طراحی دکوراسیون دفتر کارطراحی دکوراسیون محیط کار

11 اصل مهم در طراحی دفتر کار در منزل

طراحی دفتر کار در منزل با توجه به تغییر سبک کار در دنیای امروز و عدم نیاز به حضور در اداره و محیط های کاری خارج از خانه اهمیت بسیار بالایی دارد. به طوریکه در تمام دنیا بخش مهمی از طراحی دکوراسیون منزل را به طراحی اتاق کار خانگی اختصاص می دهند. سپری کردن زمان زیاد در اتاق کار و نیاز به آرامش و تمرکز برای بالا بردن راندمان کاری از جمله دلایل اهمیت بسیار زیاد دیزاین اتاق کار در منزل می باشند. اگر به دنبال ایجاد فضایی عالی برای تلفیق صحیح کار و زندگی هستید و هدفتان طراحی دکوراسیون اتاق کار و مطالعه در منزل می باشد، ادامه این مطلب را بخوانید. ما در مجله تخصصی دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه مهم ترین اصول در طراحی اتاق کار در خانه را ارائه خواهیم داد.

طراحی دفتر کار در منزل

طراحی دفتر کار در منزل در مکان مناسب

اولین و مهم ترین نکته ای که در طراحی و دیزاین اتاق کار در منزل باید مد نظر داشته باشید، انتخاب مکان مناسب برای آن می باشد. با توجه به اینکه محیط کار نیاز به آرامش و سکوت بالایی دارد، در نتیجه بهتر است اتاق هایی را انتخاب کنید از سالن پذیرایی و آشپزخانه فاصله داشته باشند. البته نکته مهمی که در انتخاب اتاق وجود دارد این است که ابتدا باید ببینید که در کدام نقطه از خانه خود راحت تر هستید. به عنوان مثال، اگر مادر هستید بهتر است اتاق کارتان به گونه ای باشد که کودکان خود دسترسی راحتی داشته باشید و در حین کار بتوانید محیط خانه را به خوبی مدیریت کنید.

دیزاین اتاق کار در خانه

فضای کافی به اتاق کار اختصاص دهید

با توجه به نوع فعالیتی که قصد دارید در اتاق کار خود انجام دهید باید بتوانید فضای مناسبی را از نظر ابعاد برای آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر تنها به یک میز و صندلی نیاز دارید که بتوانید کامپیوتر و یا کتابهای خود را بر روی آن قرار دهید با شرایطی که نیاز به میزهای بزرگ و ابزارهای هنری و یا کاری مختلف وجود دارد تفاوت زیادی خواهد بود. در طراحی اتاق کار در منزل قبل از زیبایی باید به آسایش و راحت بودن رفت و آمد به اتاق توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن تعداد وسایل ضروری مورد نیاز و حذف غیر ضروری ها در اتاق می توانید محل مناسبی را برای راه اندازی دفتر کار در خانه انتخاب کنید.

  6 اصل طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه (40 مدل دکوراسیون سالن زیبایی شیک و ساده)

طراحی دکوراسیون اتاق کار در منزل

نقش میز و صندلی را در طراحی دفتر کار در خانه جدی بگیرید

علاوه بر توجه به زیبایی محیط، در مرحله اول باید به راحتی و سلامتی خودتان در آن توجه داشته باشید و این دو نباید از هم جدا باشند. در نتیجه بعد از انتخاب اتاق مناسب، لازم است یک میز و صندلی مناسب و استاندارد با توجه به نوع فعالیت خود انتخاب کنید. عرض میز باید به گونه ای باشد که وسایلتان کاملا مرتب روی آن قرار گیرد و علاوه بر این، ارتفاع آن نیز نباید باعث شود تا به گردن آسیب وارد شود. در حالت کلی بهتر است میزهایی را برای طراحی دکوراسیون اتاق کار در خانه انتخاب کنید که حدود 70 تا 75 سانتی متر ارتفاع داشته باشند. البته با کمی هزینه بیشتر می توان میزهایی را انتخاب کرد که ارتفاع قابل تنظیم داشته باشند و برای تمام افراد با شرایط جسمی مختلف کاملا متناسب خواهد بود.

صندلی علاوه بر جنبه زیبایی که در محیط دارد، باید از نظر ارگونومیک کاملا متناسب با ساختار بدن فرد باشد. صندلی های چرخدار با تکیه گاه مناسب انتخاب کنید. چون استاندارد نبودن صندلی خیلی زود بر سلامتی گردن و شانه ها و کمر اثر منفی می گذارند.

8 اصل مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار را بخوانید

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار در منزل

طراحی اتاق کار منزل با قفسه بندی جذاب

قفسه بندی و استفاده از کمد دیواری و نصب شلف و باکس بر روی دیوار اتاق باعث میشود تا حجم زیادی از وسایل غیر ضروری در آنها قرار گرفته و نظم خوبی در اتاق کار ایجاد گردد. علاوه براین، خلاقیت در انتخاب رنگ اتاق کار در منزل و نحوه نصب و چیدمان قفسه ها می تواند کمک زیادی به طراحی دیزاین اتاق کار در منزل کند. علاوه براین، با قفسه بندی می توانید دسترسی مناسبی به اسناد، مدارک و لوازم و ابزارهای مورد نیاز کاریتان داشته باشید.

طراحی داخلی اتاق کار در منزل

نورپردازی در طراحی دفتر کار در منزل

قرار گرفتن مدت زمان طولانی در اتاق کار به مرور باعث میشود تا احساس خستگی و افسردگی در شما بروز کند. به همین خاطر باید بتوانید شرایط مناسبی را برای نورپردازی اتاق فراهم کنید. حتی الامکان سعی کنید اتاق هایی را به عنوان دفتر کار در نظر بگیرید که دارای پنجره و نور طبیعی هستند. در غیر این صورت لامپ های سفید و زرد را در کنار هم استفاده کنید تا خستگی در افراد کمتر شده و به سلامت چشم نیز آسیب وارد نشود. استفاده از لوسترهای جذاب همچنین می تواند جلوه خوبی را در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار در منزل ایجاد کند.

  مهم ترین اصول طراحی دکوراسیون مغازه برنج فروشی؛ عکس و مدل

دیزاین دفتر کار خانگی

فضای ملاقات ایجاد کنید

با توجه به نوع کسب و کار و فعالیتی که دارید در برخی از مواقع ممکن است نیاز به ملاقات افراد و مشتریان وجود داشته باشد. در نتیجه باید بخشی از اتاق را به میز و صندلی و مبلمان مناسب برای ملاقات اختصاص داد. سعی کنید از مبلمان اداری با ابعاد کوچک و تعداد کم برای این منظور استفاده کنید تا باعث شلوغ شدن دفتر کار نشود.

اتاق کار خانگی

به  رنگ اتاق کار خانگی توجه کنید

تاثیر رنگ بر روحیات و احساسات افراد باعث شده است تا بخش مهمی از طراحی دکوراسیون محیط کار و یا منزل به انتخاب رنگ اختصاص داده شود. سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی از خستگی و دلزدگی افراد حاضر در اتاق کار جلوگیری کند. به عنوان مثال پیشنهاد می کنیم رنگ قرمز، مشکی، قهوه ای و رنگ های تیره به شدت گرم و همچنین رنگ های به شدت سرد را برای این محیط ها به مقدار کم استفاده کنید. با توجه به سبک کلی که برای طراحی دکور اتاق کار در خانه در نظر گرفته اید می توانید ترکیب رنگی خوبی را انتخاب نمایید. به عنوان مثال در فضاهای کوچک بهتر است سبک های مدرن و مینیمال را با ترکیب رنگ های روشن مانند سفید و آبی کمرنگ و رنگ های خنثی به کار ببرید. البته در حالت کلی در استفاده از هیچ رنگی نباید زیاده روی کرد و مهم این است که بتوان هارمونی خوبی را در دیوار، وسایل موجود در اتاق و سقف و مبلمان ایجاد کنید و در نهایت در آن محیط احساس خوب و آرامش بخشی داشته باشید.

طراحی دکور اتاق کار خانگی

استفاده از گل در طراحی اتاق کار در منزل

استفاده از گل و گیاه علاوه بر زیباتر شدن محیط به شدت بر ایجاد احساس خوب و خوشایند در افراد تاثیرگذار می باشد. قرار دادن یک گلدان کوچک بر روی میز کار، میز ملاقات و گوشه های اتاق می تواند به شدت بر زیباتر شدن محیط اثر بگذارد. البته در استفاده از آنها نباید زیاده روی کرد چون نه تنها فضا را کوچکتر جلوه می دهند، بلکه هوای محیط را گلخانه ای می کنند و احساس خستگی در افراد ایجاد میشود.

  30 ایده بی نظیر و مدل دکوراسیون مغازه ویتامینه و آبمیوه فروشی

دکوراسیون داخلی اتاق کار خانگی

اکسسوری های جذاب بخرید

برای رفع احساس خستگی و خشک بودن محیط کار باید بتوانید تا حد امکان آن را زیبا و جذاب کنید. با توجه به روحیات و سلیقه ای که دارید باید بتوانید اکسسوری های مناسب برای روی میز و سایر بخش های اتاق تهیه کنید. تنوع در اکسسوری های اداری بسیار زیاد می باشد و از نمونه های کاملا فانتزی تا کلاسیک و مدرن را می توانید بخرید و فضایی مرتب و در عین حال زیبا را در طراحی دیزاین اتاق کار در منزل ایجاد کنید.

دیزاین اتاق کار خانگی

خلاقیت داشته باشید

خلاقیت و ایده پردازی نه تنها در طراحی اتاق کار خانگی بلکه در هر کار و فعالیتی می تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد و کار سختی نیست. برای طراحی دیزاین اتاق کار خانگی کافیست کمی در سایت های مختلف مانند پینترست جستجو کنید تا ذهنتان ناخودآگاه با توجه به وسایلی که در دسترس دارید بهترین محیط را طراحی کند. از نحوه قرار گرفتن تابلوهای عکس بر روی دیوار اتاق کار گرفته تا چیدمان شلف و باکس ها و یا انتخاب رنگ برای گلدان های اتاق و غیره همگی می توانند با کمی خلاقیت بهترین خروجی را ایجاد کنند. نکته مهم اینکه خلاقیت با شلوغ کردن و به هم زدن نظم تفاوت زیادی دارد و نباید باعث آشفتگی ذهن شوید. علاوه براین، از ایجاد تغییرات مکرر در طراحی دکور دفتر کار خانگی جلوگیری کیند چون اولویت اول در این محیط داشتن تمرکز برای انجام فعالیت های کاری می باشد. تغییرات مداوم و زیاد در در محیط های کاری باعث میشود تا حواستان از هدف اصلی پرت شود.

مدل اتاق کار در منزل

طراحی داخلی اتاق کار خانگی

دکوراسیون داخلی اتاق کار در خانه

طراحی دکور داخلی اتاق کار در خانه

دکوراسیون دفتر کار در خانه

دکوراسیون داخلی محیط کار در خانه

دکوراسیون اتاق کار و مطالعه

دیزاین اتاق کار خانگی

طراحی اتاق کار و مطالعه در خانه

چیدمان اتاق کار در خانه

چیدمات دفتر کار در خانه

چیدمان اتاق کار خانگی

چیدمان محیط کار در خانه

تزئین اتاق کار در خانه

دیزاین اتاق کار ساده در خانه

طراحی اتاق کار شیک در منزل

طراحی دکوراسیون لاکچری اتاق کار در خانه

دیزاین شیک اتاق کار در خانه

دیزاین ساده اتاق کار منزل

دکور لوکس اتاق کار در منزل

اتاق کار کوچک در منزل

طراحی دکور اتاق کار شیک در خانه

طراحی اتاق شیک کار در منزل

طراحی اتاق کار مدرن در منزل

طراحی دکوراسیون اتاق کار کوچک در خانه

اتاق کار ساده و کوچک در منزل

مهم ترین نکات در طراحی اتاق کار در منزل و روش های عالی برای داشتن محیط زیبا و آرام برای کار در کنار افراد خانواده را در این مطلب معرفی کردیم. برای آشنایی با نمونه های عالی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، طراحی دفتر کار و هر آنچه که با زیباتر شن محیط اطرافتان در ارتباط است پیشنهاد می کنیم مجله تخصصی دکوراسیون داخلی دکونیوز را مرور کنید تا مالک ذهنی خلاق شوید.

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. با این وضعیتی که کرونا بوجود آورد و همه دورکار شدن، دفتر کار توی خونه واقعا لازمه. اما مشکل اینه اغلب خونه ها کوچیکن و نمیشه دفتر کار خوبی ساخت

    1. سلام
      هر چقدر محیط خلوت تر و منظم تر باشه، ذهن آشفتگی کمتری داشته و بازدهی افراد در محیط کار بیشتر میشه

  2. لطفا یک مطلب درباره دکوراسیون دفتر کار ها و شرکت ها بنویسید.من نتونستم مطلب خوبی در این باره پیدا نکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا