اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش میکروسمنت چیست + مزایا، معایب، کاربرد

دیوارپوش میکروسمنت یکی از جدیدترین انواع دیوارپوش بوده و یک لایه ی پوششی بادوام و کم نظیر می باشد که بر روی انواع زیرساخت ها قابل اجرا است. این پوشش برای تمام سطوح داخلی و خارجی مناسب بوده و کسانی که به نماهای بتنی علاقه دارند با هزینه ی کمتری می توانند به جای بتن اکسپوز از میکروسمنت استفاده کنند. از مزایای این دیوارپوش می توان به نداشتن درز اشاره کرد که هم در زیبایی دکوراسیون داخلی تاثیر داشته و هم سطحی صاف و یکدست داشته که شستشو و نظافت آن را راحت تر می کند. در ادامه دیوارپوش میکروسمنت و انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

میکروسمنت چیست

دیوارپوش میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت ترکیبی از سیمان، رزین های بر پایه آب، رنگدانه های معدنی و مواد افزودنی دیگر می باشد. این لایه پوششی در واقع یک پلیمر مایع محسوب می شود که چسبندگی بسیار بالایی داشته و غیر قابل نفوذ است و برای تمام سطوح مانند کف، دیوار و سقف می توان استفاده کرد.
میکروسمنت به خاطر مقاومت بالا و دیگر ویژگی هایی که دارد برای تمام قسمت های ساختمان و مکان های پر تردد کاربرد دارد. ضخامت مناسب برای اجرای میکروسمنت 3 میلیمتر بر روی تمام سطوح افقی، عمودی و کف می باشد.

دیوارپوش میکروسمنت چیست

انواع دیوارپوش میکروسمنت

  • میکرو استون (Microstone): به خاطر اینکه ظاهری شبیه سنگ دارد به این نام گفته می شود و برای نمای خارجی و حیاط بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میکرودک (Microdeck): بهترین نوع از میکروسمنت ها می باشد. بافت ظریف و طبیعی داشته و رطوبت بر روی آن تاثیر بسیار کمتری دارد. ظاهر این نوع از میکروسمنت شبیه بتن می باشد.
  • میکروفاین (Microfino): خاصیت ضد آب بالاتری دارد.
  • آکواسمنت (Aquacement): برای حوض و استخرها مناسب می باشد زیرا در برابر نمک و کلر مقاومت بالایی دارد.
  • میکروبیس (Microbase): این نوع از دیوارپوش میکروسمنت دارای بافتی نامنظم بوده و از آن می توان به عنوان زیر سازی دیگر موارد استفاده کرد.
  • میکروفرش (Microfresh): بافت این نوع متوسط بوده ولی مقاومت بسیار بالایی دارد از این رو برای مکان های پر تردد و کف مناسب می باشد.

انواع دیوارپوش میکروسمنت

دیوارپوش بتنی چیست؟

مزایا دیوارپوش میکروسمنت چیست؟

دیوارپوش میکروسمنت دارای ویژگی هایی می باشد که برای انتخاب مطمئن تر باید با آنها آشنایی داشته باشد. مزایای این دیوارپوش عبارتند از:

  • بر روی تمام سطوح اعم از گچ، انواع سنگ، کاشی و سیمان قابل اجرا می باشد.
  • دارای سطح صاف و بدون درز می باشد.
  • سطح لغزنده ندارد.
  • اجرای این پوشش بسیار راحت وبدون نیاز به ابزار خاصی می باشد.
  • در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.
  • دیوارپوش میکروسمنت ضد خش می باشد.
  • شستشوی بسیار آسان دارد
  • تجمع باکتری ها و میکروارگانیسم ها در آن مشاهده نمی شود.
  • با طبیعت سازگار می باشد.
  • بار زیادی را به ساختمان اضافه نمی کند زیرا ضخامت 2 تا 3 میلیمتر دارد.
  • دارای تنوع بالایی در رنگ است
  • قابل اجرا در تمام نقاط از کف، دیوار تا سقف می باشد.
  • وزن کمتری از بتن داشته اما مقاومتی هم سطح و گاهی بالاتر از آن دارد.

مزایای دیوارپوش میکروسمنت

کاربرد میکروسمنت چیست؟

با توجه به ویژگی های این دیوارپوش در ادامه به کاربردهای آن می پردازیم:

دیوارپوش میکروسمنت برای نمای بیرونی ساختمان

با توجه به اینکه نمای بیرونی ساختمان همواره در معرض عوامل طبیعی مثل نور و گرمای خورشید و بارش می باشد، باید توسط متریال های بسیار مقاوم پوشیده شود که طول عمر بالایی داشته باشند. میکروسمنت تمام آنچه نمای ساختمان لازم دارد را فراهم می کند.

دیوارپوش میکروسمنت برای حمام و سرویس بهداشتی

فضای حمام و سرویس بهداشتی همواره در معرض رطوبت بالا و نوسانات دمایی قرار دارد. این فضا همچنین باید مرتبا مورد شستشو و در تماس با شوینده های مختلف می باشد. از این رو باید دیوارپوشی برای آن انتخاب کرد که در برابر رطوبت، دما و شوینده ها دچار فرسایش و تغییرات نشود. دیوارپوش میکروسمنت مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت و تماس با مواد شوینده قوی داشته و با تنوع در رنگ می تواند پاسخگوی سلایق مختلف باشد.

دیوارپوش برای سرویس بهداشتی چی بخریم؟

دیوارپوش میکروسمنت برای حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش میکروسمنت بین کابینتی و آشپزخانه

از دیوارپوش میکروسمنت برای پشت اجاق گاز نیز می توان استفاده کرد. این دیوارپوش نسبت به دما بسیار مقاوم بوده و تغییری در شکل آن ایجاد نمی شود. از آنجا که این دیوارپوش نسبت به رطوبت نیز مقاومت داشته و قابلیت شستشو دارد برای پشت سینک و بین کابینت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین دیوارپوش آشپزخانه چیست؟

دیوارپوش میکروسمنت بین کابینتی و آشپزخانه

میکروسمنت برای شومینه

برای ایجاد تغییرات در فضای داخلی ساختمان نیز می توان از دیوارپوش میکروسمنت استفاده کرد. از جمله این مکان ها شومینه و اطراف آن می باشد. همان طور که می دانید دیوارهای این قسمت باید به حرارت مقاوم بوده و در مجاورت شعله دچار حریق و فرسودگی نگردد. میکروسمنت هرگز دچار حریق نشده و در مجاورت حرارت هیچگونه فرسودگی نخواهد داشت. زیبایی خاصی که این پوشش به شومینه می دهد بسیار عالی و جذاب تر از اغلب دیوارپوش های تکراری خواهد بود.

میکروسمنت برای شومینه

دیوارپوش میکروسمنت دیوار پشت تلویزیون

برای اینکه تی وی وال را به نقطه ای زیبا و کم نظیر تبدیل کنید از میکروسمنت غافل نشوید. این پوشش را می توان قبل از اجرا بر روی دیوار به هر رنگی که مایل هستید درآورید؛ یعنی رنگ را به صورت دستی به مایع پلیمری افزوده و سپس دیوارها را با آن پوشش دهید. اغلب از رنگ های خنثی مانند طیف های مختلف خاکستری استفاده می کنند. این رنگ در کنار تمام رنگ ها جذابیت خود را داشته و در تی وی وال نیز می تواند نقشی هیجانی را بازی کند.

دیوارپوش میکروسمنت برای تی وی وال

دیوارپوش میکروسمنت برای حیاط

امروزه حیاط به عنوان بخشی مهم از منازل بوده که ساکنین ساختمان ها از آن برای دورهمی و معاشرت با یکدیگر استفاده می کنند. دیوارپوش مناسب حیاط علاوه بر زیبایی باید از مقاومت بالایی نسبت به ضربه، خراش، رطوبت و تغییرات دما برخوردار باشد. دیوارپوش میکروسمنت با وجود داشتن تمام این ویژگی هایی و قیمتی مناسب تر از بتن و سنگهای طبیعی و مصنوعی یک انتخاب کم نظیر خواهد بود که فضایی مدرن را برای منزل شما ایجاد خواهد نمود.

از این دیوارپوش برای منازلی با سبک های مدرن و کلاسیک می توان استفاده کرد و برای نشیمن، پذیرایی و اتاق کار نیز کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. سلام اگر بخواهیم ترکیبی کار کنیم در کنار میکروسمنت چه دیوارپوش دیگری مناسب هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      میکروسمنت در کنار چوب و سنگ های مصنوعی ترکیب خوبی میشن. اما باید با توجه به شرایط محیط این ترکیب رو انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا