طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ دیوار پذیرایی کوچک و بزرگ + 27 رنگ برای پذیرایی

زیباترین رنگ دیوار پذیرایی را باید رنگی دانست که در تناسب با سایر اجزای محیط باشد. درک مفهومی به نام رنگ یکی از زیباترین و مهمترین نعمات خداوند است که باعث شده دنیای ما زیباتر و متنوع تر دیده شود. رنگ همچنین بر درک ما از محیط، روابط و روحیاتمان تاثیر می گذارد. به همین دلیل سعی می کنیم محیطمان را رنگ آمیزی کنیم. اگر قصد تغییر در دکوراسیون داخلی یا رنگ آمیزی پذیرایی خود را داشته باشید، اولین ابهام در ذهن شما انتخاب رنگ است. در این مطلب از سایت دکونیوز ایده های جذاب برای انتخاب بهترین و زیباترین رنگ برای اتاق پذیرایی کوچک و بزرگ از قبیل کرم، طوسی، صورتی، استخوانی ارائه خواهیم داد.

بهترین رنگ برای پذیرایی

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

بهترین رنگ دیوار پذیرایی

بهتر است بدانید رنگ اتاق پذیرایی شما نه تنها در روحیات افراد، بلکه بر برداشت آنها از محیط اتاق پذیرایی شما نیز تاثیر می گذارد. این تاثیر زمانی بیشتر می شود که در یک تناسب کامل با سایر جزئیات اتاق پذیرایی باشد. برای انتخاب رنگ پذیرایی باید به برخی از جزئیات و نکات توجه داشته باشید. از جمله این جزئیات باید به روحیات و سلایق افراد خانواده، سبک دکوراسیون، میزان و شدت نور، فعالیت هایی که در پذیرایی انجام می دهید (مثلا تماشای تلویزیون) اشاره داشته باشیم. بر همین اساس از بهترین رنگ ها برای پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- رنگ سفید بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی

سفید را باید یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین رنگ های مناسب پذیرایی دانست. این رنگ نور را بیشتر از هر رنگ دیگری بازتاب می دهد و باعث بزرگتر دیده شدن محیط می شود. همچنین ویژگی مثبت دیگر رنگ سفید برای پذیرایی، ترکیب راحت آن با سایر رنگ ها است. شما می توانید از تناژهای مختلف رنگ سفید و یا ترکیب آن با سایر رنگ ها نیز استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ سفید استخوانی، سفید یخی یا کرم در پذیرایی بسیار متداول است.

رنگ سفید بهترین رنگ برای پذیرایی

2- رنگ دیوار پذیرایی استخوانی

یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای پذیرایی، استخوانی است. این رنگ در سبک های مدرن، مینیمال، فرانسوی و کلاسیک کاربرد دارد و فضا را روشن و بزرگتر نشان می دهد. در ساخت این رنگ از سفید، مشکی و رنگ گل ماش استفاده میشود. در رنگ استخوانی، سفید اصلی ترین رنگ است و در هر 4 کیلوگرم آن تنها 2 قطره مشکی و 4 قطره رنگ گل ماش اضافه میشود. به همین دلیل رنگ نهایی روشن است و با سایر رنگ ها به خوبی ست میشود.

رنگ استخوانی برای پذیرایی

70 ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسال برای داشتن فضایی جذاب

3- رنگ کرم برای پذیرایی

یکی بهترین رنگ ها برای پذیرایی که طرفداران زیادی نیز دارد، رنگ های کرم و قهوه ای یا تناژ های نزدیک به این دو است. استفاده از این دو رنگ گرمابخش پذیرایی شما خواهد بود. در کنار رنگ قهوه ای استفاده از متریال های چوب و چرم نیز راحت تر می شود. البته بهتر است توجه داشته باشید که رنگ کرم در اقلیت قرار نگیرد. در این ترکیب می توانید از زرد تیره، خردلی و کاراملی هم استفاده کنید.

رنگ کرم برای پذیرایی

4-رنگ دیوار پذیرایی صدفی

به جرات می توان گفت، بهترین رنگ برای پذیرایی رنگ صدفی است. این رنگ شیک بودن را در کنار سادگی به خوبی حفظ کرده و گزینه ای عالی برای سبک دکوراسیون مینیمال است. علاوه براین، از این رنگ می توانید برای پذیرایی به سبک گلم نیز استفاده کنید. در این رنگ ترکیبی از رنگ استخوانی، کرم و سفید را می توانید مشاهده کنید که سایه بسیار روشن صورتی روی آن جلوه گری می کند.

رنگ صدفی برای دیوار پذیرایی

بدترین و بهترین رنگ اتاق خواب زوجین

5- زرد لیمویی برای پذیرایی

اگر به دنبال زیباترین رنگ اتاق پذیرایی هستید بهتر است نگاهی به رنگ زرد لیمویی بیاندازید. این رنگ را باید نماد درخشندگی دانست. از آنجا که زرد لیمویی برای پذیرایی چندان تند و زننده نیست، انتخابش به عنوان رنگ اتاق پذیرایی گزینه خوبی محسوب می شود. این رنگ هم خصوصیات رنگ زرد و هم سفید یا کرم را دارد. آبی، سبز و خاکستری بهترین رنگ ها برای ترکیب با زرد لیمویی در پذیرایی است.

زرد لیمویی برای پذیرایی

6- خاکستری روشن بهترین رنگ اتاق پذیرایی

تناژهای مختلف رنگ خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی برای مکان های رسمی مناسب تر است. علاوه براین، این رنگ خاصیت تسکین کننده دارد اما نباید از تناژهای پر رنگ آن استفاده کرد. بسیاری از رنگ ها نظیر قرمز، آبی، صورتی، زرد، سبز، سفید، مشکی، بنفش و… مکمل خوبی برای خاکستری در پذیرایی محسوب می شوند.

خاکستری روشن بهترین رنگ اتاق پذیرایی

7- رنگ هلویی برای رنگ اتاق پذیرایی

هلویی از ترکیب دو رنگ صورتی و نارنجی ایجاد می شود. لذا باید انتظار داشته باشیم که خواص و ویژگی های هر دو رنگ را داشته باشد. لطافت، گرما بخشی و درخشندگی ملایم از ویژگی های این رنگ است. سبز، آبی، کرم، طلایی، زرد و خاکستری مکمل این رنگ محسوب می شوند.

رنگ هلویی برای رنگ اتاق پذیرایی

بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه که نباید از دست داد!

8- استفاده از رنگ زیتونی برای پذیرایی

زیتونی را نیز باید یکی از انواع زیباترین رنگ اتاق پذیرایی دانست. استفاده از این رنگ برای دکوراسیون های سنتی گزینه خوبی محسوب می شود و با انواع مختلف چیدمان مبل همخوانی دارد و به افراد جسارت می بخشد. زیتونی برای افراد با تفکر خلاقانه بهترین گزینه است. رنگ های سفید، شتری، خاکستری، کرم، زرشکی و سبز ترکیب رنگی خوبی با زیتونی در اتاق پذیرایی تشکیل می دهند.

استفاده از رنگ زیتونی برای پذیرایی

9- نارنجی پرانرژی ترین رنگ اتاق پذیرایی

یکی از شاداب ترین رنگ ها برای استفاده در پذیرایی رنگ نارنجی و تناژهای نزدیک به آن است. این رنگ به ویژه برای کسانی که ممکن است سطح انرژی پایین تری داشته باشند مناسب است. توجه داشته باشید که باز هم بهتر است از تناژهای روشن استفاده کنید و حتما از رنگ های دیگری مثل آبی روشن، خاکستری یا سبز در ترکیب با آن بهره ببرید.

نارنجی پرانرژی ترین رنگ اتاق پذیرایی

10- رنگ سبزآبی برای پذیرایی

احتمالا ترکیب دو رنگ سبز و آبی را زیاد دیده باشید. این رنگ یکی از محبوب‌ترین ها برای بخش های مختلف خانه محسوب می شود. این رنگ نیز تناژهای مختلفی دارد که نمونه های روشن تر آن برای رنگ اتاق پذیرایی بهتر است. شما می توانید حتی کانونی ترین نقطه اتاق پذیرایی خود را به این رنگ اختصاص دهید. ترکیب رنگ خاکستری نارنجی روشن و سفید مکمل های خوبی برای این رنگ هستند.

رنگ سبزآبی برای پذیرایی

11- رنگ قرمز آجری برای پذیرایی

شاید قرمز رنگ مناسبی برای پذیرایی به نظر نرسد. اما در مورد تمام طیف های رنگ قرمز چنین نیست. قرمز آجری یکی از رنگ های مناسب برای پذیرایی است. به جرات می توان گفت اگر به دنبال زیباترین رنگ برای اتاق پذیرایی هستید، قرمز آجری گزینه خوبی برای شما محسوب می شود. این رنگ فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند و مکمل آن نیز رنگ هایی مثل زرشکی، سفید و حتی سبز روشن است.

رنگ قرمز آجری برای پذیرایی

12- رنگ آبی برای پذیرایی

یکی از بهترین رنگ ها برای پذیرایی آبی است. همانطور که می دانید آبی نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها ویژگی های خاصی نیز دارند. مهمترین تاثیر رنگ آبی در اتاق پذیرایی آرامش بخشی در عین تمرکز است. آبی همچنین حس امنیت را به افراد حاضر در محیط می بخشد. برای تکمیل آبی با سایر رنگ ها می توانید از زرد، قهوه ای، سبز روشن و یا رنگ های مکملی همچون نارنجی استفاده کنید.

رنگ آبی برای پذیرایی

13- پذیرایی با رنگ های پاستلی

رنگ های پاستلی از انتخاب های فوق العاده جذاب برای افرادیست که به دنبال محیطی آرام، زیبا و دلنشین برای پذیرایی از مهمان هستند. این رنگ ها را نه تنها برای دیوار، بلکه در مبلمان و پرده ها نیز می توانید استفاده کنید. اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید، در پالت رنگ به دنبال رنگ های پاستلی باشید و شک نکنید که پشیمان نخواهید شد.

پذیرایی با رنگ های پاستلی

14- آبی کلاسیک و سرمه ای

یکی دیگر از انتخاب های عالی رنگ برای اتاق پذیرایی، آبی کلاسیک و سرمه ای است. از این رنگ برای سالن های پذیرایی بزرگ و پرنور باید استفاده کنید تا جذابیت خودش را بهتر نشان دهد. اگر پذیرایی کوچک است، برای دیوار شاخص می توانید سرمه ای را اجرا کنید و سفید یا کرم برای سایر دیوارها جلوه بهتری خواهد داشت.
آبی کلاسیک و سرمه ای روی دیوارها در کنار چند اکسسوری فلزی طلایی یا نقره ای جلوه ای بی نظیر خواهد داشت.

آبی کلاسیک برای پذیرایی

15- صورتی؛ رنگ شیک برای پذیرایی

اتاق پذیرایی با دیوارهای صورتی روشن، پرده های کرم و اکسسوری های فلزی و چوبی محیطی فوق العاده جذاب و آرامش بخش خواهد بود. علاوه بر صورتی می توانید از طوسی و سفید نیز برای دیوار و سایر وسایل موجود در اتاق استفاده کنید. ترکیب طوسی و صورتی روشن در سبک های مدرن به شدت مورد توجه قرار گرفته و فضا را بزرگتر از اندازه واقعی نیز نشان می دهد.

صورتی؛ رنگ شیک برای پذیرایی

16- خاکستری تیره

در دکوراسیون سبک صنعتی و مدرن رنگ های تیره جایگاه ویژه ای دارند و خاکستری تیره یکی از انتخاب های مناسب در این شرایط خواهد بود. استفاده از ترکیب خاکستری تیره که رنگ خنثی است، در کنار رنگ های روشن مانند سفید و صورتی جلوه خوبی خواهد داشت. مانند سایر رنگ های تیره پیشنهاد می کنیم بیش از اندازه از خاکستری در پذیرایی استفاده نکنید، چون فضا دلگیر میشود. در عوض می توانید دیوار شاخص را با خاکستری رنگ آمیزی کنید و سایر دیوارها با رنگ های روشن اجرا شوند.
اگر از خاکستری تیره برای دیوارها استفاده می کنید، مبلمان و پرده ها را روشن انتخاب کنید تا جلوه بهتری داشته باشد. علاوه براین، بر روی دیوارهای خاکستری می توانید تابلو و اکسسوری های طلایی و نقره ای نصب کنید.

خاکستری تیره

17- رنگ یاسی برای پذیرایی

یاسی را به چند دلیل می توان رنگ مناسب برای پذیرایی در نظر گرفت. مهم ترین دلیل، جلوه ظاهری فوق العاده جذاب آن است که به سمت بنفش گرایش دارد. علاوه براین، برخلاف بنفش، یاسی روشن تر است و برای پذیرایی کوچک با نور کم انتخاب مناسبی خواهد بود. مهم تر از همه اینکه، به خوبی با سایر وسایل موجود در اتاق ست میشود و با سبک های مختلف دکوراسیون سازگار است.

رنگ یاسی برای پذیرایی

18- طوسی مرجانی

ترکیب رنگ های خنثی و گرم فضایی آرام و زیبا را به همراه دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم طوسی و مرجانی را در کنار هم برای پذیرایی اجرا کنید. برای جلوگیری از خستگی چشم و ذهن بهتر است طوسی را رنگ اصلی در نظر گرفته و به مثدار کم مرجانی را در برخی از بخش ها به کار ببرید.

طوسی صورتی برای پذیرایی

19- رنگ قهوه ای برای پذیرایی

اگر سب دکوراسیون روستیک را برای پذیرایی انتخاب کرده اید، قهوه ای برای دیوارها مناسب است. چون قهوه ای یادآور رنگ طبیعت و چوب درختان است و به خوبی با این سبک سازگار خواهد بود. رنگ قهوه ای را تا حد امکان روشن انتخاب کنید و از ترکیب جذاب آن با کرم و سفید غافل نشوید. به عنوان مثال می توانید برخی از دیوارها را قهوه ای رنگ آمیزی کنید و مابقی کرم روشن باشند.
یکی از خوبی های قهوه ای برای دیوار پذیرایی، آرامش آن است. علاوه براین، این رنگ را می توانید با مبلمان های روشن و تیره راحتی و استیل ست کنید.

رنگ قهوه ای برای پذیرایی

20- بلوطی روشن برای پذیرایی

بلوطی روشن از دیگر انواع رنگ مناسب برای پذیرایی است که در کنار سفید، کرم جلوه خوبی پیدا می کند. این رنگ ترکیبی از قرمز و قهوه ای است که بیشتر به سمت قهوه ای گرایش دارد. این رنگ حس امنیت را در کنار آرامش به افراد القا می کند و ترکیب آن با طلایی برای فضاهای تجملاتی مناسب است.

بلوطی روشن برای پذیرایی

21- رنگ تمشکی

اگر به دنبال یکی از زیباترین رنگ ها برای پذیرایی هستید، شک نکنید که تمشکی انتخاب فوق العاده ای خواهد بود. استفاده از این رنگ در پذیرایی جسارت و منحصر به فرد بودن را نشان می دهد. البته چون این رنگ به قرمز گرایش دارد، نباید یش از اندازه از آن استفاده کنید.
پیشنهاد می کنیم برای سایر دیوارها، پرده، مبلمان و اکسسوری ها در کنار تمشکی از رنگ های مشکی، شکلاتی، خاکستری و آبی روشن استفاده کنید.

رنگ تمشکی پذیرایی

22- قرمز مایل به بنفش

اگر در اتاق پذیرایی مبلمان با چوب قهوه ای قرار داده اید، رنگ آمیزی یک یا چند دیوار با قرمز مایل به بنفش نتیجه خوبی خواهد داشت. استفاده از زرد، نارنجی، سبز و خاکستری می تواند فضایی آرامش بخش را بوجود آورد و نشان دهنده اعتماد به میزبان است.

قرمز مایل به بنفش

23- صورتی سالمون؛ رنگ شیک برای پذیرایی

صورتی سالمون یکی از طیف های صورتی است که کمی به نارنجی گرایش دارد و کاملا شبیه به گوشت ماهی سالمون است. صورتی سالمون در کنار طوسی، زرد و شکلاتی فضایی مجلل را بوجود می آورد و بیشتر با سبک های کلاسیک همخوانی دارد.

صورتی سالمون؛ رنگ شیک برای پذیرایی

24-رنگ بنفش برای دیوار پذیرایی

شاید استفاده از رنگ هایی مثل بنفش و ارغوانی بهترین رنگ برای پذیرایی نباشد اما در صورت رعایت اصول و درصد ترکیبات می تواند به عنوان یکی از زیباترین رنگ های پذیرایی باشد. سعی کنید از تناژهای روشن یاسی استفاده کنید تا تاثیر آرامبخشی آن در کنار حفظ وقار پذیرایی شما بیشتر شود. در کنار این رنگ می توانید تا حدودی از رنگ های قهوه ای روشن، کرم، خاکی و حتی طوسی نیز استفاده کنید.

رنگ بنفش برای پذیرایی

25- رنگ زرشکی خاکستری

زرشکی رنگ گرم و بسیار جذاب و خاکستری در گروه رنگ های سرد قرار می گیرد. به همین دلیل می توان این دو را در پذیرایی در کنار هم استفاده کرد. در کنار زرشکی می توانید از خاکستری روشن و تیره استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. دقت داشته باشید که این ترکیب رنگ مناسب پذیرایی بزرگ است و برای فضاهای کوچک پیشنهاد نمی شود.

رنگ زرشکی خاکستری

26- رنگ بنفش تیره برای دیوار پذیرایی

بنفش تیره رنگ لاکچری برای پذیرایی است که در کنار اکسسوری های طلایی فضا را بی نظیر می کند. بنفش تیره یا همان بادمجانی رنگی لوکس و لاکچری است که با تجملات همراه است. از این رنگ می توانید در سبک های مدرن استفاده کنید.

رنگ بنفش تیره

27- رنگ سبز نعنایی

انتخاب جذاب بعدی برای دیوار اتاق پذیرایی کوچک و بزرگ، سبز نعنایی است. این رنگ برای سالن های پذیرایی مدرن و مینیمال مناسب است و به خوبی با رنگ سفید، سبز تیره و کرم ست میشود. در کنار دیوارهای سبز نعنایی می توانید از مبلمان های چوبی با رنگ قهوه ای استفاده کنید تا فضا کاملا آرامش بخش شود.

رنگ سبز نعنایی

بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک

در انتخاب رنگ برای پذیرایی همانطور که گفته شد اندازه اتاق یکی از مهمترین موضوعات محسوب می شود. انتخاب اشتباه در این مورد ممکن است تاثیرات بسیار منفی بر ظاهر پذیرایی و روحیات افراد ساکن یا مهمانان داشته باشد. اگر اتاق پذیرایی بزرگی دارید، دست شما برای انتخاب رنگ بازتر است.
اما بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک هر رنگی نیست! رنگ مناسب پذیرایی کوچک سفید و رنگ های روشن است. برای مثال رنگ های سفید، استخوانی، کرم به عنوان رنگ اصلی و رنگ هایی مثل خاکستری روشن، طلایی، نقره ای و… به عنوان رنگ ثانویه است. اما به طور کلی در این شرایط بهتر است پذیرایی با رنگ های روشن، روشن تر باشد.

رنگ برای پذیرایی کوچک

در انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

انواع رنگ ها برای اتاق پذیرایی را با هم مورد بررسی قرار دادیم. اما سوال مهم اینجاست که در انتخاب زیباترین رنگ برای اتاق پذیرایی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ پاسخ سوال اینجاست:

  • برای انتخاب رنگ پذیرایی توجه به اندازه اتاق بسیار مهم است. رنگ مناسب برای پذیرایی کوچک با رنگ مناسب پذیرایی بزرگ متفاوت است.
  • سعی کنید یک پالت رنگ برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید که 60 در صد از آن رنگ غالب، 30 درصد رنگ دوم و 10 درصد به عنوان درنگ سوم پذیرایی (رنگ برجسته) باشد.
  • در انتخاب مناسب ترین رنگ به وسایل موجود در محیط نیز توجه کنید. مثلا برای دکوراسیون های سنتی استفاده از رنگ های روشن بهتر است.
  • در برخی موارد می توانید از رنگ های مکمل وسایل خانه استفاده کنید. البته توجه کنید که دچار زیاده روی نشده و درصد ترکیب رنگ ها را رعایت کنید.
  • اگر قصد دارید استفاده از رنگ های خنثی را در پذیرایی در دستور کار خود قرار دهید، محدودیت ایجاد نکنید و سعی کنید از رنگ های دیگر حتی به میزان کم و موردی استفاده کنید.
  • اگر در منطقه جغرافیایی سردسیر قرار دارید استفاده از رنگ های گرم و اگر در منطقه گرمسیر هستید استفده از رنگ های سرد توصیه می شود.
  • زیباترین رنگ برای پذیرایی وجود ندارد. بنابراین بهتر است از ترکیبی از بهترین رنگ ها برای پذیرایی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا