دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک با چند ترفند ساده و ارزان

دکوراسیون اتاق خواب کوچک یکی از بزرگترین مشکلاتی می باشد که انسان امروز در زندگی آپارتمان نشینی با آن مواجه است. به طوریکه در بسیاری از مواقع ممکن است به دنبال چیدمان دکوراسیون بسیار کوچک و نقلی باشد. همیشه برای حل هر مشکل راه حلی وجود دارد! با چند ترفند ساده می توان دکوراسیون اتاق کوچک دخترانه و یا پسرانه و حتی اتاق های دو نفره را به زیباترین شکل طراحی نمود. کافیست کمی هنر، ایده پردازی و خلاقیت را با اصول طراحی داخلی اتاق خواب ترکیب کنید. در ادامه چند نکته مهم برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک پسرانه، دخترانه جوان و اتاق با متراژ کوچک را ارائه خواهیم داد. با این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق خواب دکونیوز همراه باشید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟

سوالی که برای اغلب افراد ممکن است بوجود آید این است که “دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟” پاسخ این سوال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. با در نظر گرفتن چند عامل مهم در نهایت می توان چیدمان اتاق خواب کوچک دخترانه و پسرانه را انجام داد که عبارتند از:

  • دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه یا دخترانه؟ (جوان یا نوجوان یا کودک؟)
  • دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره را مد نظر دارید یا تک نفره و یا بیشتر؟
  • دکوراسیون خواب 6 نفری یا بیشتر؟
  • چیدمان اتاق خواب کوچک ساده باشد یا لاکچری؟
  • آیا خودتان مالک خانه هستید یا خیر؟
  • چقدر برای تغییر دکوراسیون بودجه در نظر گرفته اید؟
  • سقف اتاق چقدر است؟ چیدمان اتاق خواب با سقف بلند یا کوتاه؟

البته مواردی که به آن اشاره شد تنها تعداد اندکی از سوالاتی می باشد که قبل از چیدمان اتاق خواب خیلی کوچک باید به آنها پاسخ داده شود. در ادامه طراحی داخلی اتاق خواب کوچک را بر اساس چند مورد از این سوالات بررسی خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه جوان

اتاق خواب دخترانه جوان با توجه شرایط سنی آنها باید کاملا با دقت طراحی شود تا حس اعتماد به نفس و شادابی را در آنها ایجاد کند. با توجه به اینکه در اتاق دختران جوان علاوه بر تخت خواب و میز تحریر از وسایلی مانند میز آرایش و مبل نیز استفاده می شود، در نتیجه باید در نحوه چیدمان آنها دقت کافی داشت. انتخاب اندازه و ابعاد مبلمان بر اساس فضای داخلی اتاق، استفاده از میزهای آرایش قابل نصب روی دیوار می تواند راه مناسبی برای استفاده بهینه از فضای داخلی اتاق به شمار رود.

  • تخت خواب مناسب برای اتاق کوچک

بهتر است برای این گروه سنی از تخت خواب هایی استفاده شود که پایه های بلند داشته باشند. با این انتخاب می توان از فضای زیر تخت خواب به عنوان محلی برای قرار دادن وسایلی غیرضروری استفاده نمود. با این انتخاب می توان چیدمان اتاق خواب کوچک را به گونه ای انجام داد که نظم و زیبایی براحتی در آن به چشم بخورد. علاوه براین، فضای کافی برای نگهداری از وسایلی مانند کتاب های اضافه، وسایل یادگاری و تزئینی که در حال حاضر کاربرد ندارند بوجود خواهد آمد. با توجه به اینکه پایه تخت تا چه اندازه بلند است، وسایل مختلفی را می توان در این محل قرار داد.

  • رنگ روشن برای چیدمان اتاق خواب خیلی کوچک

رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک دخترانه جوان را با دقت انتخاب کنید. رنگ های روشن، صورتی، بنفش روشن و ترکیب بندی مناسب زرد با آبی اگر هنرمندانه انتخاب شود، در کنار زیبایی، باعث میشود تا فضا بزرگتر بنظر برسد. علاوه بر رنگ دیوار، بهتر است برای رنگ کاغذ دیواری، پرده ها و حتی مبلمان و سرویس چوب نیز رنگ های طیف روشن را استفاده کنید.

  مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

پیشنهاد می کنیم ویدئوی چیدمان اتاق خواب کوچک را مشاهده کنید

  • دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه

در چیدمان اتاق خواب کوچک پسرانه نیز مانند دخترانه باید چند مساله مهم را مد نظر قرار داد. پسرها از همان کودکی تا نوجوانی و جوانی علاقه زیادی به وسایل ورزشی و بازی، شخصیت های تخیلی کارتونی مانند مرد عنکبوتی و بت من و غیره دارند. تزئین دیوار اتاق خواب پسرانه اگر کمی با دقت انجام شود، می تواند فضای مناسبی برای نگهداری این گروه از وسایل و پوسترها باشد. سعی کنید شلف های جذاب و متناسب با رنگ دیوار استفاده کنید تا وسایل بازی، اسباب بازی هایی مانند ماشین، آدم آهنی، توپ و غیره را در آنها قرار دهند.

در دکوراسیون اتاق خواب کوچک برای نوجوان پسر باید بتوانید رنگ دیوار و پرده ها را به گونه ای انتخاب کنید که فضا بزرگتر دیده شود. رنگ های روشن و یا ترکیب چند رنگ جذاب با هم می تواند زیبایی و بزرگ نمایی را در کنار هم داشته باشد. علاوه براین، لازم است برای مرتب سازی اتاق پسرانه، تا حد امکان از فضای زیر تخت خواب، شلف و کمد دیواری برای نگهدای وسایل کف اتاق استفاده کنید. کف اتاق هر چه شلوغ تر باشد، به همان اندازه باعث کوچک تر دیده شدن فضای داخلی می گردد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

نحوه چیدمان خانه های کم جا با توجه به اینکه در هر اتاق چند نفر زندگی می کنند، تفاوت های زیادی وجود دارد. به عبارت دیگر،  طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره (با تخت دو نفره) با طراحی اتاق دو نفره با دو تخت تک نفره متفاوت خواهد بود. برای اتاق با دو تخت تک نفره می توان از تخت های دو طبقه استفاده نمود. این گروه از تخت ها باعث میشوند تا به خوبی از فضای کم اتاق استفاده بهینه شود و در نهایت از فضای زیر تخت نیز می توان برای نگهداری وسایل اضافه استفاده نمود.

  ترکیب رنگ بنفش طوسی در دکوراسیون داخلی (50 مدل دکوراسیون منزل بنفش خاکستری)

برای اتاق خواب کوچک دو نفره با یک تخت دبل، در شرایطی که اتاق خواب خیلی کوچک می باشد، می توانید از تخت های تاشو استفاده کنید. این نوع تخت روی دیوار قرار میگیرند و در طول روز فضای اتاق کاملا خالی خواهد بود. در برخی از مدل ها، تخت خواب به مبلمان و کاناپه تبدیل می شوند و انتخاب خوبی برای اتاق های کوچک به شمار می روند.

علاوه براین، در چیدمان اتاق خواب کوچک دو نفره باید بتوانید محل مناسبی را برای پاتختی ها انتخاب کنید. در اغلب مواقع پاتختی در دو طرف تخت قرار می گیرد. در صورتیکه اتاق خیلی کوچک باشد، به عنوان مثال در دکوراسیون اتاق کودک 6 متری، بهتر است پاتختی را از اتاق خارج کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

چند ترفند برای چیدمان اتاق خواب کوچک ساده

  • رنگ مناسب اتاق کوچک

برای اینکه بتوانید طراحی داخلی اتاق خواب کوچک را انجام دهید، بهتر است رنگ دیوار و وسایل داخل اتاق را با دقت انتخاب کنید. سفید، کرم، آبی روشن، صورتی، بنفش می توانند به عنوان رنگ مناسب اتاق کوچک انتخاب شوند. انتخاب سبک مینیمال برای اتاق خواب با رنگ های متضاد و حداکثر 3 طیف رنگی به خوبی فضای داخلی اتاق را بزرگتر از اندازه واقعی نشان خواهد داد.

پیشنهاد میکنیم ویدئو تکنیک نظم بخشیدن به خانه را ببینید

  • دیوار و کف اتاق خواب کوچک

استفاده از دیوار به جای کف اتاق از دیگر راهکارهایی می باشد که می توانید برای اتاق های خیلی کوچک کاربرد داشته باشد. شلف های متنوعی در بازار موجود می باشند که با نصب آنها بر روی دیوار، می توان بسیاری از وسایل تزئینی و کاربردی را در آنها قرار داد. علاوه براین، بهتر است فضای زیر تخت خواب را به خوبی استفاده کنید.

  40 مدل کوسن کودک فانتزی و گارد تخت نوزاد

از دیگر نکاتی که برای دکور اتاق خواب کوچک می تواند موثر باشد، استفاده از کف پوش های روشن می باشد. سعی کنید از فرش با ابعاد کوچکتر از کف اتاق استفاده کنید تا فضا بزرگتر جلوه کند.

چیدمان اتاق خواب کوچک

  • استفاده از آینه در دیوار اتاق خواب

نصب آیینه روی دیوار نه تنها در دکور اتاق خواب کوچک، بلکه در طراحی دکوراسیون بوتیک، آرایشگاه و محل کار نیز کاربرد دارد. آینه های روی دیوار بخاطر انعکاس نور باعث میشوند تا فضا خیلی بزرگتر و بازتر بنظر برسند. در نتیجه نباید از آنها غافل شد.

  • نورپردازی اتاق های کوچک

نور و میزان روشنایی فضای اتاق از چند نظر حائز اهمیت می باشد. فنگشویی در طراحی دکوراسیون و طراحی فضاهای کوچک از جمله این موارد می باشند. اگر اتاق خواب دارای پنجره می باشد، سعی کنید از پرده های نازک با رنگ روشن برای آنها استفاده کنید تا نور به اندازه کافی به محیط وارد شود. در غیر این صورت، نورپردازی لایه لایه انجام دهید. نورپردازی یکی از ترفندهای همیشگی در طراحی دکوراسیون منزل می باشد که علاوه بر زیبایی، فضا را نیز بزرگتر نشان می دهد.

دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک

  • انتخاب پرده و کاغذ دیواری مناسب

اگر اتاق خواب شما علاوه بر داشتن فضای کم، سقف کوتاهی دارد، بهتر است از پرده های بلند و روشن برای پنجره های آن استفاده کنید. علاوه براین، اگر پرده دارای طرح های عمودی باشد، می تواند سقف را بزرگتر جلوه دهد. این مساله در انتخاب کاغذ دیواری نیز وجود دارد. سعی کنید از کاغذ دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده کنید که طرح های عمودی داشته و رنگ آن تا حد امکان روشن و طرح خلوت و منظم باشد.

مدل های دکور اتاق خواب کوچک

طراحی دکور اتاق خواب کوچک

دکور اتاق خواب کوچک دو نفره

چیدمان اتاق کم جا

طراحی داخلی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه نوجوان

اتاق خواب کوچک

چیدمان اتاق خواب خیلی کوچک

اتاق خواب کوچک ساده

چیدمان داخلی اتاق خواب کوچک

طراحی دکور اتاق خواب کوچک شیک

چیدمان دکور اتاق خواب کوچک

دکور اتاق خواب کوچک دو نفره

اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه و پسرانه در این مطلب بررسی گردید. به طور خلاصه می توان گفت برای طراحی داخلی اتاق خواب با فضای کم، لازم است رنگ های روشن، تخت خواب های چند طبقه و پایه بلند، پرده و کاغذ دیواری با طرح های عمودی، نورپردازی چند لایه و استفاده از شلف های دیواری را برای چیدمان اتاق کوچک استفاده نمود. برای آشنایی با اصول طراحی اتاق کودک، طراحی فضای سبز، طراحی داخلی و هر آتچه که به زیباتر شدن محیط شما در ارتباط می باشند، با ما در مجله تخصصی دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. ایده ها بسیار عالی بودن برای ساختمان های با متراژپایین کاملا درست از تمام قسمت ها استفاده شده و هیچ نقصی در اتاق وجود نداشت. مختصر و مفید ساخته شده بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا