طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

صفر تا 100 دکوراسیون آشپزخانه سبک بوهو؛ 25 عکس و مدل

آشپزخانه سبک بوهو فضایی کاملا جذاب و خیره کننده است که طرفداران خاص خودش را دارد. اگر از فضاهای خنثی و مینیمال فراری هستید، با انتخاب این سبک دکوراسیون آشپزخانه متفاوت زیبایی را به منزل و آشپزخانه خود هدیه دهید. فضایی سرشار از رنگ های زیبا، زنده، پویا و روشن، الهام گرفته از طبیعت در آشپزخانه با سبک بوهو حکفرما خواهد شد. سبک بوهو رنگارنگ و روشن با ترکیبی از الگوها، دیوارپوش‌های مکرومه ای و مجموعه‌ای پر از گیاهان سبز‌رنگ و طبیعی می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات بیشتر آشپزخانه  بوهمیان می پردازیم.

عکس آشپزخانه سبک بوهو

رنگ ها در آشپزخانه سبک بوهو

بوهو یکی از بهترین سبک های دکوراسیون داخلی است که در آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار میگیرد. وقتی صحبت از آشپزخانه های سبک بوهمی می شود، رنگ کلی و پالت رنگی که در فضا استفاده می شود، مهم ترین نقطه شروع است. این پالت با رنگ های گرم پر می شود و برای کابینت ها نیز می توان از رنگ های سورمه ای و سبز استفاده کرد. استفاده از رنگ های نارنجی و مشتقات خاک نیز به زیبایی این فضا کمک زیادی کرده و متناسب با این سبک در دکوراسیون آشپزخانه می باشد.

اشپزخانه بوهو

رنگ آشپزخانه سبک بوهو
استفاده از رنگ های متنوع در این فضا بر خلاف آشپزخانه های مدرن و تک رنگ از هیجان بالایی برخوردار است. بر خلاف سبک دکوراسیون مینیمال که به دنبال سادگی است، این سبک با شلوغ بودن موافق است؛ چه در زمینه ی رنگ چه در بقیه موارد.

رنگ در آشپزخانه های بوهو

ترکیب مواد طبیعی در آشپزخانه بوهو

آشپزخانه های سبک بوهو سرشار از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ هستند. از سنگ کوارتز می توانید برای کانترها استفاده کرده و گرمای خاص این عنصر بی نظیر را به محیط تزریق کنید. کفپوش ها را چوبی انتخاب کرده و همچنین کابینت و شلف های روی دیوار را از جنس چوب در نظر بگیرید.

عکس آشپزخانه بوهو
یکی از مشخصه های این سبک وجود شلف های چوبی بر روی دیوار بوده که روی آن را با ظروف رنگارنگ پر می کنند. در قسمت پایینی این شلف ها جایی برای آویز کردن برخی از وسایل پخت و پز در نظر بگیرید.

مدل آشپزخانه بوهو با شلف چوبی

10 تفاوت سبک بوهو و روستیک که باید بدانید!

استفاده از ظروف با متریال طبیعی

در ترکیب آشپزخانه با سبک بوهمیان استفاده از سینی های چوبی، قاشق و چنگال چوبی، ظروف فلزی و سنگی دیده می شود. از ظروف سفالی نیز در آشپزخانه بوهو بسیار زیاد استفاده می شود. اغلب ظروف سفالی با طرح و نقش های زیاد از طبیعت و تصویری متناسب با فرهنگ های مختلف هستند.

آشپزخانه بوهمیان با متریال طبیعی

استفاده از گل و گیاهان

گل و گیاهان به طور کل در بوهو کاربرد گسترده ای دارند و این مورد در آشپزخانه نیز مشاهده می شود. آویز کردن گیاهانی مانند پتوس و سرخس از دیوارکوب های چوب و مکرومه، قرار دادن گلدان ها بر روی شلف و قفسه ها و یا حتی بر روی یخچال از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. در صورت کمبود فضا برای قرار دادن گیاهان، گلدان ها را از سقف آویزان می کنند.

استفاده از گل و گیاه

40 مدل چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه

کابینت برای آشپزخانه سبک بوهو

معمولا در این سبک کابینت را در ردیف پایین نصب می کنند و روی دیوارها را با شلف و جاهایی برای آویز کردن ظروف پر می کنند. در کنار کابینت ها یک قفسه بدون در یا نهایتا با دربی شیشه ای که درون آن کاملا قابل مشاهده باشد برای قرار دادن برخی از ظروف وجود دارد. کابینت ها معمولا چوبی انتخاب شده و رنگ هایی مانند سبز و آبی لاجوردی بیشترین استفاده را دارند. با توجه به اینکه محدودیت در این سبک وجود ندارد، جنس و رنگ کابینت ها نیز می تواند کاملا هماهنگ با سلیقه شما رنگ و طرح منحصر به فردی را بگیرد.

کابینت برای آشپزخانه بوهو

کابینت بوهو

کابینت برای آشپزخانه سبک بوهو

5 تفاوت سبک بوهو و اسکاندیناوی

آویز کردن ظروف در آشپزخانه

با شلف ها و آویزهایی برای جا قابلمه‌ای و سایر اقلام کوچک به فضای قدیمی و سنتی پیوند خواهید خورد. قسمت هایی برای آویز کردن وسایل آشپزی در کنار اجاق گاز، سینک ظرفشویی و گاهی در قسمت وسط آشپزخانه و بر روی سقفی کاذب و پایین تر از دیگر قسمت های سقف دیده می شود. این انتخاب کاملا شخصی و با توجه به ابعاد آشپزخانه قابل تغییر می باشد. مجموعه ای از ظروف، کاسه و بشقاب های قدیمی را می توان در قفسه های چوبی قرار داد و زیبایی بیشتری را در فضا به وجود آورد.

آویز کردن ظروف در آشپزخانه

آویز کردن ظروف در آشپزخانه بوهو

نصب چراغ های منحصر به فرد

چراغ‌های آویز الهام‌گرفته از فرهنگ مراکش نیز با فلزکاری پیچیده و شیشه‌های رنگارنگ از جمله مورادی است که برای نورپردازی آشپزخانه دیده می شود. چراغ های کلاسیک با شکل های خاص و منحنی های زیبا نیز در این ترکیب سبب ایجاد زیبایی بیشتر شده و به عنوان آثار هنری متناسب با این سبک می باشند.

چراغ حصیری آشپزخانه بوهو استایل

نورپردازی آشپزخانه بوهمیان

تزئین آشپزخانه بوهو

بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه

ترکیب عناصر قدیمی با جدید

یک آشپزخانه بوهو معمولاً با عناصر، رنگ ها، مواد مختلف و وسایل قدیمی و مدرن مشخص می شود. دیوارهای پر جنب و جوش، چراغ های قدیمی، کاشی های کف طرح دار و سطوح کوارتز، ظروف قدیمی و وسایل جدید آشپزی، منسوجات رنگارنگ همگی می توانند در کنار هم برای ایجاد این فضای بی نظیر استفاده شوند. آشپزخانه‌های بوهمیان اغلب حسی متفاوت دارند، زیرا معمولاً با ترکیبی از قطعات جدید و قدیمی دیده می‌شوند و این ترکیب از هیجان و شور و نشاط بالایی برخوردار است.

آشپزخانه سبک بوهمی

بوهو برای آشپزخانه

ترکیب عناصر مختلف در آشپزخانه

شما در این ترکیب حتی می توانید از عکس های خانوادگی بر روی دیوارها یا در کابینت و بر روی یخچال استفاده کنید، زیرا این سبک فضایی باز برای آزادی عمل است و سلایق شخصی به راحتی می توانند در این سبک دیده شوند و زیبایی بیافرینند.

راحتی و آرامش در آشپزخانه به سبک بوهو

آشپزخانه های بوهو می توانند از نظر طراحی بسیار متفاوت باشند و بسته به سلیقه ی هر فرد و علایق او رنگ و بویی کاملا منحصر به فرد به خود بگیرند. اما معمولاً یک چیز مشترک دارند؛ تمرکز بر راحتی و آرامش، پویایی و جذابیت! این فضای جذاب، آرام و پویا فضایی دنج برای آشپزی است که در عین حال پر شده از دکوری های زیبا با نورهای ملایم و تمام این موارد در کنار هم حال خوب و انرژی مثبت بالایی را به همراه دارند. ترکیب مدرنیته با معاصر در بطن این سبک سبب شخصیت دادن و جایگاه به آن شده است.

دکوراسیون آشپرخانه بوهو

آشپزخانه به سبک بوهوراحتی و آرامش در آشپزخانه به سبک بوهو

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا