به ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره شد، چند مدل دیوارپوش آشپزخانه را می توان انتخاب کرد که بهترین آنها عبارتند از:

دیوارپوش آشپزخانه چسبی

دیوارپوش آشپزخانه چسبی یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای زیباتر شدن فضای داخلی این بخش از منزل به شمار می رود. چسبی در واقع همان دیوارپوش فومی برای آشپزخانه می باشد که به علت قیمت مناسب، نصب بسیار راحت و تنوع در طرح و رنگ و قابلیت شستشو از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دیوارپوش به صورت شیت هایی در ابعاد70*75 بوده که در قسمت پشت دارای چسب و روکش می باشد. برای نصب ابتدا باید دیوارها را کاملا تمیز کرده، هر گونه فرورفتگی و برآمدگی را از بین برده و دیوار را کاملا صاف و یکدست کنید.

سپس دیوارپوش آشپزخانه چسبی را به مقدار بسیار کم نم دار کرده و شیت ها را بر روی دیوار قرار دهید. شیت ها باید کاملا مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا زیبایی و جلوه خود را از دست ندهند.

دیوارپوش آشپزخانه چسبی

دیوارپوش سنگی مناسب برای آشپزخانه

برای اشخاصی که دکورهای جذاب و خاص را می پسندند، دیوارپوش سنگی برای آشپزخانه را پیشنهاد می کنیم. این دیوارپوش زیبایی و جذابیت منحصر به فردی را به محیط منزل شما هدیه خواهد داد. دیوارپوش سنگی دارای تنوع از لحاظ بافت و ابعاد می باشد و به صورت سنگ های مصنوعی، طبیعی، سه بعدی، صیقلی، یک تکه و آجری در بازار موجود است.
مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت و نوسانات دمایی و همچنین استحکام زیاد و قابلیت شستشو از مهم ترین ویژگی های دیوارپوش سنگی بوده و به همین دلیل در آشپزخانه کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که این نوع پوشش دیوار آشپزخانه کمی گران است.

دیوارپوش سنگی مناسب برای آشپزخانه

بهترین دیوارپوش اتاق خواب چیست؟

دیوارپوش آشپزخانه سه بعدی

اگر به دنبال دکوری خاص و جذاب برای آشپزخانه هستید، دیوارپوش آشپزخانه سه بعدی بهترین گزینه می باشد. این دیوارپوش دارای تنوع در طرح و رنگ و جنس می باشد. مناسب ترین جنس برای دیوارپوش سه بعدی، بتنی، سنگی، آجری و پی وی سی بوده که همگی قابلیت شستشو داشته و در برابر حرارت مقاومت دارند. دیوارپوش گچی سه بعدی برای آشپزخانه را در قسمت هایی که به رطوبت و حرارت نزدیک هستند، نصب نکنید.

دیوارپوش آشپزخانه سه بعدی

دیوارپوش پی وی سی آشپزخانه

این دیوارپوش که از انواع دیوارپوش آشپزخانه پلاستیکی و پلیمری می باشد، دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و مواد شوینده بوده و همچنین حرارت را به خوبی تحمل می کند. دیوارپوش pvc آشپزخانه در برابر ضربه نیز از مقاومت بالایی برخوردار بوده و دچار خراشیدگی نیز نمی گردد. تنوع در طرح و رنگ، قابلیت نصب مجدد در مکان جدید، نصب آسان، قیمت ارزان همگی از مهم ترین دلایلی هستند که باعث شده اند تا دیوارپوش پی وی سی به عنوان یکی از بهترین دیوارپوش ها برای آشپزخانه به شمار روند.

دیوارپوش پی وی سی آشپزخانه

دیوارپوش برای پذیرایی چی بخریم؟

دیوارپوش آشپزخانه آجری

دیوارپوش آشپزخانه آجری دارای مقاومت و طول عمربالایی بوده و در برابر حرارت و شعله دچار حریق و فرسودگی نمی شود. این دیوارپوش هیچ ماده مضر شیمیایی در ترکیب خود نداشته و با رنگ های جذاب و خاصی که دارد، فضایی گرم و صمیمی را در آشپزخانه ایجاد می کند. اما باید توجه داشته باشید که درزگیری بین آجرها به خوبی انجام شود تا مانعی برای رشد کپک و قارچ شود. آجرهای مورد استفاده برای آشپزخانه دارای تخلخل های بسیار ریزی می باشد و باعث نفوذ گرد و غبار به آن میشود. به همین دلیل بهتر است سطح آنها رنگ آمیزی شود.

دیوارپوش آشپزخانه آجری

دیوارپوش چوبی برای آشپزخانه

دیوارپوش چوبی برای آشپزخانه از چوب های مصنوعی ساخته شده که اصطلاحا با نام ام دی اف شناخته شده هستند. این دیوارپوش که دارای یک لایه پی وی سی در سطح خود می باشد، در برابر رطوبت و دما مقاومت دارد. قابلیت شستشو و تمیز کردن سطح از چربی و آلودگی ها و جلوه منحصر به فرد از مهم ترین مزایای دیوارپوش چوبی برای آشپزخانه به شمار می رود.

دیوارپوش چوبی برای آشپزخانه

با بهترین دیوارپوش راهرو آشنا شوید

کاشی؛ مناسب ترین دیوارپوش برای آشپزخانه

کاشی یکی از مناسب ترین دیوارپوش ها برای آشپزخانه می باشد، زیرا نسبت به رطوبت و شستشو مقاومت بسیار بالایی دارد. کاشی ها در برابر لکه های چربی و مواد غذایی نیز بسیار مقاوم بوده و به راحتی می توان آنها را با انواع مواد شوینده شستشو داد و نگرانی از بابت فرسودگی یا تغییر رنگ و پریدگی لعاب نداشت.
خوشبختانه کاشی و سرامیک ها دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ طرح و رنگ و ابعاد بوده، به همین دلیل از گذشته تا امروز به عنوان بهترین دیوارپوش برای آشپزخانه کاربرد دارند.

کاشی مناسب ترین دیوارپوش برای آشپزخانه

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با پوشش پی وی سی یکی دیگر از انواع دیوارپوش آشپزخانه می باشد. این نوع از کاغذ دیواری دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت بوده و همچنین به دلیل داشتن تنوع در رنگ و طرح محبوبیت زیادی دارند. کاغذ دیواری های وینیلی جذابیت خاصی داشته و برای انواع سبک های دکوراسیون می توان آنها را به کار برد.

کاغذ دیواری آشپزخانه

شیشه؛ جدیدترین پوشش برای دیوار آشپزخانه

یکی از دیوارپوش های زیبا و جذاب برای آشپزخانه، شیشه ها می باشند. دیوارپوش شیشه ای دارای انواع زیادی از جمله شفاف، رنگی، طرح دار، مات و چاپی می باشند. شیشه های رنگی مخصوصا رنگ مشکی برای آشپزخانه بسیار پر کاربرد می باشد، چون محیط را جذاب و درخشان کرده و با انعکاس نور می توانند فضا را بزرگتر از اندازه واقعی نشان دهند.

علاوه براین، این نوع شیشه در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته و به راحتی می توان آثار چربی و آلودگی ها و رنگ غذا را با یک دستمال از روی آن تمیز کرد تا به سرعت مثل روز اول براق و تمیز شوند.

شیشه جدیدترین پوشش برای دیوار آشپزخانه

دیوارپوش های رزین اپوکسی

یکی از جدیدترین انواع دیوارپوش آشپزخانه رزین اپوکسی می باشد. این متریال که ابتدا برای ساخت صفحات روی کابینت و سینک مورد استفاده قرار می گرفت، رفته رفته به عنوان یک مدل دیوارپوش جذاب برای آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفت. از آنجا که دیوارپوش رزینی دارای ویژگی هایی از جمله آنتی باکتریال بودن، ضد ضربه، مقاوم به رطوبت و حرارت می باشد، یک انتخاب عالی برای پوشش دیوار آشپزخانه خواهد بود.

دیوارپوش های رزین اپوکسی

دیوارپوش فلزی

دیوارپوش های فلزی که مناسب آشپزخانه می باشند، به صورت کاشی و قطعاتی از جنس استیل ضد زنگ، آلومینیوم و مس ارائه میشوند. این دیوارپوش ها نصب آسانی داشته و ظاهری بسیار زیبا و لوکس دارند. دیوارپوش آلومینیومی که اصطلاحا به آن کاشی فلزی می گویند، دوام بالا و طول عمر خوبی داشته و تا سالها می تواند درخشان و زیبا باقی بماند.

دیوارپوش فلزی آشپزخانه

پوشش لمینت برای دیوار آشپزخانه

این دیوارپوش که ظاهری شبیه چوب دارد، به عنوان بهترین دیوارپوش برای آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. طرفدارارن چوب می توانند از این دیوارپوش برای آشپزخانه استفاده کنند. زیرا زیبایی و ظاهر چوب را داشته اما قیمتی بسیار پایین تر از دیوارپوش چوبی داشته و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند.

دیوارپوش گرانیتی برای آشپزخانه

دیوارپوش گرانیتی از زیبایی بسیار زیادی برخوردار بوده و فضایی لوکس در آشپزخانه به وجود می آورد. این دیوارپوش در برابر ضربه و گرما و رطوبت مقاومت بالایی داشته و دچار خراشیدگی نمی شود. لکه های چربی و رنگی غذا به راحتی از روی آن تمیز می شود و برای شستشوی آن می توان از شوینده های بسیاری استفاده کرد.

دیوارپوش گرانیتی برای آشپزخانه

دیوارپوش بین کابینتی

با توجه به متراژ پایین منازل امروزی، آشپزخانه ها نیز اغلب کوچک هستند. کوچک بودن آشپزخانه و زیاد بودن وسایل آن باعث شده بیشترین قسمت از دیوارها توسط کابینت پوشانده شود. اما باز هم قسمت هایی خالی از کابینت باقی می ماند، مثل پشت اجاق گاز و پشت سینک که باید به زیبایی آن بسیار اهمیت داد.

  • اولین چیزی که برای انتخاب دیوارپوش بین کابینتی آشپزخانه باید در نظر گرفت جلوه ی ظاهری می باشد. دیوارپوش های کابینتی بسیار لوکس و زیبا از جنس سنگ های طبیعی، چوب و پی وی سی در بازار موجود است. برای انتخاب از بین این دیوارپوش ها ابتدا باید به کابینت ها توجه نمایید. دیوارپوش بین کابینتی را هماهنگ با طرح و جنس کابینت ها انتخاب کنید تا زیبایی ظاهری آشپزخانه دو چندان شود.
  • از دیگر ویژگی هایی که برای دیوارپوش بین کابینتی باید در نظر گرفت ضد آب بودن می باشد. دیوارپوش پشت سینک همواره در معرض رطوبت بوده و باید از جنسی انتخاب شود که در برابر رطوبت فرسوده نشده و نم را از خود عبور ندهد. پوشش های پی وی سی، سنگی و شیشه ای می توانند در برابر این مشکل راه حل خوبی محسوب شوند.
  • سومین ویژگی که در حین انتخاب دیوارپوش بین کابینتی باید مد نظر داشت، مقاومت در برابر حرارت است. یکی از قسمت هایی که به عنوان بین کابینت خالی مانده و دیوارپوش نیاز دارد، پشت اجاق گاز می باشد. دیوارپوش پی وی سی، شیشه ای و سنگی در برابر حرارت نیز مقاوم بوده و از نظر زیبایی و مقاومت به رطوبت نیز تایید شده هستند.
  • برای انتخاب رنگ دیوارپوش بین کابینتی باید به رنگ کابینت ها و تم اصلی آشپزخانه توجه کنید. رنگ را طوری انتخاب کنید که از تیره و دلگیر شدن آشپزخانه جلوگیری کنید.

انواع دیوارپوش اپن آشپزخانه

اپن آشپزخانه از نشیمن و پذیرایی قابل دید هست به همین دلیل جلوه ی ظاهری آن اهمیت زیادی داشته و از دیوارهای اصلی به شمار می آید. به همین دلیل در انتخاب دیوارپوش اپن آشپزخانه باید به جلوه ظاهری آن توجهی ویژه داشت. به عنوان مثال از بهترین گزینه ها برای پوشش دیوار اپن می توان به دیوارپوش سنگی، آجری، پی وی سی، فوم، چوب اشاره کرد.

انواع دیوارپوش اپن آشپزخانه

مدل دیوارپوش آشپزخانه مدرن

اگر به دنبال جدیدترین طرح های دیوارپوش آشپزخانه مدرن هستید، با حق انتخاب بسیار بالایی روبرو خواهید بود. چون تمام انواع پوشش های چوبی، شیشه ای، آینه ای، ماربل شیت، pvc و آلومینیومی در مدل های ساده و سه بعدی در محیط های مدرن کاربرد دارند.

دیوارپوش آشپزخانه مدرن

طرح دیوارپوش اشپزخانه مدرن

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا