طراحی دکوراسیون داخلیطراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

44 گل و گیاه مناسب سرویس بهداشتی و دستشویی و گل حمامی

گل و گیاه مناسب سرویس بهداشتی و دستشویی کوچک و بزرگ باید جوری انتخاب بشه که علاوه بر سازگاری با کم نوری و رطوبت بالا، با ابعاد محیط نیز هم خوانی داشته باشه. مثلا برای یک حمام که عرض محدودی داره باید از گیاهانی استفاده بشه که رشد عرضیشون کم باشه. ما در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام دکونیوز، 24 گیاه مناسب برای توالت و حمام بدون نور و تاریک و گل حمامی معرفی می کنیم. گیاهانی رو بهتون معرفی می کنیم که کاملا در دسترس هستند و برای پیدا کردنشون می تونید یه سر به گلخونه کوچیک خودتون بزنید یا در اولین گل فروشی سرراهتون پیداشون کنین.

گل مناسب دستشویی

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

ویژگی های گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام

گیاهانی که قراره فضای حمام و دستشویی شما رو زیبا کنند، باید مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و دما داشته باشند. از اونجا که رطوبت دراین محیط بالاست، شما باید از دفعات آبیاری گیاهتون به طور چشمگیری کم کنید. علاوه براین، خاک گلدونهاتون باید سبک باشه و زهکشی بسیار خوبی داشته باشن.

چطور در سرویس بهداشتی از گل استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی دکوراسیون داخلی، سرویس بهداشتی و حمام هست که به گل و گیاه ساده میشه تغییرات چشمگیری در اون ایجاد کرد. اگر حمام و دستشویی شما از نور طبیعی کمی برخوردار هست باید به فکر استفاده از نور مصنوعی و لامپ های مخصوص رشد گیاهان باشین. شما همچنین می تونید از شلف های کوچیک در کنار نورگیر و پنجره های حمام استفاده کنید تا گیاهتون به نور طبیعی دسترسی داشته باشه.

44 گل و گیاه مناسب سرویس بهداشتی و دستشویی و گل حمامی

گل مناسب سرویس بهداشتی بدون نور

با توجه به اینکه اغلب آپارتمان ها از نظر نور طبیعی در قسمت سرویس بهداشتی و حمام با محدودیت روبرو هستن، به همین خاطر باید بفکر انتخاب گل و گیاه مناسب برای توالت و حمام تاریک باشین. برخی از گیاهان می تونن شرایط بدون نور رو راحت تر تحمل کنن و به رشدشون آسیب وارد نشه که عبارتند از:

گل آگلونما برای توالت

این گیاه یکی از بهترین گزینه هاتون می تونه باشه چون زادگاه اولیه ش مرداب های مناطق گرمسیری هست وهمچنین می تونه آلودگی های محیط رو از بین ببره و هوای اطرافش تصفیه کنه. آگلونما تنوع بالایی داره و شما می تونین بسته به سلیقتون یکی از انواعش رو انتخاب کنید و در فضای سرویس بهداشتی قرار بدین.

گل آگلونما برای توالت

نکات مهم در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک را از دست ندهید

گل حمامی آلوئه ورا

اگر سرویس بهداشتی شما پنجره های بزرگ داره و از نور غیر مستقیم اما زیاد برخوردار هست می تونین به آلوئه ورا به عنوان بهترین گیاه در حمام و توالت فکر کنید.

آلوئه ورا

گیاه برگ عبایی مناسب دستشویی

نور غیرمستقیم دمای بالا و رطوبت زیاد و شرایط سخت از محیط هایی هست که برگ عبایی می تونه همچنان سرسبز و شاداب به رشدش ادامه بده.

گیاه برگ عبایی مناسب دستشویی

28 نوع گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب

بگونیا یا گل عروس گل مناسب داخل سرویس بهداشتی

این گیاه زیبا انواع مختلفی داره که از نظر رنگ برگ و گل باهم تفاوت هایی دارن. بگونیا به نور غیر مستقیم و رطوبت بسیار بالا علاقه داره و به راحتی می تونه دمای بالارو تحمل کنه.

بگونیا یا گل عروس گل مناسب داخل سرویس بهداشتی

45 ایده دکوراسیون سرویس بهداشتی طوسی جدید و شیک

دیفن باخیا

این گیاه دمای نسبتا بالا دوست داره و از نظر رطوبت هم مقاوم و بسیار علاقه مند به نور غیرمستقیم هست؛ پس بنابراین در کنار یک نور کم درسرویس بهداشتی میشه به راحتی نگهداریش کنین.

دیفن باخیا

دراسنا

گیاهی متعلق به جنوب شرقی آفریقا که محیط بسیار گرم براش ایده آل هست، نور زیادی نیاز داره. بنابراین مناسب سرویس بهداشتی های پر نور هست و نکته قابل توجهی که در مورد این گیاه هست سمی بودنشه و باید دقت کنید که در دسترس کودکان یا حیوانات خانگی نباشه.

گل دراسنا مناسب دستشویی

گیاه پاپیتال برای داخل حمام

نورهای بسیار کم و نور مصنوعی مناسب برای رشد این گیاهه و پاپیتال تصفیه کننده بسیار عالی محیط هست. بنابراین برای محیط آپارتمان و توالت می تونه مورد استفاده مفید قرار بگیره. پاپیتال به محیط گرم نیاز داره و در محیط سرد به سرعت دچار قارچ میشه و از بین میره! در هفته دو بار باید آبیاری بشه پس با محیط مرطوب سازگاری خوبی خواهد داشت. بسیار مناسب برای دیوار سبز چه در داخل آپارتمان چه در سرویس بهداشتی هست.

گیاه پاپیتال برای داخل حمام

مدل دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس را ببینید و ایده بگیرید

گل حمامی اسپاتی فیلوم

گیاهی بومی آمریکاس که تصفیه کننده هوای اطراف مخصوصا از نظر مواد شیمیایی شامل آمونیاک و فرمالدهیدهاس. از نظر رطوبت و آب دهی به میزان خوبی از رطوبت احتیاج داره نور کم و مصنوعی براش کافی هست. اسپاتی فیلوم مناسب برای حمام های کوچیکه.

اسپاتی فیلوم برای سرویس بهداشتی بدون نور

گیاه پتوس مناسب دستشویی

  • پتوس می تونه یه دیوار سبز رویایی برای شما بسازه چون انواع و رنگبندی های مختلف داره که در کنار هم جلوه ای صد چندان دارن و همچنین در گلدونهای آویزی جلوه گر محیطتون باشه.
  • گیاهی که در فنگ شویی سرویس بهداشتی هم مورد توجه هست چون تصفیه کننده ی محیط از سموم و انرژی های منفیه، برگای قلبی شکل قشنگش سرشار از حسای خوبه.
  • پتوس ها در گلدان های آب هم به خوبی رشد می کنند ولی باید دو هفته یکبار آبش عوض بشه.
  • گیاهی مقاوم در برابر محیط های خشک و حتی با رطوبت بالا
  • تحمل بالا در برابر دمای گرم حمام

16 اصل فنگ شویی سرویس بهداشتی را از دست ندهید!

گیاه پتوس مناسب دستشویی

سانسوریا

سانسوریا زادگاهش آفریقا و ماداگاسکار هست و بسیار مقاوم و سرسخته. برای همین بهش گیاه نامیرا هم گفته میشه و نسبت به نور کم بسیار مقاوم هست. این گیاه دوست داشتنی جذب کننده ی سموم محیط و تولید کننده ی اکسیژن هست و به همین خاطر میتونه هوای آلوده سرویس بهداشتی رو تصفیه کنه. برای قسمت روشویی یا داخل شلف می تونین از نوع پایه کوتاه سانسوریا استفاده کنین و جلوه فوق العاده زیبایی رو به محیط اطرافتون بدین.

سانسوریا

گل گندمی مناسب حمام

این گل زیبا در تمام محیط ها با سازگاری بالا رشد می کنه و مناسب گلدونهای آویزی و دیوارهای سبز هست. دمای بالا و نور غیرمستقیم سرویس بهداشتی مناسب این گیاه هست.

گل گندمی مناسب داخل حمام

گل زامیفولیا مناسب دستشویی

زامیفولیا یا نخل زمرد یکی از محبوب ترین گیاهان به شمار میره که بومی شرق آفریقاس و در محیط هایی با نور کم و دمای بالا مقاومت بالایی داره. در شرایط نگهداری با نورهای مصنوعی هم به خوبی سرسبز و زنده میمونه. حواستون باشه که این زیبای دلبر سمی هست و نباید در دسترس کودکان و یا حیوانات خانگیتون نباشه. علاوه براین، چون تو ریشه هاش آب ذخیره می کنه نیاز به آبیاری زیادی نداره و رطوبت محیط رو تحمل می کنه.

گل زامیفولیا مناسب دستشویی

کروتون پرتقالی

کروتون پرتقالی با برگهای زرد و نارنجی که بومی مناطق گرمسیری هست، میتونه یکی از گزینه های دیگه ای باشه که در سرویس بهداشتی ازش استفاده کنید. نور کم و رطوبت و دمای محیط سرویس بهداشتی شرایط مناسبی برای رشدش فراهم میکنن.

کروتون پرتقالی

آلوکازیا

باباآدم خارجی یا گوش فیل هم بهش گفته میشه، گیاهی که در فصل گرم میزان آب دهی خوبی نیاز داره و در فصل سرد باید کمتر بهش آب بدین. علاوه براین، نور غیرمستقیم می خواد و گرمای محیط سرویس بهداشتی و حمام براش قابل تحمل هست.

آلوکازیا

فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا که بهش فیکوس آفریقایی هم گفته میشه، هفته ای یکبار نیاز به آبدهی داره و تا دمای 25 درجه سانتی گراد رو تحمل میکنه. این گیاه مناسب برای حمام های بزرگ هست و نور غیرمستقیم دوست داره و اگر شرایط نور بالا واسش فراهم بشه رشد زیادی میکنه و در نور متوسط و کم سرویس بهداشتی می تونه یه رشد متوسط داشته باشه.

فیکوس لیراتا

فیلودندرون

فیلودندرون یا گوش گرگی گیاهی مناسب برای گلدان و دیوار سبز هست که در دما و رطوبت دستشویی و حمام به خوبی رشد کرده و زنده می مونه. این گیاه زیبا نیاز به نور غیرمستقیم داره و نور مصنوعی هم نیاز نوریش به خوبی رفع میشه.

فیلودندرون

شفلرا الگانت

گیاه شفلرا الگانت گیاهی متعلق به استرالیاست که دمای 18 تا 27 درجه سانتیگراد برایش بهترین دما هست و در سرویس بهداشتی و محیط مرطوب احتیاج به هفته ای یکبار آبیاری داره. نور متوسط و غیرمستقیم بهترین نور هست براش و در سرویس بهداشتی نیاز به غبارپاشی نداره چون محیط رطوبت کافی به برگهاش می رسونه.

شفلرا

اگزالیس

گیاه شبدری، برگ پروانه ای یا همان اگزالیس، بومی برزیل و آفریقای جنوبی هست. این گیاه زیبا نور غیر مستقیم و کم رو تحمل می کنه و در دمای 15 تا 25 درجه به خوبی به رشدش ادامه میده. در محیط مرطوب سرویس بهداشتی برگاش پهن تر و رنگش شفاف تر میشه و به مدت طولانی در این محیط گل دهی داره.

اگزالیس

سرخس آشیانه

گیاه سرخس لانه پرنده یا سرخس آشیانه، گیاهی که محیط کاملا مرطوب نیاز داره، در دمای 24 تا 28 درجه سانتیگراد و نور غیر مستقیم و متوسط سرویس بهداشتی دوام خوبی داره.

سرخس آشیانه

گل مناسب داخل سرویس بهداشتی با رطوبت بالا

برخی از گل و گیاهان در برابر رطوبت زیاد میتونن ماندگاری بالایی داشته باشن. اگر حمام و سرویس بهداشتی تون رطوبت زیادی داره، برای زیباسازی محیط و پاکسازی هوا میتونین از چند گل و گیاه زیر استفاده کنین.

کلیک کنید و 50 مدل دکوراسیون سرویس بهداشتی طلایی را ببینید

گیاه سرخس

این گیاه به راحتی می تونه هوای شرجی و رطوبت و دمای بالارو تحمل کنه و نور غیر مستقیم براش لازم دارید. از اونجا که به صورت آبشاری رشد می کنه مناسب برای قرار دادن روی شلف هست و همچنین برای ساختن دیوار سبز در حمام بسیار عالی خواهد بود.

گیاه سرخس برای حمام

گیاه بامبو برای حمام

شرایط نور برای این گیاه نورغیر مستقیم یا مصنوعی هست و بهترین نحوه ی نگهداریش قرار دادنش داخل آب هست، این گیاه هم می تونه دما و رطوبت بالارو به راحتی تحمل کنه و مناسب حمام های با عرض کم هست.

گل بامبو مناسب دستشویی

گیاه تیلاندسیا

تیلاندسیا گیاهی هوازی که برای رشد نیاز به خاک نداره و برای محیط های مرطوب مناسب هستن. تیلاندسیا نور زیاد اما غیرمستقیم می خواد و می تونه به صورت آویز باشه یا بر روی استندهای مخصوصی در کنار روشویی قرار بگیره.

گیاه تیلاندسیا

گیاه برگ انجیری مناسب حمام

گیاهی پر طرفدار در سرتاسر دنیا که برگ های پهن و زیبایی داره و مناسب حمام های بزرگ هست. این گیاه دوست داشتنی، بومی جنگل های بارانی مکزیک هست، پس می تونین تصور کنید که شرایط گرم و مرطوب حمام چقدر می تونه دلخواهش باشه.

گیاه برگ انجیری مناسب حمام

کالاتیا

گیاه کالاتیا که بهش کالاتیا زبرا و گورخری گفته میشه، بومی مناطق بارانی-گرمسیری هست . دمای 18 تا 25 درجه و رطوبت بین 70 تا 80 درجه رو تحمل میکنه. احتیاج به نور غیر مستقیم داره و در سرویس بهداشتی به خوبی رشد می کنه.

کالاتیا

پپرومیا

گیاه پپرومیا که به نام پپرومیا هندوانه ای هم شناخته میشه، زادگاه اولیه ش برزیل هست. این گیاه دمای 18 تا 24 درجه رو به خوبی تحمل میکنه و اگه زهکشی خاکش درست و اصولی باشه می تونه به راحتی در محیط مرطوب سرویس بهداشتی دوام بیاره.

پپرومیا

نخل دم اسبی حمام

نخل دم اسبی یا لیندا بومی مناطق گرمسیری هست و در گرما و رطوبت سرویس بهداشتی رشد چشمگیری داره. نور غیرمستقیم و متوسط یا بالایی می خواد.

نخل دم اسبی

نخل کاریوتا

گیاه نخل کاریوتا از گرما و رطوبت بسیار لذت برده و در محیط سرویس بهداشتی به خوبی رشد میکنه و به نور غیر مستقیم احتیاج داره. این گیاه برای کنار وان می تونه یه گزینه مناسب باشه.

نخل کاریوتا

نخل آبشار

نخل آبشار که به نخل گربه و کلاه مکزیکی هم معروفه، بومی مکزیک و آمریکای مرکزی هست. این گیاه به طور طبیعی کنار نهرها و زمین های مرطوب رشد میکنه. محیط گرم و مرطوب سرویس بهداشتی براش بهترین جا هست.

نخل آبشار

نخل شامادورا سرویس بهداشتی

نخل آپارتمانی و زینتی شامادورا تو محیط مرطوب و سایه رشد خوبی داره به همین دلیل می تونه توی یک سرویس بهداشتی مرطوب و کم نور سرسبز و شاداب بمونه.

نخل شامادورا

نخل شاماروپس

نخل آپارتمانی و زینتی شاماروپس هامیلیس که به نخل بادبزنی اروپایی هم معروفه یک گیاه بسیار مقاوم در برابر نوسانات دما و رطوبت هست و میتونه تو محیط سرویس بهداشتی که این نوسانت رو داره به خوبی دوام بیاره و رشد کنه.

نخل شاماروپس

گیاه اریکا برای توالت

گیاه اریکا یا نخل پروانه بومی ماداگاسکار و جنوب هند هست. این گیاه نور زیاد رو دوس داره اما در نور کم هم به خوبی دوام میاره. در محیط گرم و مرطوب سرویس بهداشتی به خوبی رشد می کنه و زیبایی و طراوت خاصی به محیط میده.

گیاه اریکا

گیاه ققنوس

گیاه ققنوس که به اسم های نخل خرمای مینیاتوری و نخل کوتوله معروفه به محیط با نور متوسط احتیاج داره و رطوبت های متوسط و زیاد سرویس بهداشتی و محیط رو تحمل میکنه. رطوبت کم مناسب این گیاه نیست و شادابیش رو از دست میده.

گیاه ققنوس

نخل فونیکس

نخل آپارتمانی جزایر قناری یا فونیکس توی فضای پر نور و مرطوب حال بسیار خوبی داره و مناسب سرویس بهداشتی های پر نور هست. برای گل دهی به نور بسیار زیاد احتیاج داره بنابراین اگر سرویس بهداشتی شما نورگیر یا پنجره ای داره می تونین نخل فونیکس رو کنارش بزارید و شاهد گلدهیش باشین.

نخل فونیکس

نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار یا نخل آپارتمانی راونیا ریولایس بومی ماداگاسکار هست. این گیاه رطوبت زیادی نیاز داره و اگر سرویس بهداشتی با نور بالا دارید می تونین به نگهداری این گیاه فکر کنید.

نخل ماداگاسکار

گل حنا

گل حنا یا امپیشن دمای بالای 15 درجه سانتیگراد رو به خوبی تحمل میکنه، رطوبت و گرمای سرویس بهداشتی مناسب این گیاه هست. این گل کنار روشویی جلوه بسیار عالی داره.

گل حنا

گیاه پاپیروس

گیاه پاپیروس یا نخل مرداب بومی ماداگاسکار هست و در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان نیز به طور طبیعی رشد می کنه. این گیاه که در مناطق گرمسیری و جنگل های استرالیا نیز دیده میشه عاشق آبیاری هست. برای سرویس بهداشتی های پر نور مناسبه و عاشق محیط گرم و مرطوبه.

44 گل و گیاه مناسب سرویس بهداشتی و دستشویی و گل حمامی

گیاه سیکاس

گیاه سیکاس که بهش نخل آپارتمانی ساگو هم گفته میشه بومی مناطق گرمسیری هست و به رطوبت علاقه و احتیاج بسیار زیادی داره. سرمارو تحمل میکنه اما در محیط گرم حال بهتری داره. نور باید به صورت غیر مستقیم در دسترسش باشه چون نوک برگهاش می سوزونه.

گیاه سیکاس

آنتوریوم

گل آنتاریوم با تنوع در رنگ گلهاش زیبایی به محیط داده و فضای سرویس بهداشتی رو جذاب می کنه. این گیاه که بومی آمازون هست احتیاج به محیط مرطوب و نور غیر مستقیم داره و دمای 18 تا 30 درجه رو به خوبی تحمل میکنه.

آنتوریوم

گل خوشبو برای توالت

اگر به دنبال بهترین انواع گل خوشبو برای توالت هستید، چند گزینه زیر می توانند انتخاب های مناسبی باشند:

ارکیده؛ زیباترین گل خوشبو برای توالت تاریک

گیاهی زیبا و مناسب برای نگهداری در کنار سینک روشویی، بسیار متنوع و بادوام، نیاز به نور غیر مستقیم یا مصنوعی داره و از اونجا که در مناطق پررطوبت به صورت خودرو رشد می کنه محیط مرطوب حمام و سرویس بهداشتی براش بسیار مناسب خواهد بود. این گل زیبا عطر بی نظیری دارد و برای سرویس بهداشتی می توان از آن استفاده کرد.

ارکیده برای سرویس بهداشتی تاریک

اکالیپتوس

یکی دیگر از گزینه های مناسب که می توان به عنوان گیاه خوشبو برای توالت در نظر گرفت، اکالیپتوس است. این گیاه جذاب نیاز به نور غیرمستقیم دارد و با لامپ های مخصوص می توانید از آن در محیط سرویس بهداشتی استفاده کنید. اکالیپتوس دارای تنوع بالایی بوده و برخی از آنها برگ های سوزنی داشته و گونه های دیگر آن برگ پهن هستند. با هرس مداوم می توانید درختچه ای بسیار زیبا و خوشبو در سرویس بهداشتی داشته باشید.

گل خوشبو اکالیپتوس برای توالت

26 گیاه مناسب آپارتمان کم نور

لوندر یا استخدوس

استخدوس یا لوندر گیاهی دارویی و بسیار زیبا با گل های بنفش جذاب چیزی نیست که بتوان براحتی از آن دل کند. استخدوس در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارد و از عطر آن می توان برای خوشبو کردن سرویس بهداشتی و توالت استفاده کرد.

گل لوندر یا استخدوس برای توالت

گیاه مناسب سرویس بهداشتی پر نور

نور یکی از مهم ترین فاکتورها برای رشد اغلب گیاهان محسوب میشه که میتونه به صورت طبیعی یا مصنوعی با لامپ تامین بشه. در بین گیاهان مناسب داخل سرویس بهداشتی و حمام برخی نیاز به نور زیادی دارن مانند:

گاردنیا برای سرویس بهداشتی

اگر منزل شما یک سرویس بهداشتی و حمام بزرگ با پنجره و نورگیر داره، می تونین به گاردنیا به عنوان یک انتخاب عالی نگاه کنید. چون این گیاه برای داشتن برگهای زیبا نیاز به نور بسیارعالی اما غیر مستقیم داره. علاوه براین، رطوبت محیط رو تحمل میکنه و از نظر آبیاری هفته ای یک بار باید بهش آب بدین.

گاردنیا برای سرویس بهداشتی

گیاه گازمانیا

این گیاه نیاز به خاک مرطوب و دمای بالا داره و شرایط نوری باید غیرمستقیم ولی پرنور براش فراهم بشه. به همین دلیل میتونه به عنوان یک گل مناسب دستشویی استفاده بشه.

گیاه گازمانیا

درختچه بنجامین برای توالت پر نور

یکی از گیاهانی هست که سموم محیط مثل بنزن و فرم آلدهیدها رو از بین می بره. باید در محیطی روشن اما نورغیرمستقیم نگهداری بشه و گرما و رطوبت خوبی نیاز داره.

درختچه بنجامین برای توالت پر نور

گیاه مناسب دستشویی در فنگ شویی

اگر به دنبال اجرای اصول فنگشویی هستید، بهتر است به نوع گل و گیاهان در هر نقظه از خانه نیز دقت داشته باشید. بر همین اساس، از بهترین انواع گیاه مناسب دستشویی در فنگ شویی می توان به پتوس، بامبو، اسپاتی فیلوم، برگ عبایی و انوع کاکتوس اشاره کرد. در حالت کلی گل هایی که خاصیت تصفیه کنندگی داشته باشند از نظر فنگ شویی برای توالت، حمام و سرویس بهداشتی مناسب هستند.

مواردی که در طول متن بهشون اشاره شد، بهترین گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام بدون نور و تاریک و محیط های پرنور و مرطوب محسوب میشن. شرایط محیط و تجهیزاتی که در دسترس دارید رو در نظر بگیرید و با یکی از این گیاهان حمام و توالت جذاب با هوایی پاک رو در خونتون طراحی کنین. بعد از گذشت زمان تاثیر این گیاهان سرسبز و دوست داشتنی رو در محیط حمام و سرویس بهداشتی به خوبی احساس خواهید کرد. اگر تجربه استفاده از گیاه خاصی در حمام و توالت دارید، لطفا پایین مطلب بنویسین و دلیل انتخابتون رو بگین.

سوالات متداول

چه گلی برای دستشویی مناسب است؟

با توجه به میزان نور سرویس بهداشتی می توان گل های متنوعی را استفاده کرد. برای دستشویی های تاریک آلوئه ورا، دبفن باخیا، برگ عبایی، آگلونما، دراسنا و برای توالت پرنور گاردنیا و گازمانیا مناسب هستند.

گل طبیعی و خوشبو برای توالت چی خوبه؟

گل های ارکیده، استخدوس، اکالیپتوس همگی گل های خوشبو و سازگار با محیط سرویس بهداشتی هستند.

گل مناسب دستشویی در فنگ شویی چیست؟

پتوس، بامبو، اسپاتی فیلوم، برگ عبایی و انوع کاکتوس

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

  1. سلام. برای خونه های تاریک چه گیاهی از همه بهتره؟ و واقعا نور و لامپی که مناسب رشد باشه وجود داره؟

  2. بسیار عاالی و زیبا میشه این دیزاین واقع بهش فک نکرده بودم که میشه یه گوشه ی سبز و مفید توی سرویس بهداشتی داشت.

  3. برای فنگ شویی و پاکسازی هوای آلوده به مواد شیمیایی که در سرویس بهداشتی هست گیاهان واقعا لازم هستن. امیدوارم گلدانی هر چند کوچیک توی سرویس بهداشتی قرار بدن

    1. برای جریان هوا حتما از دستگاه تهویه ی مناسب با ابعاد استفاده کنید تا مشکلی از این بابت نداشته باشید. اغلب گیاهانی که در متن هست برای مکان های کم نور مناسبن مثل سانسوریا

  4. واقعا این همه گل زیبا میشه برای سرویس بهداشتی استفاده کرد و ما حتی یه دونه هم نداریم عالی بود این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا