طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون به سبک وینتیج + 8 اصل چیدمان سبک وینتیج

دکوراسیون به سبک وینتیج vintage به استفاده از اشیا قدیمی و استفاده شده در دکوراسیون داخلی تاکید دارد. در این سبک وسایل باید واقعا قدیمی باشند نه اینکه فقط طرح آنتیک به خود گرفته باشند. بعد از جنگ جهانی دوم و رکود اقتصادی مردم به اجبار وسایل قدیمی و استفاده شده را مورد استفاده قرار دادند. در این سبک تمام وسایل قدیمی نیستند و تنها کافیست از تعدادی عتیقه استفاده شود. کسانی که به نوستالژی و مرور خاطرات گذشته علاقه مند هستند، این سبک وینتیج را برای دیزاین منزل خود انتخاب می کنند. برای آشنایی با ویژگی های سبک وینتیج در دکوراسیون، ویژگی ها، مزایا، معایب و کاربرد آن در ادامه با دکونیوز همراه باشید.

دکوراسیون سبک وینتیج

دکوراسیون به سبک وینتیج چیست؟

پیدایش سبک دکوراسیون وینتیج vintage از منحصر به فردترین سبک ها دکوراسیون داخلی می باشد که تحت تاثیر رکود اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم است. بعد از اینکه مردم وسایل قدیمی را مورد استفاده قرار دادند، این چیدمان از سمت عده ای از طراحان و هنرمندان مورد توجه قرار گرفت و به سبکی جدید تبدیل شد. میزهای چوبی و قدیمی، ظروف استفاده شده، پرده های گلدار، کاغذ دیواری های طرح دار و گلدار از نشانه های سبک وینتیج می باشند. استفاده از وسایل قدیمی باید در کنار وسایل امروزی در تعادل باشد، زیرا سبکی که تمام وسایل آن قدیمی و عتیقه باشد دیگر وینتیج نبوده و به نام سبک رترو شناخته می شود.

عکس دکوراسیون به سبک وینتیج

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

ویژگی های سبک به دکوراسیون وینتیج

همان طور که اشاره کردیم از ویژگی های بارز سبک وینتیج استفاده از وسایل قدیمی و خاطره انگیز در دیزاین داخلی می باشد. استفاده از رنگ های روشن برای مبلمان و دیوارها، پارچه های گلدار برای مبلمان و پرده و به کار بردن آینه های بزرگ با قاب های حکاکی شده از دیگر ویژگی های این سبک می باشند.
در حالت کلی در این سبک عناصر مختلف با هم ترکیب شده و تلاش میشود تا محیط شلوغ و آشفته نباشد. علاوه براین الگو و طح های به کار رفته در این سبک متنوع بوده و رنگ ها به صورت یکدست و هماهنگ استفاده میشوند.
در ادامه ویژگی های بیشتری از دکوراسیون داخلی به سبک وینتیج را مورد بررسی قرار می دهیم.

رنگ در دکوراسیون سبک وینتیج

استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، خاکستری، ماسه ای، سبز و آبی در این سبک مشاهده می شود. در وینتیج زمینه اصلی را معمولا سفید در نظر گرفته و از بقیه رنگ ها در وسایل و اکسسوری ها استفاه می شود.

رنگ در دکوراسیون سبک وینتیج

کفپوش مناسب سبک وینتیج

کفپوش چوبی با رنگ سفید متناسب با سبک دکوراسیون وینتیج می باشد. در کنار این کفپوش استفاده از فرش های قدیمی و نخ نما شده مشاهده می شود.

مبلمان سبک وینتیج

مبلمان های چوبی و چرمی در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه های رومبلی را باید با پرده یا دیوارها در تناسب انتخاب کرد. اگر هر کدام از دیوار و پرده ها دارای طرح باشند می توان از همان طرح یا نزدیک به آن پارچه ای برای مبل ها انتخاب کرد. اگر سادگی را بیشتر می پسندید به رنگ پرده های ساده یا رنگ دیوارها مبلمان را انتخاب کنید.

مبلمان سبک وینتیج

پرده و پارچه ها در دکوراسیون سبک وینتیج

انتخاب پرده برای منازلی با دکوراسیون داخلی به سبک وینتیج بستگی به دیوارها دارد. اگر دیوارها دارای کاغذ دیواری و طرح دار می باشند باید پرده ها را ساده در نظر گرفت. برای دیوارهای ساده بهتر است پرده هایی گلدار مورد استفاده قرار گیرد.

کلیک کنید و با سبک دکوراسیون ایران باستان آشنا شوید

نورپردازی مناسب وینتیج

برای اینکه اکسسوری های عتیقه و قدیمی به خوبی نشان داده شوند، باید نورپردازی عالی و اصولی را در سبک وینتیج داشته باشید. استفاده از لوسترهای کریستالی، دیوارکوب های فرفورژه و نورهای آویزی برای نورپردازی در این سبک مناسب می باشد. لامپ های رشته ای نیز در این سبک بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

نورپردازی مناسب وینتیج

فرش وینتیج

فرش های ماشینی وینتیج که ظاهری قدیمی، رنگ و رو رفته و نخ نما دارند مناسب این سبک هستند. علاوه بر این فرش های امروزی می توان از فرش های قدیمی و دست باف برای منازلی با چیدمان وینتیج استفاده کرد.

دیوارپوش مناسب سبک دکوراسیون وینتیج

به منظور زیبایی دیوارها و تبدیل دیگر قسمت های منزل به نقطه ی کانونی، رنگ های سفید و یا کرم برای دیوارها در این سبک کاربرد دارند. اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری دارید باید به دنبال طرح های مخصوص دکوراسیون سبک وینتیج باشید. در این سبک کاغذ دیواری هایی با طرح گل، پرنده و پروانه مورد تایید می باشند.

مزایای دکوراسیون سبک وینتیج

از مزایای این سبک می توان به استفاده از وسایل قدیمی اشاره کرد. این سبک باعث می شود وسایل قدیمی بیشتر استفاده شده و به سرعت از چرخه ی مصرف خارج نشوند. جلوگیری از هدر رفتن سرمایه برای تعویض وسایل و صرفه جویی در این سبک مشاهده می شود. از دیگر مزایای سبک دکوراسیون وینتیج می توان به چیدمان آن اشاره کرد که قانون خاصی نداشته و نیاز به ایجاد هماهنگی بین اجزا نمی باشد.

مزایای دکوراسیون سبک وینتیج

مهم ترین اصول دکوراسیون به سبک وینتیج

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، اگر قصد دارید وینتیج را برای زیبایی محیط اطراف و منزل و محیط کار به کار ببرید، کافیست به اصول زیر دقت کنید:

  • سعی کنید مبلمان های چوبی با کنده کاری های هنرمندانه و رنگ های هماهنگ با میز غذاخوری را انتخاب کنید.
  • صندوقچه های قدیمی برای استفاده در کنار مبلمان و گوشه های اتاق ها و روی میزهای کوچک جلوه فوق العاده ای به محیط می دهند.
  • تا حد امکان سعی کنید متریال های به کار رفته برای وسایل مختلف اصل باشند. چون اصالت در دکوراسیون داخلی سبک وینتیج اهمیت بالایی دارد.
  • استفاده از وسایل بیش از اندازه کهنه و قدیمی نمی توانند جلوه خوبی در محیط ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است اکسسوری ها و سایر وسایل جلوه ظاهری خوبی داشته باشند، در غیر این صورت حس ناخوشایندی در افراد ایجاد خواهد شد.
  • برای دیوارها بهت است رنگ های روشن و کاغذ دیواری هایی با طرح های ساده را در نظر بگیرید.
  • نقش کتاب های قدیمی در کتابخانه های چوبی را در خانه های سبک وینتیج جدی بگیرید. کتابخانه خانگی در این سبک کاربرد زیادی دارد، اما به مدل و جنس بدنه و آنتیک بنظر رسیدن آن باید دقت کنید.
  • آینه های بزرگ با قاب های حکاکی شده در خانه های سبک وینتیج جلوه بی نظیری خواهند داشت
  • رومیزی های توری، شمعدان های فلزی بلند، مجسمه های قدیمی و ساعت های ایستاده و بزرگ همگی در این سبک کاربرد دارند.

اصول دکوراسیون به سبک وینتیج

سبک دکوراسیون فرانسوی چیست؟

کاربرد دکوراسیون سبک وینتیج

وینتیج از جمله سبک هایی می باشد که در بخش های مختلفی از منزل و محیط های کاری می توان آن را اجرا کرد. علاوه بر فضای داخلی، در نمای خارجی ساختمان ها نیز این سبک کاربرد داشته و مزایای خاص خودش را دارد. از جمله موارد کاربرد این سبک می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

اتاق خواب با دکوراسیون سبک وینتیج

اتاق خواب سبک وینتیج نیاز به پرده های توری و طرح دار دارد تا حس و حال گذشته را به خوبی تداعی کند. استفاده از یک آینه و کنسول به رنگ سفید یا خاکستری و شمعدان های بزرگ با شمع های سفید نیز برای این اتاق خواب بسیار لازم می باشد. کفپوش چوبی سفید و دیواری با کاغذ دیواری طرح دار دکوراسیون این اتاق را به خوبی کامل و بدون نقص خواهد کرد.

اتاق خواب با دکوراسیون سبک وینتیج

آشپزخانه در دکوراسیون سبک وینتیج

استفاده از شلف و طبقات برای قرار دادن وسایل و ظروف در این سبک بسیار رایج است. کابینت های چوبی با رنگ های سفید، خاکستری و سبز روشن، ظروف قدیمی و گل دار، میز غذاخوری چوبی سفید که پتینه داشته باشد شناسه های آشپزخانه سبک وینتیج هستند. در آشپزخانه های وینتیج لامپ های رشته ای که اطراف آن را وسایلی مانند همزن در بر گرفته باشد بسیار متداول است.

آشپزخانه در دکوراسیون سبک وینتیج

دکوراسیون پذیرایی به سبک وینتیج

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی جلوه ی ظاهری بسیار عالی داشته و انرژی مثبت زیادی را به افراد القا می کند. افرادی که به خاطره بازی و دنیای قدیم علاقه مند هستند، با به کار بردن این سبک در منزل خود می توانند شاهد نتیجه ای رضایت بخش باشند. مبلمان های گلدار در کنار دیوارهای سفید یا بالعکس می تواند یکی از راه های زیباسازی سالن پذیرایی وینتیج باشد. استفاده از قاب های چوبی با حکاکی های خاص و پتینه کاری شده در کنار تصاویر و نقاشی های قدیمی، یک دیوار پر از عکس های قدیمی و تبدیل آن به دیواری از خاطرات و نوستالژی ها برای این پذیرایی مناسب می باشند.

دکوراسیون پذیرایی به سبک وینتیج

نمای خارجی ساختمان به سبک وینتیج

سبک وینتیج در نمای خارجی ساختمان ها نیز کاربرد داشته و می تواند جلوه خوبی را به ساختمان بدهد. یکی از نشانه های بسیار مهم در این سبک نمای خارجی، استفاده از نرده و حفاظ های فلزی فرفورژه است. علاوه براین، معماری الیزابتی نیز برای این سبک کاربرد داشته و به همین دلیل در مقایسه با سایر ساختمان های حال حاضر جلوه خاص و متفاوتی خواهد داشت.

مدل و عکس دکوراسیون به سبک وینتیج

دکوراسیون سبک وینتیج

مدل دکوراسیون داخلی وینتیج

اتاق خواب وینتیج

طرح دکوراسیون وینتیج

سبک وینتیج در دکوراسیون منزلخانه سبک وینتیجسبک وینتیج در دکوراسیون

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا