اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

بهترین دیوارپوش بالکن و تراس

بهترین دیوارپوش بالکن باید این فضا را تبدیل به مکانی جذاب کند. با توجه به اینکه تراس و بالکن بیشتر از گذشته مورد استفاه قرار می گیرد بحث اینکه از کدام یک از انواع دیوارپوش در دکوراسیون آن استفاده کنیم نیز بسیار رونق گرفته است. فضای بالکن و تراس به عنوان گوشه ای دنج برای استراحت، مطالعه، ورزش، مدیتیشن و معاشرت مورد استفاده افراد زیادی واقع شده است. برای اینکه این مکان زیبا و پر انرژی شود و به حال خوب افراد کمک کند به دکوراسیون آن باید اهمیت زیادی داد. بهترین دیوارپوش برای تراس و بالکن، مزایا و دلایل انتخاب آنها را در این بخش از مطالب طراحی فضای بیرونی دکونیوز معرفی خواهیم کرد.

دیوارپوش برای بالکن و تراس

دیوارپوش بالکن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

با توجه به اینکه بالکن در معرض نور خورشید، بارش و تغییرات دمایی می باشد، متریال هایی که در ساخت و دکوراسیون آن به کار می رود باید در برابر این عوامل طبیعی مقاومت داشته باشند. دیوارپوش های تراس نیز باید به گونه ای انتخاب شوند که طول عمر بالایی داشته باشند. از مهم ترین ویژگی هایی که بهترین دیوارپوش برای بالکن باید داشته باشد عبارتند از:

  • فضای بالکن را باید دنج و زیبا کند
  • پوشش دیوار تراس باید در برابر نور خورشید مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ و شکل نگردد
  • رطوبت روی آن تاثیر منفی نداشته باشد و دچار ترک و هرگونه فرسودگی دیگر نشود
  • در برابر دمای محیط مقاوم باشد
  • قابلیت شستشو داشته و مواد شوینده تاثیر منفی روی آنها ایجاد نکند

ویژگی های بهترین دیوارپوش تراس

100 مدل جدید طراحی تراس و بالکن را از دست ندهید!

انواع دیوارپوش بالکن و تراس

با توجه به ویژگی هایی که اشاره شد، از بهترین انواع پوشش دیوار تراس و بالکن می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دیوارپوش چوبی برای بالکن و تراس

طرفداران طبیعت از دکوراتیوهای طبیعی استفاده و استقبال زیادی می کنند. یکی از عناصر طبیعی که به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، چوب است. دیوارپوش چوبی که برای فضای بیرونی مناسب باشد و در برابر رطوبت و بارش از مقاومت خوبی برخوردار است، بدون شک ترمووود خواهد بود. ترمووود در برابر نور و حرارت نیز مقاوم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است. زیبایی بالکن و تبدیل آن به فضایی دنج برای مطالعه، معاشرت و استراحت با استفاده از دیوارپوش ترمووود تضمین شده است.

استفاده از چوب برای دیوارها بر نمای بالکن جلوی ساختمان تاثیر زیادی می گذارد و جلوه بی نظیری ایجاد می کند.

دیوارپوش چوبی برای بالکن و تراس

کلیک کنید و 30 مدل تراس با ترمووود را ببینید

دیوارپوش پی وی سی برای تراس و بالکن

دیوارپوش پی وی سی به عنوان مقاوم ترین دیوارپوش در مقابل گرما و رطوبت نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب تراس می باشد. باید دقت کنید در بالکن هایی که مسقف بوده و کمتر در معرض نور مستقیم خورشید می باشند از این دیوارپوش استفاده کنید. این دیوارپوش در برابر نور خورشید به مرور دچار تغییر رنگ شده و باید بعد از چند سال تعویض شود. البته قیمت پی وی سی بسیار مناسب بوده و این تغییر سریع در برابر زیبایی و قیمت مناسب توجیه می شود.

دیوارپوش پی وی سی برای تراس و بالکن

دیوارپوش سه بعدی

از بین دیوارپوش های سه بعدی که مناسب تراس و بالکن باشند می توان به دیوارپوش های سه بعدی آجری، سنگی و چوبی اشاره کرد. دیوارپوش هایی با این جنس در برابر دماهای متفاوت فصل ها و بارش برف و باران مقاومت دارند. در برابر نور خورشید دچار تغییر در شکل و رنگ نمی شوند و طول عمر بالایی دارند.

دیوارسبز برای بالکن

برای فضای دنجی که قرار است روی بالکن برای تفریح و استراحت ساخته شود دیوار سبز می تواند بسیار انرژی بخش باشد. دیوارپوش سبز یادآور طبیعت بوده و در کنار آن استفاده از یک آبنما می تواند دکوراسیونی کامل و بی عیب و نقص را برای بالکن بوجود آورد. این دیوارپوش در برابر رطوبت و دمای محیط مقاوم بوده و قابل شستشو نیز می باشد. به جای استفاده از چمن سبز مصنوعی می توان از گلهای طبیعی که رشد آبشاری دارند برای این کار استفاده کنید. انواع پتوس و سرخسی ها را می توانید بر روی یک دیوار آویز کرده و دیواری بسیار زیبا را بوجود بیاورید. در کنار این گلهای طبیعی بسیار ضروری است که از آبنما و یا حوضچه های کوچک استفاده کنید تا رطوبت محیط تامین شود و صدای آب به این فضای دنج انرژی بیشتری بدهد.

دیوار سبز برای بالکن

کاشی و سرامیک

دنیای کاشی و سرامیک دارای تنوع بسیار زیادی از نظر طرح، رنگ و ابعاد می باشد. برای زیبات شدن دیوارهای بالکن یکی از دیوارپوش های مناسب کاشی و سرامیک می باشد. کاشی و سرامیک های مقاوم به رطوبت و نور خورشید برای این فضا بسیار مناسب بوده و طول عمر بالاتری خواهند داشت. این دیوارپوش زیبایی و مقاومت سنگ ها را داشته اما قیمتی بسیار پایین تر دارد. کاشی های با طرح های سنتی یا کاشی های مات و دارای اشکال چند ضلعی می توانند فضایی خاص را در بالکن بوجود آورده و انرژی و زیبایی را به آن تزریق کنند.

کاشی دیوار بالکن

دیوارپوش بتن اکسپوز بالکن

با توجه به اینکه دیوارهای بالکن باید علاوه بر زیبایی از متریالی مقاوم در برابر رطوبت، گرما و سرما باشند دیوارپوش بتنی یکی از گزینه های عالی می باشد. طرفداران سبک های کلاسیک و مدرن می توانند از این دیوارپوش برای بالکن و تراس استفاده کنند. بتن دکوراتیو طول عمر بالایی داشته و در مقابل نور خورشید دچار هیچ تغییری نمی شود. این دیوارپوش زیبایی و انرژی خوبی به محیط می دهد و بارش روی آن تاثیری بدی ندارد.

دیوارپوش بتن اکسپوز بالکن

میکروسمنت

دیوارپوش میکروسمنت یکی از مشتقات سیمان بوده که میزان تخلخل پایینی داشته و دارای بافتی صاف و صیقلی تر است. این دیوارپوش در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب و هوا از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. در اثر رطوبت و بارش ها دچار تغییر رنگ و فرسودگی نمی شود و در برابر شعله نیز دچار تغییر شکل نمی شود. تمام این مزایا باعث می شود که این دیوارپوش برای بالکن و تراس مناسب باشد.

30 مدل دکوراسیون تراس پاییزی

دیوارپوش تاپشیت برای بالکن

دیوارپوش سنگ های مصنوعی به خاطر زیبایی و تنوع در طرح و رنگ بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. یکی از قسمت هایی که می توان با این دیوارپوش پوشاند، بالکن و تراس می باشد. این دیوارپوش که به نام های استونیت، ماربل شیت، سنگ مصنوعی و تاپشیت شناخته می شود در برابر نور خورشید، بارندگی و رطوبت مقاومت بالایی داشته و در مجاورت شعله نیز دچار تغییر شکل و فرسودگی نمی گردد. شباهت این دیوارپوش به سنگ های طبیعی بالا بوده ولی قیمت مناسب تری نسبت به آن داشته و مقاومت و طرح و رنگ های بیشتری دارد.

دیوارپوش تاپشیت برای بالکن

دیوارپوش سنگ طبیعی

سنگ های طبیعی به عنوان عنصری کاملا طبیعی می توانند انرژی بخش فضای بالکن باشند. این دیوارپوش زیبایی و جذابیت بی نظیری دارد. دیوارپوش سنگ طبیعی در مقابل نور، حرارت، برودت و رطوبت مقاوم بوده و طول عمر بالای آن توجیه اقتصادی هزینه های آن را دارد. سنگ به شما کمک می کند گوشه ای از طبیعت را به منزلتان آورده و درکنار آن با استفاده از گیاهان سرسبز صاحب باغی کوچک در دل آپارتمان های کوچک شوید.

دیوارپوش آلومینیوم برای بالکن

دیوارپوش آلومینیومی به عنوان دیوارپوشی مقاوم برای تمام فضاهای بیرون مناسب می باشد. این دیوارپوش طول عمر بالایی دارد و به زیباسازی و مدرن کردن هر فضایی کمک می کند. آلومینیوم در برابر نور و نوسانات دما مقاوم بوده و در تماس با رطوبت و اکسیژن هوا دچار خوردگی و فرسودگی نمی شود. فضای بالکن که همواره در معرض عوامل محیطی می باشد باید دیوارپوشی مقاوم داشته باشد.

دیوارپوش آجری بالکن

برای تبدیل بالکن به فضایی دنج استفاده از دکوراسیون نوستالوژی بسیار ایده جالبی می باشد. دیوارپوش های آجری برای تزریق این حس و حال مناسب هستند. آجر همچنین در برابر نور خورشید و دما و بارش مقاوم می باشد. دیوارپوش آجری دارای تنوع در رنگ می باشد اما رنگ قرمز آن برای حیاط و تراس بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوارپوش آجری بالکن

دیوارپوش تراس و بالکن چی بخریم؟

به عنوان یک نتیجه گیری کلی و بر اساس میزان مزایا و معایب هر یک از پوشش ها می توان گفت، آجر، سنگ طبیعی و مصنوعی، میکروسمنت و بتن اکسپوز از بهترین گزینه ها برای بالکن و تراس می باشد. در مناطق مرطوب مانند شهرهای شمالی ایران چوب های مصنوعی و فرآوری شده نمی تواند به اندازه مطلوب مقاومت داشته باشند و به مرور فرسوده خواهند شد. اما در مناطق خشک و گرم چوب و ترمووود نیز گزینه های ایده آلی هستند که می توانند دیوار تراس و بالکن را بسیار زیبا و شیک کنند.

منبع: آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا