اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

بدترین و بهترین دیوارپوش برای دیوار نم دار (رفع نم دیوار با دیوارپوش)

دیوارپوش برای دیوار نم دار از جمله پوشش های ضد آب می باشد که می تواند تا حد مطلوبی اثر رطوبت روی دیوار را پنهان کند. بارش باران و نفوذ آن به داخل دیوارهای ساختمان یا عبور رطوبت از سرویس بهداشتی ایجاد نم روی دیوار کرده و جلوه ی ظاهری ناخوشایندی را به محیط منزل می دهد. در ابتدای باید نهایت تلاش را برای رفع این مشکل انجام داد، اما اگر به هر دلیلی قادر به رفع نم نیستید، می توانید این مشکل را با انواع دیوارپوش ها رفع کنید. نحوه رفع نم دیوار با دیوارپوش و بدترین و بهترین پوشش برای دیوار نم دار را در ادامه معرفی خواهیم کرد. با دکونیوز همراه باشید.

رفع نم دیوار با دیوارپوش

رفع نم دیوار با دیوارپوش

رفع نم دیوار با دیوارپوش اگر واقع بین باشید امکان پذیر نیست. چون دیوارپوش ها فقط نم و رطوبت و اثر لک و تغییر رنگ را پنهان می کنند و قادر به از بین بردن نم به طور کامل نمی باشند. به عبارت دیگر، دیوارپوش برای دیوار نم دار را روی سطح قرار می دهید و در منشا بروز نم که می توانید ترکیدگی لوله ها و نشت آب و غیره باشد اثری ایجاد نمیشود. این در حالیست که نم و رطوبت دیوار می تواند تاثیر بسیار بدی بر دکوراسیون داخلی ایجاد کند و به همین دلیل باید به فکر چاره بود. بهترین راهکار از بین بردن منبع و منشا نم و در نهایت پوشاندن اثر آن با دیوارپوش ضد نم خواهد بود.

بهترین پوشش برای دیوار نم دار

دیوارپوش برای دیوار نم دار باید کاملا ضد آب باشد تا نم دیوار داخل آن نفوذ نکند و همچنین اتصال آن بر روی دیوار به راحتی صورت گیرد. برخی از دیوارپوش های چسبی بر روی رطوبت دوام بالایی نداشته و به سرعت دچار فرسودگی می شوند. از بهترین انواع  دیوارپوش مناسب برای دیوار نم دار می توان به دیوارپوش های پی وی سی، سنگی، میکروسمنت، آلومینیومی، بتن اکسپوز، آینه ای، آلومینیومی و کناف اشاره کرد.

در ادامه به معرفی هر یک از این پوشش های دیوار نم دار می پردازیم:

دیوارپوش پی وی سی برای دیوار نم دار

از جمله دیوارپوش هایی که برای دیوارهای نم دار بسیار مناسب می باشد می توان به دیوارپوش پی وی سی pvc اشاره کرد. دیوارپوش پی وی سی کاملا ضد آب بوده و به هیچ وجه رطوبت را از خود عبور نمی دهد، به طوری که حتی در محیط سرویس بهداشتی نیز می توان از این دیوارپوش استفاده کرد. این دیوارپوش همچنین دارای طرح و رنگ های متنوع بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. از این رو به عنوان اولین انتخاب مورد توجه و استفاده افراد زیادی قرار می گیرد.
پانل های ضد آب پی وی سی pvc به صورت کلیکی یا به اصطلاح نر و مادگی در کنار یکدیگر جفت شده و نصب آسانی دارد. این دیوارپوش قابل اتصال بر روی تمام دیوارها اعم از گچی و سنگی می باشد. البته پیشنهاد می کنیم قبل از نصب دیوارپوش ابتدا نسبت به رفع نم و رطوبت اقدام کنید. چون این پوشش ها فقط ظاهر را زیبا می کند و نمی تواند رطوبت را از بین ببرد.

دیوارپوش پی وی سی برای دیوار نم دار

دیوارپوش چرمی چیست؟

دیوارپوش سنگی برای دیوارهای مرطوب و نم دار

دیوارپوش ماربل شیت یا سنگی برای دیوارهای نم دار بسیار مناسب می باشند. این دیوارپوش فوق العاده زیبا و مستحکم به عنوان محافظ و پوشش دهنده ی دیوار دارای رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. این دیوارپوش در ترکیبات خود پودر سنگ و پی وی سی داشته از این رو مقاومت بالایی به رطوبت داشته و علاوه بر پوشاندن و زیباسازی دیوار، از عبور نم به سطح خود جلوگیری می کند.

دیوارپوش سنگی برای دیوارهای مرطوب و نم دار

دیوارپوش ضد نم فومی

از دیگر دیوارپوش های مناسب برای دیوارهای نمور می توان به دیوارپوش فومی اشاره کرد. این دیوارپوش به دو صورت ساده و سه بعدی در بازار موجود بوده و دارای تنوع در رنگ و طرح می باشد. دیوارپوش سه بعدی را برای پنهان کردن جای لک و پوستگی های ناشی از نم می توان به راحتی روی دیوار نصب کرد.

دیوارپوش ضد نم فومی

دیوارپوش آلومینیومی برای دیوار نم دار

یکی دیگر از انتخاب های بسیار عالی برای پوشاندن نم دیوار، دیوارپوش آلومینیومی می باشد. این دیوارپوش ها از ورق های آلومینیومی کامپوزیت تشکیل شده و در رنگ های متنوع ارائه میشوند. پوشش های آلومینیومی باید روی دیوارهای صاف و بدون برآمدگی و توررفتگی نصب شوند. به همین دلیل بهتر است در صورت نیاز ابتدا پروفیل های آلومینیومی به عنوان زیرساخت روی دیوار اصلی قرار گرفته و سپس ورق های آلومینیوم روی آنها نصب شوند.

میکروسمنت، دیوارپوش مناسب دیوارهای نم دار

میکروسمنت به عنوان یک دیوارپوش ضد آب و عایق رطوبت از جمله دیوارپوش های مناسب برای دیوارهایی می باشد که نم دارند. دیوارپوش میکروسمنت در واقع یک پلیمر می باشد که از وزن بسیار کمی برخوردار بوده و مقاومت بالایی دارد. این دیوارپوش در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و بر روی تمام سطوح قابل اجرا می باشد. علاوه بر داشتن جلوه ظاهری، مقاومت و طول عمر بالا، آنتی باکتریال بودن از مزایای مهم این دیوارپوش می باشد.

میکروسمنت، دیوارپوش مناسب دیوارهای نم دار

دیوارپوش چوبی چیست؟

کناف برای دیوار نم دار

در حالت کلی دیوارپوش هایی که بر روی سازه فلزی نصب شده و از دیوار اصلی کمی فاصله دارند می توانند برای پوشاندن نم و رطوبت دیوار مناسب باشند. بر همین اساس یکی از گزینه های ایده آل در این زمینه کناف دیواری می باشد. این دیوارپوش ها از تایل های فلزی با روکش گچ تشکیل شده که روی سازه و شبکه فلزی قرار میگیرند. کناف عایق نم و رطوبت و دما و حرارت و حتی صوت می باشد.

دیوارپوش ضد نم آینه ای

دیوارپوش آینه ای از دیگر انتخاب عالی مناسب می باشد که زیبایی و ضد نم بودن را در کنار هم دارد. تایل های اینه ای می توانند به خوبی اثر نم و رطوبت روی دیوار را پنهان کنند. آینه ها را می توان در انواع مختلف تایلی و پازلی و دایره و مربع و سایر اشکال هندسی تهیه نمود و روی دیوار مورد نظر نصب کرد.

بتن اکسپوز؛ بهترین پوشش دیوار نم دار

از دیگر انتخاب های عالی به عنوان پوشش دیوار نمدار، بتن می باشد. دیوارپوش بتنی یا بتن اکسپوز از تایل هایی با مقاومت بسیار بالا تشکیل شده که متریال اصلی در آنها بتن است. بتن و برخی از مواد روان کننده در این تایل ها منجر به کاهش وزن آنها و همچنین مقاومت بالا در برابر نفوذ نم و رطوبت و حشرات میشود. این تایل ها در رنگ های خاکستری، سفید، طرح چوب و مشکی ارائه شده و گزینه ای عالی به عنوان دیواپوش ضد نم محسوب میشود.

بتن اکسپوز؛ بهترین پوشش دیوار نم دار

بدترین دیوارپوش برای دیوار نم دار

همان طور که اشاره شد، بعد از رفع نم و رطوبت دیوار و از بین بردن ریشه اصلی این مشکل، در نهایت می توان تمام انواع دیوارپوش ها را برای پوشاندن اثر نم و رطوبت استفاده کرد. اما اگر هنوز دیوار نمدار است، در انتخاب پوشش برای آن باید محتاط بود. بر همین اساس از بدترین گزینه هایی که می توان به عنوان دیوارپوش برای دیوار نم دار استفاده نمود کاغذ دیواری، دیوارپوش ام دی اف و چوبی می باشد.
کاغذ دیواری های نصب شده روی دیوارهای نمدار خیلی زود از روی سطح جدا شده و اصطلاحا باد می کنند. چوب و ام دی اف نیز مقاومت کمی در برابر نم و رطوبت داشته و امکان تغییر حالت آنها در این شرایط وجود دارد.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام نم دیوار دیوارپوش رو خراب نمیکنه؟برای دیوار مشترک پذیرایی و حمام شک دارم در ماندگاری دیوارپوش

    1. سلام. اگر دیوارپوش عایق و ضدآب انتخاب کنید مشکلی بوجود نمیاد. کاغذ دیواری های معمولی به مرور روی دیوارهای نمدار تغییر رنگ میدن و از سطح جدا میشن

    1. خیر. دیوارپوش فقط نم و رطوبت رو پنهان میکنه و به همین دلیل بهتره ابتدا نم برطرف بشه و بعد دیوارپوش رو نصب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا