اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

معرفی 10مورد از بهترین انواع کفپوش اتاق خواب

کفپوش اتاق خواب یکی از پرکاربردترین انواع کفپوش بوده که می تواند علاوه بر زیبایی به عنوان عایق نیز تاثیر گذار باشد. کفپوش ها دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ بوده و بر اساس جنس دارای ویژگی های مختلفی می باشند. در حالت کلی نه تنها برای اتاق خواب، بلکه برای سایر محیط ها نیز این پوشش ها باید مقاومت بالایی در برابر ضربات و جابجایی وسایل داشته و دچار شکستگی، ساییدگی و خراش نشود. همچنین از لحاظ بافت، نرم و صاف بودن سطح در حدی باشد که پا احساس آزردگی نداشته باشد. دو آیتم اصلی در انتخاب کف پوش اتاق خواب زیبایی و راحتی می باشند، در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز، بهترین کفپوش برای اتاق خواب مدرن و کلاسیک جدید را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین کفپوش اتاق خواب جدید

بهترین کفپوش اتاق خواب چیست؟

بهترین کفپوش برای اتاق خواب کفپوشی است که دارای ویژگی های متناسب با سلیقه فرد بوده و در او احساس راحتی و امنیت را ایجاد کند. زیبایی را به محیط تزریق کرده و زحمت زیادی بابت نگهداری، نظافت و نصب نداشته باشد. کفپوش مناسب اتاق خواب دخترانه و پسرانه باید اغلب موارد زیر را در ویژگی های خود داشته باشد:

  • دکوراسیون اتاق خواب را زیباتر کند.
  • دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و حق انتخاب برای سلایق مختلف را داشته باشد.
  • بافت خشن و آزار دهنده ای نداشته باشد.
  • در مواجه با پوست ایجاد آلرژی نکند.
  • از خود مواد سمی آزاد نکند.
  • نظافت آسانی داشته باشد.
  • عایق خوبی در برابر صوت باشد، تا مانع عبور صدا بین طبقات شود.
  • عایق دمایی باشد و از هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی جلوگیری کند.
  • کفپوش برای اتاق خواب باید در برابر ضربه و خش مقاوم باشد.
  • در صورت نیاز، تعمیر آن آسان باشد.
  • رنگ کفپوش اتاق خواب متناسب با روحیات فرد باشد.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کفپوش اتاق خواب

کفپوش مناسب اتاق خواب

انواع کف پوش اتاق خواب

از بهترین انواع کفپوش های مناسب برای اتاق خواب دخترانه و پسرانه و بزرگسالان می توان به کفپوش پی وی سی، پارکت، لمینت، لینولئوم، سرامیک،سنگ، بامبو و فرش و موکت اشاره کرد. این کفپوش ها قابل براحتی تمیز میشوند و گرد و غبار و لک از روی آنها پاک میشود.

1- کفپوش پی وی سی برای اتاق خواب

کفپوش پی وی سی به نام های کف پوش وینیلی یا کفپوش پلاستیکی نیز شناخته می شود. این پوشش بسیار پر طرفدار و محبوب است، زیرا اغلب ویژگی های مناسب برای اتاق خواب را داشته و قیمتی بسیار کمتر از کفپوش های چوبی و لمینت یا سرامیک دارد. نصب این کف پوش آسان بوده و در صورت استیجاری بودن منزل یا هر گونه تغییرات قابلیت جابجایی دارد. اگر بر روی این تایل های پی وی سی شیء سقوط کند به سختی دچار آسیب می شود. کف پوش پلاستیکی دارای دو نوع رولی و تایلی بوده که هر دو برای اتاق خواب مناسب هستند.
علاوه براین، این جنس عایق بسیار خوبی در برابر صدا و دما نیز می باشد و تمیز کردن آن کار بسیار راحتی است. جای لک روی این دیوارپوش باقی نمانده و در مواجه با هوا و رطوبت نیز فرسوده نمی شود. در صورتی که قسمتی از آن دچار آسیب شود، کافیست همان قسمت و تایل را برداشته و قطعه ای سالم را جایگزین نمایید.

کفپوش پی وی سی برای اتاق خواب

2- کفپوش سرامیکی برای اتاق خواب

سرامیک رایج ترین انواع کفپوش برای اتاق خواب می باشد. کفپوش سرامیکی به علت نظافت آسان، تنوع در طرح و رنگ و فاقد ایجاد حساسیت بسیار مورد پسند واقع می شود. سرامیک قیمت مناسب تری از چوب داشته و علاقه مندان به پارکت می توانند از سرامیک طرح چوب برای اتاق خواب استفاده کنند. طرح های گرانیتی این کفپوش را می توان به جای کفپوش های گران قیمت سنگی و گرانیتی استفاده کرد.
البته در نظر داشته باشید که سرامیک دارای یک عیب بزرگ است و آن ماهیت سردش است که در فصول سرد ایجاد ناراحتی و نارضایتی می کند. به همین دلیل برای رفع این مشکل این کفپوش را با فرش ترکیب می کنند. سرامیک طول عمر بالایی داشته و بعد از هر بار نظافت مثل روز اول درخشان و براق می شود.

کفپوش سرامیکی برای اتاق خواب

3- پارکت چوبی اتاق خواب

این کفپوش از چوب طبیعی به صورت قطعات در ابعاد مختلف تولید شده و با چسب به کف اتاق وصل می شود. چوب به عنوان یکی از عناصر طبیعی و مورد تایید فنگ شویی در هر مکانی که مورد استفاده قرار بگیرد، گرما و محبت را تداعی می کند. این کف پوش اتاق خواب نیاز به تعمیرات و رسیدگی دارد، زیرا بعد از مدتی اثر چسب آن از بین می رود و از زمین جدا می شود. از جمله آسیب هایی که کفپوش پارکت دچار می شود متورم شدن و سوختگی می باشد که نیاز به تعمیرات داشته و قابل رفع شدن است. این کفپوش از زیبایی و انرژی خوبی برخوردار بوده و فضایی جذاب و خاص را در اتاق به وجود می آورد.

پارکت چوبی اتاق خواب

4- کفپوش اتاق خواب لمینت

کفپوش لمینت نوعی کفپوش چوبی است که در دسته چوب های مصنوعی قرار دارد. این کفپوش از فشرده شدن الیاف چوب طبیعی به دست می آید. لمینت مقاومت بیشتری نسبت به پارکت چوبی داشته، در برابر ضربه و اشیا نوک تیز مقاوم بوده و دچار فرسودگی و آسیب نمی گردد. علاوه براین، بسیار زیبا بوده و از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه تر می باشد و طول عمر بالایی دارد. کفپوش لمینت عایق صدا و دما بوده و قابلیت جابجایی دارد.

کفپوش اتاق خواب لمینت

5- کفپوش اتاق خواب اپوکسی

از جدیدترین متریال ها که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و مناسب اتاق خواب نیز می باشد، کفپوش اپوکسی است. اپوکسی به دو صورت مایع و رولی بوده و نیاز به زیر سازی کاملا صاف دارد. کفپوش اپوکسی در برابر رطوبت و مواد شیمیایی دارای مقاومت بوده، نصب آسان و قابلیت شستشو دارد. این کفپوش آنتی باکتریال است و دارای تنوع در رنگ و مقاوم به ضربه می باشد.

کفپوش اتاق خواب اپوکسی

6- موکت برای اتاق خواب

قدیمی ترین کفپوش مناسب اتاق خواب که در گذشته بسیار بیشتر از اکنون مورد استفاده قرار می گرفت موکت می باشد. موکت با فرش ترکیب شده و دارای تنوع در طرح و رنگ و بافت است. استفاده از این کفپوش با ورود کفپوش های متنوع دیگر کمتر شد زیرا نگهداری و نظافت بقیه بسیار راحت تر از موکت می باشد. از مزایای موکت می توان به نرم بودن برخی از انواع آن اشاره کرد و اینکه بر روی هر زیر ساختی قابلیت استفاده را دارند.

موکت برای اتاق خواب

7- کفپوش اتاق خواب سنگی

یکی از زیباترین عناصر در طبیعت و همچنین مصالح ساختمانی سنگ ها می باشند. کفپوش سنگی که شامل کفپوش سنگ گرانیت، مرمریت، مرمر و تراورتن می شود، دارای تنوع بسیار بالایی در رنگ و طرح بوده و طول عمر بالایی دارد. این کفپوش نور را منعکس کرده و به روشن تر شدن محیط کمک می کند، نظافت آسانی داشته و در برابر شوینده ها مقاوم است. از معایب سنگ به قیمت بالا و سختی آن می توان اشاره کرد که در زمان سقوط شی یا شخص دچار آسیب میشود. این کف پوش در فصول سرد با جذب سرمای محیط سطحی کاملا سرد پیدا کرد و باعث ایجاد حس ناخوشایندی در پاها ایجاد می گردد.

کفپوش اتاق خواب سنگی

8- کفپوش چوب پنبه ای

چوب پنبه یکی از بهترین انواع کفپوش اتاق خواب است که از چوب های مصنوعی تولید میشود و مانند چوب به محیط زیبایی بسیار و صمیمیت و گرمی را تزریق می کند. این کفپوش از متریال های دوست دار طبیعت به شمار رفته، در صورت تبدیل به زباله به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند. از این رو بسیار محبوب طرفداران طبیعت می باشد. هنگام راه رفتن روی آن احساس راحتی و بسیار خوشایندی را منتقل می کند.
کفپوش چوب پنبه ای به علت داشتن سوربون ضد کپک و قارچ بوده و دچار پوسیدگی نمی گردد. برای اینکه طول عمر آن به مراتب بالاتر برود از یک لایه ی محافظ پلی یورتان بر روی آن استفاده می شود. این کفپوش یک انتخاب عالی برای اتاق خواب افرادی است که به دکورهای چوبی و طبیعی علاقه مند هستند.

کفپوش چوب پنبه ای

9- کفپوش بامبو

بامبو نیز دوست دار طبیعت بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. ظاهر کفپوش بامبو کاملا شبیه چوب بوده و زیبایی غیرقابل انکاری دارد. بامبو مناسب اتاق هایی می باشد که نور مستقیم خورشید نداشته باشند، زیرا دچار رنگ پریدگی می شود. علاوه براین، قیمت آن بسیار مناسب تر از سایر انواع چوب بوده و مقاومت بالاتری نیز دارد.
دقت داشته باشید که نوع بی کیفیت بامبو دارای فرمالدهید بوده و سلامتی را به خطر می اندازند. این کفپوش در برابر اشیا نوک تیز خراش برداشته و در مکان هایی با رطوبت بالا دچار کپک زدگی می شود، به همین خاطر برای تمام قسمت های منزل به جز سرویس بهداشتی مناسب می باشد.

کفپوش بامبو

10- کفپوش لینولیوم برای اتاق خواب

کفپوش لینولئوم یا لینولیوم ساخته شده از چند ماده ی طبیعی شامل روغن بزرک، صمغ درخت کاج، خاک اره، سنگ آهک، گرد چوب پنبه، رنگدانه و لایه پشتیبان از جنس کنف می باشد. این کف پوش به صورت رول، تایل و قطعات زبانه دار که در هم چفت می شوند می باشد که اصطلاحا به آن نر و مادگی می گویند. کف پوش لینولئوم آنتی باکتریال بوده و ایجاد حساسیت نمی کند.
طول عمر بالا، جا نماندن اثر لکه ها، مقاومت در برابر رطوبت و ساختار نرم و احساس خوب در هنگام راه رفتن بر روی این کفپوش از دیگر ویژگی های مطلوب آن می باشد. بی شک اتاقی که دارای این کفپوش باشد جایی بسیار منحصر به فرد، زیبا و راحت خواهد بود.

کفپوش لینولیوم برای اتاق خواب

برای اتاق خواب کفپوش بهتر است یا موکت؟

برای اینکه به نتیجه ی خوبی در مورد برتری موکت با سایر کفپوش ها برای اتاق خواب برسیم باید ابتدا مزایا و معایب آنها را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه ابتدا مزایای موکت را نسبت به کفپوش های متفاوت دیگر برای اتاق خواب بررسی می کنیم. از تنها مزایایی که موکت نسبت به سایر گزینه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در هنگام برخورد و سقوط فرد روی زمین فرش و موکت شدت ضربه و آسیب وارده کمتر خواهد بود. این مورد مخصوصا در اتاق کودک نگرانی والدین را کمتر می کند.
  • افتادن وسایل یا راه رفتن روی این کفپوش صدای کمتری تولید می کند.
  • قیمت مناسب تری نسبت به اغلب کفپوش ها دارد.

معایب موکت نسبت به سایر کفپوش ها برای اتاق خواب عبارتند از:

  • متصاعد شدن فرمالدهید و ایجاد مشکل در افراد مخصوصا کودکان
  • سخت بودن نظافت به دلیل داشتن پرزهای نرم و تار و پود بسیار زیاد
  • در صورت رسیدن آسیب و پارگی در موکت باید تمام آن را دور بیندازید.
  • در صورتی که رنگ، ماده غذایی، جوهر و لاک روی موکت بریزد پاک کردن سخت و در برخی مواقع غیر ممکن می باشد.
  • در صورتی کثیف شدن یک قسمت ناچار به شستشوی کل موکت هستید و مانند سایر کفپوش ها با دستمال یا تی نمی توان به تمیز کردن همان نقطه بسنده کرد.
  • فرش و موکت در صورت مجاورت با رطوبت به راحتی دچار کپک زدگی و رشد قارچ و ایجاد بوی بد در اتاق می شوند.
  • موادی که در موکت و فرش به کار می رود غیر قابل بازیافت بوده و به طبیعت آسیب وارد می کند.

با توجه به آنچه گفته شد برای اتاق خواب کفپوش بهتر است از موکت و با خیال راحت می توان آنها را نصب کرد. برخی از کفپوش ها مانند لینولئوم، پی وی سی و تا حدودی چوب از درجه سختی کمی برخوردار بوده و نگرانی را از بابت ضربه در زمان زمین خوردن نخواهید داشت.
از نظر آلرژی نیز می توان گفت تمام انواع کفپوش اتاق خواب ضد آلرژی و آنتی باکتریال بوده و در ساختار خود هیچ ماده ی سمی و خطرناکی ندارند. اغلب آنها از مواد طبیعی یا قابل بازیافت تولید شده و به طبیعت آسیبی وارد نمی کنند. رنگ و طرح های جذاب در سایر کفپوش ها بسیار بیشتر از موکت بوده و شستشوی راحتی دارند. جای لک را به راحتی می توان از روی کفپوش ها پاک کرده و در صورت خرابی و فرسودگی تعمیر می شوند و یا می توان فقط قسمت آسیب دیده را برداشت و با پنل های سالم جایگزین نمود.

سوالات متداول

برای کف اتاق خواب چی خوبه؟

از بهترین انواع کفپوش مناسب اتاق خواب می توان به پارکت چوبی، لمینت، موکت، فرش، کفپوش پی وی سی، لینولئوم، سرامیک و سنگ اشاره کرد.

برای اتاق خواب کفپوش بهتره یا موکت؟

هر دو پوشش های مناسبی برای اتاق خواب هستند، اما با توجه به اینکه کفپوش ها از قبیل پارکت براحتی تمیز میشوند و قابل ترمیم می باشند، برای کف اتاق خواب بهتر از موکت هستند.

منبع

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

    1. بله کفپوش های چوب پنبه ای مواد شیمیایی در فضا پراکنده نمیکنن و برای اتاق خواب کودک استفاده میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا