اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

بهترین کفپوش برای خانه های کوچک چیست؟

بهترین کفپوش برای خانه های کوچک، کفپوشی است که در عین زیبایی بتواند فضا را تحت تاثیر قرار داده و آن را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. با توجه به بالا رفتن هزینه های مسکن، متراژ آپارتمان ها به شدت تغییر کرده و پایین آمده است. افرادی که در چنین آپارتمان هایی زندگی می کنند، در تمام مراحل ساخت و دکوراسیون، تلاششان بر این است که فضای منزلشان را به گونه ای طراحی کنند که بزرگتر از واقعیت دیده شود. انتخاب صحیح کفپوش، نصب اصولی و غیره با دیگر اجزا محیط به شما کمک می کند فضایی وسیع تر داشته باشید. در ادامه این مطلب نکات مهم برای انتخاب بهترین کفپوش برای منزل کوچک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین کفپوش مناسب خانه های کوچک

بهترین کفپوش برای خانه کوچک براق یا مات؟

در صنعت دکوراسیون انواع کفپوش در جنس و رنگ های مختلفی ارائه شده و برخی از آنها مات و بعضی دیگر براق هستند. قطعا کفپوش های براق، کف اتاق و منزل را بیشتر در معرض دید قرار داده و محدودیت آن را مشخص می کنند. برای اینکه توجه بیننده به کف منزل کمتر شود و کوچک بودن ابعاد کمتر یادآوری گردد، باید از کفپوش های براق استفاده کنید.

انتخاب کفپوش برای خانه های کوچک با رنگ مناسب

رنگ از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی است و می تواند بزرگ و کوچک بودن فضا را تجت تاثیر قرار دهد. کفپوش مناسب برای خانه های کوچک باید رنگ روشن داشته باشد. همان طور که می دانیم رنگ روشن سبب انعکاس نور در داخل منزل شده و یک فضای پر نور و روشن، بزرگ و دلبازتر از واقعیت به نظر خواهد رسید. استفاده از رنگ های تیره در کنار ترکیب رنگ های مناسب نیز می تواند این چشم انداز را داشته باشد که فضای خانه بزرگ است.
برخی از افراد با توجه به سلیقه یا مواردی مانند سبک دکوراسیون داخلی مورد علاقه شان، رنگ های روشن را انتخاب نمی کنند. اگر بنا به هر دلیلی تمایل دارید برای کفپوش خانه کوچک، از کفپوش تیره استفاده کنید باید دو قانون را مورد توجه قرار دهید:

  • برای کفپوش تیره، از رنگ های بسیار تیره استفاده نکرده و رنگ را کمی سبک تر انتخاب کنید.
  • در اتاقی که کفپوش تیره دارد، رنگ دیوارها باید کمترین تضاد و کنتراست را با کف داشته باشد. وقتی رنگ کف و دیوارها نزدیک به هم باشد، خطوط جدا شونده کمرنگ بوده و به فضا عمق بیشتری داده می شود.

نکته بعدی که در مورد رنگ باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از رنگ های سرد و خنثی برای فضاهای کوچک می باشد. رنگ های گرم سبب کوچک تر دیده شدن منزل می شوند. به همین دلیل بهتر است بیشترین استفاده را از رنگ سرد برای کفپوش خانه های کوچک داشته باشید. در کنار رنگ سرد، رنگ های خنثی نزدیک به رنگ کفپوش برای دیوارها بهترین انتخاب هستند. این ترکیب خطوط جدا شونده ی کف از دیوار را کمتر نشان داده و فضا در چشم بیننده گسترده و بزرگ تر خواهد بود.

بهترین رنگ کفپوش برای خانه های کوچک

کفپوش برای منزل کوچک

بهترین کفپوش برای آشپزخانه چیست؟

الگوی نصب صحیح کفپوش برای خانه های کوچک

یکی دیگر از موارد بسیار مهمدر انتخاب کفپوش برای خانه های کوچک، نحوه نصب آنها است. چیدمان و نصب تایل های کفپوش در راستای دیوارها سبب می شود، محدودیت فضا کاملا مشخص شود. برای رفع این مشکل کافیست کفپوش ها را طوری نصب کنید که نسبت به خطوط دیوار، مورب قرار بگیرند. این خطوط ناموازی و مورب سبب عمق دادن به محیط شده و در چشم بیننده فضا بازتر از واقعیت دیده خواهد شد. یکی از گزینه های مناسب برای این قبیل محیط ها استفاده از کفپوش سه بعدی است که به فضای داخل عمق می دهند.

الگوی مناسب کفپوش خانه کوچک

بهترین انواع کفپوش برای پذیرایی

استفاده از کفپوش با تایل های بزرگ برای منازل کوچک

اگر به دنبال بهترین کفپوش برای منزل کوچکتان هستید، باید از کفپوشی استفاده کنید که قطعات آن با فضا در تناسب باشد. وقتی از تایل ها و قطعات کوچک تر استفاده کنید، خطوط ایجاد شده در کف بیشتر شده و فضا را شلوغ تر نشان خواهد داد. این شلوغی سبب می شود فضای منزل کوچک تر دیده شود. هر چه تعداد تایل ها کمتر باشد، جلوه کف اتاق بهتر است و بزرگتر نشان داده میشود.

کفپوش های طرح دار ممنوع

کفپوش ها در انواع ساده و طرح دار در بازار موجود می باشند و با توجه به سلیقه و شرایط محیط می توان آنها را نصب کرد. اگر به دنبال بهترین کفپوش برای منزل کوچک هستید، بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای کمترین خطوط بوده و یا کاملا ساده باشد. خطوط و نقش های بسیار زیاد، فضا را شلوغ و در پی آن کوچک تر نشان می دهند.

کفپوش بدون طرح خانه با متراز کم

آشنایی با بهترین کفپوش اتاق خواب

انواع کفپوش برای خانه های کوچک

بر اساس ویژگی هایی که در طول متن به آن اشاره شد، چند مورد از کفپوش ها گزینه های ایده آلی برای منازل و خانه های کوچک هستند از قبیل:

کفپوش پارکت و لمینت

از کاربردی ترین و شیک ترین گزینه ها برای پوشش کف اتاق و خانه های کوچک می توان به کفپوش پارکت و لمینت اشاره کرد. این کفپوش ها از تایل هایی در رنگ و طرح های متنوع تشکیل شده و در الگوهای لوزی و خشتی و ساده می توان آنها را نصب کرد. برای خانه های کوچک بهتر است طرح های لوزی و خشتی را برای اجرای این تایل ها در نظر بگیرید و تا حد امکان رنگ های روشن را انتخاب کنید.

کفپوش اپوکسی

همان طور که اشاره شد، درزهای زیاد بین تایل های کفپوش باعث شلوغی محیط میشود. به همین دلیل تا حد امکان بهتر است این درزها کاهش پیدا کند. کفپوش اپوکسی یکی از نمونه های فوق العاده جذاب و متنوع برای پوشش کف خانه های کوچک است که بدون درز اجرا میشوند. این کفپوش ها به صورت سه بعدی نیز قابل اجرا هستند و با انتخاب طرح هایی که به محیط عمق می دهند می توان کوچک بودن متراژ داخلی را پنهان کرد.

کفپوش اپوکسی منازل کوچک

کفپوش سرامیکی و سنگی

سنگ و سرامیک از قدیمی ترین متریای ها برای پوشش کف ساختمان و اتاق هستند. تایل های سرامیکی در رنگ های بسیار متنوع مات و براق در بازار عرضه میشوند. برای اتاق های کوچک می توان از سرامیک های براق با رنگ روشن استفاده کرد تا با انعکاس نور فضا را بزرگتر نشان دهند. کفپوش های سنگی نیز در رنگ و طرح های متنوعی ارائه میشوند و تایل های بزرگ آن را می توان برای این قبیل خانه و منازل انتخاب کرد.

سرامیک خانه کوچک

کفپوش پی وی سی

انتخاب بعدی برای پوشش کف منازل کوچک، کفپوش پی وی سی است. پی وی سی در طرح و رنگ های بسیار متنوع ارائه میشود و برای اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی استفاده میشوند. برای خانه های کوچک به منظور کم کردن تعداد خطوط در کف می توان از کفپوش های رولی پی وی سی استفاده کرد.

جمع بندی

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، برای انتخاب بهترین کفپوش برای خانه های کوچک باید تا حد امکان به سمت رنگ های روشن و طرح های ساده رفت. علاوه براین چیدمان تایل های کفپوش بهتر است به صورت خطوط مورب باشد تا به محیط عمق دهد. پوشش های براق به دلیل انعکاس نور نیز گزینه بهتری نسبت به مدل هاب مات به شمار می روند. پارکت و لمینت، پی وی سی، اپوکسی، بتن، سرامیک و سنگ همگی گزینه های ایده آلی برای این قبیل محیط ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا