طراحی دکوراسیون داخلی

10 روش طراحی دکوراسیون و چیدمان انبار منزل

طراحی دکوراسیون و چیدمان انباری منزل از موارد بسیار مهمی می باشد که در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود. اهمیت دادن به این موضوع و رعایت استانداردها در نحوه چیدمان وسایل و قفسه انبار و دقت در انتخاب رنگ دیوار و نحوه قرار گیری هر یک از کالاها در محل مناسب در نهایت باعث میشود تا انباری خانه از حالت خشک و خشن، به محیطی بسیار جذاب تبدیل گردد. مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه به معرفی 10 روش مناسب برای چیدمان و دکوراسیون انباری کوچک خانه پرداخته و نکات مهمی که می تواند در استفاده بهینه از فضای داخلی انبار منزل تاثیرگذار باشد را ارائه خواهد داد.

دلایل اهمیت چیدمان و دکوراسیون انبار منزل

انباری های کوچک در آپارتمان ها یا منازل ویلایی یکی از محیط های بدون نظم و زیبایی می باشند که در اغلب آنها، چیزی به نام طراحی و دکوراسیون داخلی معنا ندارد. این محیط ها به مکانی برای چیدن وسایل بدون استفاده تبدیل شده اند که برخلاف سایر بخش های منزل، رنگ و زیبایی در آنها جایگاهی پیدا نکرده است. با طراحی داخلی انبار خانه و توجه به اصول مهم در نحوه چیدمان و دکوراسیون انباری کوچک یا بزرگ می توان به مزایای متعددی دست پیدا نمود که برخی از آنها عبارتند از:

  • ایجاد فضای بیشتر برای چیدمان وسایل در انباری کوچک خانه
  • تبدیل شدن انبار به محیطی برای انجام کار
  • ایجاد نظم در قفسه ها و سایر بخش های انبار و دسترسی آسان به هر کالا
  • جلوگیری از ریزش وسایل و وارد شدن خسارت
  • زیبا تر شدن انبار با دقت در نحوه چیدمان وسایل و رنگ دیوار

دکوراسیون داخلی انبار

بهترین چیدمان و دکوراسیون انبار کدام است؟

برای دست یافتن به بهترین و زیباترین دکوراسیون و طراحی انبار خانه لازم است چند اصل و نکته مهم در نظر گرفته شود که عبارتند از:

  40 مدل اتاق کودک طوسی صورتی دخترانه و پسرانه 2023

چیدمان انباری خانه با قفسه بندی صحیح

استفاده از فضای داخلی انبار از مهم ترین گام هایی می باشد که در انباری های کوچک و بزرگ باید به آن توجه داشت. برای این منظور باید از فضای کف تا سقف را به دید مکانی مناسب برای قرار دادن وسایل متعدد نگریست. بر خلاف انباری های بزرگ و صنعتی که از تجهیزات گران قیمت استفاده میشود، با هزینه بسیار کم می توان برای انبار منازل از قفسه بندی مشبک استفاده نمود. این قفسه بندی که به قفسه های پیچ و مهره ای نیز شهرت دارند، فلزی بوده و می توان از کف انبار تا سقف را با قیمت ارزان کاملا قفسه بندی کرد. با توجه به اینکه این نوع قفسه انبار فلزی و بسیار مقاوم هستند، در نتیجه می توان با خیال آسوده وسایل سنگین را نیز در آنها قرار داد. با این انتخاب، اولین و مهم ترین گام در دکوراسیون داخلی انبار منزل به درستی برداشته خواهد شد.

قفسه بندی انبار منزل

استفاده از وسایل چند منظوره در دکوراسیون انبار خانه

وسایل چند منظوره یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون منزل یا محیط های کار با محدودیت در فضا می باشند که نه تنها نظم را به محیط دعوت می کنند، بلکه می توانند باعث کاربردی تر شدن محیط گردند. به عنوان مثال، در چیدمان و دکوراسیون انبار منزل که محیط کار نیز به شمار می رود، می توانید از میز و صندلی های تاشو استفاده کنید.

فضاهای خالی زیر میزها را جدی بگیرید

میز و تخت های بدون استفاده از جمله وسایلی می باشند که فضای زیادی را در انباری ها اشغال می کنند. یکی از بهترین راهکارها برای چیدمان انباری کوچک منزل، استفاده از فضای زیر میز و تخته به صورت بهینه می باشد. نه تنها می توان کالا و وسایل سبک را روی میز و تخت قرار داد، بلکه از فضای خالی زیر آنها نیز می توان به صورت بسیار بهینه استفاده نمود.

طراحی داخلی انبار منزل

ایجاد هارمونی در دکوراسیون انبار کوچک خانه

پس از انتخاب محل مناسب برای چیدمان وسایل، لازم است به زیبایی محیط توجه داشته باشید. رنگ یکی از مهم ترین ارکان در دکوراسیون محیط کار و منزل می باشد که تاثیر مستقیم بر احساسات انسان ها خواهد داشت. به طوریکه، چیدمان بسیار مرتب و منظم انبار اگر در محیطی با رنگ های نامناسب صورت گیرد، در نهایت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. به همین دلیل، بهتر است بر اساس رنگ قفسه ها، جعبه های به کار رفته برای چیدن وسایل کوچک، شلف های نصب شده روی دیوار، رنگ دیوار و پرده انباری و غیره هلرمونی مناسبی ایجاد شود. رنگ های انتخاب شده برای دیوار و سایر تجهیزات موجود در انبار تاثیر مستقیم بر بزرگ یا کوچک بنظر رسیدن محیط خواهد داشت. پس بهتر است حتی الامکان از رنگ های روشن برای دکوراسیون داخلی انبار خانه استفاده شود.

  چطور با قفسه بندی انبار خود را بهینه کنیم؟

طراحی انباری منزل با چیدمان روی دیوارها

علاوه بر دیوارهایی که دارای قفسه می باشند، نباید از سایر دیوارها غافل شد. نصب تخته ابزار برای چیدن وسایل کوچک و ابزار آلات و استفاده از شلف های جذاب با رنگ های زیبا می تواند دیوار را به محیطی برای چیدمان وسایل تبدیل کند. البته توجه داشته باشید که نحوه چیدمان وسایل روی دیوار بسیار مهم می باشد، چون به شدت بر زیبایی و نظم محیط اثرگذار است.

دکوراسیون انباری کوچک خانه

توجه به نورپردازی در طراحی داخلی انبار منزل

انبار آپارتمان و خانه های بزرگ و کوچک همیشه یادآور محیطی بسیار به هم ریخته و تاریک می باشد که در اغلب مواقع لامپ آن اصطلاحا سوخته است و با چراغ قوه باید به دنبال وسایل مورد نیاز گشت. این یک عیب بسیار بزرگ برای انبار منزل به شمار می رود. نورپردازی مناسب و استفاده از لامپ با روشنایی مطلوب می تواند محیط انبار را بزرگتر نشان دهد و علاوه بر زیباتر شدن آن، دسترسی به وسایل آسان تر خواهد بود.

در طراحی دکوراسیون داخلی انبار کوچک خلاق باشید

تفاوتی ندارد که دکوراسیون چه محیطی را طراحی می کنید، در هر صورت باید بتوانید ذهن خود را برای این منظور خلاق و ایده پرداز کنید. استفاده از وسایل قدیمی مانند قفسه های چوبی، جعبه های پلاستیکی و چوبی میوه، لوله و بطری های پلاستیکی و صدها وسیله دیگر که در حال حاضر کاربرد ندارند، می توانند با کمی خلاقیت به چیدمان دکوراسیون انبار خانه کوچک کمک زیادی کند. به عنوان مثال، می توانید کشوی میزهای چوبی قدیمی را با رنگ های جذاب رنگ آمیزی کنید و به عنوان شلف روی دیوار انبار نصب کنید.

  راهنمای خرید قفسه فلزی انبار منزل

دکورسیون انباری خانه

پنجره انباری منزل را زیبا کنید

برخلاف منازل آپارتمانی در بسیاری از خانه های ویلایی، در انباری ها پنجره وجود دارد. این پنجره به همان اندازه که می تواند در روشنایی و زیباتر شدن محیط داخل انبار تاثیر مثبت ایجاد کند، غفلت از آن می تواند به یک نقطه منفی در این محیط تبدیل گردد. در چیدمان انباری منزل که دارای پنجره می باشد، توجه داشته باشید که قفسه ها به گونه ای قرار گیرند که نور مستقیم آفتاب حتی الامکان روی آنها تابیده نشود. چون تابش طولانی مدت نور می تواند باعث خراب شدن وسایل و رنگ پریدگی آنها گردد. دومین نکته، انتخاب پرده مناسب برای پنجره می باشد که می توان گفت در 99 درصد مواقع به آن توجه نمیشود. انتخاب پرده نه تنها از تابش نور مستقیم به داخل انبار جلوگیری می کند، بلکه با انتخاب رنگ و طرح مناسب برای آن می توان به زیباتر شدن محیط نیز کمک کرد. استفاده از پرده با رنگ هایی متناسب با رنگ سایر تجهیزات انبار و هم اندازه با قد پنجره مواردی مهمی هستند که می توان به آن توجه داشت.

دکوراسیون سقف انبار خانه

از دیگر محیط هایی که می توان برای استفاده بهینه از فضا در انباری منزل در نظر گرفت، سقف آن می باشد. علاوه بر قفسه های مناسب برای سقف، می توان از با کمی خلاقیت و نصب میله های مقاوم، وسایل سبک را از آن آویز کرد. به عنوان مثال، توپ و اسباب بازی هایی که در حال حاضر کاربرد ندارند را می توان بسته بندی و از سقف آویز نمود. با کمی جستجو در پینترست و سایر سایت ها می توان ایده های زیادی در این زمینه دریافت کنید.

طراحی داخلی انباری منزل

چیدمان کف انباری کوچک

علاوه بر انتخاب کف پوش مناسب برای کف انبار، لازم است به نظم و ترتیب آن نیز توجه شود. یکی از مهم ترین نکات در دکوراسیون انباری کوچک و سایر محیط هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند، خالی بودن کف می باشد. سعی کنید تمام وسایل را در قفسه ها، شلف های نصب شده روی دیوار یا زیر میز و تخت قرار دهید تا رفت و آمد در انبار آسان شده و نظم در آن برقرار گردد.

مدل طراحی دکوراسیون و چیدمان انباری منزل

چیدمان انبار خانه

چیدمان انبار منزل

چیدمان انباری کوچک منزل

طراحی انباری کوچک خانه

چیدن انباری خانه

چیدمان دکور انباری منزل

چیدمان داخلی انبار خانه

طراحی دکوراسیون داخلی انبار منزل

چیدمان انبار آپارتمان

دکوراسیون داخلی انباری کوچک خانه

دکوراسیون دیوار انبار خانه

 

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا