طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون خانه 40 متری (45 مدل و عکس خانه های 40 متری)

دکوراسیون خانه 40 متری و چیدمان آن با توجه به آپارتمانی شدن و پایین آمدن متراژها تبدیل به دغدغه بسیاری از افراد امروزی شده است. اما نگران نباشید! قرار نیست وسایل تان را بفروشید یا آنها را پشت در بگذارید. آن چیزی که رضایت خاطر شما را برآورده می کند بهره برداری حداکثری از حداقل فضا است. به راحتی با استفاده از بعضی راه حل ها و رعایت برخی اصول می توانید خانه ای داشته باشید که بیشتر از 40 متر مربع به نظر برسد. در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون منزل دکونیوز سعی داریم به معرفی اصول طراحی دکوراسیون خانه های 40 متری و کوچکتر بپردازدیم. ادامه مطلب را از دست ندهید.

طراحی دکوراسیون خانه 40 متری

اصول طراحی دکوراسیون خانه 40 متری

هزینه بالای خرید و اجاره خانه های بزرگ باعث شده است که افراد به سراغ خانه های کوچک تر بروند. در خانه های کوچک اما نکته مهم و طلایی برای چینش وسایل و طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده حداکثری از حداقل فضا است. کاربری های دو یا چند گانه از هر قسمت از خانه، استفاده از فضاهای پرت و کم استفاده است. برای مثال می توان به فضاهایی در راستای عمودی اشاره کرد. استفاده از تخت های دو طبقه یکی از این نمونه ها است و یا برای مثال می توان به مبل های تخت خواب شو یا وسایلی که جمع می شوند و در قالب یک کمد قرار می گیرند اشاره کرد.

  70 ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسال مدرن (بهترین رنگ دیوار اتاق خواب)

اصول طراحی دکوراسیون خانه 40 متری

میزهای دایره ای در دکوراسیون خانه 40 متری

چه برای میز ناهای خوری و چه برای میز مبلمان خود از نمونه های دایره ای شکل استفاده کنید. این انتخاب باعث می شود تا دکوراسیون منزل 40 متری از گوشه ها و ایجاد فاصله های بی استفاده خودداری شود. برای میز مبلمان می توانید به جای تهیه چند میز مستطیلی بزرگ از یک یا دو میز دایره ای استفاده کنید.

میز دایره ای خانه 40 متری

عکس خانه 40 متری با میز گرد

رنگ های روشن در دکوراسیون خانه 40 متری

برای دیوار باید از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های روشن مثل سفید و کرم باعث می شود تا فضای محیط بزرگتر دیده شود. از تنوع رنگ های غیر ضروری برای رنگ آمیزی دیوارها خودداری کنید. در دکوراسیون داخلی خانه 40 متری رنگ پرده ها را هم ساده و مثل دیوارها روشن در نظر بگیرید.

رنگ منزل 40 متری

دکوراسیون منزل 40 متری با رنگ روشن

رنگ روشن در چیدمان خانه 40 متری

استفاده از آینه

یکی از راه های بزرگ دیده شدن خانه های کوچک استفاده از آینه در بخش های مختلف و به خصوص درپذیرایی است. آینه علاوه بر بزرگتر نشان دادن محیط باعث پخش نور می شود و دکوراسیون خانه های 40 متری ایرانی را بزرگتر نشان می دهد. اگر فضایی برای نصب آینه ها ندارید می توانید بر روی قفسه کتاب، کمد و… آنها را نصب کنید.

دکوراسیون با آینه

استفاده از مبلمان چند منظوره

استفاده از چند ست مبل را در خانه های کوچک و 40 متری فراموش کنید. بهتر است از یک دست مبل راحتی استفاده شود. اگر این مبلمان از نوع تخت خواب شو بوده یا فضای مخفی برای جای گذاری اشیا و لوازم مختلف را داشته باشد همه چیز بهتر می شود. مبل ال گزینه خوبی برای دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری محسوب می شود.

دکوراسیون خانه 40 متری با مبلمان و تخت چند منظوره

استفاده از پاف برای دکوراسیون خانه 40 متری

همانطور که گفته شد مبل های بزرگ به خصوص مبلمان استیل می تواند باعث جاگیری غیرلازم و دست و پا گیر شدن محیط دکوراسیون آپارتمان 40 متری شود. اما برای جبران کمبود مبلمان خود می توانید از پاف های کوچک استفاده کنید. اگر نیاز به استفاده از این پاف ها نداشتید جایی را برای نگهداری از آنها مشخص کنید که کمترین فضا را اشغال کنند.

  دکوراسیون اتاق کودک 6 متری (ایده چیدمان اتاق شش متری بچه)

استفاده از پاف در خانه 40 متری

چیدمان خانه 40 متری با پاف

عدم استفاده از وسایل غیر ضروری در خانه 40 متری

اگر قرار است به یک خانه کوچکتر نقل مکان کنید، باید با بعضی از وسایلی که کمتر استفاده می شوند خداحافظی کنید. به دور و بر خود نگاه کنید و وسایل را زیر نظر بگیرید. آخرین استفاده از هر وسیله چه زمانی بوده است؟ بعضی ابزار و وسایل با وجود استفاده ی کم بسیار مهم و غیر قابل حذف شدن هستند. اما وسایلی هم هستند که می توانید در دکوراسیون خانه کوچک 40 متری از آنها در چشم پوشی کنید.

دکوراسیون خانه کوچک 40 متری

دکوراسیون منزل کوچک 40 متری

استفاده از زیرپله در دکوراسیون خانه های 40 متری

اگر خانه کوچک شما دارای زیرپله می باشد سعی کنید نهایت استفاده را از این فضا ببرید. زیر پله ها مناسب ترین مکان برای ایجاد کمد یا قفسه هستند. می توانید از این زیر پله ها به عنوان قفسه کتاب و لوازم ضروری استفاده کنید. اهمیت زیر پله ها در دکوراسیون خانه ها کوچک 40 متری بیشتر نیز می باشد. نکته کاربردی مهم این است که سعی کنید از هر فضای کوچک و بدون استفاده ای بیشترین استفاد ممکن را داشته باشید و هیچ فضایی را از دست ندهید. مدل های دکوراسیون زیر راه پله را پیشنهاد می کنیم از دست ندهید، چون ایده آلی بسیار کاربردی و جالبی در آنها ارائه شده است.

عکس دکور زیر پله دوبلکس

استفاده حداکثری از نورطبیعی و مصنوعی

یکی دیگر از اصول طراحی دکوراسیون خانه 40 متری استفاده کامل از نور است. هر چه پنجره ها بزرگتر و بیشتر باشند می توان بهتر از نور طبیعی استفاده کرد. نور باعث بزرگتر دیده شدن خانه می شود. برای نورپردازی مصنوعی خانه نیز تمام تلاش خود را برای ایجاد یک فضای پر نور انجام دهید. توصیه می شود به جای لوستر از چراغ های دیواری و نور مخفی استفاده کنید.

  بدترین و بهترین رنگ نور برای اتاق خواب؛ چه رنگ لامپی برای اتاق خواب مناسب است؟

نور در خانه 40 متری

نورپردازی خانه 40 متری

منزل 40 متری با نور زیاد

آشپزخانه در خانه های کوچک 40 متری

یک نکته مهم در آشپزخانه این خانه ها حذف دیوارهای غیرضروری است. اگر تمایل به جدا کردن محیط آشپزخانه از اتاق نشیمن یا پذیرایی را دارید از پارتیشن استفاده نمایید. میز دایره ای غذاخوری را جایی از آشپزخانه قرار دهید که فضای زیادی را اشغال نکند. پیشنهاد بهتر در مورد میز ناهار خوری استفاده از میزهای تاشو یا استفاده دو منظوره از اپن آشپزخانه است. از صندلی های تاشو یا کوچک و فانتزی برای آشپزخانه خود استفاده نماید. به جای استفاده از کابینت در دکوراسیون خانه 40 متری از قفسه استفاده کنید. کابینت ها با در بسته باعث انتقال حس محصور بودن و کوچک بودن محیط می شوند.

آشپزخانه در خانه های 40 متری

دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری

اتاق خواب دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری

در منازل کوچک 40 متری معمولا اتاق خواب را به شکلی می سازند که جزوی از فضای پذیرایی باشد و با استفاده از یک جدا کننده آن را از محیط عمومی تر خانه جدا می کنند. اگر تمایل دارید تا از رنگ هایی متمایز با سایر بخش های خانه استفاده کنید باز هم سعی کنید که از طیف های بسیار روشن استفاده نمایید. از فضای زیر تخت برای جای دادن لباس و وسایل شخصی استفاه کنید. اگر از تخت هایی جمع شو استفاده شود، نهایت کارایی را برای اتاق خواب در نظر گرفته اید.

اتاق خواب خانه 40 متری

اتاق خواب خانه 40 متری دوبلکس
در مورد اتاق خواب از طاقچه ها یا قفسه های دیواری استفاده کنید تا وسایل خود را بر روی آنها بگذارید. به طور کلی می توان گفت تمام اصولی که برای دکوراسیون منازل 40 متری در نظر گرفته اید باید در اتاق خواب نیز رعایت کنید؛ با این تفاوت که در اتاق خواب باید طراحی هوشمندانه تر باشد.

عکس خانه 40 متری

عکس جدید خانه های 40 متری

مدل دکوراسیون خانه 40 متری

مدل منزل 40 متری

خانه 40 متری دوبلکس

عکس منزل 40 متری جدید

طرح منزل 40 متری با قفسه بندی

خانه کوچک 40 متری

مبل ال در خانه 40 متری

ایده چیدمان خانه های 40 متری

تزئین خانه های 40 متری

مدل خانه 40 متری ساده

مدل منزل 40 متری ساده

دکوراسیون منزل 40 متری ساده

عکس منزل 40 متری کوچک ساده

ایده دکور خانه 40 متر

اتاق نشیمن 40 متری ساده

منزل 40 متری شیک

خانه 40 متر با چیدمان ساده

دکور اتاق نشیمن 40 متری

عکس اتاق نشیمن خانه 40 متری

مدل منزل 40 متری شیک

عکس منزل 40 متری ساده و شیک

منبه: home-designing.com

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. آپارتمانهای متراژپایین و کوچیک اما بسیار شیک و استفاده عالی از فضا
    عالی بود

  2. چقد قشنگ و استفاده ی بهینه…عالین اون وقت اینجا باید خونه دویست متری باشه تا دوتااتاق دربیارن درست و حسابی

  3. علاوه بر دکوراسیون، طراحی داخلی هم اهمیت زیادی داره که متاسفنه در اغلب آپارتمان های ایرانی بهش توجه نمیشه. کلی فضای پرت ایجاد میشه و در نهایت با هیچ سبکی نمیشه خونه رو قشنگ چید

  4. این خونه ها کجا اینا که تو ایران میسازن کجا واقعا تفاوت در علم و هنر چقدر زیاده اینا مفیدترین سازه هارو میسازن

  5. با این قیمت گزاف چوب و دستمزد های خیلی زیاد کابنت سازها بخای اینهمه چوب کار کنی باید چند صد میلیون هزینه کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا