مبلمان و سرویس چوب

آموزش تعمیر پایه مبل شکسته چوبی و استیل

آموزش تعمیر پایه مبل می تواند بسیاری از افراد را از مراجعه به تعمیرگاه و صرف هزینه های سنگین خلاص کند. اگر بتوانید پایه مبل چوبی و استیل خود را در منزل تعمیر کنید، علاوه بر پس انداز هزینه ها رنج و زحمت جابه جایی مبل به تعمیرگاه نیز بر دوش شما نخواهد بود. مبلمان یکی از وسایل اصلی منزل می باشد و مثل هر وسیله دیگری ممکن است دچار مشکل شده و آسیب ببیند. این گروه از وسایل هر چقدر هم که چوب یا پایه محکمی داشته باشد باز هم ممکن است در اثر ضربات یا شرایط نامناسب مکانی، پایه ی آن بشکند. مجله مبلمان دکونیوز در ادامه به نحوه تعمیر پایه مبل شکسته چوبی و استیل و تعمیر ترک و خرابی های آن می پردازد. همراه ما باشید.

آموزش تعمیر پایه مبل چوبی

چرا به تعمیر پایه مبل شکسته نیاز داریم؟

مبلمان هر منزل به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند. یکی از این قسمت های حساس آن پایه مبل است. پایه مبل ها در اثر استفاده طولانی مدت، استفاده غیر اصولی، شرایط بد نگهداری و یا بی کیفیت بودن جنس اسکلت و پایه مبل دچار شکستگی یا کج شدگی می شوند. بعضی مشکلات و شکستگی ها در مبل ممکن است قابل چشم پوشی بوده و یا با ترمیم های ساده قابل تعمیر باشد. اما قسمت پایه به دلیل اینکه محور تحمل وزن افراد است، نمی توان از شکستگی آن چشم پوشی کرد، چرا که در این صورت مبل بدون استفاده خواهد ماند.

  60 مدل پاف مبل یا صندلی عثمانی (انواع پوف pouf مبل)

چرا پایه مبل می شکند؟

جنس اسکلت یا پایه مبل ها متفاوت است. بعضی مبل ها فلزی هستند اما اکثر آنها به دلایلی از جنس چوب ساخته می شوند. هر چند پایه مبل های فلزی نیز ممکن است دچار شکستگی شوند اما این موضوع در مبل های چوبی محتمل تر است. علت های شکست پایه مبل می تواند علاوه بر انتخاب روش صحیح تعمیر از وقوع دوباره شکستگی نیز جلوگیری کند. از جمله دلایلی که ممکن است باعث آسیب و شکستگی پایه مبل شود می توان به این موارد اشاره کرد:

  • کشیدن مبل بر روی زمین به جای بلند کردن آن در هنگام جابه جایی
  • قرار دادن مبل بر روی سطح ناهموار و تراز نبودن محل پایه های مبل
  • قرار دادن اجسام سنگین بر روی مبل
  • حمل و نقل غیر اصولی
  • به یکباره نشستن بر روی مبل
  • برخورد اجسام سخت و سنگین با پایه

آموزش تعمیر پایه مبل چوبی

ابزارهای لازم تعمیر پایه مبل

با توجه به نوع خرابی و مدل پایه ها به ابزارهای متفاوتی برای انجام این کار نیاز خواهید داشت. اما در حالت کلی بری انجام این قبیل تعمیرات به ابزارآلاتی مانند دریل، چکش و اره حتما نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین لازم به ذکر است که تهیه چسب چوب و لاک ناخن و رنگ نیز برای انجام تعمیرات ممکن است لازم باشد.

آموزش راه های تعمیر پایه مبل

راه های مختلفی برای تعمیرات پایه مبل وجود دارد. هر کدام از روش ها نیز مزیت ها و معایب خود را دارد. برای این کار می توانید پایه مبل را تعویض کنید، مبل را به تعمیرگاه ببرید و یا با روش هایی پایه آسیب دیده را تعمیر و بازسازی نمایید. تعویض پایه مبل ممکن است مشکلاتی مثل یک رنگ نبودن با بدنه، اندازه و تراز نبودن و همچنین عدم امکان اتصال صحیح را داشته باشد. بردن مبل به تعمیرگاه نیز مشکلات و هزینه های خاص حمل و نقل را دارد. اما تعمیر پایه مبل در منزل می تواند گزینه بهتری نسبت به سایر موارد باشد.

  بهترین رنگ برای مبل اتاق نشیمن (14 ترکیب رنگ مبل نشیمن)

روش تعمیر ترک پایه مبل

ترک ها ممکن است سطحی و یا عمیق باشند. راه های تعمیر پایه مبل ترک خورده متفاوت و بسته به شدت آسیب است. اگر ترک صرفا سطحی است می توانید با یک لایه از لاک ناخن بی رنگ (یا با رنگی نزدیک به رنگ پایه مبل) آن را بپوشانید. اگر ترک عمیق است باید بین دو قسمت شکسته پایه را چسب چوب بزنید. پس از خشک شدن چسب محل شکستگی را سنباده بزنید. اگر شدت رنگ پریدگی زیاد است باید از رنگ چوب استفاده کنید در غیر این صورت می توانید با لاک ناخن محل ترک را از دیدها پنهان کنید.

تعمیرات پایه مبل چوبی شکسته با بلاک و میله

یکی از روش های تعمیر پایه مبل چوبی این است که پایه را با سه یا چهار عدد میله از قسمت داخلی به هم متصل کنید. برای پایه هایی که کوتاه یا بلند هستند سوپاپ های متناسب با اندازه پایه مبلمان در بازار وجود دارد. این میله ها به نوعی حمایت کننده پایه شکسته هستند و مانع از افتادن مبل می شوند. یکی دیگر از روش ها نیز استفاده از بلاک است. بلاک در حقیقت یک نوع بست است که دو قسمت جدا شده را به هم می چسباند. شما می توانید از پیچ ها و براکت هایی که در بازار موجود است نیز برای اتصال دو قسمت شکسته استفاده کنید.

آموزش تعمیر پایه مبل استیل

نحوه تعویض پایه مبل چوبی

یکی از راه های تعمیر پایه مبل شکسته تعویض آن می باشد. این راه حل بیشتر در زمانی کاربرد دارد که پایه مبل قابلیت تعویض دارد. برای مثال تعویض یکی از راه های تعمیر پایه مبل استیل است. هر چند در شرایطی می توان پایه مبل های چوبی را نیز تعویض کرد. بعضی از پایه ها پیچی هستند و در صورت شکستگی می توانید پیچ آن ها را باز کرده و با مراجعه به بازار یک پایه مبل جدید متناسب با پیچ پایه اصلی خریداری کرده و به جای آن جایگذاری کنید.

  چطور مبل را تمیز کنیم؟ (روش های تمیز کردن مبل)

هزینه تعمیر پایه مبل چوبی و استیل

اگر قصد دارید تا مبل را برای تعمیر به کارگاه های مبل سازی ببرید باید خود را برای هزینه های حمل و نقل، هزینه اجرت تعمیرات و هزینه مواد مصرفی و قطعات استفاده شده آماده کنید. اما اگر قصد تعمیرات پایه مبل در خانه را دارید به جز هزینه چسب، میخ، چکش، خرید بلاک ها، رنگ و سمباده به هزینه دیگری نیاز ندارید.مشخص است که در این حالت هزینه های شما به شدت کاهش پیدا می کند.

 ویدئو آموزش تعمیر پایه مبل شکسته

 

 

 

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. عالیه این آموزش.مخصوصا بااین قیمت مبل🙂و نکته مهم اینکه هنری یادگرفتم.مرسی دکونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا