اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش آجری چیست؟ (کامل ترین نقد و بررسی مزایا و معایب و ویژگی ها)

دیوارپوش آجری یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع دیوارپوش می باشد که فضایی کلاسیک همراه با آرامش را بوجود می آورد. این دیوارپوش ها دارای تنوع بالایی بوده و برخی از آنها طرح آجر هستند و از فوم و ورق های پی وی سی تولید میشوند. با توجه به متریال به کار رفته در دیوارپوش آجری، کاربردهای مختلفی در منزل و سایر محیط ها دارد. در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز به معرفی کامل دیوارپوش آجری و طرح آجر، مزایا، معایب، کاربرد و نکات مهم در نگهداری و انتخاب آنها خواهیم پرداخت.

دیوارپوش آجری برای منزل

دیوارپوش آجری چیست؟

دیوارپوش آجری دارای دو گروه کلی هستند که عبارتند از: دیوارپوش های آجری و تولید شده با خاک و مواد طبیعی و گروه دوم طرح آجر هستند و جنس آنها پی وی سی و فوم می باشد. آجر یکی از متریال های بسیار پرکاربرد در خانه های کلاسیک و قدیمی می باشد و از آنها می توان در خانه های سبک روستیک نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که دیوارپوش آجری با آجری که در سفت کاری دیوارها استفاده شده است فرق داشته و یک متریال برای نمای داخلی و بیرونی محسوب می شود. با توجه به نوع دیوارپوش آجری روش نصب و قیمت های متفاوتی دارند.

دیوارپوش آجری چیست

انواع دیوارپوش آجری منزل

آجرهای به کار رفته برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها را می توان بر اساس نوع متریال به کار رفته در آنها دسته بندی کرد. بر همین اساس چند نوع پرکاربرد از آجر را می توان برای دیوار داخلی منزل و محیط های کاری و غیره انتخاب کرد که عبارتند از:

دیوارپوش طرح آجر

دیوارپوش پی وی سی، فومی، کاشی، کاغذ دیواری و سه بعدی طرح های متنوعی دارند. . یکی از رایج ترین آنها، طرح آجری بوده و می توانند مورد استفاده افرادی که به این طرح علاقه مند بوده اما نمی خواهند هزینه زیادی را صرف کنند قرار گیرد. این دیوارپوش همچنین می تواند در جاهایی نصب شود که از دیوارپوش آجری نمی توان به خاطر عیوبش استفاده نمود. به عنوان مثال در سرویس بهداشتی به دلیل نم و رطوبت زیاد دیوارپوش طرح آجری کاربرد دارد.

دیوارپوش طرح آجر

دیوارپوش آجری فومی

یکی از پرکاربردترین و ارزان ترین انواع دیوارپوش آجری، گزینه هایی می باشند که از فوم تولید میشوند. از مهم ترین ویژگی های دیوارپوش فومی آجری می توان به نصب آسان و قابلیت شستشوی آنها اشاره کرد. کافیست چسب پشت تایل های فومی با طرح آجر را جدا نموده و روی سطح مورد نظر آن را نصب کنید. از این نوع دیوارپوش بیشتر برای فضای بین کابینت ها استفاده میشود.

دیوارپوش فومی چیست؟

دیوارپوش فایبر کامپوزیت

از دیگر انواع دیوارپوش های آجری می توان به فایبر کامپوزیت اشاره کرد که به صورت تایل هایی با قطر کم ارائه میشوند. از مهم ترین ویژگی های فایبر کامپوزیت طرح آجر می توان به نصب آسان، قابلیت رنگ آمیزی آنها اشاره کرد. علاوه براین، دوام و ماندگاری آنها نیز در سطح ایده آلی بوده و بیشتر برای فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد.

آجر طبیعی

اصلی ترین نوع دیوارپوش های آجری از متریال های طبیعی تولید شده اند. خاک و سنگ و مصالح به کار رفته در این تایل ها پس از حرارت دهی در کوره تا حد زیادی در برابر نم و رطوبت مقاوم میشوند. اما بهتر است تا حد امکان از آنها در محیط های مرطوب استفاده نکنید.

دیوارپوش با آجر طبیعی

مزایای دیوارپوش آجری منزل

دیوارپوش باید مزایا و ویژگی هایی به جز زیباسازی داشته باشد و جلوه ظاهری تنها ملاک برای خرید آنها نیست. از جمله مزایای دیوارپوش آجری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر بالایی دارد.
  • هزینه های تعمیر و نگهداری آن بسیار کم می باشد.
  • فاقد مواد سمی و حساسیت زا می باشد.
  • گرما و صمیمیت را به محیط تزریق می کند.
  • برای سبک ها متفاوتی از دکوراسیون مناسب می باشد.
  • دارای تنوع در رنگ می باشد.
  • نوع خام دیوارپوش آجری برای منزل نیز موجود بوده و قابلیت رنگ آمیزی دارد.
  • در برابر حرارت مقاوم می باشد.
  • رطوبت هوا باعث فرسایش آن نمی شود.
  • مناسب مکان های مختلف از جمله مسکونی، تجاری و اداری می باشد.

مزایای دیوارپوش آجری منزل

معایب دیوارپوش آجری منزل

در کنار مزایای متعدد، مانند سایر متریال های به کار رفته برای دیوارها، دیوارپوش های آجری نیز دارای معایبی هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • دارای منافذ متعدد بوده و گرد و غبار در آنها نفوذ می کند.
  • تمیز کردن منافذ روی آجر سخت می باشد.
  • در برابر رطوبت مقاومت ندارد و دچار ترک خوردگی می شود.

نحوه نگهداری دیوارپوش آجری

دیوارپوش آجری نیاز به کارهای مراقبتی داشته و در صورتی که این کارها را انجام ندهید، خیلی زود دچار فرسودگی میشود. از جمله نکات مهم برای نگهداری از این دیوارپوش ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تمیز کاری این دیوارپوش با دستمال انجام شود.
  • شستشوی آجر با مواد شوینده باعث فرسودگی می شود.
  • در فاصله های زمانی کوتاه گرد و غبار روی تایل های آجری را تمیز کنید تا به مرور باعث تغییر رنگ آنها نشود

کاربرد دیوارپوش آجری

تنوع رنگ باعث شده تا دیوارپوش های آجری را بتوان برای قسمت های مختلف ساختمان اعم از نمای داخلی و خارجی استفاده کرد. کاربردهای مهم این متریال عبارتند از:

دیوارپوش آجری برای پشت تلویزیون

دیوار پشت تلویزیون یکی از نقاطی است که بسیار در معرض دید بوده و باید به زیبایی آن اهمیت بسیاری داد. تایل های آجری دیوار را به نقطه ای کانونی تبدیل می کنند و به همین دلیل جلوه فوق العاده زیبایی را برای اتاق های تلویزیون فراهم می کنند.

دیوارپوش آجری برای پشت تلویزیون

دیوارپوش آجری اتاق نشیمن

اتاق نشیمن جایی است که افراد خانواده زمان بیشتری را در کنار یکدیگر سپری می کنند. این قسمت باید دارای فضایی گرم و صمیمی باشد تا حس خوب را بین افراد خانواده جاری سازد. دیوارپوش آجری این حس را به محیط تزریق کرده و بر روی اشخاص تاثیر خوبی از لحاظ روحی می گذارد.

دیوارپوش آجری برای اتاق نشیمن

دیوارپوش آشپزخانه چی بخریم؟

دیوارپوش آجری برای آشپزخانه

با توجه به اینکه دیوارپوش آجری در برابر حرارت مقاوم بوده و دچار آتش سوزی نمی شود، می توان از آن به عنوان دیوارپوش بین کابینتی و یا به عنوان دیوارپوش پشت اجاق استفاده کرد. تنوع این دیوارپوش در رنگ باعث می شود سلیقه های متفاوتی بتوانند آن را انتخاب کرده و همچنین می توان آن را با دیگر اجزا آشپزخانه هماهنگ نمود.

دیوارپوش آجری برای آشپزخانه

دیوارپوش آجری دیوار اپن

از دیوارپوش آجری می توان برای نمای بیرونی آشپزخانه که همان دیوار اپن می باشد استفاده نمود. اپن آشپزخانه از قسمت هایی است که می توان آن را به یک نقطه ی متفاوت و کانونی تبدیل کرد. استفاده از آجر برای اپن در سبک های سنتی بیشتر رایج است.

دیوارپوش آجری برای اطراف شومینه

یکی دیگر از قسمت های منزل که به نقطه ی کانونی تبدیل می شود، شومینه است. دیوارپوشی آجری برای شومینه نیز بسیار مناسب می باشد. این دیوارپوش به خاطراینکه مقاومت بالایی نسبت به دما داشته و دچار حریق نمی شود، برای اطراف و داخل شومینه انتخابی درست می باشد.

دیوارپوش آجری برای اطراف شومینه

دیوارپوش آجری برای نمای بیرونی ساختمان

دیوارپوش آجر نما می تواند حس و حال هنرمندانه ای را به ساختمان بدهد. این دیوارپوش به خاطر مقاومت بالایی که دارد می تواند برای نمای بیرونی ساختمان استفاده شده و زیبایی آن را تضمین کند. علیرغم تنوع بالا در رنگ، بیشتر آجرهای قرمز برای نمای بیرونی ساختمان استفاده میشود.

دیوارپوش آجری دیوار راه پله

دیوار راه پله نیز از جمله قسمت هایی است که می تواند به وسیله ی دیوارپوش های آجری پوشانده و دیزاین شود. این قسمت از منزل معمولا خالی مانده و برای زیباسازی آن تصمیمی گرفته نمی شود. کافیست به جلوه تایل های آجری اعتماد کنید تا راه پله ها را بسیار هنرمندانه تزئین کنند.

بهترین دیوارپوش راه پله چیست؟

دیوارپوش آجری برای دیوار راه پله

دیوارپوش آجری اتاق کودک

دیوارپوش آجری دارای تنوع در رنگ می باشد. به دو صورت می توان این دیوارپوش را برای اتاق کودک استفاده کرد:

  • از رنگ های روشن این دیوارپوش برای اتاق کودک می توان استفاده نمود. بهتر است این دیوارپوش در اتاق کودک به صورت پازلی و ترکیبی در برخی نقاط استفاده شود، تا فضای اتاق را سنگین نکند.
  • یکی دیگر از کارهایی که می توان انجام داد رنگ آمیزی آجرها و ساختن دیواری رنگارنگ از آجر می باشد.

کلیک کنید و با بهترین دیوارپوش اتاق کودک آشنا شوید

دیوارپوش آجری برای اتاق کودک

دیوارپوش آجری اتاق خواب

معمولا دیوار پشت تخت را به نقطه ای متفاوت تبدیل می کنند. یکی از کارهایی که برای ایجاد این تفاوت می توان انجام داد، نصب دیوارپوشی خاص و متفاوت در این قسمت است. دیوارپوش آجری برای دیوار پشت تخت بسیار عالی می باشد زیرا می تواند به همراه زیبایی، حس خوب و آرامش را به اتاق خواب تزریق کند.

دیوارپوش آجری برای اتاق خواب

دیوارپوش آجری برای حیاط

حس گرمی و صمیمیتی که به وسیله ی دیوارپوش آجری انتقال می یابد بسیار زیاد می باشد. برای اینکه حیاط منزل به مکانی گرم و دنج تبدیل شود تا برای معاشرت و دورهمی ها مورد استفاده قرار گیرد می توان از تایل های آجری برای آن استفاده کرد.

بهترین دیوارپوش حیاط چیست؟

دیوارپوش آجری برای حیاط

دیوارپوش آجری کافی شاپ و رستوران های سنتی

رستوران های سنتی و کافه ها معمولا جاهایی دنج و صمیمی هستند. اشخاصی که ار رستوران های سنتی استفاده می کنند به نوستالژیک علاقه مند بوده و به دنبال دنیای قدیم می گردند. آجری به عنوان متریالی که این حال و هوا را داشته، می تواند یک دیوارپوش مناسب برای این فضا باشد.

دیوارپوش آجری برای کافی شاپ

دیوارپوش آجری برای اقامتگاه های سنتی

اقامتگاه های سنتی نیز باید دارای متریال هایی از معماری قدیم باشند تا به خوبی حس و حال آن زمان را انتقال دهند. دیوارپوش آجری بیشترین استفاده را در معماری قدیمی داشته و می تواند در دنیای امروز نیز این نقش را به خوبی ایفا کرده و با انرژی خوبی که برگرفته از خاک می باشد فضایی دنج و عالی را در این اقامتگاه ها برقرار کند.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

    1. سلام. باتوجه به تنوع رنگی در دیوارپوش های آجری بسته به سلیقه و دکوراسیون اتاق می توان یک رنگ را انتخاب کرد. اما معمولا سفید را انتخاب می کنند تا در کنار رنگ های دیگر جلوه خوبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا