اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

معرفی کامل 10 مورد از بهترین انواع کفپوش آسانسور

اگر به دنبال بهترین کفپوش آسانسور هستید باید ابتدا در مورد اهمیت و همچنین ویژگی های آن اطلاعات کافی داشته باشید. با توجه به بالا رفتن تعداد طبقات ساختمان ها اعم از تجاری، اداری، تفریحی و یا مسکونی، استفاده از آسانسور در آنها امری بدیهی شده است. با توجه به اینکه آسانسور از قسمت های بسیار پر تردد در هر ساختمان محسوب میشود، نیازمند یکی از انواع کفپوش است که مقاومت بالایی داشته باشد تا در اثر رفت و آمدهای زیاد و یا قرار گرفتن برخی وسایل بر روی آن دچار آسیب دیدگی نشود. علاوه براین، جلوه ظاهری این پوشش ها نیز اهمیت زیادی داشته و نباید از آن غافل شد. در ادامه این مطلب به بررسی انواع کفپوش آسانسور اعم از چمن مصنوعی، پی وی سی و لاستیکی، سنگ و غیره خواهیم پرداخت و نکات مهم انتخاب بهترین کفپوش برای داخل آسانسور را ارائه می دهیم.

انواع کفپوش آسانسور

ویژگی های بهترین کفپوش آسانسور

برای اینکه از انتخاب خود راضی باشید، ابتدا بهترین بودن را در مورد کفپوش داخل آسانسور مورد بررسی قرار می دهیم. برای اینکه کفپوش درستی را انتخاب کنیم باید سه گزینه را مورد توجه قرار دهیم که عبارتند از:

جلوه ی ظاهری

همان طور که ظاهر و نمای بیرونی یک ساختمان تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد، فضای داخل نیز کاملا تاثیر گذار می باشد. وقتی فردی برای خرید یک واحد آپارتمانی وارد مجتمع می شود، از روی ظاهر و کیفیت جزء به جزء ساختمان تصمیم گیری کرده و انتخاب نهایی خود را مشخص می کند. در ساختمای تجاری نیز به همین صورت بوده و افرادی که برای خرید وارد ساختمان می شوند زیبایی ظاهری فضا نیز آنها را تشویق به خرید از مکانی لوکس خواهد کرد.

آسانسور به عنوان اولین قسمتی که افراد در یک ساختمان با آن روبرو می شوند، باید چیزی از این جلوه ی ظاهری کم نداشته باشد. پس نتیجه می گیریم بهترین کفپوش برای آسانسور در ابتدا باید زیبایی منحصر به فردی داشته باشد.

کیفیت کفپوش داخل آسانسور

دومین گزینه ای که در مورد کفپوش آسانسور باید مد نظر گرفته شود، مقاومت بالا است. تردد بسیار بالایی که در آسانسورها صورت گرفته و همچنین وارد کردن وسایلی مانند سبدهای خرید، صندلی چرخ دار، تخت بیمارستان، چمدان و جابجایی و انتقال وسایل به طبقات دیگر همگی عواملی بر فرسایش سریع کفپوش می باشند. در زمان تهیه کفپوش باید از مقاوم ترین متریالها انتخاب کنید تا عمر طولانی داشته و به سرعت دچار فرسودگی و پارگی نشوند.

قیمت مناسب

با توجه به اینکه هزینه های ساختمان بسیار بالا می باشد، باید کفپوشی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه بوده و قیمت مناسبی داشته باشد. البته بهترین انتخاب تلفیق قیمت مناسب و کیفیت ایده آل است و ارزان بودن به تنهایی نباید ملاک انتخاب قرار گیرد.

انواع کفپوش آسانسور

اکنون که می دانیم بهترین کفپوش برای کف آسانسور باید چه ویژگی هایی داشته باشد به معرفی چند مورد از پرکاربردترین ها می پردازیم:

1- سنگ؛ مقاوم ترین کفپوش برای داخل آسانسور

کفپوش سنگی بهترین گزینه برای کف آسانسور می باشد، زیرا علاوه بر داشتن مقاومت بسیار بالا، دارای طرح و رنگ های زیادی بوده و خریداران می توانند متناسب با سلیقه و علاقه خود انتخابی عالی داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است، سنگ قابلیت شستشو داشته و در برابر شوینده ها نیز از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

کفپوش سنگی آسانسور

2- کفپوش آسانسور سه بعدی

کفپوش سه بعدی به خاطر داشتن طرح های منحصر به فرد طرفداران زیادی دارند و برای کف آسانسور مورد استقبال قرار گرفته اند. این کفپوش ها نیز در برابر تردد زیاد مقاوم بوده و دچار آسیب و فرسایش نمی شوند. جذابیت طرح و رنگ های کفپوش سه بعدی برای آسانسور تاثیر زیادی روی افراد در زمینه خرید و یا داشتن حس مثبت می شوند. این پوشش ها در واقع نوعی استیکر با طرح های سه بعدی هستند و نصب و اجرای آسانی داشته و با تنوع بالایی مواجه هستند.

3- موکت  آسانسور

موکت به عنوان یکی از قدیمی ترین و پر مصرف ترین کفپوش ها بوده و برای آسانسور نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این کفپوش را به راحتی می توان از کف کابین برداشته و نظافت و شستشوی آن را انجام داد. مقاومت بالا، قیمت مناسب و وزن کم از دیگر مزایای این کفپوش برای کابین آسانسور می باشد.

4- کفپوش پی وی سی برای آسانسور

کفپوش پی وی سی نیز برای داخل آسانسور مناسب است، زیرا مقاومت در برابر ضربه و ساییدگی داشته و قیمت مناسبی نیز دارد. این کفپوش که از طول عمر بالایی برخوردار است، دارای طرح و رنگ های زیادی بوده و قابلیت شستشو دارد. پی وی سی یا کفپوش لاستیکی آسانسور نصب بسیار آسانی د اشته و کافیست از چسب های مخصوص و مقاوم برای این منظور استفاده کنید.

مهم تر از همه اینکه، شستشوی آنها با مواد شوینده تاثیری بر کیفیت و جلوه ظاهری آنها نخواهد داشت و برای محیط های پرتردد یکی از بهترین گزینه ها محسوب میشود.

کفپوش لاستیکی آسانسور

بر ای آشنایی با نحوه تمیز کردن کفپوش پی وی سی کلیک کنید

5- کفپوش سرامیکی برای کف آسانسور

کفپوش سرامیکی برای مصارف متعددی مورد استقبال قرار گرفته و جزو پرمصرف ترین کفپوش ها می باشد. دلیل این استقبال قیمت مناسب، مقاومت بالا، تنوع در طرح و رنگ و قابلیت شستشو می باشد. از این کفپوش برای داخل کابین آسانسور نیز می توان استفاده کرد. عمر طولانی و نظافت آسان در کنار تنوع و زیبایی سبب رضایت کافی شما از این انتخاب خواهد بود.

6- کفپوش پارکت آسانسور

اگر به دنبال کفپوشی هستید که علاوه بر داشتن زیبایی، نصب آسان و قیمت مناسبی نیز داشته باشد، می توانید به عنوان اولین گزینه کفپوش پارکت را در نظر بگیرید. این کفپوش لوکس، دارای وزن بسیار کمی بوده و به همین دلیل وزنی را به کابین آسانسور تحمیل نخواهد کرد. علاوه براین، نظافت آن بسیار راحت بوده و جلوه ظاهری عالی نیز دارد. برای فضای های مدرن این کفپوش را در اولویت قرار دهید.

14 روش تمیز کردن کفپوش لمینت

7- کفپوش اپوکسی برای کابین آسانسور

اگر تصمیم به استفاده از کفپوش اپوکسی برای آسانسور دارید، باید توجه داشته باشید که در ضخامت بسیار کم باید اجرا کنید تا وزن زیادی را به آسانسور ندهد. این کفپوش دارای درخشش و جذابیت بالایی بوده و قابل شستشو است. کفپوش اپوکسی ضد لک بوده، در برابر ضربه و تردد بالا دچار فرسایش و ساییدگی نمی شود. از این کفپوش برای ساختمان های لوکس، مکان های تجاری و هتل ها استفاده می شود.

8- کفپوش بتومکس آسانسور

بتومکس یا کفپوش های بتنی پولیشی یکی از مقاوم ترین گزینه ها برای پوشش کف آسانسور می باشد که زیبایی و دوام و ماندگاری را با هم تلفیق کرده اند. بتن های مورد استفاده برای این محیط ها با دستگاه های مخصوص پولیش داده شده و براق و بسیار درخشان می شوند.

علاوه براین، مانند سایر سطوح بتنی، این پوشش در برابر ضربه و قرار گرفتن اجسام سنگین و نوک تیز دچار خراشیدگی، ترک و شکستگی نمیشود. به همین دلیل بیشتر برای محیط های صنعتی با تردد بالا و همچنین آسانسور حمل وسایل سنگین در برج های مسکونی می توان از آنها استفاده کرد.

9- کاشی چینی

کفپوش سنگ چینی یکی دیگر از کفپوش های سنگی برای کف آسانسور می باشد. این کفپوش از مقاومت بیشتری نسبت به سنگ های دیگر برخوردار بوده و به همین دلیل برای مکان های پر تردد مناسب تر است. نظافت و شستشوی این کفپوش بسیار راحت بوده و با شوینده ها نیز وارد واکنش نشده از این رو عمر طولانی خواهد داشت.
یکی از مهم ترین ویژگی های کاشی چینی که با نام پرسلان نیز شناخته شد ه هستند، نصب بدون نیاز به ملات سیمانی است. برای نصب این پوشش ها از چسب های مخصوص استفاده شده و به همین دلیل استقامت بالایی داشته و بدون کثیف کاری و صرف هزینه زیاد قابل اجرا هستند.

کاشی چینی کف آسانسور

10- چمن مصنوعی برای کف آسانسور

به عنوان یکی دیگر از انواع کفپوش آسانسور می توان به چمن مصنوعی اشاره کرد. چمن مصنوعی از مواد پلاستیکی بسیار قوی تولید شده و علاوه بر زیبایی، در برابر تردد بالا می توانند استقامت مطلوبی داشته باشند. چمن مصنوعی آسانسور را می توان در مدل های متنوعی انتخاب کرد و برای تردد آسان بهتر است بیش از اندازه پرز بلند نباشند.

بهترین کفپوش برای داخل آسانسور صنعتی و حمل بار

آسانسورهای مورد استفاده در پارکینگ ها و بالابرهای بیرونی، آسانسورهایی که برای جابجایی تعداد بالای مسافر در نظر گرفته می شوند و یا آسانسورهایی که در فضای باز و صنعتی نصب می شوند، نیازمند کفپوش متناسب با کاربریشان هستند. کفپوش متیل متاکریلات یا همان MMA به خاطر چسبندگی بالایی که بین لایه های رزینی دارد از مقاومت بالایی برخوردار است.

این کفپوش همچنین در برابر مایعات صنعتی دارای مقاومت بوده به همین دلیل برای آسانسورها صنعتی کاملا مناسب است. این کفپوش دارای تنوع در رنگ های صنعتی بوده و به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر تغییرات دمای دارد، در فضای بیرون دچار فرسودگی نمی شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا