طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق کودک چوبی (مدل و عکس تزئین اتاق کودک با چوب)

از لحاظ روانشناسی دکوراسیون اتاق کودک با چوب باعث ایجاد حس حضور در طبیعت، گرمی، امنیت، صمیمیت و بهبود در روابط می شود. اتاق کودک باید به گونه ای طراحی شود که تاثیر روانی مثبت بر روی او بگذارد، بنابراین می توان از چوب به عنوان عنصری شفابخش استفاده کرد. همان طور که غذای سالم و آب و هوا بر روی سلامت جسم کودک تاثیر دارد، یک اتاق سالم نیز بر سلامتی او تاثیر مثبت ایجاد می کند. کمد، تخت، شلف ها، دیوارپوش و کف پوش از جمله مواردی هستند که می توانند در دکوراسیون اتاق کودک از جنس چوب تهیه شده و زیبایی و احساس امنیت و ارامش را در کنار هم فراهم کنند. در ادامه نگاه جامعی به دکوراسیون چوبی اتاق کودک خواهیم داشت و عکس و مدل و ایده های جذاب را در این زمینه ارائه می کنیم.

دکوراسیون اتاق کودک چوبی

مزایای دکوراسیون اتاق کودک با چوب

چوب یک متریال پرطرفدار و پرکاربرد در صنعت معماری می باشد، که دارای تنوع بسیار بالایی در رنگ و بافت است. به همین دلیل کاربرد بسیر گسترده ای در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. از مهم ترین مزایای استفاده از چوب در اتاق کودکان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  6 تفاوت سبک بوهو و اسکاندیناوی؛ بوهو بهتره یا اسکاندیناوی؟

تاثیر بر سلامتی و بهداشت

چوب به عنوانی عنصری قوی از طبیعت که با رشد در ارتباط می باشد، در هر محیطی که قرار بگیرد باعث کاهش استرس، ایجاد آرامش و انرژی مثبت در افراد و فضا می شود. لمس چوب می تواند باعث ایجاد امنیت و کاهش فشار خون شود، این اثر در مورد دیگر متریال ها و فلزات دقیقا نتیجه ی عکس می دهد.

دکوراسیون اتاق کودک چوبی

سازگاری چوب با انواع سبک های چیدمان اتاق کودک

چوب با انواع سبک های دکوراسیون داخلی سازگار می باشد. این عنصر طبیعی در کنار تمام رنگ ها می تواند استفاده شود و باعث ایجاد تعادل بین تضادهای رنگی می گردد. در کنار فلزات، سنگ و دیگر متریال ها نیز می توان از چوب استفاده کرد چون تنوع در رنگ و بافت آن بسیار زیاد است.

چوب عایق برودتی و حرارتی می باشد

چوب به دلیل اینکه منافذی از هوا را در بافت خود دارد، خاصیت عایق دمایی داشته و مانع تبادل هوای سرد یا گرم با محیط بیرون می شود. برای این منظور می توانید دیوار پوش و کفپوش اتاق کودک را چوبی انتخاب کنید.

سازگار با محیط زیست

چوب از اجزاء معماری سبز می باشد و هیچ ضرری به محیط زیست نزده و به سرعت و به طور کامل تجدید پذیر بوده و به چرخه ی طبیعت برمی گردد. به همین دلیل، تزیین اتاق کودک با چوب به محیط زیست آسیب وارد نمی کند و این مساله به خوبی با فنگ شویی اتاق کودک نیز تناسب دارد.

ایده دکوراسیون اتاق کودک با چوب

در ادامه چند ایده کاربردی برای چیدمان و تزئین اتاق کودک با چوب را ارائه می دهیم:

  دکوراسیون سبک روستیک چیست؟ رنگ بندی و ویژگی خانه به روستیک

اکسسوری های چوبی برای اتاق کودک

وسایل بازی و کمک آموزشی چوبی می توانند اولین گزینه های انتخابی باشند. تخته سیاه های کوچک، وسایل آموزش شمارش و جدول ضرب و عروسک های چوبی همگی از جمله نمونه های کاربردی برای اتاق بچه ها به شمار می روند. توجه داشته باشید که همیشه نیاز به استفاده از چوب در تمام بخش های اتاق نیست و با چند اکسسوری کوچک و ارزان نیز می توانید از مزایای این متریال با ارزش در فضای رشد فرزندتان بهره مند شوید. استفاده از این وسایل می تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون اتاق کودک با کمترین هزینه را اجرا کنید و هوش و خلاقیت آنها را نیز افزایش دهید.

اکسسوری چوبی اتاق کودک

استفاده از کفپوش و دیوارپوش چوبی

کف پوش و دیوار پوش های چوبی عایق دمایی می باشند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند. قرار گرفتن این متریال آرامش بخش روی دیوار و کف زمین احساس خوشایندی را در کودک ایجاد نموده و تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی فضا نیز دارد. این کفپوش و دیوارپوش ها کاربرد زیادی در دکوراسیون اتاق نوزاد لاکچری دارد.

استفاده از کفپوش چوبی در اتاق کودک

تخت، کمد و درب های چوبی برای دکوراسیون اتاق کودک

در هنگام تهیه وسایل چوبی دقت کنید که از چوب های دارای استحکام و مقاوم در برابر حشرات و فرسودگی ساخته شده باشند. تنوع در تخت و کمد های چوبی برای اتاق بچه ها بسیار زیاد است و می توان در رنگ های مختلف آنها را تهیه و با سایر وسایل موجود در اتاق آنها را ست کنید.

استفاده از تخت و کمد چوبی

پارتیشن چوبی در دکور اتاق مشترک کودکان

اگر اتاق کودکان مشترک می باشد برای ایجاد حریم خصوصی می توان از پارتیشن های چوبی استفاده کرده و اتاق را به چند قسمت تقسیم نمود. برای اینکه بتوانید فضا را با این تقسیم بندی زیباتر کنید، پیشنهاد می کنیم پارتیشن های طرح دار و رنگی را انتخاب کنید.

  50 مدل دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک (ایده و عکس)

پارتیشن چوبی در دکور اتاق مشترک کودکان

ایجاد نظم در اتاق کودک با شلف چوبی

استفاده از شلف های چوبی و طبقات علاوه بر زیبایی برای نظم دادن به محیط اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرند. از فضای روی دیوار و کف زمین می توانید با استفاده از چند قفسه و طبقه و شلف می توانید برای چیدمان وسایل استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر محیط پیشنهاد می کنیم شلف های چوبی را در رنگ بندی های مختلف انتخاب کنید تا با روحیات بچه ها سازگاری بیشتری داشته باشند. از ایده های ارائه شده در مطلب دکوراسیون اتاق کودک کارتونی می توانید برای زیباتر شدن فضای دیوار در کنار شلف های فانتزی استفاده کنید.

شلف در اتاق کودک چوبی

ایجاد نظم در اتاق کودک با شلف چوبی

استفاده از آباژور و لوستر چوبی در دکوراسیون اتاق کودک

لوسترهای و دیوار کوب های چوبی نیز می توانند در کنار نور گرما و زیبایی را به محیط اتاق کودک القا کنند. کافیست کمی در انتخاب این وسایل خلاقیت داشته باشید تا بتوانید اثر فوق العاده آنها را ببینید.

استفاده از آباژور و لوستر چوبی در دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از آباژور و لوستر چوبی در اتاق کودک

کتابخانه برای دکوراسیون چوبی اتاق کودک

با استفاده از قطعات چوب می توان خلاقانه و زیبا کتابخانه ی کوچکی برای اتاق کودک ساخت. تعداد بسیار زیادی از مدل کتابخانه خانگی با طرح های جذاب را مطالب قبلی معرفی کرده ایم. توجه داشته باشید که با چند قطعه چوب نیز می توانید خودتان برای اتاق کودکان کتابخانه های جذاب و دوست داشتنی و متناسب با روحیه آنها را بسازید.

کتابخانه برای دکوراسیون چوبی اتاق کودک

مدل دکوراسیون اتاق کودک با چوب

مدل دکوراسیون اتاق کودک با چوب

عکس دکوراسیون اتاق کودک با چوب

مدل دکوراسیون اتاق کودک چوبی

ایده دکوراسیون اتاق کودک با چوب

مدل دکوراسیون اتاق کودک با چوب ساده

مدل اتاق کودک با چوب

چیدمان اتاق کودک چوبی

دکور اتاق کودک چوبی

تزئین اتاق کودک با چوب

استفاده از چوب در دکور اتاق کودک

مدل دکوراسیون اتاق کودک چوبی

مدل دکور اتاق کودک با چوب

عکس دکوراسیون اتاق چوبی کودک

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

  1. اینهمه خلاقیت در طراحی دکور چوبی اتاق کودک و جذابیتش تماشاییه. خیلی دوس داشتم مخصوصا اون کلبه هایی که به سقف چسبیده بودن مثل کلبه های درختی تو جنگل واقعا عالی هستن

  2. بی نظیر بود حس این اتاقای چوبی واقعا صمیمیت و گرمی داشت بهتر از هر رنگ سبکی. ایجاد تعادل و آرامش…

  3. تزیین اتاق کودک با وسایل چوبی خلاقانه به شدت روی آرامش ذهنی و پرورش قدرت ایده پردازی میتونه اثر داشته باشه

  4. از اونجایی که کودکان خیلی تخیلی فکر میکنن این سبک دکوراسیون باعث میشه احساس کنن در کارتون های ماجراجویی هستن و به نظرم خیلی عالیه

  5. چوب یکی از قوی ترین عناصر طبیعت هست و اتاق کودک چوبی تاثیر بسیار زیادی روی روحیه ی کودک داره خانواده ها باید بیشتر از این عنصر استفاده کنن و تاثیر مثبتش روی بچه شون ببینن

  6. واووووو خدای من چه ایده های گوگولی داره این اتاق کودک چوبی واقعا بی نظیرن😍😍😍🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا