اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

معرفی جدیدترین و بهترین دیوارپوش برای پذیرایی شیک و لوکس

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین دیوارپوش برای پذیرایی جلوه ی ظاهری می باشد. پذیرایی به عنوان مهم ترین بخش از یک منزل باید کاملا اصولی به دکوراسیون داخلی آن پرداخته شود، زیرا تاثیر بسزایی بر روحیه ی ساکنین و مهمان ها دارد. به علت تنوع بالایی که در دیوارپوش وجود دارد ممکن است در زمان انتخاب دچار سردرگمی شوید. ما در این مطلب انواع مدل دیوارپوش شیک برای پذیرایی را به تفکیک و با ذکر خصوصیات برای شما معرفی می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین دیوارپوش پذیرایی

چرا دیوارپوش برای پذیرایی؟

به استفاده از انواع دیوارپوش می توان در کمترین زمان با هزینه های اندک و بدون خرابکاری نوسازی در نقاط مختلف منزل از جمله پذیرایی داشته باشید. مزایای بسیاری از جمله عایق صدا، عایق دما، زیبایی و شستشوی آسان که در دیوارپوش ها وجود دارد و آنها را به متریالی محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. با توجه به این مزایا و تنوع بسیار در طرح و رنگ آنها، از طرفداران هر سبک دکوراسیون با هر نوع سلیقه که باشید، حق انتخاب بالایی پیش رو خواهید داشت.

دیوارپوش فومی؛ ارزان ترین دیوارپوش برای پذیرایی

دیوارپوش فومی ساخته شده از فوم پلی اتیلن می باشد که در بافت خود منافذ ریز هوا دارد. منافذ درون بافت باعث نرمی و انعطاف پذیری بالای این پنل ها شده و به راحتی بر روی دیوارهای دارای انحنا نصب شود. اگر دیوارپوش فومی را برای پذیرایی انتخاب کردید، باید بدانید که گزینه مناسبی برای پوشاندن دیوارهای در معرض نور آفتاب نمی باشند.

دیوارپوش راهرو چی بخریم؟

دیوارپوش فومی برای پذیرایی
این دیوارپوش طرح و رنگ های متنوعی دارد اما طرح چوب و سنگ برای پذیرایی بسیار زیبا و مناسب می باشد. از این دیوارپوش می توان برای یک دیوار کامل یا در برخی قسمت ها به صورت پازلی با دیوار ساده استفاده نمود. از بهترین مزایای آن می توان قابلیت شستشو و ضد آب بودن می باشد. اگر دیوار پذیرایی کثیف شد به راحتی می توانید با شستشو دیوارپوش فومی را مثل روز اول تمیز کنید.

کلیک کنید و با انواع دیوارپوش آشپزخانه آشنا شوید

ماربل شیت برای پذیرایی

یکی از جدیدترین انواع دیوارپوش برای پذیرایی، دیوارپوش ماربل شیت است. این پوشش ها نوعی سنگ مصنوعی هستند که تنوع بالایی از نظر طرج و رنگ دارند. مدل های براق با سطح بسیار صاف آنها ظاهری غیرطبیعی دارد. به همین دلیل بهتر است طرح های مات را انتخاب کنید.

دیوارپوشی سه بعدی برای پذیرایی

دیوارپوش سه بعدی جدیدترین مدل دیوارپوش شیک برای پذیرایی می باشد که از جنس های پلیمری، پی وی سی، چرم، فومی و چوب تولید می شود. این دیوارپوش را براساس جنس می توان در قسمت های مختلف از منزل یا ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار داد. از جمله دیوارپوش های سه بعدی پذیرایی می توان به چرمی، چوبی و سنگی اشاره کرد، زیرا این سه نوع علاوه بر زیبایی و برجسته ساختن دیوار پذیرایی فضایی لوکس و گرم را در محیط به وجود می آورند.

دیوارپوشی سه بعدی برای پذیرایی

دیوارپوش های ذکر شده علاوه بر زیبایی دارای خصوصیات زیادی از جمله عایق صدا و حرارت بودن، ضد خش، وزن سبک و قابلیت شستشو می باشند و به همین دلیل برای پذیرایی بسیار مناسب هستند.

دیوارپوش آلومینیومی

برای فضاهای مدرن استفاده از دیوارپوش آلومینیومی می تواند از گزینه های ایده آل به شمار رود. این پنل ها نصب و اجرای آسانی داشته و در بازه زمنی کوتاه می توانند جلوه منحصر به فردی را روی دیوار پذیرایی ایجاد کنند. لازم به ذکر است که پنل های آلومینیومی ضد زنگ بوده و مقاومت مطلوبی در برابر خط و خش دارد.

دیوارپوش آلومینیومی پذیرایی

دیوارپوش سنگی

اگر برای چیدمان پذیرایی سبک دکوراسیون روستیک را انتخاب کرده اید، بدون شک از نقش بسیار مهم سنگ در این محیط اطلاع دارید. کافیست دیوارپوش سنگی را انتخاب کنید تا به خوبی حس و حال عناصر طبیعی را به محیط القا کنید. پوشش های سنگی از نظر جنس دارای تنوع بالایی بوده و در طرح و رنگ های متعدد در بازار موجود هستند.

دیوارپوش سنگی برای پذیرایی

کلیک کنید و با بهترین انواع دیوارپوش اتاق خواب آشنا شوید

دیوارپوش چوبی؛ جدیدترین دیوارپوش برای پذیرایی

دیوارپوش چوبی به عنوان عنصری از طبیعت زیبایی، گرما و صمیمیت را به فضا تزریق کرده و یکی از زیباترین دیوارپوش ها برای پذیرایی می باشد. این دیوارپوش که شامل دو نوع چوب طبیعی و مصنوعی است، عایق دما بوده و به خوبی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. برای داشتن آرامش در محیط دیوارپوش چوبی برای پذیرایی گزینه ای بسیار عالی است، چون هم عایق صوت بوده و هم به عنوان نمادی از طبیعت نوازشگر روح و جان می باشد. بنابراین این گزینه می تواند به عنوان برترین انتخاب شما بر روی دیوارهای پذیرایی سبک کلاسیک و نئوکلاسیک جا گرفته و لذت و هیجان را به شما هدیه بدهد.

دیوارپوش چوبی برای پذیرایی

دیوارپوش چرم برای پذیرایی

دیوارپوش چرمی یکی از شیک ترین دیوارپوش های موجود در بازار است که از چرم مصنوعی به همراه یک لایه پلی اوراتان تولید می شود. برای نصب چرم به دیوارهایی کاملا صاف و صیقلی نیاز دارید، بهتر است ابتدا زیرسازی را انجام دهید تا با سرعت بالاتری نصب انجام شود. پوشاندن دیوار با چرم برای زیبایی بخشیدن به پذیرایی و تبدیل آن به نقطه ای خیره کننده گزینه ای عالی می باشد.

دیوارپوش چرم برای پذیرایی

این دیوارپوش بسیار لوکس و لاکچری بوده و جذابیت را به سالن پذیرایی تزریق می کند. علاوه براین، به عنوان یک عایق بسیار عالی در برابر صوت می تواند سکوت و آرامش منزل شما را تضمین کند.

دیوارپوش پی وی سی؛ بهترین دیوارپوش برای پذیرایی

دیوارپوش پی وی سی پرطرفدارترین متریال به لحاظ داشتن تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و قیمتی بسیار مناسب می باشد. پی وی سی کاملا ضد آب بوده و در صورتی که دچار لک یا هر کثیفی شد به راحتی می توانید آن را با شوینده ها و آب شستشو داده تا مثل روز اول تمیز و براق شود. از دیگر دلایلی که باعث میشود این گزینه بهترین دیوارپوش برای پذیرایی به شمار رود عبارتند از:

  • نصب آسان
  • پنهان کردن نواقص موجود روی دیوار اصلی از قبیل ریختگی گچ و تغییر رنگ و لک های نم و رطوبت
  • عایق صوت و دما
  • قابلیت جداسازی آسان و نصب مجدد در محیط جدید
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی

دیوارپوش پی وی سی برای پذیرایی

دیوارپوش شیشه ای برای پذیرایی

دیوارپوش شیشه ای زیبایی و نور را به سالن پذیرایی هدیه می دهد. اگر پذیرایی منزلتان کوچک است با استفاده از شیشه می توانید انعکاس نور را در محیط زیاد کرده و فضا را بزرگتر از واقعیت نشان دهید. این دیوارپوش دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و قابلیت شستشو نیز دارد. دیوارپوش شیشه ای در انواع رنگی، طرح دار، مات، چاپی، کریستال و… در بازار موجود بوده که با توجه به سلیقه می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و بر روی دیوار پذیرایی نصب کنید.

دیوارپوش گچی

اگر به دنبال گزینه ای رزان قیمت به عنوان دیوارپوش برای سالن پذیرایی هستید، پنل های گچی می توانند گزینه ایده آلی باشند. این پنل ها دارای طرح های متنوع سه بعدی بوده و امکان رنگ آمیزی آنها نیز وجود دارد. البته توجه داشته باشید که مقاومت این پنل ها در برابر ضربه بالا نبوده و به مرور زمان ممکن است بخش هایی از دیوار دچار پریدگی و شکست شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورتی از این پنل ها برای دیوار پذیرایی استفاده کنید که رفت و آمد در این بخش از منزلتان کم بوده و نم و رطوبت نیز روی دیوار وجود نداشته باشد.

دیوارپوش گچی پذیرایی

دیوارپوش آجری برای پذیرایی

در چند سال اخیر استفاده از آجر در محیط داخلی ساختمان ها رواج زیادی پیدا کرده و می توان از آن برای ایجاد دیوار شاخص استفاده کرد. دیوارپوش آجری گزینه دیگری برای پذیرایی می باشد که قابلیت رنگ آمیزی داشته و از نظر قیمت نیز مناسب هستند. البته توجه داشته باشید که نوع نامرغوب این دیوارپوش ها دارای سوراخ و منافذ زیادی بوده و به مرور گرد و غبار زیادی را جذب می کند.

دیوارپوش آجری برای پذیرایی

کاغذ دیواری

از دیگر انتخاب های ایده آل به عنوان دیوارپوش سالن پذیرایی می توان به کاغذ دیواری اشاره کرد. کاغذ دیواری ها دارای تنوع بسیار بالا از نظر طرح و رنگ و جنس بوده و برخی از آنها در برابر نم و رطوبت نیز دوام و ماندگاری دارند.

نکات مهم در انتخاب بهترین دیوارپوش برای پذیرایی

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، تنوع در دیوارپوش برای سالن پذیرایی بسیار زیاد است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم چند نکته زیر را در زمان انتخاب مد نظر داشته باشید تا دیوارها به زیباترین شکل دیزاین شوند:

  • شکل و طرح پوششی که روی دیوار به کار میبرید بهتر است با سبک چیدمان، رنگ و نوع وسایل و اکسسوری های به کار رفته در سالن پذیرایی تناسب داشته باشد.
  • تا حد امکان طرح های شلوغ را انتخاب نکنید، چون این طرح ها خسته کننده بوده و به مرور احساس خوشایندی نسبت به آنها نخواهید داشت
  • تا حد امکان دیوارپوش قابل شستشو را برای پذیرایی انتخاب کنید، چون شیرینی و شکلات روی دستان کودکان ممکن است دیوار را کثیف کند.
  • اگر سقف پذیرایی کوتاه است، دیوارپوش های رنگ روشن با طرح های عمودی را انتخاب کنید.
  • اگر سالن پذیرایی متراژ کمی دارد، دیوارپوش با طرح های ساده و خلوت و رنگ روشن گزینه ایده آلی محسوب میشوند.
  • دوام و ماندگاری را نباید فراموش کنید چون سوراخ شدن دیوارپوش جلوه بسیار بدی به پذیرایی می دهد.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

    1. محدودیتی در جنس دیوارپوش در این سبک نیست. ترکیب چرم و سنگ می تونه فضای پذیرایی رو در این سبک بسیار جذاب کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا