طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق کودک با کمترین هزینه و ایده های جذاب و ارزان

با توجه به بالا رفتن هزینه های خرید وسایل زندگی باید به فکر دکوراسیون اتاق کودک با کمترین هزینه بود. این روزها بالا رفتن هزینه ها، کوچک بودن منازل یا نگرانی از حمل و نقل وسایل در منازل استیجاری می تواند دلایلی باشد که والدین تصمیم بگیرند برای اتاق کودک هزینه کمتری داشته باشند. اتاق کودکان پر شده است از وسایل بازی غیرضروری که قیمت های بالایی را نیز به خود اختصاص می دهند. با حذف آنها و یا جایگزین کردن با وسایل ضروری و با قیمت مناسب تر بار این مخارج از روی دوش والدین برداشته می شود. چند ایده کاربردی برای چیدمان و تزیین اتاق نوزاد و بچه با کمترین هزینه و روش های کاربردی برای تزبین اتاق کودک با وسایل ارزان در ادامه با این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق کودک دکونیوز همراه باشید.

تزیین اتاق کودک با کمترین هزینه

حذف تخت در دکوراسیون اتاق کودک با کمترین هزینه

کافیست کمی نگاهمان را در دکوراسیون داخلی تغییر دهیم تا براحتی بتوانید بسیاری از وسایل غیر ضروری را حذف کنیم. به عنوان مثال، تخت از جمله وسایل موجود در اتاق بچه ها می باشد که براحتی می توانید آن را حذف کنید. برای انجام این کار، کافیست خوشخواب یا تشک را در یک گوشه از اتاق قرار داده و روی آن را با کوسن و بالش های رنگی تزیین می کنند. حذف تخت مورد تایید دکوراسیون اتاق کودک به روش مونته سوری بوده و دارای آثار تربیتی بسیار خوب بر مستقل شدن بچه ها می باشد. برای زیباتر کردن جای خواب کودک می توان پارچه هایی از حریر یا طرح های زیبا را از سقف آویزان تا کنار بالش آویزان کرد.

مدل های بسیار متنوع اتاق کودک بدون تخت را به همراه ایده های جذاب می توانید در دکونیوز مشاهده کنید.

حذف تخت در دکوراسیون اتاق کودک با کمترین هزینه

اتاق کودک با کمترین هزینه و بدون تخت

حذف کمدهای بزرگ و میز تحریر

کمدهای اتاق کودک را می توان از سایزهای کوچک انتخاب کرد، که قطعا اختلاف قیمت با مدل های بزرگتر خواهد داشت. سعی کنید ارتفاع کمد با قد کودک تناسب داشته باشد تا به طور مستقل بتواند از آن استفاده کند. همچنین می توان از کمدهایی استفاده کرد که یکی از طبقات آن به عنوان میز تحریر قابل استفاده می باشد. حتی می توانید به جای کمد از تخت خواب های دارای کشو استفاده کنید که کاملا با اتاق های کوچک نیز تناسب دارند.

حذف کمد در تزئین اتاق بچه ها با کمترین هزینه

استفاده از نیمکت در اتاق کودک کم هزینه

نیمکت ها به عنوان وسایل چند منظوره می توانند در هزینه های اتاق کودک باعث صرفه جویی شوند. نیمکت هایی که دارای باکس و طبقات می باشند در کنار دیوار قرار دهید، از قسمت های پایینی آن به عنوان کتابخانه یا جایی برای نگهداری وسایل استفاده کرده و قسمت بالایی آن برای نشستن و حتی میز تحریر کاربرد خواهند داشت. به همین راحتی می توانید تزیین اتاق کودک با وسایل ارزان را انجام دهید؛ کافیست کمی خلاق باشید…

استفاده از نیمکت در اتاق کودک کم هزینه

تزئین اتاق کودک با وسایل سادیه و کاردستی

برخی از وسایل مورد علاقه کودکان را به راحتی و با صرف کمترین هزینه می توان در منزل ساخت. ساخت چادر سرخ پوستی به راحتی و با وسایل اندکی ممکن می باشد. چادر علاوه بر اینکه می تواند برای بازی و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد، با یک تشک نرم و چند کوسن و متکا برای خواب کودک نیز به جای مناسبی شده و نقش تخت را خواهد گرفت. آموزش ساخت چادر بازی کودک را قبلا در سایت قرار داده ایم و شک نکنید که با تماشای آن می توانید تنها با چند قطعه چوب و پارچه های ساده چادری زیبا و باب میل فرزندتان بسازید.

دکوراسیون اتاق بچه ها با کمترین هزینه
چوب جادو از دیگر وسایل مورد علاقه کودکان می باشد که با یک چوب و چند رشته نخ رنگی ساخته می شود. تاج های تزیینی، قاب عکس های مقوایی و… وسایلی از این قبیل می باشند که والدین می توانند برای بازی و سرگرمی بچه ها بسازند.

تزئین اتاق کودک با کمترین هزینه با پاف

از دیگر وسایل بسیار کاربردی و ارزان قیمت که می توان در اتاق بچه ها به کاربرد، انواع پاف و مبل کودک می باشد. قطعا خرید این وسایل هزینه زیادی می خواهد، اما ما قبلا آموزش ساخت مبل کودک با وسایل بسیار ساده و ارزان را ارائه داده ایم. همچنین می توانید با مشاهده ویدئو آموزش ساخت پاف مبل صندوقدار برای اتاق بچه ها نیمکت و صندوقچه چندمنظوره بسازید و نظم بسیار خوبی را در اتاق آنها ایجاد کنید. تمام اینها با وسایل دورریختنی و کاملا ارزان تهیه میشوند.

اتاق کم هزینه برای بچه ها با پاف

استفاده از استیکرهای دیواری به جای کاغذ دیواری

کاغذ دیواری اتاق کودک علیرغم جلوه منحصر به فردی که دارد، به دلیل قیمت گران ممکن است با استقبال تمام اقشار جامعه مواجه نشود. اما اصلا جای نگرانی نیست، چون استیکرهای دیواری می توانند یکی از تزیینات مناسب برای دیوار اتاق کودکان باشند. این استیکرها که قیمت بسیار مناسبی نیز دارند طرح های مختلفی داشته و بعضی از تولیدکننده ها طرح های سفارشی نیز اجرا می کنند. با کمک استیکرهای جذاب می توانید دکوراسیون اتاق کودک با تم کارتون را براحتی اجرا کنید و شک نکنید که فرزندانتان از این انتخاب استقبال می کنند.

تزئین اتاق با هزینه کم و استیکر

استفاده از استیکر بجای کاذ دیواری

استفاده از هنر کودکان در دیزاین اتاق کودک کم هزینه

کودکان در مدرسه یا در زمان فراغت خود کار دستی می سازند یا نقاشی هایی می کشند که می توان از آنها برای تزیین دیوار اتاقشان استفاده کرد. اگر تابلوهای روی دیوار اتاق کودک از هنر خود او باشد نه تنها زیبایی محیط را تضمین می کند، بلکه به کودک اعتماد به نفس داده و موجب تشویق او به پیشرفت در هنرش می شود. کافیست کمی خلاقیت داشته باشید و نقاشی و کاردستی ها را به شیوه هنرمندانه در بخش های مختلف اتاق به کار ببرید. کاردستی های بچه ها از بهترین گزینه ها برای تزیین دیوار اتاق کودک محسوب میشود و ارزش زیادی دارند و نباید از آنها غافل شد.

تزئین دیوار اتاق بچه با هزینه کم

تزئین سقف اتاق کودک با وسایل ارزان

برای ساختن یک اتاق زیبا و کم هزینه برای نوزاد و بچه ها، از تزئین سقف هم می توان استفاده کرد. با چند تکه کاغذ شبرنگی، ماه و ستاره درست کرده و یا نقاشی هایی از سیارات را در سقف چسبانده و آسمان شب را در اتاق کودک بوجود آورد. علاوه براین، با نمد نیز می توانید شکل های متنوع و جذاب را ایجاد و از سقف آویز کنید. سعی کنید رنگ بندی مناسبی را برای وسایل تزئینی در سقف به کار ببرید تا در آرامش آنها تاثیر منفی ایجاد نکند.

عکس تزئین اتاق کودکان با هزینه کم

نور پردازی اتاق کودک کم هزینه

برای اینکه اتاق کودک زیبا و رویایی شود، از ریسه ها استفاده کنید. ریسه ها را در طرح ها و متراژهای مختلف به سلیقه ی کودک تهیه کرده و در گوشه ای از اتاق یا در اطراف چادر وصل کنید و زیبایی اتاق او را دو چندان کنید.

نورپردازی اتاق بچه با هزینه کم

تزئین اتاق کودک با ریسه و هزینه کم

وسایل بازی از بین وسایل کمک آموزشی انتخاب شود

والدین می توانند برای کم کردن هزینه های اتاق نوزاد و کودکان به جای خرید اکسسوری های بدون استفاده، وسایل کمک آموزشی تهیه کنند. به عنوان مثال، لگو از جمله وسایل کمک آموزشی می باشد که برای تزئین اتاق نیز می توان از آنها استفاده نمود. به عنوان مثال، لگوهای قدیمی را می توانید روی دیوار قرار دهید و طرح های جذابی را با آن بوجود آورید.

استفاده از وسایل آموزشی برای تزئین

استفاده از وسایل دور ریختنی

ظروف دور ریختنی مثل قوطی ها و شیشه ها را رنگ آمیزی کرده و با وسایل مختلفی مثل روبان یا برچسب تزیین کنید. از این ظروف زیبا برای نگهداری لوازم تحریر می توان استفاده کرد. با این روش علاوه بر صرفه جویی به کودکان آموزش می دهید که چگونه با محیط زیست مهربان بوده و زباله کمتری تولید کنند. توجه داشته باشید که هر اندازه شما از در تزئین اتاق بچه ها خلاقانه رفتار کنید و با هزینه های کم وسایل کاربردی بسازید، ذهن کودکتان به همان اندازه خلاق تر خواهد شد.

تزئین اتاق بچه با وسایل دور ریختنی

استفاده از وسایل دور ریختنی در اتاق بچه ها

تعویض روکش صندلی یا رنگ آمیزی سرویس خواب

برای اینکه در اتاق کودک تغییرات داشته باشید و هزینه کمی متحمل شوید، می توانید به فکر عوض کردن روکش صندلی اتاق باشید یا سرویس چوب اتاق کودک را رنگ آمیزی کنید. صندلی های قدیمی که در منزل دارید را رنگ آمیزی کرده و با نقاشی های ساده زیباتر کنید.

مدل صندلی برای اتاق کم هزینه بچه ها

طراحی به سبک مینیمال

برای دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد کم هزینه می توانید چیدمان اتاق را به سبک مینیمال انجام دهید. در سبک مینیمال شلوغی و وسایل زیاد جایی ندارد. یک اتاق خلوت و ساده علاوه بر کم کردن هزینه زیبا می باشد.

چیدمان ساده و کم هزینه اتاق کودک

اکسسوری بسازید

با استفاده از توپ های پلاستیکی و چند نخ و یک سبد کوچک بالن بسازید و به سقف اتاق بچسبانید. در اینترنت آموزش ساخت اکسسوری های متنوع با وسایل دور ریختنی بسیار زیاد می باشند و می توانید از آنها استفاده کنید. با ایده های دکوراسیون اتاق کودک چوبی می توانید اکسسوری های بسیار زیبا و جذاب را با کمترین هزینه بسازید.

اکسسوری برای اتاق کودک با کمترین هزینه

ایده طراحی اتاق کودک با هزینه کم

شلف بسازید

همیشه نیاز نیست شلف برای اتاق بچه ها بخرید. بلکه بهتر است از کشو کمدهای قدیمی، جعبه های میوه و نمونه های مشابه خودتان قفسه بسازید و در رنگ های متنوع آنها را رنگ آمیزی و روی دیوار نصب کنید.

استفاده از شلف دست ساز در اتاق کودک با هزینه کم

فرش چهل تکه اتاق کودک را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید اتاقی بسیار جذاب با کمترین هزینه برای بچه ها داشته باشید، می توانید خودتان فرش چهل تکه بدوزید. چند قطعه پارچه رنگی جذاب را انتخاب و با طرح و چیدمان مورد نظر کنار هم قرار داده و به هم وصل کنید. حتی الامکان سعی کنید پارچه ها دارای طرح های عروسکی با رنگ های جذاب و متناسب با روحیه بچه ها باشند.

فرش چهل تکه برای تزئین اتاق بچه ها
از دیگر ایده های کاربردی برای تزئین اتاق بچه ها با کمترین هزینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
به جای خرید طبقات و شلف برای نگهداری عروسک ها از تورهای کنفی و یا پارچه های زیبا استفاده کرده و ننوهای کوچکی در گوشه های دیوار بسازید.

ایده تزئین اتاق کودک با هزینه کم

ایده چیدمان اتاق کودکان با کمترین هزینه

با استفاده از چند ابزار ساده یک رگال زیبا برای لباس های کودک بسازید.

رگال برای اتاق کودک کم هزینه

مدل اتاق کودک با هزینه کم و ساده
تابحال تجربه دکوراسیون اتاق کودک با کمترین هزینه را داشته اید؟ بنظرتان چطور می توان اتاق بچه ها را کاربردی و زیبا کرد و در عین حال هزینه کمی را برای آنها صرف نمود؟ نظراتتان را با ما در کادر پایین صفحه به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. چه ایده های خوبی
    مخصوصا اون بالن هایی که با توپ درست شده بودن خیلی خلاقانه و خوب بودن ممنون از مطلب خوبتون

  2. سلام. ممنون عالی بود. دکوراسیون اتاق کودک با کمترین هزینه خیلی خوبه برای خانواده ها مخصوصا با این اوضاع اقتصادی

  3. وقتی سلیقه و خواسته های بچه ها انقدر سریع تغییر می کنه دکوراسیون با کمترین هزینه مناسب ترین راه حل هست

  4. با این ایده ها کلی از هزینه های خانواده ها کم میشه. این همه ایده های ارزان قیمت برای اتاق کودک واقعا عالی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا