طراحی دکوراسیون داخلی

نحوه چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون + مدل و عکس

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون و نحوه انجام آن یکی از کارهای سخت برای افرادی است که برای دکوراسیون منزل خود اهمیت ویژه ای قائل اند. تقریبا همه ی ما تلویزیون را یک عنصر مهم در اتاق نشیمن یا پذیرایی در نظر می گیریم. اهمیت تلویزیون به این دلیل است که اعضای خانواده بیشترین وقت خود در منزل را در مقابل تی وی می گذرانند. علاوه بر این، دورهمی ها و تماشای فیلم و سریال ، صرف عصرانه، گفتگو میان اعضا و… در بسیاری از مواقع در همین مکان انجام می شود. بنابراین اهمیت چینش مبلمان در مقابل تلویزیون بسیار زیاد است. با دکونیوز همراه باشید تا نحوه چیدمان مبل راحتی روبروی تلویزیون در پذیرایی و سایر بخش های منزل را بررسی کنیم.

ویژگی های مبل راحتی جلوی تلویزیون

بهترین انتخاب برای مبل جلوی تلویزیون چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد. مبل راحتی که برای روبروی تلویزیون در نظر گرفته اید باید اندازه و ساختار مناسب داشته باشد و همچنین به اندازه کافی راحت باشد. بهترین مبلمان باید بر اساس دکوراسیون داخلی و همچنین متراژ خانه باشد. همچنین از کیفیت محل نشیمن و فوم های استفاده شده در مبل راحتی نیز اطمینان حاصل کنید. دلیل این موضوع به استفاده زیاد از مبل جلوی تلویزیون بر می گردد. در صورت کیفیت پایین، نشیمن مبل خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهد و ظاهر بدی پیدا می کند. از مبل های مناسب برای جلوی تلویزیون می توان به این موارد اشاره کرد:

  • چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون برای خانه های کوچک و هم خانه های بزرگ مناسب است.
  • مبل تخت خواب شو برای افرادی که در هنگام تماشای تلویزیون می خوابند.
  • مبل پایه کوتاه که زاویه دید مناسبی برای بیننده ها فراهم می کند.
  • می توانید از مبل های سنتی و یا نیمکتی نیز استفاده کنید.
  بهترین رنگ راهرو منزل + اصول انتخاب رنگ ورودی آپارتمان

مدل چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

نحوه چیدمان مبل جلوی تلویزیون

تلویزیون عنصری اصلی در این سبک از چینش محسوب می شود. بنابراین باید در نقطه کانونی اتاق در نظر گرفته و بقیه وسایل باید بر اساس آن چیده شوند. چیدمان کاناپه جلوی تلویزیون بهترین گزینه است. سعی کنید با در نظر گرفتن فاصله مناسب (با توجه به اندازه تلویزیون) آن را درست در مقابلش قرار دهید. سپس بقیه مبلمان و وسایل مختلف را به شکل قرینه در دو طرف کاناپه بچینید. اگر کمبود فضا دارید میزها را در جایی دیگر(خارج از دکوراسیون مبل راحتی در جلوی تلویزیون) قرار دهید.

انواع چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

در بسیاری از خانه های ایرانی ها شاهد این هستیم که تلویزیون را در بالاترین قسمت پذیرایی قرار می دهند. در بسیاری از خانه های آپارتمانی ایرانی به دلیل پایین بودن متراژ خانه، پذیرایی و نشیمن یکی هستند. بنابراین مبلمان راحتی به نوعی در اتاق پذیرایی هم قرار گرفته است. در ادامه به ارایه روش هایی می پردازیم که بتوانید چیدمان مبلمان راحتی در روبروی تلویزیون را با روش های مختلف به خوبی انجام دهید تا هم متناسب با بخش نشیمن خانه بوده و هم متناسب با پذیرایی باشد.

انواع چیدن مبل جلوی تلویزیون

نحوه چیدمان مبل راحتی روبروی تلویزیون با تقسیم بندی فضا

فضای منزل خود را به دو و یا سه بخش تقسیم کنید و در پایین ترین قسمت پذیرایی چیدمان مبل راحتی جلوی تلیوزیون را انجام دهید. در بخش دیگر خانه مبلمان های استیل را قرار داده و چینش متفاوتی را بری آنها ارائه دهید. در این تقسیم بندی نا خودآگاه بخش پذیرایی را از بخش نشیمن جدا کرده اید و با خیال راحت می توانید تلویزیون را در بخش نشیمن قرار دهید.

30 ایده چیدمان گل طبیعی کنار میز تلویزیون

نصب تلویزیون بر دیوار کنج

با توجه به خصوصیات منزل خود می توانید تلویزیون را بر روی دیوار گوشه نصب کنید. به این شکل می توانید چیدمان مبل را در مقابل آن انجام دهید. مزیت مهم این روش این است که تلویزیون از نقاط مختف پذیرایی قابل دیدن است. هم چنین با این چینش از حداقل فضا حداکثر استفاده را خواهید کرد.

  دکوراسیون سبک فرانسوی چیست؟(ویژگی ها و 50 مدل خانه های فرانسوی)

چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون

مبلمانی که به صورت ال هستند را می توان یکی از بهترین مبل ها برای چیدن در مقابل تلویزیون دانست. اما برای چینش مبل ال روش های مختلفی وجود دارد. می توانید مبل ال جلوی تلویزیون و کنج دیوار را انتخاب کنید. چیدمان مبل پشت به دیوار و استفاده از مبل ال در مرکز اتاق و رو به تی وی نیز از دیگر روش های چینش این مبل است. خاصیت این نوع مبل در مقابل تلویزیون، پهن بودن و راحتی آن است که باعث می شود در هر حالتی قابل استفاده باشد.

چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون

چیدن کاناپه روبروی تلویزیون

بهترین و اصولی ترین چیدمان مبل راحتی روبروی تلویزیون همین الگو است. این کاناپه ممکن است به دیوار روبروی تلویزیون بچسبد یا مقداری از دیوار فاصله داشته باشد تا بتوان به پشت آن نیز رفت و آمد داشته باشید. خانه های کوچک با این چیدمان در وسط خانه شاید کمی شلوغ به نظر برسند. پس ممکن است این نحوه چیدمان برای هر خانه ای مناسب نباشد. فراموش نکنید که کاناپه اصلی در فاصله مناسب با تلویزیون قرار داشته باشد.

کاناپه روبروی تلویزیون و مبل یک نفره پشت به آن

در خانه های کوچک باید فضاها را با هم ترکیب کنید تا بهترین بهره برداری را از حداقل فضا داشته باشید. به این منظور می توانید یک کاربری دو گانه برای محل قرارگیری تلویزیون داشته باشید. کاناپه را رو به روی تلویزیون قرار داده و مبل های یک نفره را رو به کاناپه و پشت به تلویزیون قرار دهید. از این چینش هم می توانید برای تماشای تلویزیون و هم به عنوان محلی برای گفتگو و تعاملات اجتماعی خانواده استفاده کنید.

  دکوراسیون سبک روستیک چیست؟ رنگ بندی و ویژگی خانه به روستیک

چیدمان مبل جلوی تلویزیون

کاناپه را عمود به تلویزیون قرار دهید

کاناپه می تواند جایی برای استراحت شما در حین تماشای تلویزیون باشد. یکی از روش های چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون قرار دادن مبل در زاویه 90 درجه با تلویزیون است. می توانید کاناپه را به دیوار پهلویی نیز بچسبانید. چند کوسن نیز برای تنظیم زاویه سر نسبت به تلویزیون بر روی آن قرار دهید.

نکات مهم نحوه چیدمان مبل جلوی تلویزیون

در هنگام چیدمان مبلمان در مقابل تلویزیون ممکن است با چالش ها و مشکاتی روبرو شویم که البته هر کدام راه حل های خاص خود را دارد. شما با رعایت یکسری نکات می توانید این مشکلات را حل کنید.

  • اگر اتاق نشیمن شما کوچک است و چینش مبل ها باعث مشکل در رفت و آمد شده است برای اینکه چند راه ورودی و خروجی ایجاد کنید می توانید فواصلی بین مبل و دیوار ایجاد کنید.
  • مشکل بعدی مربوط به یک پذیرایی بزرگ است که باید تقسیم بندی شود. در این شرایط می توان قسمتی از اتاق را به تی وی روم تبدیل کرده و مبلمان بخش نشیمن را در مقابل تلویزیون قرار دهید.
  • اگر تمام دیوار های خانه پنجره دارد می توانید تلویزیون را در گوشه ها و یا دیوارهای غیر مرسوم قرار دهید.
  • اگر تلویزیون و شومینه هر دو به عنوان یک نقطه کانونی قرار می گیرند. تلویزیون را در زاویه مناسب با شومینه قرار دهید و سعی کنید از هر دو نقطه کانونی نهایت استفاده را ببرید.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. چیدمان مبل برای جلوی تلویزیون خیلی کار سختیه من مونده بودم تو این کار ولی الان چنتا ایده خوب خوندم که امتحانشون می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا