طراحی فضاهای بیرونیطراحی فضای سبز

100 مدل جدید طراحی تراس و بالکن کوچک و بزرگ خانه و ویلا

طراحی بالکن و تراس یکی از تاثیرگذارترین کارها در استفاده بهینه از فضای موجود در خانه های آپارتمانی و کوچک می باشد که می تواند محیطی آرام و سرشار از آرامش را برای رهایی از دغدغه های یک روز کاری شلوغ برایتان فراهم کند. استفاده از ایده های خلاقانه وسایل ساده و بلااستفاده و رعایت چند نکته مهم در نهایت می تواند به شما کمک کند تا طراحی دکوراسیون بالکن و تراس را براحتی انجام دهید. مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه بیش از 80 عکس و مدل تراس و بالکن کوچک و بزرگ آپارتمان و خانه ویلایی با وسایل ساده را ارائه داده و نکات مهمی که باید برای طراحی دکوراسیون تراس مد نظر داشته باشید را معرفی خواهد نمود.

طراحی بالکن و تراس چه تفاوتی دارد؟

یکی از اشتباهات رایج در طراحی تراس و بالکن این است که این دو را هم معنا با هم فرض کنید. تراس به بخشی از ساختمان یا خانه گفته میشود که بدون سقف بوده و در مقابل، بالکن به بخش اضافه ساختمان که مسقف باشد گفته میشود. لذا در طراحی بالکن به دلیل وجود سقف در آن راحت تر هستید و نگران بارش باران و برف نخواهید بود. علاوه براین، به دلیل وجود سقف در انواع بالکن، می توان با استفاده از شیشه و پنجره های مخصوص فضای جلوی آن را نیز پوشاند و در نهایت آن را به اتاقی کوچک تبدیل کرد.

مدل طراحی تراس

راهکارهای طراحی تراس و بالکن

تراس و بالکن یکی از مهم ترین بخش ها در هر ساختمان می باشد که عدم توجه به آن می تواند تاثیر بسیار بدی بر ظاهر آپارتمان ایجاد کند. به همین دلیل است که با عبور از خیابان و کوچه های شهرها، اغلب تراس های بسیار شلوغ که شباهت زیادی با انباری دارند مواجه میشویم. با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توان نه تنها به زیباسازی چهره ساختمان کمک کرد، بلکه فضایی رمانتیک و آرام را برای استراحت بوجود آورد. از مهم ترین راهکارها برای طراحی دکوراسیون داخلی بالکن و تراس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دقت در انتخاب مدل تراس کوچک

با توجه به اینکه تراس منزل شما بزرگ است یا کوچک می توانید مدل های متفاوتی را برای آن پیاده سازی کنید. تراس های کوچک باید تا حد امکان خلوت تر طراحی شوند تا شلوغ و نامرتب جلوه نکنند. در مقابل، برای طراحی تراس های بزرگ می توانید از مبلمان و میز و دیوار سبز بزرگ به اندازه کافی استفاده نمود و آن را به فضایی برای دورهمی ها تبدیل کرد. در تصاویر زیر چند نمونه مدل تراس کوچک و بزرگ را مشاهده می کنید که نظم و زیبایی را در کنار هم حفظ کرده اند.

پیشنهاد می کنیم جذاب ترین مدل دکوراسیون تراس پاییزی 2021 را از دست ندهید.

مدل طراحی تراس کوچک

طراحی بالکن و تراس کوچک

مدل بالکن کوچک آپارتمان

تراس کوچک سرسبز

توجه به طراحی بالکن و تراس بزرگ

به دلیل اهمیت بسیار زیاد تراس و بالکن در برخی از آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی که با محدودیت فضا مواجه نمی باشند، متراژ این بخش از خانه را تا حد زیادی بزرگ در نظر میگیرند. در این شرایط می توانید تراس را به محیطی بسیار زیبا و منحصر به فرد با خلوت کردن یا دورهمی های دوستانه تبدیل کنید. با توجه به اینکه فضای تراس در این شرایط بزرگ می باشد، لذا می توان با دیوارها و کف را با چمن مصنوعی تزئین کرد و در نهایت با قرار دادن مبلمان شرایط را برای نشستن فراهم نمود.

  40 مدل و ایده دکوراسیون حیاط خلوت کوچک و باریک منزل

طراحی تراس بزرگ

طراحی تراس بزرگ با چمن مصنوعی

طراحی بالکن بزرگ با چمن مصنوعی

بهترین انواع کفپوش بالکن و تراس چیست؟

از دیگر مواردی که برای طراحی تراس بزرگ می توان در نظر گرفت، استفاده از سایبان های چادری و چتری می باشد که از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می کنند. این چترها در رنگ بندی های مختلفی موجود بوده و با کمی خلاقیمت می توان ترکیب رنگ مناسبی را انتخاب و در محیط اجرا نمود. در نمونه تصاویر زیر مدل و عکس تراس بزرگ با تزئین چمن مصنوعی و غیره را می توانید مشاهده کنید.

طراحی سقف بالکن بزرگ

مدل تراس با سایبان

عکس تراس بزرگ

مدل تراس بزرگ با دیوار چوبی

مدل تزئین تراس بزرگ آپارتمان

برای طراحی دکوراسیون بالکن و تراس دیوار سبز را انتخاب کنید

فضای داخلی تراس و بالکن در اغلب مواقع بسیار کوچک بوده و امکان قرار دادن وسایل زیاد در آن وجود ندارد. به همین دلیل باید نقش دیوار را در آن جدی بگیرید. به عنوان مثال، تبدیل کردن یکی از دیوارها به دیوار سبز می تواند بهترین راهکار باشد. دیوار سبز به نوعی دیوار گفته میشود که با چمن مصنوعی با طرح و اندازه های مختلف کاملا پوشانده شده و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل و سایر محیط ها دارد. چمن مصنوعی ها دارای انواع مختلفی هستند و برای دیوار سبز از مدل هایی استفاده کنید که براحتی از پشت به هم متصل شده و می توان روی دیوار و سار سطوح از آنها استفاده نمود. با کمی خلاقیت می توان طرح های بسیار زیبایی را با این نوع پوشش بوجود آورد.

آویز کردن گل و گیاهان از نرده ها همچنین می تواند در جلوه بهتر نمای بالکن جلوی ساختمان موثر باشد. در نتیجه نه تنها داخل بالکن، بلکه بیرون آن نیز زیبا می شود.

دیوار سبز تراس و بالکن

دکوراسیون داخلی تراس با دیوار سبز

مدل بالکن و رتاس با دیوار سبز

تزئین بالکن با دیوار سبز

تزئین دیوار تراس و بالکن خانه آپارتمانی

تراس گاردن چیست؟

کفپوش را در طراحی بالکن آپارتمانی جدی بگیرید

با توجه به اینکه چه سبک  دکوراسیونی برای تراس و بالکن مد نظر دارید، باید کفپوش مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر دوست دارید تراس خانه ویلایی یا آپارتمان شما به فضایی سرسبز تبدیل شود، چمن مصنوعی انتخاب مناسبی خواهد بود. در مقابل، برای پیاده سازی مدل تراس مدرن بهتر است از کفپوش چوبی استفاده کنید که جلوه بسیار زیبایی را در محیط بوجود خواهد آورد. خوشبختانه قیمت چمن مصنوعی زیاد گران نیست و می توانید متناسب با بودجه خود یکی از نمونه های مناسب را خریداری و روی تراس نصب کنید.

  50 مدل آبنمای خانگی و هرآنچه که باید برای خرید آبنما بدانید

استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون تراس به این دلیل انتخاب بهتری می باشد که برای منازل استیجاری می توان براحتی آنها را جا به جا و در منزل جدید استفاده نمود. علاوه براین، چمن مصنوعی در تماس با نم و رطوبت تغییر شکل نمیدهد و براحتی قابل شستشو می باشند. تصاویر زیر چند مدل تراس با کفپوش های مختلف نمایش می دهند. برای تزیین بالکن کوچک آپارتمان به دلیل نیاز به متراژ کمی از کفپوش ها، لذا می توانید بدون نگرانی بابت هزینه ها این نقطه از خانه را زیبا و کاربردی کنید.

دکوراسیون بالکن با کفپوش چمن مصنوعی

دکوراسیون تراس با کفپوش چمن

تراس با کفپوش پارکت چوبی

تزئین بالکن با وسایل ساده

یکی از مهم ترین مواردی که باید برای طراحی مدل بالکن و تراس به آن توجه داشت، استفاده از وسایل ساده و ارزان قیمت می باشد. به عنوان مثال می توان با قوطی های بلااستفاده گلدان های بسیار زیبایی را ساخت و انواع گل و گیاه برای بالکن را در آنها کاشت و در نهایت  از نرده ها و دیوار آویز نمود. علاوه براین، با استفاده از بطری های یکبار مصرف که در تمام منازل براحتی در دسترس هستند، می توان باغچه و گلدان های خلاقانه ساخت.

پیشنهاد می کنیم مدل های چیدمان گل در خانه را ببینید و برای تراس و بالکن از آنها استفاده کنید.

تزئین تراس با وسایل ساده

تزئین بالکن با وسایل ساده

مدل تراس با بطری نوشابه

تزیین تراس کوچک

در طراحی بالکن و تزیین تراس کوچک محدودیت بیشتری پیش رو دارید. به همین دلیل باید در انتخاب رنگ و نوع وسایل دقت داشته باشید. استفاده از رنگ های روشن، وسایل چند منظوره و حذف وسایل اضافه همگی گزینه های ایده آلی در این شرایط به شمار می روند. در ادامه چند مدل تزیین تراس کوچک با وسایل ساده و کاربردی را می توانید مشاهده کنید.

تزیین تراس کوچک

مدل تزئین تراس کوچک

عکس تزیین تراس کوچک خانه

مدل تراس با نرده های سرسبز

استفاده از دیوارهای کوتاه و نرده به دلیل افزایش امنیت اهمیت زیادی دارد و می تون گفت بخش جدایی ناپذیر آن به شمار می رود. اگر کمی خلاقانه به طراحی مدل تراس و بالکن نگاه کنید، نباید از نرده ها غافل شوید! استفاده از گلدان های زیبا و باغچه هایی با طرح های خلاقانه می تواند یکی از بهترین راهکارها برای زیباتر شدن دکوراسیون تراس باشد. با توجه به نوع سلیقه خودتان می توانید در این گلدان ها از گل های ساقه کوتاه استفاده کنید یا گل های رونده را برای سرسبزی بیشتر محیط و نمای ساختمان برگزینید.

طراحی تراس با نرده های سرسبز

دکوراسیون داخلی تراس خانه آپارتمانی

تزئین نرده تراس

طراحی دکور تراس با گلدان و نرده

تزئین تراس خانه با گلدان

طراحی دیوار تراس با شلف

یکی از دلایل توجه به دکوراسیون تراس خانه آپارتمانی و تزئین آن، دعوت دوباره سرسبزی و طبیعت به زندگی می باشد و به همین دلیل است که گلدان و گل در این بخش از منزل اهمیت زیادی دارد. با توجه به کمبود فضا در کف تراس، بهتر است از شلف های چند طبقه و نصب آنها روی دیوار برای تزئین تراس و بالکن استفاده کنید. خلاقیت در انتخاب نوع و رنگ شلف ها نیز می تواند گام دیگری در زیباتر شدن دکوراسیون تراس و بالکن منازل آپارتمانی و حتی خانه های ویلایی باشد. البته پبشنهاد می کنیم انتهای متن را ببینید چون مدل های متنوع تری از طراحی دکور تراس با شلف های جذاب و زیبا را قرار داده ایم.

  32 مدل و ایده تبدیل بالکن به اتاق کار با کمترین هزینه

تزئین تراس با شلف

مدل طراحی تراس با شلف دیواری

دکوراسیون بالکن با شلف دیواری

مدل طراحی تراس با شلف روی نرده

توجه به سقف در تزئین بالکن

در محیط هایی که با کمبود و محدودیت در فضا موجه هستند، استفاده از دیوار و سقف می تواند تا حد زیادی بر این مشکلات غلبه کند. آویز کردن گلدان های سبک و زیبا یکی از ایده های کاربردی در این زمینه می باشد. علاوه براین، می توانید با نصب تاب های پارچه ای و بسیار نرم و راحت بالکن را به محیطی برای استراحت و مطالعه در یک بعدازظهر زیبا تبدیل کرد. انتخاب مدل و اندازه تاب مخصوص بالکن و تراس به ابعاد و میزان فضای خالی در این محیط بستگی دارد و باید دقت زیادی در آن داشته باشید که باعث شلوغ شدن آن نشود.

تزئین سقف تراس خانه

دکور تراس با تاب

دکوراسیون سقف بالکن

طراحی بالکن مدرن

در طراحی بالکن مدرن خانه بیشتر گرایش به سمت رنگ های تیره می باشد و نمونه هایی همچون خاکستری و قهوه ای سوخته را می توان در این محیط ها به کار برد. علاوه براین، در بالکن مدرن از شیشه نیز به عنوان حفاظ استفاده میشود که دارای انواع مختلف تاشو و ریلی و غیره هستند. همچنین لازم به ذکر است، در این سبک ها بیشتر به سمت سادگی گرایش وجود دارد و از ریسه های بافتنی بوهو و موارد مشابه کمتر استفاده میشود. چند مدل طراحی بالکن مدرن را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

مدل طراحی بالکن مدرن

عکس طراحی بالکن مدرن خانه

عکس بالکن مدرن و شیک

طراحی دکوراسیون تراس و بالکن با وسایل چند منظوره

استفاده از میز و صندلی و تخت های چند منظوره نه تنها برای تزئین تراس و بالکن خانه آپارتمانی و ویلایی مهم است، بلکه در طراحی دکوراسیون داخلی هر محیطی که با کمبود جا مواجه هستند نیز ضروری خواهد بود. با استفاده از وسایل چند منظوره می توان نظم بهتری را در محیط ایجاد کرد و فضای تراس را کاربردی تر نمود. در این شرایط تراس منزلتان می تواند همزمان اتاق کار، مطالعه، استراحت و فضایی برای دورهمی های دوستانه باشد.

تزدین تراس خانه با وسایل چند منظوره

تزئین تراس و بالکن با وسایل چند منظوره

دکوراسیون تراس آپارتمانی کوچک

دکور تراس

نورپردازی در طراحی دکوراسیون بالکن و تراس

با توجه به شاغل بودن اغلب فراد خانواده در دنیای امروز، بیشترین کاربرد تراس و بالکن در بعد از ظهر و شب می باشد. در نتیجه باید بتوانید نورپردازی مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. مدل تراس و بالکن با نورپردازی حرفه ای می تواند کاملا تغییر کند و این گوشه از منزلتان را به فضایی کاملا رمانتیک و آرامش بخش تبدیل خواهد شد. استفاده از شمع، ریسه های زیبا و چراغ های تزئینی همگی انتخاب مناسبی برای نورپردازی تراس و بالکن هستند که نباید از آنها غافل شوید. البته پیشنهاد می کنیم نور ملایم و کمی را انتخاب کنید که آرامش بیشتری را در حال استراحت احساس کنید.

نورپردازی تراس

مدل نورپردازی تراس و بالکن نورپردازی تراس خانه

مدل تراس خانه ویلایی

برای طراحی مدل تراس خانه ویلایی به دلیل بزرگتر بودن فضای اختصاص یافته برای آن حق انتخاب بیشتری دارید. چیدمان مبلمان در یک گوشه از تراس و اختصاص دادن فضای مناسب برای نصب تاب، چیدمان گلدان های زیبا وبا گل های رنگارنگ همگی می توانند در زیباتر شدن محیط تاثیر زیادی داشته باشند.

تراس خانه ویلایی بزرگ تراس ویلایی مدل تراس خانه ویلایی مدل تراس خانه ویلایی

مدل بالکن و تراس شیک

دکور داخلی تراس منزل دکور بالکن منزل مدل تراس نقلی و زیبا مدل تراس خیلی کوچک مدل دیوار تراس خیلی کوچک مدل تراس کوچک و ساده تزئین بالکن با گل چیدمان بالکن کوچک تزئین تراس ساده با شلف تراس کوچک با کفپوش چمن دکوراسیون داخلی بالکن در شب تراس خیلی کوچک ساده مدل بالکن با صندلی حصیری دکور تراس آپارتمانی ساده بالکن ساده آپارتمانی خیلی کوچک تزئین بالکن با گلدان رنگی دکور چوبی تراس دکور تراس کوچک ساده تزئین دیوار بالکن مدل بالکن خیلی کوچک مدل شیک تراس خانه تراس با چمن مصنوعی نورپردازی بالکن کوچک چیدمان تراس با میز خلاقانه تزئین تراس با گل دکور داخلی بالکن شیک دکور رنگی تراس دکور ساده تراس دکور سفید تراس و بالکن مدل دکور مدرن تراس چیدمان مدرن بالکن نورپردازی بالکن مدل بالکن آپارتمان بزرگ دکور رنگی تراس منزل تراس ساده مدل شلوغ تراس دکور چوبی بالکن مدل تراس با میز خلاقانه

نوشته های مشابه

‫13 نظرها

  1. خیلی خوبه، اما تراس خونه من خیلی کوچیکه، کاش یه تعداد نمونه طراحی برای تراس های خیلی کوچیک میزاشتین

  2. من نمیخوام که از بیرون به تراسم دید داشته باشن
    از پرده یا شیشه زدن توی تراس هم خوشم نمیاد
    نرده های تراسم بلنده اگه گل ها بزرگ بزارم که آویز بشن خوبه؟

  3. عالی بود.با وجود زندگی آپارتمانی و نبود حیاط میشه که از تراس های کوچیک بهترین استفاده رو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا