تبلیغات

نکاتی برای خرید کاغذ دیواری

ایده های منحصر به فردی برای انتخاب کاغذ دیواری  وجود داشته اما در نهایت محدود به انتخاب یک الی دو طرح برای کاغذ دیواری منزل خود هستیم، بنابراین مهم است که بهترین مدل را متناسب با بودجه ای که برای تزیینات و دکوارسیون داخلی در نظرگرفته ایم، انتخاب کنیم.

کاغذ دیواری چیست؟

یکی از پوشش های مناسب برای دیوارها و سطح های عمودی که در انواع مختلف با طرح ها و رنگ های مختلفی تهیه شده باشد را کاغذ دیواری میگویند. کاغذ دیواری یکی از مواردی است که در دکوراسیون داخلی به ان اهمیت زیادی داده میشود و دلیل ان این است که یک با استفاده با یک کاغذ دیواری مناسب شما میتوانید فضای خود را به شکل دلخواه کوچک و بزرگ و شلوغ و خلوت و ارام و هرگونه که مد نظرتان هست نشان دهید.

کاغذ دیواری

نکاتی برای خرید کاغذ دیواری

در ابتدا انتخاب کاغذ دیواری بیشتر بستگی به این دارد افرادی که از ان استفاده می کنند چه گروه سنی هستند و چه فعالیتی دارند و یا برای حضور در فضا چه هدفی دارند؛ به طور مثال اگر برای اتاق خواب استفاده شود باید توجه کرد که این اتاق برای استراحت و انجام کارهای شخصی و با توجه به گروه سنی فرد استفاده کنند.

  • برای اتاق نشیمن میتوان از  کاغذ دیواری با رنگ های گرم استفاده کرد.
  • برای فضای پذیرایی میتوان از طرح های عمودی برای حسن شکوه و طرح های افقی برای بزرگ جلوه دادن فضا استفاده کرد.
  • در خرید کاغذ دیواری باید به جنس و مقاومت کاغذ دیواری در برابر ضربه و قابل شستشو بودن برای مکانهای مورد نظر توجه کرد.
  متریال ترمووود چیست؟

دلایل انتخاب کاغذ دیواری

  1. سهولت و سرعت اجرا
  2. طرح ها و رنگهای مختلف که میتوان ان ها را به راحتی با سایر وسایل موجود ست کرد.
  3. نداشتن مشکلاتی از قبیل بوی رنگ و … که در پوشش های دیگر وجود دارد
  4. قابل شستشو بودن ان
  5. مقاوم بودن ان در فضا های پر رفت و امد
  6. قابلیت اجرا طرح های خاص برای فضاهای خاص و سفارشی
  7. قیمت مناسب در عین تنوع فراوان نسبت به دیوارپوش های دیگر

طراحی و اجرای تزئینات داخلی

تزئینات داخلی ساختمان بعد کاملا وسیع و تخصصی میباشد و امروزه با تعدد متریال هایی که میتوان برای تزئینات ساختمان استفاده کرده دست طراح به طرز بسیار نامحدودی باز است تا بتواند متناسب با بودجه مورد نظر طرح های مختلفی را اجرایی کند.

انتخاب کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری بر اساس طرح

  • کاغذ دیواری مدرن
  • کاغذ دیواری کلاسیک
  • کاغذ دیواری برجسته
  • کاغذ دیواری سه بعدی
  • کاغذ دیواری تصویری
  • کاغذ دیواری ساده
  • کاغذ دیواری گلدار

انواع کاغذ دیواری بر اساس کاربرد

  • کاغذ دیواری طرح کودک
  • کاغذ دیواری دخترانه
  • کاغذ دیواری پسرانه
  • کاغذ دیواری سالن پذیرایی
  • کاغذ دیواری اتاق نشیمن
  • کاغذ دیواری اداری
  • کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری ارزان از کجا بخریم؟

از آنجا که متراژ خانه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است ممکن است برای کاغذ دیواری کردن تمام دیوارهای خانه مجبور به پرداخت هزینه گزافی شوید؛ اما خوشبختانه انواع زیادی از کاغذ دیواری‌ها هستند، هزینه بسیار مناسبی دارند و شما قادر خواهید بود با قیمتی مناسب هر تعداد دیوار را که می‌خواهید کاغذ دیواری کنید. یکی از نکاتی که برای خرید کاغذ دیواری مقرون به صرفه باید به آن دقت کنید طرح کاغذ دیواری است. هرچه که کاغذ دیواری از حالت ساده به سمت مدل‌های طرح‌دار پیش رود و در آن‌ها الیاف مختلفی به کار رفته باشد از نظر قیمتی گران‌تر هستند. همچنین کاغذدیواری‌های برند ایرانی هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت بسیار مناسب‌ هستند؛ بنابراین در صورتی که کاغذ دیواری مقرون به صرفه احتیاج دارید بهتر است برند‌های داخلی را در نظر بگیرید.

برای خرید کاغذ دیواری ارزان سعی کنید از بازارهای عمده که بورس کاغذ دیواری هستند خرید کنید؛ زیرا در این صورت قادر خواهید بود با مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف بهترین نوع آن را انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که هر چه متراژ بیشتری از کاغذ دیواری تهیه کنید، قیمت هر متر آن ارزان‌تر محاسبه می‌شود. (شرکت دکورچوب یکی از فروشگاه های معتبر کاغذ دیواری و مرکز بورس کاغذ دیواری های تهران میباشد)

چه کاغذ دیواری انتخاب کنیم؟

به طور کلی برای انتخاب کاغذ دیواری در ابتدا به بودجه خود دقت کنید. سپس به نحوه‌ی نگهداری‌تان و اینکه آیا فرزند خردسال در خانه دارید یا خیر توجه کنید. همچنین به متراژ خانه و مبلمان و لوازم منزل خود نیز دقت کنید، در صورتی که بودجه محدود دارید از کاغذدیواری‌های ارزان و ساده استفاده کنید، در صورتی که در خانه فرزند خردسال دارید بهتر است از کاغذدیواری با جنس وینیل استفاده کنید. به ویژه برای اتاق کودک، در انتها با در نظر گرفتن متراژ خانه و لوازم منزل به نکات گفته شده در بالا دقت کنید و با توجه به آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

  چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

نکات انتخاب کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها بسته به جنس و نوعشان قیمت‌ های بسیار متفاوتی دارند؛ اما به طور کلی از قیمت حدود متری ۷۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا متری ۲ میلیون الی سه میلیون که معمولا کاغذ دیواری‌های ایتالیایی هستند ادامه دارد.

کاغذ دیواری طرح قدیمی

برخی از افراد دوست دارند محیط خانه خود را با استفاده از وسایل شیک و جدید طراحی و تزیین کنند. اما برخی از افراد وسایل آنتیک و قدیمی به جای اسباب و اثاثیه مدرن و امروزی را ترجیح می‌دهند. حتی برای اینکه حال و هوای داخل خانه را به سمت فضای خانه‌های قدیمی با وسایل آنتیک ولی کاملا شیک و لاکچری ببرند؛ مخصوصا استفاده و خرید کاغذ دیواری با طرح و نقش گل‌های داماسک و یا راه راه و طرح زیگزاگ می‌تواند به زیباتر شدن اینگونه خانه‌ها کمک زیادی کند.

رنگ کاغذ دیواری سال جدید

یکی از رنگ های سال 2020 که توسط شرکت دکورچوب http://decorchoob.com/ اعلام شده است رنگی نزدیک به آبی بسیار ملایم است که با نام لاتین tranquil dawn شناخته می شود. این رنگ از طبیعت و رنگ آسمان در صبح زود الهام گرفته است؛ کاغذ دیواری جدید این رنگ که ترکیبی است از سه رنگ آبی، سبز و طوسی، آرامش و صلح را به دیوارهای اتاقتان هدیه می کند؛ در سال 2021 نیز رنگ سال برای کاغذ دیواری طوسی و زرد به همراه هم میباشد.

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا