طراحی دکوراسیون داخلی

40 مدل و اصول مهم در دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای تلفیق زیبایی های سبک کلاسیک و مدرن است که فضایی مجلل را بوجود می آورد. در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک مانند سایر سبک ها رنگ بندی، نوع وسایل و تزئینات و نحوه چیدمان اصول و قوانین خاص خودش را دارد. اگر به دنبال فضایی باشکوه و در عین حال شیک و مدرن هستید، شک نکنید که در این مطلب به نتایج خوبی دست پیدا می کنید. در ادامه ایده های متنوع، مدل دکوراسیون پذیرایی نئوکلاسیک و نحوه اجرای این چیدمان را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

پذیرایی از مهم ترین بخش ها در منازل است و لوکس ترین وسایل در این بخش قرار میگیرد. نئوکلاسیک یکی از بهترین انواع سبک های دکوراسیون داخلی است که با فرهنگ ایرانی می تواند سازگاری زیادی داشته باشد. این سبک در قرن 18 و 19 میلادی ارائه شد و زیبایی سبک کلاسیک را در کنار مدرن به کار برده است. این سبک بیشتر برای خانه های بزرگ کاربرد دارد و دیوارهای گچبری، مبلمان های استیل در کنار مدل های مدرن و تابلوهای بزرگ در آن جایگاه ویژه ای دارد.

طرح دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

رنگ مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

یکی از نکات بسیار مهم در چیدمان پذیرایی به سبک نئوکلاسیک، رنگ بندی است. در مبلمان، فرش، پرده و سایر وسایل موجود در اتاق بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود. کرم، بژ، طوسی، سرمه ای، نسکافه ای، طیف خاکستری روشن و سفید از جمله رنگ های پرکاربرد در این سبک برای پذیرایی است. در دکوراسیون داخلی این مساله اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید براحتی از آن گذشت.

بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک و بزرگ چیست؟

رنگ دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

رنگ مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

تزئین دیوار پذیرایی در سبک نئوکلاسیک

دیوار از بخش های بسیار مهم پذیرایی نئوکلاسیک است. در این سبک دیوارها با گچبری و تابلوهای هنری در ابعاد بزرگ تزئین می شوند. به همین دلیل این سبک در محیط های کوچک نمی توانند جلوه خوبی داشته باشند و نوعی شلوغی را به همراه دارند.به عبارت دیگر، اگر برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک به دنبال سبک مناسب و اجرای آن در پذیرایی هستید، بهتر است سبک دکوراسیون مینیمال و موارد مشابه را انتخاب کنید.

بهترین دیوارپوش برای پذیرایی چیست؟

دیوار پذیرایی سبک نئوکلاسیک

تزئین دیوار پذیرایی در سبک نئوکلاسیک

نورپردازی دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

با توجه به اینکه در این سبک تجملات نقش مهمی ایفا می کند، به همین دلیل لوسترهای بزرگ نقش مهمی در آن ایفا می کنند. برای چیدمان سالن پذیرایی در سبک نئوکلاسیک لوسترهای بزرگ در سبک های کلاسیک و مدرن کاربرد دارد. در ادامه چند مدل نورپردازیی نئوکلاسیک در پذیرایی را می توانید مشاهده کنید.

لوستر بزرگ پذیرایی طرح نئوکلاسیک

نورپردازی دکوراسیون نئوکلاسیک سبک پذیرایی

نورپردازی نئوکلاسیک پذیرایی

نورپردازی دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

استفاده از پرده های بلند پارچه ای

در این سبک از پرده های بلند پارچه ای استفاده میشود و می توان رنگ آنها را با مبلمان و فرش ست کرد. نه تنها پرده های حریر بلند، بلکه مدل های مخمل و کلاسیک نیز می توان در این محیط استفاده کرد.

پرده پذیرایی نئوکلاسیک

کاربرد مجسمه های بزرگ در پذیرایی نئوکلاسیک

از دیگر ویژگی های دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی می توان به استفاده از مجسمه های بزرگ اشاره کرد. در گوشه های خالی و اطراف مبلمان می توان یک یا دو مجمسه بزرگ در سبک های مختلف را قرار داد. مجسمه ها در این سبک می توانند فلزی و گچی باشند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر مجسمه انسان، حتی حیوانات و پرندگان نیز می تواند در این سبک استفاده شود.

استفاده از مجسمه در پذیرایی نئوکلاسیک

مجسمه نئوکلاسیک پذیرایی

فرش نئوکلاسیک برای پذیرایی

فرش و کفپوش برای پذیرایی مانند سایر وسایل و المان های محیط دارای ویژگی های خاصی در این سبک هستند. از مهم ترین ویژگی های این فرش ها می توان به ابعاد و سایز کوچک آنها اشاره کرد. تا حد امکان در این سبک برای پذیرایی از فرش های سایز کم استفاده میشود و اغلب مدل های فانتزی دارند. علاوه براین، رنگ بندی نیز بیشتر خنثی و سفید و کرم است.

فرش پذیرایی نئوکلاسیک

فرش در نئوکلاسیک پذیرایی

مدل دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

رنگ جذاب برای پذیرایی نئوکلاسیک

دیوار با گچبری در پذیرایی

استفاده از مبل راحتی در پذیرایی با دکور نئوکلاسیک

گچبری دیوار برای پذیرایی سبک نئوکلاسیک

پذیرایی نئوکلاسیک با لوسترهای مدرن بزرگ

دیزاین پذیرایی نئوکلاسیک

چیدمان نئوکلاسیک در پذیرایی

مدل پذیرایی نئوکلاسیک

عکس دکور نئوکلاسیک پذیرایی

پذیرایی نئوکلاسیک

طراحی دکوراسیون پذیرایی سبک نئوکلاسیک

ایده چیدمان پذیرایی سبک نئوکلاسیک

مدل پذیرایی نئوکلاسیک

عکس پذیرایی نئوکلاسیک

منبع: home-designing.com

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

    1. در فضاهای بزرگ نتوکلاسیک جلوه بهتری دارد، اما برای پذیرایی کوچک می تونین رنگ های خنثی رو انتخاب کنید تا فضا بزرگتر جلوه کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا